Permalänk
Medlem

@Komplett: Pratade med er kundtjänst och dom sa att det inte var några problem - jag angav bara att jag inte vill ha ett ersättningskort utom ville ha tillbaka pengarna. Som skulle ta upp till 14 dagar från ni fick kortet, detta är helt OK.
Jag skulle få fraktsedel inom 1-2 arbetsdagar.

Så nu beställer jag ett 2080 Super och så hoppas vi på snabb frakt

Permalänk
Komplett.se

@rstolpe: Gött att det löste sig och att du är nöjd //Erik

Permalänk
Medlem

@Komplett: Nu kan du skynda på min order så dom skickar den idag så jag kanske har den på måndag
Riktigt nöjd med Komplett

Permalänk
Medlem

Beställde ett moderkort som fanns i lager (och fortfarande finns i lager) i onsdags morse, ni påstår er skicka samma dag men fortfarande inte skickat. Chattade med eran så kallade kundtjänst idag, fick inget vettigt svar och ingen ursäkt. Enligt chatten ska dom "titta igenom det" vad det nu betyder... Ordern står fortfarande som "behandlas".
Riktigt dåligt.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av retro123:

Beställde ett moderkort som fanns i lager (och fortfarande finns i lager) i onsdags morse, ni påstår er skicka samma dag men fortfarande inte skickat. Chattade med eran så kallade kundtjänst idag, fick inget vettigt svar och ingen ursäkt. Enligt chatten ska dom "titta igenom det" vad det nu betyder... Ordern står fortfarande som "behandlas".
Riktigt dåligt.

Tack för att du uppmärksammade oss på detta. Nu ser jag att din order skickades i fredags eftermiddag. Men rejält konstigt att det tog så lång tid att få den utlevererad. Jag eskalerar det vidare så får vi undersöka varför det tog så lång tid och se hur vi kan undvika att det sker igen. Hoppas du blir nöjd med moderkortet i alla fall //Erik

Permalänk
Medlem

Webhallen har börjat visa antal i kö och förväntade leveranser på deras 3080 kort. Har ni planer på att göra samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terras:

Webhallen har börjat visa antal i kö och förväntade leveranser på deras 3080 kort. Har ni planer på att göra samma sak?

@Komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av terras:

Webhallen har börjat visa antal i kö och förväntade leveranser på deras 3080 kort. Har ni planer på att göra samma sak?

Rätt komiskt att Komplett äger Webhallen, men i just detta fallet så äger Webhallen Komplett

Permalänk
Medlem

Komplett informerar inte förseningar, varför?
Har bokat ett reverb g2 och trodde det skulle komma i oktober?
Ingen info från komplett inte ens efter jag skickat fråga för flera veckor sedan

Permalänk
Medlem

De som förbokat tidigt ska få den i november tidigast så oktober är lastgammalt datum tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hur kan det fortfarande stå "förväntas i lager 26 september" på min order? Hellre ett dåligt besked än ett totalt omöjligt besked. De gånger jag har kontaktat kundtjänst så säger de bara att ingen ny information finns. Varför kan det inte skrivas på orderstatusen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddanQ:

Hur kan det fortfarande stå "förväntas i lager 26 september" på min order? Hellre ett dåligt besked än ett totalt omöjligt besked. De gånger jag har kontaktat kundtjänst så säger de bara att ingen ny information finns. Varför kan det inte skrivas på orderstatusen då?

https://i.imgur.com/Cdpsl7X.jpg

Står samma på min haha,otroligt dåligt..beställde den 17

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt talande att Kompletts användare loggar in flera gånger om dagen men aldrig svarar på 30XX-kritiken eller relaterade frågor. De har varit tysta sedan den 6:e oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Tycker det är rätt talande att Kompletts användare loggar in flera gånger om dagen men aldrig svarar på 30XX-kritiken eller relaterade frågor. De har varit tysta sedan den 6:e oktober.

Vad kan de säga? Sanningen är av allt att döma att leveranser dyker upp titt som tätt och förmodligen kommer bli mer regelbundna till November. Blir ju jättesvårt att gå ut och lova något nu, särskilt med tanke på hur snabba folk är med högafflarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad kan de säga? Sanningen är av allt att döma att leveranser dyker upp titt som tätt och förmodligen kommer bli mer regelbundna till November. Blir ju jättesvårt att gå ut och lova något nu, särskilt med tanke på hur snabba folk är med högafflarna.

I normala fall skulle jag hålla med dig om högafflarna, men nu handlar det ju mest om att de först slog på stora trumman om att hålla alla uppdaterade om deras beställningar och tillgången på kort, men sen inte sagt något alls sedan den 1:a oktober. Samtidigt som andra webbutiker försöker ta fram ungefärliga könummer och liknande har Komplett valt att helt lägga locket på. Det rimmar inte så väl med "Din FPS är vår prioritet" som de stoltserade med i början av 3080-historien. De lovade helt enkelt mer information som de aldrig levererade, det kan väl vara värt att peta på dem om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

I normala fall skulle jag hålla med dig om högafflarna, men nu handlar det ju mest om att de först slog på stora trumman om att hålla alla uppdaterade om deras beställningar och tillgången på kort, men sen inte sagt något alls sedan den 1:a oktober. Samtidigt som andra webbutiker försöker ta fram ungefärliga könummer och liknande har Komplett valt att helt lägga locket på. Det rimmar inte så väl med "Din FPS är vår prioritet" som de stoltserade med i början av 3080-historien. De lovade helt enkelt mer information som de aldrig levererade, det kan väl vara värt att peta på dem om?

Tja, det slagordet lämnar mycket utrymme för tolkning. Vet inte vilka andra butiker som delger särskilt mycket mer information men du får gärna upplysa mig . Visst skriver Webhallen ut lite information om kommande leveranser men det är ju knappast något betryggande som framkommer, mer än hälften har ju "datum okänt". Man får ta i beräkning att det förmodligen är en ny situation för återförsäljare med en katastroflansering som denna, tycker ändå vi får ge dem lite dispens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tja, det slagordet lämnar mycket utrymme för tolkning. Vet inte vilka andra butiker som delger särskilt mycket mer information men du får gärna upplysa mig . Visst skriver Webhallen ut lite information om kommande leveranser men det är ju knappast något betryggande som framkommer, mer än hälften har ju "datum okänt". Man får ta i beräkning att det förmodligen är en ny situation för återförsäljare med en katastroflansering som denna, tycker ändå vi får ge dem lite dispens.

Alltså, både Webhallen och Proshop ger ju oss den information de har, med ungefärliga köplatser baserat på när man gjort sin beställning. Men jag kan egentligen bara tala för Komplett eftersom det är där jag la min beställning, och där skickade de ut mail där de utlovade "regelbundna uppdateringar" efter att ha klantat sönder sin lansering med teknikproblem och för tidig lansering. De slutade uppdatera oss den 1:a oktober och har nu tystnat helt och duckar för frågor, det är det jag vänder mig mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Alltså, både Webhallen och Proshop ger ju oss den information de har, med ungefärliga köplatser baserat på när man gjort sin beställning. Men jag kan egentligen bara tala för Komplett eftersom det är där jag la min beställning, och där skickade de ut mail där de utlovade "regelbundna uppdateringar" efter att ha klantat sönder sin lansering med teknikproblem och för tidig lansering. De slutade uppdatera oss den 1:a oktober och har nu tystnat helt och duckar för frågor, det är det jag vänder mig mot.

Tycker fortfarande att mycket av det du påtalar kan skyllas på nvidia men hade samtidigt också önskat mer transparens från återförsäljare. Har skrivit det tidigare men för mig hade det varit tillräckligt om man helt enkelt redovisat hur många kort av modell eller iallafall krets man skickat ut varje vecka som någon slags indikation på hur det egentligen ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tycker fortfarande att mycket av det du påtalar kan skyllas på nvidia men hade samtidigt också önskat mer transparens från återförsäljare. Har skrivit det tidigare men för mig hade det varit tillräckligt om man helt enkelt redovisat hur många kort av modell eller iallafall krets man skickat ut varje vecka som någon slags indikation på hur det egentligen ser ut.

Ja, jag håller helt med om att mycket kan skyllas på Nvidia, men det är ju inte skuldbeläggande jag är ute efter, utan information - och det kan jag ju bara få från Komplett. Det är ju dem jag gjort affärer med, inte Nvidia.

Permalänk

So it begins, fick min order bekräftat datum i början på veckan. 25 okt, idag flyttades det till 30 och obekräftad. Gäller o hålla kvar kunderna nu när amd snart visar sina nya kort... Hela denna launch har fan varit katastrof och det snackas om att det är med flit för att sabba för amd. Om det ryktet stämmer så ska det snart börja flyga ut kort från nvidia. Vi får väll se

Permalänk
Medlem

Hade 2 order på Komplett, jag uppgav 2 veckor senare, då jag såg andra få deras kort tidigar en mig som beställde 15.03 den 17th, jag har följd tråderna här på sweclockers, och ser att stackarne fortfarande väntar på deras Zotac 3080 non-oc, så jag är lite smått "glad" för att jag droppade ordren ett par veckor sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Hade 2 order på Komplett, jag uppgav 2 veckor senare, då jag såg andra få deras kort tidigar en mig som beställde 15.03 den 17th, jag har följd tråderna här på sweclockers, och ser att stackarne fortfarande väntar på deras Zotac 3080 non-oc, så jag är lite smått "glad" för att jag droppade ordren ett par veckor sen.

Ja, jag väntar fortfarande, både på kort och på någon sorts information från Komplett själva. De har ju dragit sig tillbaka helt härifrån och från sociala medier gällade 30-serien. Hade det inte varit för att jag står utan fungerande grafikkort nu så hade jag avbokat för länge sedan, så här behandlar man inte kunder.

Permalänk
Medlem

Jag är mäkta irriterad på Kompletts lagersaldon. En viktig hörnsten i mitt nya bygge var Samsung 980 Pro som ni hade många i lager.
Beställde därför just från er i början av oktober. Nu kommer den inte förrän november.

Har köpt massa andra delar som får ligga och skräpa så länge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag är mäkta irriterad på Kompletts lagersaldon. En viktig hörnsten i mitt nya bygge var Samsung 980 Pro som ni hade många i lager.
Beställde därför just från er i början av oktober. Nu kommer den inte förrän november.

Har köpt massa andra delar som får ligga och skräpa så länge...

Du nämnde aldrig storlek, men 500GB finns i ett antal butiker, bl.a.
https://www.inet.se/produkt/4302201/samsung-980-pro-m-2-nvme-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Du nämnde aldrig storlek, men 500GB finns i ett antal butiker, bl.a.
https://www.inet.se/produkt/4302201/samsung-980-pro-m-2-nvme-...

Jag tänkte skaffa 1TB versionen eftersom jag bygger en ny dator och inte planerar på att uppgradera på ett tag efter det.