Köp råd begagnad eller ny skärm för max 4000 kr?

Permalänk
Medlem

Köp råd begagnad eller ny skärm för max 4000 kr?

Hej,

Jag har fått erbjudande om att köpa en MSI Optix MPG27CQ i gott skick för 3500-4000 kr. Har kollat reviews på youtube och tycker generellt det ser ut som en bra allaround skärm för spel och jobb.

Frågan är om det finns bättre eller motsvarande nya skärmar för samma- eller bättre pris än detta? I nuläget lägger jag ogärna mer än 4000 kr på en skärm.

4k upplösning hade visserligen varit trevligt men jag känner samtidigt att jag kommer långt med 1440 och kommer uppgradera från en 1080 så det blir en trevlig uppgradering oavsett.

Kör AMD GPU.

Skulle ni säga att denna är likvärdig kvalitétsmässigt?
https://www.inet.se/produkt/2215443/msi-optix-mag322cqrv-va-q...

Den ligger visserligen strax över min budget men är 32" istället för den begagnade på 27".

Permalänk
Medlem

Notera att bägge de skärmarna du tittar på har VA-paneler med alla de fördelar och nackdelar som VA-paneler har.
Fördelen med VA-panel är bra svärta och bra kontrast. Nackdel är halvdana betraktningsvinklar och färgåtergivning. Om detta är ett problem för dig kan bara du svara på.

Har ingen egen erfarenhet av de skärmarna, men då det är samma tillverkare och samma produktserie så misstänker jag att kvaliteten är ungefär densamma också.

Permalänk
Medlem

Fick ett väldigt bra pris på den begagnade skärmen och är mycket nöjd! Tråden kan låsas!