Vill du testa flaggskeppet Samsung Galaxy S20 Ultra 5G? Ansök här!

Permalänk
Melding Plague

Vill du testa flaggskeppet Samsung Galaxy S20 Ultra 5G? Ansök här!

Fyra fantaster från forumet kommer få tillfälle att testa en av årets mest omtalade telefoner. Missa inte chansen att vara med!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Alltså, det är lite sent påtänkt för min del. Har redan en.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Alltså, det är lite sent påtänkt för min del. Har redan en.

Ingen tvingar dig att ansöka?

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Nudel:

Ingen tvingar dig att ansöka?

Jag tänkte främst testet. Antar att det syftar till att få folk att köpa den, när testarna bedyrar hur fantastisk den är.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Jag tar inte emot mutor även om jag skulle ge mobilen dåligt omdöme.

Det har vart en stor skillnad mellan S1-S7 senare så ser alla lika dåna ut, så man har börjat tröttnat då alla ser lika dåna ut och inget större nytt har hänt, det ända som har hänt är att priserna har ökat med över 150%.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag tar inte emot mutor även om jag skulle ge mobilen dåligt omdöme.

Det har vart en stor skillnad mellan S1-S7 senare så ser alla lika dåna ut, så man har börjat tröttnat då alla ser lika dåna ut och inget större nytt har hänt, det ända som har hänt är att priserna har ökat med över 150%.

Det är ju inte en muta om det är sweclockers som betalar dig, och du får betalt oavsett vilket omdöme du ger..

OT: Funderar nästan på att anmäla mig pga att jag är sjukt skeptisk till Samsungs telefoner och aldrig ägt en. Under S3-tiden ogillade jag hur plastiga och dyra deras telefoner var, och när de trotts de fick stor popularitet började jag undvika dem av principskäl
Känner dock tyvärr inte att jag har tid till det.

Permalänk
Medlem

Har haft flera Samsung S till och från. Även den första som släpptes Har aldrig blivit besviken på Samsung mer än batteritiden och tvånget till att ha Facebook installerat "inaktiverat". Dock har snabbladdningen alltid varit på topp + att kameran har varit absolut i toppklass, om man bortser från Iphone.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilsDad:

Det är ju inte en muta om det är sweclockers som betalar dig, och du får betalt oavsett vilket omdöme du ger..

OT: Funderar nästan på att anmäla mig pga att jag är sjukt skeptisk till Samsungs telefoner och aldrig ägt en. Under S3-tiden ogillade jag hur plastiga och dyra deras telefoner var, och när de trotts de fick stor popularitet började jag undvika dem av principskäl
Känner dock tyvärr inte att jag har tid till det.

Det var ett lite skämt med mutan, sen så syfta jag på att S20 har blivit omtalad på grund av att Sverige/EU har fått en sämre CPU än USA.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det var ett lite skämt med mutan, sen så syfta jag på att S20 har blivit omtalad på grund av att Sverige/EU har fått en sämre CPU än USA.

Fast alla Samsung telefoner senaste 6 åren har haft sämre cpu i EU än USA.

Permalänk
Medlem

Hade gärna testat på den men känns inte rimligt att ansöka iom att 5G inte finns i min ort. Då spelar det ju ingen roll om det är 5G varianten eller inte.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Olika processor beroende på vart den säljs. Vad får vi i den i sverige ?

Permalänk

Är egentligen intresserad men jag tror inte jag skulle hinna göra ett så utförligt test jag egentligen vill.
Det här är lixom sweclockers. Dvs benchmarks av div element är ett minimum för att inte framstå som en clown. Att visa lite kunskap på "www.xda-developers.com" nivå, borde man kunna vänta sig av en testare här.
Jag har inte den tiden pga jobbet. Annars brukar jag skriva "tillräckligt" bra och uppskattade recensioner på prisjakt (för den målgruppen), där jag iaf i mina 2 första inffade om olika sätt att gå runt problem med produkterna.

Jag hoppas testarna ser över:
• Batteritid i olika scenarier, och metoder (inkl lite mer hardcore-stuk) att förbättra detta, och till vilket pris det sker. 120hz, värt eller ej?
• Kameran, allround bruk, stabilisering, video, ISO-känslighet i mörker, fokus i mörker, RAW kompatibilitet, m.m.
• Allmäna benchmarks (antutu, geekbench & co) och helst att man kontrollerar att fuskiga frekvenser inte sker i det dolda.
• Allmän snappyness... Stör man sig på hur snabbt programmen startar? Prova att importera en gigantisk historik av SMS, tfnnummer, m.m. och se ifall telefonen kommer åldras väl för dom av oss som har tusentals SMS och annat på luren.
• Interface... snabbhanterligt? tillräckligt avancerade settings? Kan man ha "oändligt" lång call log, smslog, m.m.?
• Skärmens olika mått av prestanda. Touchtangentbordet lättskrivet? Skalar skärmen snyggt om man går ner i upplösning?
• Fungerar Call recorder?
• 5G, 4G, 3G, 2G, wifi.... Funkar allt som det ska? Hastigheter och pålitlighet. Bluetooth... Får man bra volym med bluetooth hörlurar?

Finns mycket mer att testa än så... Blir telefonen varm under belastning? Kan man låsa ner frekvenserna till något mer beskedligt, och fortfarande få acceptabel prestanda men bättre temps och batteritid? Vilka tidigare funktioner som Samsung tagit bort saknar man? Ir? Airview? Temperatursensor? ....och massa andra saker....
Som sagt var... Det kan ta lite tid att skriva en ordentlig recension...

Kommer definitivt läsa dessa recensioner dock, då jag är på g att införskaffa ny mobil nu när min S5 börjar ge upp.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gkod:

Fast alla Samsung telefoner senaste 6 åren har haft sämre cpu i EU än USA.

Jo det kan stämma, men då har det vart en liten skillnad om jag inte miss fel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det ser så löjligt ut på baksidan med alla kameror? Jag är ganska nöjd med en diskret på min Iphone SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Är det bara jag som tycker det ser så löjligt ut på baksidan med alla kameror? Jag är ganska nöjd med en diskret på min Iphone SE.

Håller med ser inte klokt ut, men ändå rätt coolt att de lyckas trycka in så mycket på en sån liten yta.
Jag gillar iPhone 11 design, där smälter de in på ett snyggt sätt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Jag hade ju velat testa den, det är sjukt vad telefoner kostar idag och jag gjorde mig inte en tjänst att jag köpte OP 6T MCLE, kanon bra telefon.

Nu när man letat efter en uppgradering så har det varit rätt jobbigt, hade varit trevligt att testa igenom en S20 Ultra och se. För på pappret ser en sådan bra ut.

Kan också hålla med om att kamerorna börjar se lite löjligt ut xD

Men presterar det så varför inte? men det hade nog varit en idé för någon tillverkare att göra ett flagskepp utan alla dom där kamerorna osv för att spara en del pengar.

kanske lagt det på lite schysstare ljud och ett 3.5 jack med en bra dac osv.

Permalänk
Medlem

Vore roligt att testa. Bytte till Android (OnePlus) för ett år sedan efter lång tid med Iphone. Skulle vara kul att se vad Samsung går för.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se tester av testpiloter som inte får någon ersättning. Är man intresserad av teknik är det tillräcklig ersättning att få prova nya saker utan kostnad. Läser inte testpiloternas tester längre eftersom de får betalt. Spelar ingen roll vem som betalar dem. Deras åsikt är förbrukad hos mig.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av altair4:

Skulle gärna se tester av testpiloter som inte får någon ersättning. Är man intresserad av teknik är det tillräcklig ersättning att få prova nya saker utan kostnad. Läser inte testpiloternas tester längre eftersom de får betalt. Spelar ingen roll vem som betalar dem. Deras åsikt är förbrukad hos mig.

Att det finns en peng i bilden oavsett betyg för att det finns någon form av reciprocitet och möjlighet att sätta deadlines. Om man får testa "bara för att man är en fantast" betyder det oftast saknas en känsla att man måste leverera innehåll.

Om du inte lyssnar på någon om det finns pengar i bilden så kan du nog inte lyssna på någon alls. Eventuellt Kubanerna där alla får samma lön, men de finns väl inte på Youtube precis. Kan ju garantera att redaktörerna får lön. 😅

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Att det finns en peng i bilden oavsett betyg för att det finns någon form av reciprocitet och möjlighet att sätta deadlines. Om man får testa "bara för att man är en fantast" betyder det oftast saknas en känsla att man måste leverera innehåll.

Om du inte lyssnar på någon om det finns pengar i bilden så kan du nog inte lyssna på någon alls. Eventuellt Kubanerna där alla får samma lön, men de finns väl inte på Youtube precis. Kan ju garantera att redaktörerna får lön. 😅

Hade i så fall gett mer att testpiloterna fått hem telefoner från flera olika märken samtidigt att testa. Då blir det mer krävande från deras sida samtidigt som de kan jämföra telefoner på ett sätt som gör att deras åsikt faktiskt får en mening. Fick jag 2500:- i presentkort skulle jag se till att även om jag inte gillade telefonen så skulle jag försöka låta positiv ändå så skulle mina chanser att bli utvald att testa fler produkter sannolikt öka eftersom positiva recensioner ger fler företag intresse av att skicka ut produkter i reklamsyfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Skulle gärna se tester av testpiloter som inte får någon ersättning. Är man intresserad av teknik är det tillräcklig ersättning att få prova nya saker utan kostnad. Läser inte testpiloternas tester längre eftersom de får betalt. Spelar ingen roll vem som betalar dem. Deras åsikt är förbrukad hos mig.

Inget konstigt att testpiloter får en ersättning, de utför ju trots allt ett jobb.

Det viktigaste är att åsikten inte blir påverkad av ersättningen, vilket jag hoppas är fallet.
Samma problem uppstår ju vid professionella recensioner, men så länge journalisten har integritet är det ett icke problem.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1