Testa SweClockers nya responsiva webbsida inför lanseringen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nucky:

Det är väl allihop i någon mening, dig inkluderat. Kom med konkreta förslag om vad som inte funkar/passar så kanske de tar det i beaktning och anpassar.

Att slänga runt med sådana ord gör inget nytta vare sig i verkliga livet eller tangentbordslivet

Mitt liv har aldrig gjort någon nytta.

Kan lägga upp ett 10 tal bilder på vad jag tycker är fult, kan göra det när jag kommer hem senare igen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Snälla, kan ni inte ändra den gula färgen här? Den är verkligen hemsk mot svart bakgrund - ser liksom smutsig och deprimerande ut. Ni behöver inte göra mycket, bara lite renare gul så kommer det se bra ut.

Permalänk
Medlem

Jag upplever knappen följda trådar och citat som långt från "forumet" när det ligger uppe i högra hörnet. När jag går igenom mina följda trådar scrollar jag upp med fri-rull på logitechmusen och sedan trycker jag på följda trådar. Nu upplevs knappen avlägsen, men kan bara vara en vanesak.

Det här inlägget verkar bli konstigt i firefox, kan det ha med code-taggarna att göra? #18594591

Jag kanske skulle se att man använder orange istället för en mörkare grå på trådar som det har hänt saker i sedan man besökte den sist, på sådana trådar man blivit citerad eller följer.

Tycker inte nödvändigtvis att det behöver stå "Lås upp menyn", det räcker med hänglåset och att texten kommer som en "tooltip" Tänk på eventuella framtida ikoner som att växla till mörkt tema som många verkar efterfråga.

Permalänk
Medlem

Fortfarande rullgardinsmeny istället för direktlänkar till artikelns sidor… som dessutom verkar kräva JavaScript påslaget för att fungera korrekt.

Usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hmm jag tycker tvärt om, SweC har alltid varit transparent när det kommer till sina besökare Men jag hoppas hoppas man kan få använda den gamla designen fortfarande efter den nya är live

Finns där något officiellt uttalande om det?

Troligen blir det nej på det efter en kortare övergångsperiod.

Kanske den får hänga med så länge den är kompatibel med databasen, men hela bytet går ju ut på att minska ner underhållet och kodbasen. Att lägga till en kodbas är ju precis det man inte vill göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Dom har blivit pengar kåta och bry sig inte om sina besökare längre, sen den nya design ser mer gjort för p12 än oss andra.

Ja det verka så.

Men om vi protestera så kan vi vinna.

Den typen av inlägg tror jag inte hjälper den sidan du säger dig representera

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Mitt liv har aldrig gjort någon nytta.

Kan lägga upp ett 10 tal bilder på vad jag tycker är fult, kan göra det när jag kommer hem senare igen.

Det låter som ett bra konstruktivt steg! Alla skulle uppskatta det mer än att kasta ur sig negativa ord om redaktionen. Jag tror i alla fall de försöker sitt bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Snälla, kan ni inte ändra den gula färgen här? Den är verkligen hemsk mot svart bakgrund - ser liksom smutsig och deprimerande ut. Ni behöver inte göra mycket, bara lite renare gul så kommer det se bra ut.

https://i.ibb.co/jr3SxsP/swec-beta.jpg

Varför inte bara ’swec-orange’?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför inte bara ’swec-orange’?

Det skulle kanske kunna funka. Definitivt snyggare i varje fall (jag gillar för övrigt swec-orange, det är en fin färg). Inte riktigt lika tydlig uppdelning av informationen dock, men i det här fallet kanske det inte spelar så stor roll.

Permalänk
Avstängd

Har man asperger funkar aldrig nya saker.

Permalänk
Medlem

@Gurt:
’Bra inlägg’-tumme-knappen byter inte färg före man laddar om sidan (när den nått 5 alltså).
Och den gamla gränsen var vid 3 inlägg, tycker den gränsen borde vara kvar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laptopkillen:

Har man asperger funkar aldrig nya saker.

Jodå!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Sweclockers skall gå i bräschen för det som borde bli #framtiden.

Lägg ner det grafiska och www.sweclockers.com, skapa istället ett gäng api:er på api.sweclockers.com och låt sedan användarna skapa det forum de vill ha med hjälp av dessa! Kanske man kan få sitt egna forum på <användarnamn>.swecklockers.se? Så slipper vi tjafsa om mörka teman, rullgardinsmenyer, hur sidan skall se ut i fullskärm, etc, alla får vad de vill bara de är redo att jobba för det!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av filbunke:

Jag tycker att Sweclockers skall gå i bräschen för det som borde bli #framtiden.

Lägg ner det grafiska och www.sweclockers.com, skapa istället ett gäng api:er på api.sweclockers.com och låt sedan användarna skapa det forum de vill ha med hjälp av dessa! Kanske man kan få sitt egna forum på <användarnamn>.swecklockers.se? Så slipper vi tjafsa om mörka teman, rullgardinsmenyer, hur sidan skall se ut i fullskärm, etc, alla får vad de vill bara de är redo att jobba för det!

Låter som helt tvärt emot vad man vill uppnå med att göra om sidan...

Permalänk
Medlem

Kommer ni ha kvar "fullversionen" för oss mobilsurfare som vill ha överblick och snabbt komma åt allt innehåll? Med dagens högupplösta mobilskärmar och zoomfunktion så förstår jag inte nyttan med att göra mobilversionen med megastor text och en fast bredd där ingenting får plats så man får scrolla så tummarna blöder

"Datoranpassad webbplats" funkar ju fortfarande, men lite jobbigt att klicka i den varje gång man går in på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Kommer ni ha kvar "fullversionen" för oss mobilsurfare som vill ha överblick och snabbt komma åt allt innehåll? Med dagens högupplösta mobilskärmar och zoomfunktion så förstår jag inte nyttan med att göra mobilversionen med megastor text och en fast bredd där ingenting får plats så man får scrolla så tummarna blöder

"Datoranpassad webbplats" funkar ju fortfarande, men lite jobbigt att klicka i den varje gång man går in på sidan.

Borde helt klart vara ett val som användaren kan göra med en kaka tänker jag?

Permalänk

Funkar inte att lägga till eller ändra avatar när man surfar via mobilen @betasidan. Har en huawei p30 med senaste mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delirious:

Funkar inte att lägga till eller ändra avatar när man surfar via mobilen @betasidan. Har en huawei p30 med senaste mjukvaran.

Påpekade detta när jag testade i torsdags? Kommer inte ihåg vilken dag, dock testade jag endast via desktopsidan.
Nån update på denna bugg @Gurt 🙂?
BTW, förståt att ni har mycket att svara på. Så ingen brådska.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Påpekade detta när jag testade i torsdags? Kommer inte ihåg vilken dag, dock testade jag endast via desktopsidan.
Nån update på denna bugg @Gurt 🙂?
BTW, förståt att ni har mycket att svara på. Så ingen brådska.

Trodde först att det var min mobil det var fel på men har också testat desktopsidan och får det inte att funka där heller. Fungerade inte att återställa lösenordet via vanliga sidan men när jag surfade in på betan fungerade det🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delirious:

Trodde först att det var min mobil det var fel på men har också testat desktopsidan och får det inte att funka där heller. Fungerade inte att återställa lösenordet via vanliga sidan men när jag surfade in på betan fungerade det🤔

Högsäsong för kodknackare med andra ord ⌨️

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det här inlägget verkar bli konstigt i firefox, kan det ha med code-taggarna att göra? #18594591

Samma för mig. Det inom "code" fyller ut i sidled så det svämmar över in i vänstermarginalen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@Gurt:

Bild på den konstiga ’trådplacerings-bannern’ som klipps dåligt på mobilen
(Forum/Övrigt/Nyhetskom...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

@Gurt:

Bild på den konstiga ’trådplacerings-bannern’ som klipps dåligt på mobilen
(Forum/Övrigt/Nyhetskom...)
https://i.imgur.com/3YRmAae.png

Lånar din bild lite

Pagineringen skulle verkligen behöva ett sätt att få välja specifik sida.. och inte bara växla en sida åt gången/till slutet. Vet att vissa andra sidor löser detta genom att låta en trycka på nuvarande sida och få upp en lista där man väljer sida att gå till?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Nice med uppdatering, kommer det komma mörkt tema?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
99:e percentilen

Behöver fixas med headern:

  • CSS istället för JavaScript (jQuery). Nuvarande implementation går i 3 fps på mobilen.

  • Glida istället för "målas"/"suddas" in/ut. Tror det hade känts mer naturligt; andra sajter brukar göra så.

  • Kanske icke-linjär animation, typ ease-in (kan inte säga exakt vilken, men enkelt testa sig fram). Enkelt gjort med CSS.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Påpekade detta när jag testade i torsdags? Kommer inte ihåg vilken dag, dock testade jag endast via desktopsidan.
Nån update på denna bugg @Gurt 🙂?
BTW, förståt att ni har mycket att svara på. Så ingen brådska.

Vi har uppmärksammat det! låter @jreklund svara för de tekniska bitarna, men det är självklart något som kommer åtgärdas innan lanseringen.

Skrivet av medbor:

@Gurt:

Bild på den konstiga ’trådplacerings-bannern’ som klipps dåligt på mobilen
(Forum/Övrigt/Nyhetskom...)
https://i.imgur.com/3YRmAae.png

Tack, vi kikar på det!

Skrivet av Pamudas:

Lånar din bild lite

Pagineringen skulle verkligen behöva ett sätt att få välja specifik sida.. och inte bara växla en sida åt gången/till slutet. Vet att vissa andra sidor löser detta genom att låta en trycka på nuvarande sida och få upp en lista där man väljer sida att gå till?

Har sett att fler önskar detta, vi kollar på det och ser om det är något vi kan ordna

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att jag ibland av vana senaste dagarna råkat gå in på gamla/vanliga siten och känner mig redan mer hemma i betan.

Jag tycker överlag att den är fantastiskt bra bortsett från några mindre buggar här och där.

En lite grej jag inte nämnt tidigare är den ’stenhårda’ mörk-gråa bannern som påbörjar varje inlägg i forumet, den känns lite ’in your face’ kanske? Några element här och där som har lite för skarpa kontraster och sticket ut kanske...

Men som sagt: överlag är jag redan hooked och hopps ni inte behöver plocka ner betan igen...

@Redaktionen, @UndaC, @Gurt, @emilakered och alla ni andra som kört detta projekt har verkligen gjort något bra tycker jag. Förändring är alltid svårt, men denna var lätt att vänja sig vid

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

En lite grej jag inte nämnt tidigare är den ’stenhårda’ mörk-gråa bannern som påbörjar varje inlägg i forumet, den känns lite ’in your face’ kanske? Några element här och där som har lite för skarpa kontraster och sticket ut kanske...

Instämmer! Gärna lite lägre kontrast mellan elementen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tänkte bara säga att jag ibland av vana senaste dagarna råkat gå in på gamla/vanliga siten och känner mig redan mer hemma i betan.

Jag tycker överlag att den är fantastiskt bra bortsett från några mindre buggar här och där.

En lite grej jag inte nämnt tidigare är den ’stenhårda’ mörk-gråa bannern som påbörjar varje inlägg i forumet, den känns lite ’in your face’ kanske? Några element här och där som har lite för skarpa kontraster och sticket ut kanske...

Men som sagt: överlag är jag redan hooked och hopps ni inte behöver plocka ner betan igen...

@Redaktionen, @UndaC, @Gurt, @emilakered och alla ni andra som kört detta projekt har verkligen gjort något bra tycker jag. Förändring är alltid svårt, men denna var lätt att vänja sig vid

Skrivet av cyklonen:

Instämmer! Gärna lite lägre kontrast mellan elementen.

Håller inte med. Gillar att det är en tydlig markör där inlägg börjar istället för att allt flyter ihop mer med liknande färger/kontrast.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Håller inte med. Gillar att det är en tydlig markör där inlägg börjar istället för att allt flyter ihop mer med liknande färger/kontrast.

Alla får tycka som de vill, men med ett sånt svar låter det lite som att allt är dåligt?

Orka haka upp sig på detaljer... raka motsatsen till andemeningen i det inlägget, min känsla i den texten kan ju lika gärna vara på grund av för lite kontrast... bara att något behövde testas/utredas...