Permalänk

Captcha på mitt nätverk

Hej. Får upp Captcha alltså att jag måste bevisa att jag är människa och inte bot.

Testat 4G och VPN båda funkar perfekt. Men använder jag mitt nätverk måste jag varje gång göra testet. Startat om min router. Har det något med min IP-adress att göra? Kan min leverantör Telia göra något?

Tack.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej. Får upp Captcha alltså att jag måste bevisa att jag är människa och inte bot.

Testat 4G och VPN båda funkar perfekt. Men använder jag mitt nätverk måste jag varje gång göra testet. Startat om min router. Har det något med min IP-adress att göra? Kan min leverantör Telia göra något?

Tack.

Om 4G och VPN fungerar bra så skulle jag ringa Telia. Eller öppna kommando tolken och testa "ipconfig /flushdns"

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Rekordmedlem

Då får du väl stänga av funktionen på den enhet/tjänst som frågar dig, du styr själv över ditt nätverk.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Då får du väl stänga av funktionen på den enhet/tjänst som frågar dig, du styr själv över ditt nätverk.

Gissningsvis är det att TS får det på sidor när hen surfar via sitt nätverk och inte en av hens enheter som ger det.

OT:
Det kan vara att ip adressen du fått använts till något eller inte helt visar upp sig som att tillhöra en seriös isp. Har liknande när min isp bytte en del ipn mot sådana som tidigare låg i en vpn pool.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Har samma problem. Får captcha lite här och där när jag går till google. Sitter bakom NAT som många ISP gör nu för tiden, och troligen någon som sitter och bottar som går ut över på de andra som sitter på samma IP.

Skulle gissa att bottaren tycker det är bra då det finns folk som konstant fixar deras captcha så de kan fortsätta botta.

Permalänk
Skrivet av Frejoh466:

Har samma problem. Får captcha lite här och där när jag går till google. Sitter bakom NAT som många ISP gör nu för tiden, och troligen någon som sitter och bottar som går ut över på de andra som sitter på samma IP.

Skulle gissa att bottaren tycker det är bra då det finns folk som konstant fixar deras captcha så de kan fortsätta botta.

Yes. Var borta nu på morgonen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||