Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Inaktiv

@Komplett: Pratade med er kundtjänst och dom sa att det inte var några problem - jag angav bara att jag inte vill ha ett ersättningskort utom ville ha tillbaka pengarna. Som skulle ta upp till 14 dagar från ni fick kortet, detta är helt OK.
Jag skulle få fraktsedel inom 1-2 arbetsdagar.

Så nu beställer jag ett 2080 Super och så hoppas vi på snabb frakt

Permalänk
Komplett.se

@anon300311: Gött att det löste sig och att du är nöjd //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

@Komplett: Nu kan du skynda på min order så dom skickar den idag så jag kanske har den på måndag
Riktigt nöjd med Komplett

Permalänk
Avstängd

Beställde ett moderkort som fanns i lager (och fortfarande finns i lager) i onsdags morse, ni påstår er skicka samma dag men fortfarande inte skickat. Chattade med eran så kallade kundtjänst idag, fick inget vettigt svar och ingen ursäkt. Enligt chatten ska dom "titta igenom det" vad det nu betyder... Ordern står fortfarande som "behandlas".
Riktigt dåligt.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av retro123:

Beställde ett moderkort som fanns i lager (och fortfarande finns i lager) i onsdags morse, ni påstår er skicka samma dag men fortfarande inte skickat. Chattade med eran så kallade kundtjänst idag, fick inget vettigt svar och ingen ursäkt. Enligt chatten ska dom "titta igenom det" vad det nu betyder... Ordern står fortfarande som "behandlas".
Riktigt dåligt.

Tack för att du uppmärksammade oss på detta. Nu ser jag att din order skickades i fredags eftermiddag. Men rejält konstigt att det tog så lång tid att få den utlevererad. Jag eskalerar det vidare så får vi undersöka varför det tog så lång tid och se hur vi kan undvika att det sker igen. Hoppas du blir nöjd med moderkortet i alla fall //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Webhallen har börjat visa antal i kö och förväntade leveranser på deras 3080 kort. Har ni planer på att göra samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terras:

Webhallen har börjat visa antal i kö och förväntade leveranser på deras 3080 kort. Har ni planer på att göra samma sak?

@Komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av terras:

Webhallen har börjat visa antal i kö och förväntade leveranser på deras 3080 kort. Har ni planer på att göra samma sak?

Rätt komiskt att Komplett äger Webhallen, men i just detta fallet så äger Webhallen Komplett

Permalänk
Medlem

Komplett informerar inte förseningar, varför?
Har bokat ett reverb g2 och trodde det skulle komma i oktober?
Ingen info från komplett inte ens efter jag skickat fråga för flera veckor sedan

Permalänk
Medlem

De som förbokat tidigt ska få den i november tidigast så oktober är lastgammalt datum tyvärr.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hur kan det fortfarande stå "förväntas i lager 26 september" på min order? Hellre ett dåligt besked än ett totalt omöjligt besked. De gånger jag har kontaktat kundtjänst så säger de bara att ingen ny information finns. Varför kan det inte skrivas på orderstatusen då?

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Hur kan det fortfarande stå "förväntas i lager 26 september" på min order? Hellre ett dåligt besked än ett totalt omöjligt besked. De gånger jag har kontaktat kundtjänst så säger de bara att ingen ny information finns. Varför kan det inte skrivas på orderstatusen då?

https://i.imgur.com/Cdpsl7X.jpg

Står samma på min haha,otroligt dåligt..beställde den 17

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt talande att Kompletts användare loggar in flera gånger om dagen men aldrig svarar på 30XX-kritiken eller relaterade frågor. De har varit tysta sedan den 6:e oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Tycker det är rätt talande att Kompletts användare loggar in flera gånger om dagen men aldrig svarar på 30XX-kritiken eller relaterade frågor. De har varit tysta sedan den 6:e oktober.

Vad kan de säga? Sanningen är av allt att döma att leveranser dyker upp titt som tätt och förmodligen kommer bli mer regelbundna till November. Blir ju jättesvårt att gå ut och lova något nu, särskilt med tanke på hur snabba folk är med högafflarna.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad kan de säga? Sanningen är av allt att döma att leveranser dyker upp titt som tätt och förmodligen kommer bli mer regelbundna till November. Blir ju jättesvårt att gå ut och lova något nu, särskilt med tanke på hur snabba folk är med högafflarna.

I normala fall skulle jag hålla med dig om högafflarna, men nu handlar det ju mest om att de först slog på stora trumman om att hålla alla uppdaterade om deras beställningar och tillgången på kort, men sen inte sagt något alls sedan den 1:a oktober. Samtidigt som andra webbutiker försöker ta fram ungefärliga könummer och liknande har Komplett valt att helt lägga locket på. Det rimmar inte så väl med "Din FPS är vår prioritet" som de stoltserade med i början av 3080-historien. De lovade helt enkelt mer information som de aldrig levererade, det kan väl vara värt att peta på dem om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

I normala fall skulle jag hålla med dig om högafflarna, men nu handlar det ju mest om att de först slog på stora trumman om att hålla alla uppdaterade om deras beställningar och tillgången på kort, men sen inte sagt något alls sedan den 1:a oktober. Samtidigt som andra webbutiker försöker ta fram ungefärliga könummer och liknande har Komplett valt att helt lägga locket på. Det rimmar inte så väl med "Din FPS är vår prioritet" som de stoltserade med i början av 3080-historien. De lovade helt enkelt mer information som de aldrig levererade, det kan väl vara värt att peta på dem om?

Tja, det slagordet lämnar mycket utrymme för tolkning. Vet inte vilka andra butiker som delger särskilt mycket mer information men du får gärna upplysa mig . Visst skriver Webhallen ut lite information om kommande leveranser men det är ju knappast något betryggande som framkommer, mer än hälften har ju "datum okänt". Man får ta i beräkning att det förmodligen är en ny situation för återförsäljare med en katastroflansering som denna, tycker ändå vi får ge dem lite dispens.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tja, det slagordet lämnar mycket utrymme för tolkning. Vet inte vilka andra butiker som delger särskilt mycket mer information men du får gärna upplysa mig . Visst skriver Webhallen ut lite information om kommande leveranser men det är ju knappast något betryggande som framkommer, mer än hälften har ju "datum okänt". Man får ta i beräkning att det förmodligen är en ny situation för återförsäljare med en katastroflansering som denna, tycker ändå vi får ge dem lite dispens.

Alltså, både Webhallen och Proshop ger ju oss den information de har, med ungefärliga köplatser baserat på när man gjort sin beställning. Men jag kan egentligen bara tala för Komplett eftersom det är där jag la min beställning, och där skickade de ut mail där de utlovade "regelbundna uppdateringar" efter att ha klantat sönder sin lansering med teknikproblem och för tidig lansering. De slutade uppdatera oss den 1:a oktober och har nu tystnat helt och duckar för frågor, det är det jag vänder mig mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Alltså, både Webhallen och Proshop ger ju oss den information de har, med ungefärliga köplatser baserat på när man gjort sin beställning. Men jag kan egentligen bara tala för Komplett eftersom det är där jag la min beställning, och där skickade de ut mail där de utlovade "regelbundna uppdateringar" efter att ha klantat sönder sin lansering med teknikproblem och för tidig lansering. De slutade uppdatera oss den 1:a oktober och har nu tystnat helt och duckar för frågor, det är det jag vänder mig mot.

Tycker fortfarande att mycket av det du påtalar kan skyllas på nvidia men hade samtidigt också önskat mer transparens från återförsäljare. Har skrivit det tidigare men för mig hade det varit tillräckligt om man helt enkelt redovisat hur många kort av modell eller iallafall krets man skickat ut varje vecka som någon slags indikation på hur det egentligen ser ut.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tycker fortfarande att mycket av det du påtalar kan skyllas på nvidia men hade samtidigt också önskat mer transparens från återförsäljare. Har skrivit det tidigare men för mig hade det varit tillräckligt om man helt enkelt redovisat hur många kort av modell eller iallafall krets man skickat ut varje vecka som någon slags indikation på hur det egentligen ser ut.

Ja, jag håller helt med om att mycket kan skyllas på Nvidia, men det är ju inte skuldbeläggande jag är ute efter, utan information - och det kan jag ju bara få från Komplett. Det är ju dem jag gjort affärer med, inte Nvidia.

Permalänk

So it begins, fick min order bekräftat datum i början på veckan. 25 okt, idag flyttades det till 30 och obekräftad. Gäller o hålla kvar kunderna nu när amd snart visar sina nya kort... Hela denna launch har fan varit katastrof och det snackas om att det är med flit för att sabba för amd. Om det ryktet stämmer så ska det snart börja flyga ut kort från nvidia. Vi får väll se

Permalänk
Medlem

Hade 2 order på Komplett, jag uppgav 2 veckor senare, då jag såg andra få deras kort tidigar en mig som beställde 15.03 den 17th, jag har följd tråderna här på sweclockers, och ser att stackarne fortfarande väntar på deras Zotac 3080 non-oc, så jag är lite smått "glad" för att jag droppade ordren ett par veckor sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Hade 2 order på Komplett, jag uppgav 2 veckor senare, då jag såg andra få deras kort tidigar en mig som beställde 15.03 den 17th, jag har följd tråderna här på sweclockers, och ser att stackarne fortfarande väntar på deras Zotac 3080 non-oc, så jag är lite smått "glad" för att jag droppade ordren ett par veckor sen.

Ja, jag väntar fortfarande, både på kort och på någon sorts information från Komplett själva. De har ju dragit sig tillbaka helt härifrån och från sociala medier gällade 30-serien. Hade det inte varit för att jag står utan fungerande grafikkort nu så hade jag avbokat för länge sedan, så här behandlar man inte kunder.

Permalänk
Medlem

Jag är mäkta irriterad på Kompletts lagersaldon. En viktig hörnsten i mitt nya bygge var Samsung 980 Pro som ni hade många i lager.
Beställde därför just från er i början av oktober. Nu kommer den inte förrän november.

Har köpt massa andra delar som får ligga och skräpa så länge...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag är mäkta irriterad på Kompletts lagersaldon. En viktig hörnsten i mitt nya bygge var Samsung 980 Pro som ni hade många i lager.
Beställde därför just från er i början av oktober. Nu kommer den inte förrän november.

Har köpt massa andra delar som får ligga och skräpa så länge...

Du nämnde aldrig storlek, men 500GB finns i ett antal butiker, bl.a.
https://www.inet.se/produkt/4302201/samsung-980-pro-m-2-nvme-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Du nämnde aldrig storlek, men 500GB finns i ett antal butiker, bl.a.
https://www.inet.se/produkt/4302201/samsung-980-pro-m-2-nvme-...

Jag tänkte skaffa 1TB versionen eftersom jag bygger en ny dator och inte planerar på att uppgradera på ett tag efter det.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Komplett.se

Hej, alla! Sorry att vi varit ur loopen med svar här. Det har varit några riktigt fullproppade veckor med aktiviteter och frågetecken att räta ut, både för oss och våra kollegor.

Gällande köordning så har våra tekniker grävt ordentligt i systemen. När beställningstrycket på Komplett.se blir extraordinärt högt kan det under vissa omständigheter dessvärre bli några få felplaceringar i kön, men detta är något vi kartlägger grundligt och löser för framtiden. Den absoluta majoriteten av alla ordrar ligger i rätt ordning, även för RTX 3000-korten. Att vissa beställningar kan se ut att behandlas fel har oftast en annan förklaring, till exempel extra kreditkontroll eller strul med betalmetod.

Hur ligger det till med inkommande RTX 3000-kort då, det som alla undrar? Vi har tyvärr inte möjlighet att göra löpande uppdateringar per modell, men kan säga att det fortsatt ramlar in grafikkort av mer eller mindre samtliga varianter. Volymerna varierar, men för flera märken börjar köerna bli markant kortare. Som några märkt dyker det till och med upp modeller med grönt lagersaldo ibland... Våra inköpare kämpar på tills tangentborden glöder för att få tag på ännu fler kort, och vi får tillsammans hålla tummarna för att det lossnar snart!
//Erik & gänget

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av terras:

Webhallen har börjat visa antal i kö och förväntade leveranser på deras 3080 kort. Har ni planer på att göra samma sak?

Ja, dom gjorde en specialare och uppdaterar det manuellt. Vi har övervägt liknande lösningar men landar bland annat i att det blir för tidskrävande att utveckla och uppdpatera. Vi ser istället till att, frekvent uppdatera våra system när vi får ny info från leverantörerna. Detta speglas sedan ut på webben & ordersidan som då beräknar leveransdatum baserat på backlog, tillgång och leveransdatum till oss.

Skrivet av kiario:

Komplett informerar inte förseningar, varför?
Har bokat ett reverb g2 och trodde det skulle komma i oktober?
Ingen info från komplett inte ens efter jag skickat fråga för flera veckor sedan

Vi uppdaterar med nya datum som sen speglas ut på din ordersida. Men vi skickar inte några automatiska mail om det är vad du efterfrågar. HP har inte lyckats presentera ett säkert datum för leverans av Reverb G2 och den har en gul lagerstatus (osäkert datum) fram till vi vet mer. Ett osäkert datum kan flyttas fram och tillbaka i tiden beroende på vilken info vi får. Våra inköpare jobbar hårt med att få till så tillförlitliga datum som möjligt och det datum vi visar på webb/ordersida är det bästa vi har att erbjuda.

Skrivet av FZL:

Hur kan det fortfarande stå "förväntas i lager 26 september" på min order? Hellre ett dåligt besked än ett totalt omöjligt besked. De gånger jag har kontaktat kundtjänst så säger de bara att ingen ny information finns. Varför kan det inte skrivas på orderstatusen då?

https://i.imgur.com/Cdpsl7X.jpg

Just i detta fall så vet vi att det blev ett fel med datumen för just Zotac-korten och vi var tvugna att tvinga en uppdatering för vissa beställningar. Men det ska vara åtgärdat och löst.

Skrivet av Warder:

Ja, jag väntar fortfarande, både på kort och på någon sorts information från Komplett själva. De har ju dragit sig tillbaka helt härifrån och från sociala medier gällade 30-serien. Hade det inte varit för att jag står utan fungerande grafikkort nu så hade jag avbokat för länge sedan, så här behandlar man inte kunder.

Även om vi dröjt med svaren just här på Sweclockers så har vi fortsatt jobba med att hålla leveransinfon för alla beställningar så updpaterade vi bara kan. Men nu är vi back in biz!

Skrivet av Herr Kantarell:

Jag är mäkta irriterad på Kompletts lagersaldon. En viktig hörnsten i mitt nya bygge var Samsung 980 Pro som ni hade många i lager.
Beställde därför just från er i början av oktober. Nu kommer den inte förrän november.

Har köpt massa andra delar som får ligga och skräpa så länge...

Om den hade grön lagerstatus när du beställde men ändå inte fått den så KAN det vara så att den sålde slut medan du gick från kundvagnen till att genomföra betalningen. Det kan ske om det endast finns ett fåtal kvar i lager eller att det är många som köper samma vara samtidigt. Obs att förväntat leveransdatum på produktsidan är det som gäller om du beställer i dag. Förväntat leveransdatum för din order hittar du under "min sida"

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Även om vi dröjt med svaren just här på Sweclockers så har vi fortsatt jobba med att hålla leveransinfon för alla beställningar så updpaterade vi bara kan. Men nu är vi back in biz!

//Erik

Toppen. Jag har ett ASUS 3080 TUF (icke-OC) beställt som blev bekräftat 15:00 på releasedagen. Efter åtskilliga bakåtflyttningar av datum står den nu på den 1:a november, "förväntat". Det är bara några dagar bort. Vad är oddsen att jag faktiskt får mitt kort nästa vecka?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Warder:

Toppen. Jag har ett ASUS 3080 TUF (icke-OC) beställt som blev bekräftat 15:00 på releasedagen. Efter åtskilliga bakåtflyttningar av datum står den nu på den 1:a november, "förväntat". Det är bara några dagar bort. Vad är oddsen att jag faktiskt får mitt kort nästa vecka?

Asus har som bekant svårt att få fram detta kort. Det görs en uppdatering på datum i dag och vi har en dialog med Asus om vad vi har för möjliga lösningar. En kan vara att vi kan erbjuda en annan modell. Men det jobbas på och vi återkommer. Så tyvärr är 1 november inte längre aktuellt //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Asus har som bekant svårt att få fram detta kort. Det görs en uppdatering på datum i dag och vi har en dialog med Asus om vad vi har för möjliga lösningar. En kan vara att vi kan erbjuda en annan modell. Men det jobbas på och vi återkommer. Så tyvärr är 1 november inte längre aktuellt //Erik

Inte så oväntat, direkt, men bra att veta. När kan vi förväntas få ta del av eventuell alternativ lösning, tror du?

Edit: Ja hoppsan, där uppdaterades min ordersida. ANDRA JANUARI. Att jag är lite upprörd just nu är en underdrift.