Permalänk
Medlem

Datorn går inte ens att tvångstänga

Jag startade min dator för en stund sedan och gick sedan på toa medan den startade upp. När jag kom tillbaka var alla lampor i datorn igång o allt snurrar på som vanligt men skärmen är helt svart. Jag har försökt röra massor på musen, jag tog t.om ut den och satte in den igen för o se om de var musen men då slutade musen fungera och lyser inte alls längre.

När jag försöker tvångs stänga av datorn så går det inte. Jag har hållt ner knappen i flera sekunder, mer än 10sek t.o.m men inget händer...

Vad ska jag göra för att antingen få igång datorn eller stänga av den? Kan jag slå av strömmen helt eller kan komponenter gå sönder då? Vad ska jag göra?

Tacksam för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

@Kr3bi: Det verkar skumt att du inte kan stänga av datorn när du håller in knappen...
Dra ur kabeln eller stäng av med knappen bak på nätagget.

Hur mår ditt nätagg?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Det bör vara relativt riskfritt att dra ut sladden, eller stänga av datorn på baksidan vid nätagget, bör finnas en av/på-knapp där med.

Sorry, såg att jag var sen på svara, du fick precis samma svar ovan

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

@Kr3bi: Det verkar skumt att du inte kan stänga av datorn när du håller in knappen...
Dra ur kabeln eller stäng av med knappen bak på nätagget.

Hur mår ditt nätagg?

Jag testade att slå av strömmen på nätagget o sätta igång det igen och nu funkar allt som vanligt. Jag har letat och uppdaterat alla drivrutiner för säkerhetens skull. Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Det bör vara relativt riskfritt att dra ut sladden, eller stänga av datorn på baksidan vid nätagget, bör finnas en av/på-knapp där med.

Sorry, såg att jag var sen på svara, du fick precis samma svar ovan

Tack gör hjälpen även om det var damma svar som tidigare. Det löste sig att stänga av nätagget och starta den igen