Veckans fråga: Har du fått ditt Geforce RTX 3080/3090?

Permalänk

Jag beställde ett 3080 men jag avbeställde det pga fuck papperslanseringar.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marothka:

Upplever missljud vid höga varvtal på fläkten dock vilket är tråkigt.

Ajdå, jag beklagar. Det missljudet betyder att det kommer gå sönder snart, men förtrösta inte. Jag kan köpa det för att vara snäll.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Beställde på webhallen 3min efter release och fick min för ca 2 veckor sen.

Permalänk
Medlem

Fick mitt EVGA 3080 FTW ULTRA i måndags.
Klockade så jäkla bra att jag avbeställde mitt 3090.

+160 (2150Mhz) på core och 1000+ på minne hittills!

Permalänk
Medlem

Beställde en dator i delar som inkluderade ett rtx 3080 tuf den 21/9. Hade först oktober som leveransdatum sen drog dom fram det till januari. För till skillnad från Elgiganten är det lite klass på Inet. Dessutom blir man ju bara positivt överraskad om man får en leverans innan förväntat leveransdatum.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Beställde ett Gigabyte Gaming OC den 22a september, fick sms om att det fanns tillgängligt för upphämtning den 30e. Hade tur. Inte haft några problem med strömkontakterna heller.

Som alla andra så beställde jag även kl 15 den 15e när det var release, men fick sen 17e oktober som datum på det så jag avbeställde det.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Var det du som returnerade ett 3090 Gaming OC som någon köpte igår i fyndhörnan? Hade du verkligen strul eller bara en av de som kunde ha det?

Ja, det stämmer säkert. Hade problem vid installation att ena strömkabeln inte satt ordentligt. Märkte inte detta vid installation och startade upp datorn som naturligtvis inte startade. Öppnade upp datorn igen och kände på båda strömkablarna och märkte då att den ena inte satt ordentligt. Lossade kabeln och märkte att pinnarna inte satt ordentligt. Efter att rättat till det startade datorn upp igen men skärmen tappade signal gång på gång. Löste kortvarigt genom att stänga av och på skärmen men efter en stunds användande var det tillbaka igen. Bytte då tillbaka till mitt Asus 2080TI och det har inte strulat något efter det.
Detta är helt oacceptabelt.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Ja, det stämmer säkert. Hade problem vid installation att ena strömkabeln inte satt ordentligt. Märkte inte detta vid installation och startade upp datorn som naturligtvis inte startade. Öppnade upp datorn igen och kände på båda strömkablarna och märkte då att den ena inte satt ordentligt. Lossade kabeln och märkte att pinnarna inte satt ordentligt. Efter att rättat till det startade datorn upp igen men skärmen tappade signal gång på gång. Löste kortvarigt genom att stänga av och på skärmen men efter en stunds användande var det tillbaka igen. Bytte då tillbaka till mitt Asus 2080TI och det har inte strulat något efter det.
Detta är helt oacceptabelt.

Dålig QC, men shit happens och de ska ju ha fixat detta. Men sa du detta till Inet? Är ju sjukt dåligt om de lägger ut ett defekt kort till salu igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr0st:

Sen finns det väldigt många som tro det eller ej har så mycket pengar att 20k hit eller dit kvittar

Måste inte ens handla om att man har så mycket pengar. datorhårdvara är jämfört med nästan vad som helst annat väldigt billigt. Köp ett grafikkort som 3090 idag för 15 000 kronor, använd det dagligen i tre år och sälj det sedan för 2000(?) kronor. Total kostnad 13 000 kronor över tre år eller 12 kronor per dag. Är typ som en daglig burk coca-cola på Ica. Och är ingen som skulle gå bananas för att man ser någon köpa en burk läsk dagligen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karl-Johan:

Var är alternativet både fått det levererat och returnerat? Köpte ett Gigabyte med"strul-kontakt" som inte kändes bra så det blev retur till Inet nästan omgående. Kommer nu invänta AMD med spänning. Nvidias schabbel vid denna release har gjort mig lätt irriterad, har kört Nvidia i MÅNGA år men nu är det dags att kika på annat.

Är det alla Gigabyte 3080 kort de släppt som ska returneras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Är det alla Gigabyte 3080 kort de släppt som ska returneras?

Alla tillverkade v38 och tidigare har de dåliga kontakterna. Men det är inte säkert att de orsakar problem bara för att man fått en sådan. De har väl 4 år garanti, så har man inga problem kan man ju vänta.

Permalänk
Medlem

Hade turen att få tag på ett 3080 FE (beställdes 24/9).
Blev inte ens tight med 2 mm över i mitt Fractal Design Define C TG chassi med en aio i fronten

Permalänk
Medlem

Undrar hur det kommer att gå för alla dessa beställningar till det rabatterade release day priset, som nu kommer fyllas med kort som släpps till det dyrare priset under volym release i slutet på månaden. Vem kommer ta smällen för prisskillnaden?

Jag skulle inte bli förvånad om många av orderna på de kraftigt rabatterade modellerna (tex TUF) inte kommer att skeppas någonsin.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB
1 st à 7 825 kr
Beställningsdatum 2020-09-17 15:05
Betalningsmetod Betala i butik
Leveranssätt Hämta i butik - Bredden (InfraCity), Bergkällavägen 26
Hämtad 2020-09-17 15:50

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Vad för tidstämpel hade din Strix beställning och från vilken ÅF handlade du?

Dustin säger enbart "vi har ingen aning"...

14:56 på komplett.
17/9

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

La en beställning hos Webbis idag för ett ASUS TUF 3080 OC idag.

Mest för att få introduktionspriset men ska bli intressant hur länge det kommer ta, kanske får TSCM varianten med min köplats

Hämta/betala i butik.

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem

Beställde ett kort via Dustin idag, valde hemleverans och beställningen lades innan 16:00 (stod att beställningar som läggs innan 16:00 behandlas/skickas samma dag) men inte kom det någon med något kort inte.

De hörde inte ens av sig.

Jag funderar nästan på att avbeställa.

Permalänk
Skrivet av LastNinjas:

Beställde ett kort via Dustin idag, valde hemleverans och beställningen lades innan 16:00 (stod att beställningar som läggs innan 16:00 behandlas/skickas samma dag) men inte kom det någon med något kort inte.

De hörde inte ens av sig.

Jag funderar nästan på att avbeställa.

Vilket kort? Var det 3070/3080/3090 så är det ju inte så konstigt i och med att det inte finns i lager/är beställningsvara. En förutsättning om det ska ske är ju att produkten redan finns i lager.
Läser man under beställningsknappen så står det även "På grund av brist hos tillverkaren kan vi inte säkerställa leveransdatum. Vi skickar produkten så snart den finns i lager." vad jag kan se.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Det går väl att klicka avstå röst?

Inget val jag hade. Använder mobil.
Och jag ville veta resultatet

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

”Patience Is a Virtue”

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Varför? Så jävla onödigt. Vad är poängen med omröstning om folk ska sitta och klicka i dem helt random?

Skull på utvecklaren, inte användaren.
Jag ville veta resultatet och det här var enda sättet jag såg (på mobil). Tidigare har det funnits Se resultat-knapp men inte nu

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Beställde ett 3080 FE i parken på väg hem från jobbet, efter kl 17, dagen då de släpptes. Fattade inte då hur tur jag hade! Trodde dock inte att det skulle dyka upp något kort, även då bekräftelsen kommit på mailen...

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk

Webhallen
15:08
MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB

Ej fått något.

Permalänk
Hedersmedlem

Inet, beställde ett MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO dök upp 22 sept

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Just nu är det ju bara Proshop som gör det, och de verkar ju inte vara en av de som får flest kort eller leveranser alls. Så blir ju lite skevt när alla refererar till deras siffror.

Även Webhallen gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Även Webhallen gör det.

Webhallen skriver inte hur många de fått in, bara hur stor kön är. Och om de har någon leverans på g.

Permalänk
Medlem

Asus strix 3080 oc en kvart efter release från proshop.. Fick meddelande att den blev försenad till slutet av månaden sen dagen efter det skickades kortet. Fick det i lördags!

Visa signatur

ASUS Z170A | i7 6770k | ASUS STRIX 3080 OC | Kingston HyperX Fury 16GB | Corsair HX750W | Corsair Force 3 F120

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Webhallen skriver inte hur många de fått in, bara hur stor kön är. Och om de har någon leverans på g.

Borde ge dig samma underlag, förutsatt att de krymper kön när en som bokat får sitt kort och info finns om hur stor nästa leverans kommer vara. Minns inte om de hade med den infon dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Borde ge dig samma underlag, förutsatt att de krymper kön när en som bokat får sitt kort och info finns om hur stor nästa leverans kommer vara. Minns inte om de hade med den infon dock.

Förutom att folk bokar och avbokar kort också. Finns inte en chans att veta hur många de fått in.