Permalänk

Hyra Grafikkort

Önskar hyra ett grafikkort av liknande eller bättre modell än Radeon Rx590 . Ska användas vid enkel felsökning, byta ut mitt eget grafikkort mot ditt vid ett kort tillfälle.

Kan tänka mig betala runt 350 men diskuterar gärna.

Mvh
Henrik !

Läs hela annonsen här

Visa signatur

min första hembygda dator:
MSI z77a-s03, i7 3770k, GTX 670, 16Gb RAM, 600W BeQuiet!, SSD 258, HDD 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PunchHorse:

Önskar hyra ett grafikkort av liknande eller bättre modell än Radeon Rx590 . Ska användas vid enkel felsökning, byta ut mitt eget grafikkort mot ditt vid ett kort tillfälle.

Kan tänka mig betala runt 350 men diskuterar gärna.

Mvh
Henrik !

Läs hela annonsen här

Att hyra blir kanske svårt men jag skulle rekommendera att köpa ett istället typ
Gtx 660, 770, 760 finns många kort allt från 100-300kr.

Lycka till

Permalänk
Skrivet av BenjiBE:

Att hyra blir kanske svårt men jag skulle rekommendera att köpa ett istället typ
Gtx 660, 770, 760 finns många kort allt från 100-300kr.

Lycka till

Tack för tips. Jag kan lägga en köpes tråd också. Men föredrar om någon kan tänka sig låna/hyra ut sitt kort till mig. Jag bytte från en 670 just för att det var för klent för de spel som jag har 670 sålde jag raskt sen dumt nog.

Visa signatur

min första hembygda dator:
MSI z77a-s03, i7 3770k, GTX 670, 16Gb RAM, 600W BeQuiet!, SSD 258, HDD 2TB

Permalänk
Inaktiv

Ursäkta OT men vad har du för fel på ditt nuvarande kort?

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Ursäkta OT men vad har du för fel på ditt nuvarande kort?

Jag misstänker TDR. Om jag spelar lite mer krävande spel så fryser spelet och efter några sec blir skärmen svart. Återgår till win10 utan prompt med felmeddelande. Eventviewer ger ”applikation error” på readeon software. Blandade generella felkoder med oftast 0xc0000005.

Dator är byggd i januari, och jag har haft dessa problem hela tiden. Har rma mitt grafikkort med de säger att de kommer bara felsöka det mot en avgift på 200 dollar eller något sånt trams. Så jag vill felsöka själv

Visa signatur

min första hembygda dator:
MSI z77a-s03, i7 3770k, GTX 670, 16Gb RAM, 600W BeQuiet!, SSD 258, HDD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PunchHorse:

Jag misstänker TDR. Om jag spelar lite mer krävande spel så fryser spelet och efter några sec blir skärmen svart. Återgår till win10 utan prompt med felmeddelande. Eventviewer ger ”applikation error” på readeon software. Blandade generella felkoder med oftast 0xc0000005.

Dator är byggd i januari, och jag har haft dessa problem hela tiden. Har rma mitt grafikkort med de säger att de kommer bara felsöka det mot en avgift på 200 dollar eller något sånt trams. Så jag vill felsöka själv

Är hela datorn byggd i januari eller använder du en gammal ssd/hdd som du har windows på sedan tidigare?

Jag skulle hur som helst, om du inte redan gjort det installera om windows till att börja med då det låter som att det är ett mjukvarufel snarare än att det skulle vara något fel på ditt grafikkort.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk

Har ett RX570 4gb. Dock till försäljning om det skulle vara intressant. 800kr

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Är hela datorn byggd i januari eller använder du en gammal ssd/hdd som du har windows på sedan tidigare?

Jag skulle hur som helst, om du inte redan gjort det installera om windows till att börja med då det låter som att det är ett mjukvarufel snarare än att det skulle vara något fel på ditt grafikkort.

Hela datorn byggd i januari. Bara chassit och en hed gammalt. ny ssd med Windows på, ominstallerat windows - får samma problem så nu tror jag att det är hårdvara som strular. Testat att byta ut mina 4 RAM och kört dem dubbelt istället för frippelt. Hoppas jag träffar rätt med grafikkort nu.

Visa signatur

min första hembygda dator:
MSI z77a-s03, i7 3770k, GTX 670, 16Gb RAM, 600W BeQuiet!, SSD 258, HDD 2TB

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Har ett RX570 4gb. Dock till försäljning om det skulle vara intressant. 800kr

Det är intressant och jag tycker du erbjuder ett bra pris, Jag lägger ett PM!

Visa signatur

min första hembygda dator:
MSI z77a-s03, i7 3770k, GTX 670, 16Gb RAM, 600W BeQuiet!, SSD 258, HDD 2TB

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem. Tog datorn till service och visade sig att sladden inte satt i ordentligt till gpun *facepalm*. Intressant nog fungerade det väl förutom i vissa spel och vissa moment, kanske när det behövde mer kraft.

Men kanske kan finnas ett glapp där?

Permalänk
Skrivet av Sienar:

Hade ett liknande problem. Tog datorn till service och visade sig att sladden inte satt i ordentligt till gpun *facepalm*. Intressant nog fungerade det väl förutom i vissa spel och vissa moment, kanske när det behövde mer kraft.

Men kanske kan finnas ett glapp där?

Haha, ja djävulen sitter i detaljerna jag har vikat och vredit på strömkablarna... min känsla är att strömförsörjningen inte är riktigt 100% så om det inte är grafikkortet så är det kanske PSU eller moderkortet som är banana.

Visa signatur

min första hembygda dator:
MSI z77a-s03, i7 3770k, GTX 670, 16Gb RAM, 600W BeQuiet!, SSD 258, HDD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PunchHorse:

Haha, ja djävulen sitter i detaljerna jag har vikat och vredit på strömkablarna... min känsla är att strömförsörjningen inte är riktigt 100% så om det inte är grafikkortet så är det kanske PSU eller moderkortet som är banana.

Kan vara så att det är den gamla hdd'n som spökar om den fått med sig några drivrutiner eller liknande från den gamla burken, det skulle kunna vara en idé att koppla ut den och se om det blir någon skillnad.

Vad har du för för PSU?

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Kan vara så att det är den gamla hdd'n som spökar om den fått med sig några drivrutiner eller liknande från den gamla burken, det skulle kunna vara en idé att koppla ut den och se om det blir någon skillnad.

Vad har du för för PSU?

En idé som jag inte tänkt på - Ja ska prova det ! Sjukt enkel test.

Psu är en RM750x corsair, kanske har jag satt en av kablarna fel pga den är modulär

Visa signatur

min första hembygda dator:
MSI z77a-s03, i7 3770k, GTX 670, 16Gb RAM, 600W BeQuiet!, SSD 258, HDD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Har ett RX570 4gb. Dock till försäljning om det skulle vara intressant. 800kr

Finns det kvar? Kan det skickas? Isf är jag intresserad

Permalänk
Skrivet av andrel:

Finns det kvar? Kan det skickas? Isf är jag intresserad

Sålt. Har ett Asus 7970 3gb kvar.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS