Ny dator, gav mig mer input delay

Permalänk

Ny dator, gav mig mer input delay

Hej,

Jag köpte nyligen en dator med specsen:
Rx 5700 xt
Amd ryzen 7 3700x
3600mhz (2x8gb)
Asus rog strix b450-f gaming
1 tb ssd

Jag har en 60hz skärm som jag inte hade något problem med från förra datorn jag hade, har nyligen beställt en 240hz.

Min fråga är kommer det fixa mitt input delay?

Jag har en steelseries rival 650 som mus.

Finns det något annat sätt man kan fixa det på?

Permalänk
Bildexpert 📺

@JagBehöverHjälpHaha: Låter som att du med nya datorn har spelen inställda på v-sync: ON och så v-syncar dina spel till skärmens 60 Hz istället för flöda fritt med v-sync: OFF.

Detta brukara vara svaret på "ny dator – spelen är sega – vad är fel?"

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@JagBehöverHjälpHaha: Låter som att du med nya datorn har spelen inställda på v-sync: ON och så v-syncar dina spel till skärmens 60 Hz istället för flöda fritt med v-sync: OFF.

Detta brukara vara svaret på "ny dator – spelen är sega – vad är fel?"

Jag Är Säker på att v-sync är av det är avstängt i alla spel jag spelar och även avstängt i amd settings.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara kolla din FPS i spelet? Ctrl+shift+o är det för mig. Är det 30 så begränsas det.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@JagBehöverHjälpHaha: bumpa är inte tillåtet

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag skulle kolla att din skärm är inställd på samma hz som i din gamla dator. I både Windows och i spelet.

Kolla att spelen har samma inställningar som på din gamla dator. Upplösning, resolution scale, osv.

Om det finns en inbyggd framerate cap kolla att den är inställd på samma framerate. Om det finns inställningar för att reducera input lag i spelet ta en titt på dom. T.ex. saker som reduce buffering och mus-relaterade inställningar.

Är din mus inställd på samma Hz? Har du installerat drivrutiner för musen?

Vissa spel är mer responsiva i fullscreen än windowed fullscreen.

Kolla att Windows är inställt på prestanda i energi-inställningar och se om det gör någon skillnad.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay