Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det är inte fel på kabeln du använder? Har varit med om en del billiga som går sönder i kontakten.
Jag har inte hört något om någon uppdatering som skulle påvärka ljudet på det viset 🤔
Tästa att återställa instälningarna i konsollerna genom safe mode. Medan du är där kan du även passa på att bygga om databaserna, det kan hjälpa mot mjukvaruproblem enligt sony.

Både kabeln till omvandlaren och de till förstärkaren funkar. Ska testa återställning genom safe mode (visste inte ens sådant fanns hos konsoller ), tack för tipset

Visa signatur

i5-12400F, ASUS GTX 1070 8GB, Vengeance 16GB, B660M DDR4, 1 SSD & 2 HDD, Corsair RM750x.

Permalänk
Inaktiv

Last of Us Part 2 ser ut att börja förberedas för att skickas för mig, Elgiganten i mitt fall. Kanske inte blir 22a ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Last of Us Part 2 ser ut att börja förberedas för att skickas för mig, Elgiganten i mitt fall. Kanske inte blir 22a ändå.

Då får man hoppas Spelbutiken gör samma.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Goteborgan:

Då får man hoppas Spelbutiken gör samma.

Hänt någon gång med någon butik att jag fick förhandsinfon i PostNord men att företaget ändå väntar med att skicka. Så får se, med lite tur rör det sig redan ikväll. Just Elgiganten kunde ju gott skita i att skicka i tid och hoppas kunderna besöker deras butiker istället.

Elgiganten kör 549kr om någon letar ett bättre pris, var billigast i Sverige igår och en hundring billigare än exempelvis Webhallen.

Håller tummarna att du får innan långhelgen!
Själv jobbar jag halva torsdagen, sen helg. Perfekt om spelet dyker upp lagom till dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lassard:

Både kabeln till omvandlaren och de till förstärkaren funkar. Ska testa återställning genom safe mode (visste inte ens sådant fanns hos konsoller ), tack för tipset

Fick du ordning på det?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Last of Us Part 2 ser ut att börja förberedas för att skickas för mig, Elgiganten i mitt fall. Kanske inte blir 22a ändå.

Skaplig cocktease av Elgiganten där, ser ut att bli tidigast 22a ändå. Inget har rört sig med kollit och såvida inte spelet magiskt dyker upp idag är det rätt kört.

Mer tid för Hardspace: Shipbreaker isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skaplig cocktease av Elgiganten där, ser ut att bli tidigast 22a ändå. Inget har rört sig med kollit och såvida inte spelet magiskt dyker upp idag är det rätt kört.

Mer tid för Hardspace: Shipbreaker isåfall.

Tragiskt nog så fick jag inte det idag. Spelbutiken säger det "skickades" igår vid 9:05 (fick mail), fast var väl inte det. Ordern var väl bara klar, inb4 de skickade det idag och tror folket får det i morgon.

Lite synd för jag ville spela det i helgen nu när man inte har något annat att göra. :/

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag är skitförbannad att jag inte kan köpa Last of Us Part 2 på skiva, pga midsommar stängt, digital versionen är dyr som fan.

Varför inte släppa spelet idag, så att man kan köpa det till helgen. Har inget annat att spela, och jag firar inte midsommar.

Blir väl att köpa spelet digitalt i alla fall, men surt som fan.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Goteborgan:

Tragiskt nog så fick jag inte det idag. Spelbutiken säger det "skickades" igår vid 9:05 (fick mail), fast var väl inte det. Ordern var väl bara klar, inb4 de skickade det idag och tror folket får det i morgon.

Lite synd för jag ville spela det i helgen nu när man inte har något annat att göra. :/

Trist att det ser ut att bli lika för dig
Är ju inte som att svenska handeln sett i månader i förväg vilken krock det blir datummässigt. Rekordet för mig är nog att ha fått ett spel 1,5-2 veckor innan lanseringsdagen. Men det var lite väl extremt hehe.

Mitt spel betalas med faktura men den fick de iväg i tid. Normalt set verkar skickad faktura också innebära att spelet har skickats och butikens åtagande är fullbordat. Kan vara postnord, lagg i uppdateringar på kollin och så. Men i mitt fall är det paket-kolli och sådanna brukar vara sjukt exakta.

Blir inget midsommarfirande för mig i år så planen har ändå varit att göra något annat. Men hade varit så lagomt perfekt att sitta med spelet i helgen. Mina nyhetsflöden är redan igång med att spoila allt intressant spelet erbjuder.....

Skrivet av XripperX:

Jag är skitförbannad att jag inte kan köpa Last of Us Part 2 på skiva, pga midsommar stängt, digital versionen är dyr som fan.

Varför inte släppa spelet idag, så att man kan köpa det till helgen. Har inget annat att spela, och jag firar inte midsommar.

Blir väl att köpa spelet digitalt i alla fall, men surt som fan.

Borde inte vara något problem att skicka i tid för att spelet når kunden till lanseringen. Ska vad jag förstått vara acceptabelt av alla inblandade, borde vara ersättningsskyldigt att inte leverera i tid. Halvt på skämt, halvt på allvar. Transporter är inte raketforskning direkt.
Möjligen att man tar sig till någon butik som ändå har öppet. Men dessa finns inte i hela landet heller. Skulle väl vara om Elgiganten faktiskt håller öppet, finns väl 1 Elgigant på 5 ICA i Sverige...

När Red Dead Redemption 2 släpptes förbokade jag en fin bundle med Xbox One X, Forza Horizon 4, Forza Motorsport 7 och framförallt RDR2. Allt kom på lanseringen utom själva RDR2. Slutade med att jag köpte spelet digitalt då för att inte kasta bort helgen. Spelet dök upp veckan efter irriterande nog. Inget jag tänker göra om denna gång, har annat att spela, men trist att missa lanseringen likväl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Trist att det ser ut att bli lika för dig
Är ju inte som att svenska handeln sett i månader i förväg vilken krock det blir datummässigt. Rekordet för mig är nog att ha fått ett spel 1,5-2 veckor innan lanseringsdagen. Men det var lite väl extremt hehe.

Mitt spel betalas med faktura men den fick de iväg i tid. Normalt set verkar skickad faktura också innebära att spelet har skickats och butikens åtagande är fullbordat. Kan vara postnord, lagg i uppdateringar på kollin och så. Men i mitt fall är det paket-kolli och sådanna brukar vara sjukt exakta.

Blir inget midsommarfirande för mig i år så planen har ändå varit att göra något annat. Men hade varit så lagomt perfekt att sitta med spelet i helgen. Mina nyhetsflöden är redan igång med att spoila allt intressant spelet erbjuder.....

Värsta är med att Spelbutiken ligger ~5 mil från mig.
Så borde egentligen fått det, vem vet kanske någon klåpare på posten som chansade när det står från Spelbutiken.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket skräp Final Fantasy 7 Remake var. Enda bra var combaten, allt annat är ju patetiskt dåligt.
Spelade 20h, men det åker upp på tradera direkt nu.

Ska spela om God of War, sen blir det TLOU2 och efter det ska jag ge mig på Horizon Zero Dawn för första gången.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av isbjoern:

Jävlar vilket skräp Final Fantasy 7 Remake var. Enda bra var combaten, allt annat är ju patetiskt dåligt.
Spelade 20h, men det åker upp på tradera direkt nu.

Ska spela om God of War, sen blir det TLOU2 och efter det ska jag ge mig på Horizon Zero Dawn för första gången.

Håller med om att FF7R var dålig. Ta gärna en titt på Days Gone, en ofta bortglömd titel, när du ändå är i farten. Sett den får lågt pris nyligen. Förhoppningsvis ett spel som hittar ut på PC också.

Hoppas du inväntar Horizon till PC bara. Spelet på Playstation lämnar en hel del att önska prestandamässigt. Borde inte vara så långt kvar till lanseringen med.

Permalänk
Medlem

The Witcher 3 Wild Hunt Heart Of Stone ... PS4 nytt inplastat i kanon skick

Hejsan.

tänkte bara fråga värdet på The Witcher 3 Wild Hunt Heart Of Stone ... PS4 nytt inplastat i kanon skick

Finns det något intresse i detta. Självfallet går det att få bilder efter förfrågan.

Mvh
Markus

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av markooz:

Hejsan.

tänkte bara fråga värdet på The Witcher 3 Wild Hunt Heart Of Stone ... PS4 nytt inplastat i kanon skick

Finns det något intresse i detta. Självfallet går det att få bilder efter förfrågan.

Mvh
Markus

75kr.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: såg nämligen detta https://gameshop.se/product/spel/474924/the-witcher-3-wild-hu... därför jag började luska lite mer om du förstår.

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av markooz:

@Dreijer: såg nämligen detta https://gameshop.se/product/spel/474924/the-witcher-3-wild-hu... därför jag började luska lite mer om du förstår.

Det kostar under 100kr på Playstation Store.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Det förstår jag med. Men detta är ju någon slaggs samlargåva med kort osv allt går att köpa key mässigt osv

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem

Jag har både Heart Of Stone och blood and wine dock öppnade men med inplastade gwent-kort. Jag skulle tro att de är värda mellan 300 och 500 styck. Kollar du på tradera har blood and wine landat där åtminstone.

Permalänk
Inaktiv

Det enkla svaret är att det hela är värt vad marknaden tycker det är värt. Känns verkligen för tidigt, om det någonsin sker, att PS4-spel skulle få några direkta andrahandsvärden.

Om du lägger ut en annons, iallafall på Sweclockers, har du ju alternativet att inte välja att sälja. Du kan säkert få bättre priser på exempelvis Tradera men då har du ju tvånget att sälja, såvida du inte köper till minimumbud förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markooz:

@Dreijer: Det förstår jag med. Men detta är ju någon slaggs samlargåva med kort osv allt går att köpa key mässigt osv

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&...
Inga astronomiska summor.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag har en sån där ps4 pro som jag knappt använt. Nu började jag spela the last of us 2 ikväll, å fyfan va maskinen låter, fläktar på högvarv och DVD i 1000rpm, var tvungen att möblera om och ställa ps4 bakom tv möbeln, men det hjälpte föga.
Är min ps4 kass eller ska det låta otroligt mycket från skivan? Att fläktarna går på högvarv kan jag köpa då konsolen är gammal och spelet så pass snyggt

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

Jag har en sån där ps4 pro som jag knappt använt. Nu började jag spela the last of us 2 ikväll, å fyfan va maskinen låter, fläktar på högvarv och DVD i 1000rpm, var tvungen att möblera om och ställa ps4 bakom tv möbeln, men det hjälpte föga.
Är min ps4 kass eller ska det låta otroligt mycket från skivan? Att fläktarna går på högvarv kan jag köpa då konsolen är gammal och spelet så pass snyggt

Min Pro lät som en galen tjur medans jag spelade Last of Us 2. Spelade med brusreducerande hörlurar, Sony 1000XMS3 då det inte gick att höra något annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag har en sån där ps4 pro som jag knappt använt. Nu började jag spela the last of us 2 ikväll, å fyfan va maskinen låter, fläktar på högvarv och DVD i 1000rpm, var tvungen att möblera om och ställa ps4 bakom tv möbeln, men det hjälpte föga.
Är min ps4 kass eller ska det låta otroligt mycket från skivan? Att fläktarna går på högvarv kan jag köpa då konsolen är gammal och spelet så pass snyggt

Nej, du verkar tyvärr inte vara ensam om detta:
https://www.psu.com/news/the-last-of-us-part-2-on-ps4-pro-mak...

Själv inväntar jag nog PS5 att spela denna titel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Min Pro lät som en galen tjur medans jag spelade Last of Us 2. Spelade med brusreducerande hörlurar, Sony 1000XMS3 då det inte gick att höra något annars.

Skrivet av edson:

Nej, du verkar tyvärr inte vara ensam om detta:
https://www.psu.com/news/the-last-of-us-part-2-on-ps4-pro-mak...

Själv inväntar jag nog PS5 att spela denna titel.

Mm. Damen tittar på medans jag spelar, så att jag ska köra med lurar är inte direkt ett alternativ. Hon tyckte att 1an var så pass bra att sitta brevid och titta så hon vill vara med på denna titel med.
Man får väl bara se till att öka volymen. Och tyckte att min One X lät ganska så mycket när jag spelade RDR2, men det är ju inget mot denna

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

Mm. Damen tittar på medans jag spelar, så att jag ska köra med lurar är inte direkt ett alternativ. Hon tyckte att 1an var så pass bra att sitta brevid och titta så hon vill vara med på denna titel med.
Man får väl bara se till att öka volymen. Och tyckte att min One X lät ganska så mycket när jag spelade RDR2, men det är ju inget mot denna

Lite svårare då, ni får vråla fram och tillbaks över oljudet.

Min Xbox One X låter ingenting jämfört med PS4/Pro, men varmt blir det.

Permalänk
Medlem

Tja. Köpte precis en ny skärm, en AOC C27G1 och har den kopplad till PS4an. Någon som har samma uppsättning och kan ge tips på bra inställningar? Kör Warzone men just nu är allt så förbaskat ljust i spelet.

Permalänk
Medlem

@Ludii87:

Prova ställa in skärmen via denna sida

http://www.lagom.nl/lcd-test/

Permalänk

Grabben vill ha ps4 och Vr.
hittat ett begagnat
Ps4 500gb med
2 x move motion kontroll
2 x dualshock
1 x camera v2
1 x Vr headset
och några spel.

Är det värt 2800:- nu när Ps5 kommer snart, kommer mest köras Fortnite.
Jag kollade lite på blocket och det verkar va rätt bra pris

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

Grabben vill ha ps4 och Vr.
hittat ett begagnat
Ps4 500gb med
2 x move motion kontroll
2 x dualshock
1 x camera v2
1 x Vr headset
och några spel.

Är det värt 2800:- nu när Ps5 kommer snart, kommer mest köras Fortnite.
Jag kollade lite på blocket och det verkar va rätt bra pris

Verkar, som du säger vara helt okej! Kanske går det att få ner det till 2500:-?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021