Dreamhack Summer 2020 ställs in

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack Summer 2020 ställs in

För den som siktade på Dreamhack till sommaren ändras nu planerna, när evenemanget skjuts fram till nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
99:e percentilen

2020 är verkligen året som försvann.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Väldigt väntat...

Permalänk
Medlem

Inte direkt oväntat. Bara hoppas att DHW kan gå av stapeln.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Väntat men kasst ändå. 2020 vill jag nästan bara sova bort just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Väntat men kasst ändå. 2020 vill jag nästan bara sova bort just nu...

Vad är det som är kasst med detta beslut menar du? Kasst som att "det är tråkigt att det blev så" ?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Väntat men fortfarande tråkigt. Mycket kompisar som jag endast träffar på varje dh

Permalänk
Medlem

"Dreamhack Summer" i rubriken kan lika gärna bytas ut mot "Allt".

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det känns som året nyss började men jag sitter redan och längtar tills det tar slut.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk

Tråkigt men väntat och rimligt. Bara börja tagga för Winter nu då

Permalänk
Medlem

De borde avboka DH winter med tycker jag för säkerhets skull i år.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

De borde avboka DH winter med tycker jag för säkerhets skull i år.

Varför? Har något företag stängt resten av året för säkerhets skull? Nu vet jag inte hur god ekonomi Dreamhack har men att ställa in båda skulle garanterat svida rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Varför? Har något företag stängt resten av året för säkerhets skull? Nu vet jag inte hur god ekonomi Dreamhack har men att ställa in båda skulle garanterat svida rejält.

För det kommer inte vara slut på Corona då och det är tusentals folk på samma ställe. Sen kommer många från utlandet pga turneringar o annat och de kanske körde hårdare lockdown än Sverige vilket betyder att viruset fortfarande är mer aktivt o långdraget där.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

För det kommer inte vara slut på Corona då och det är tusentals folk på samma ställe. Sen kommer många från utlandet pga turneringar o annat och de kanske körde hårdare lockdown än Sverige vilket betyder att viruset fortfarande är mer aktivt o långdraget där.

Spekulationer alltså. Ingen vet läget till vintern, mer än att viruset kommer finnas kvar då. Men det kan mycket väl vara att det lättas lite på restriktionerna och det går att genomföra om än i litet annat format.

Antar att Dreamhack kör på hope for the best, prepare for the worst

Permalänk

Hoppas saker ska bli bättre tills Winter, så många människor som livnär sig på att jobba med event.
Dreamhack är bara en liten del av det stora hela, tänk bara alla de bolag som normalt sett är inne och bygger allt i utställningar osv.
Inte bara på Dreamhack, men på alla mässor världen över. Många små företag och kanske till och med egenföretagare.

Men det kommer vända, det kommer bli bättre. Bara en fråga om tid.

Jag har Crewat och kommer vara i DH Crew så fort det drar igång igen, men tills dess får man försöka hitta på sätt å hänga med de vänner man vanligtvis träffar på eventet online istället.

Håller tummarna på att man kan hänga med dem på plats snart igen!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Musikälskare

Rätt beslut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Äh, Krangparty var tider det! <3

DreamHack är överdrivet, imho!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Bra beslut.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Spekulationer alltså. Ingen vet läget till vintern, mer än att viruset kommer finnas kvar då. Men det kan mycket väl vara att det lättas lite på restriktionerna och det går att genomföra om än i litet annat format.

Antar att Dreamhack kör på hope for the best, prepare for the worst

Mer troligt att spridningen tar fart igen under hösten.

Generellt sett kan man säga att R-värdet för sjukdomar sjunker av sig själv under sommarhalvåret då vi inte är lika mycket inomhus och inte träffar folk på samma sätt. Det krävs alltså fler åtgärder och mer ansträngning för att hålla tillbaka smittspridningen under vinterhalvåret.

Givetvis finns det ingen som vet hur läget ser ut om ett halvår. Men jag tror det är kört. Jag tror det kan vara kört med events även våren 2021. Men man får väl hoppas på det bästa

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Sedan så har vi ju så fruktansvärt lite information om COVID19. Vi har inte den blekaste aning om hur omfattad spridning det har blivit. Och det är just de siffrorna som kommer att bestämma om rädslan är befogad eller inte, och i vilken mån man kan öppna upp samhället igen.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Dunderhumor förutspådde detta redan för 10 årsen (nästan i alla fall). https://www.youtube.com/watch?v=LcpgSwOPs8M

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk

Tråkigt, men endå ett klokt beslut!