3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Alltså med den marketingnivån på förpackningen så förtjänar inte dom två exemplaren att säljas

edit: https://www.youtube.com/watch?v=FYRQFdAqd6o första 10 sekundrarna :'D

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

OC gisssar jag?
inget om mitt non-oc och jag beställde den 18e hos net on net .......

Edit: Net on net har inte oc modellen, hur i *censored*
Trollar du ? eller kör de sist in först ut kösystem? :'(
Eller är det bara en typo och du menade 3070 eller 3090?

Nä det gäller 3080 non OC. Märkligt.
Har inte hängt med i diskussionen på en vecka så trodde att det hade börjat trilla in bra med kort, samt en kombination av att det troligtvis inte är lika måna beställningar hos netonnet som hos vissa andra åf.

Får se om det kommer ett kort imorgon, i så fall får jag väl skratta mig lycklig!

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Alltså med den marketingnivån på förpackningen så förtjänar inte dom två exemplaren att säljas

edit: https://www.youtube.com/watch?v=FYRQFdAqd6o första 10 sekundrarna :'D

Det var iaf lätt att få tag i. Dyker upp hos postombud imorrn. Har nog inga problem med det kortet, det ska ändå på vattenblock förr eller senare.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Några bilder på skönheten för oss som fortfarande väntar

Tog bara en bild på kartongen, sen glömde jag bort att ta fler innan kortet åkte in i datorn. Innanmätet på min burk gör sig inget vidare på bild.

Visa signatur

X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5900X, 2x32GB DDR3600, MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mybox:

Vad sägs om STRIX 3080 NON-OC?
Produceras den för Norden? Har sett det i England och Tyskland nu.

ja det kommer, men ja majoriteten för Norden är OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av quader:

stod det i din order från Inet att du skulle få med spelkoder?

Dom var med under ordern, sen när dom skickade gkortet så stod det att jag kunde hämta ut koderna bara, innan stod det delvis bokad på dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Enorm skillnad på kort.

Jag har nu haft förmånen att få känna på två olika 3080 och vilken skillnad i kvalitét!
Det första jag hade var ett Gigabyte gaming oc. Kortet var mycket plastigt, vägde lite och lät en hel del när det blev varmt. Som en irriterande mygga ni vet, ett högljutt flåsande från fläktarna (runt 74C), lät som det verkligen kämpade med fläktarna (trots silent bios och manuella fläktkurvor). Det kändes verkligen inte kvalitativt. Detta gjorde att jag lät kortet gå vidare (inom familjen till en person som var nöjd med det).

Nu har "vi" fått bytt Gigabyte kortet mot ett MSI Gaming X Trio och vilken skillnad. Metall, tyngd och ett heeelt annat fläktljud (lugnare, mer avslappnat). Kortet beter sig inte alls som det behöver "svettas" på samma sätt som Gigabytes dito. Känslan, ljudet, utseendet är premium på en helt annan nivå.

Personligen väntar jag på 6800XT just nu men det kan vara värt att inte köpa "första bästa" lediga 3080 då det verkligen skiljer sig i kvalitet hos produkterna. Trodde faktiskt inte det skulle vara SÅ stor skillnad som jag upplever med tanke på den ändå "lilla" prisskillnaden 8800 mot 9200.

Jävlar mitt eagel går inte över 57 grader i gaming och låter mindre än mitt gamla 1080ti Strix oc,
Du lär ju ha fått ett måndags exemplar elr ngt

Permalänk
Medlem

Verkar som att det finns 3st evga 3090 kort på inet för er som söker ett sånt.

https://www.inet.se/produkt/5411745/evga-geforce-rtx-3090-24g...

Visa signatur

Build | CASE - Fractal Design Define r6 | CPU - 5800x3d | MOBO - ASUS Rog b550-a | GPU - 6800XT Reference | RAM - G.Skill Trident Z DDR4 3600Mhz cl14 32GB | PSU - Corsair RM850X 80+ GOLD | Open Loop WC

Permalänk
Skrivet av CloudM:

Verkar som att det finns 3st evga 3090 kort på inet för er som söker ett sånt.

https://www.inet.se/produkt/5411745/evga-geforce-rtx-3090-24g...

jo men priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

ja det kommer, men ja majoriteten för Norden är OC

Hur ser det ut men leveranserna på Strix 3080 OC?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

24 papp, oof.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av Vardagsrum:

Tryck på ditt ordernummer så ser du när kortet förväntas att levereras. För mig står det 18e november där och har även fått bekräftat av kundtjänsten att jag kommer få kortet då

just de jag gjorde.. står i lager 30/11 på min order men på deras websida står det den 17e ... så nya köpare blir lurade av de datumet

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Så nu har komplett ändrat leveransdatum på asus 3090 TUF non-OC, leverans 1 november, nu säger den 2 januari 2021, innan 1 november så var det typ 8 oktober eller nått, är det lagligt för företag att göra såhär? flytta fram datumet 2 veckor åt gången så att man konstant tror att man ska få kortet? och pratar aldrig komplett med asus? kan juh knappast vara så att asus trycker fram ett random antal kort varje vecka och sedan lottar ut dem till dem stora leverantörerna........ hur svårt kan det vara att ringa upp asus och fråga "när?" och dem knappar in i sin dator "fabriken har 100st klara den 10 oktober och av dem kommer ni få 5 st, sen är det max 2 veckor med båt för att nå sverige"

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Så nu har komplett ändrat leveransdatum på asus 3090 TUF non-OC, leverans 1 november, nu säger den 2 januari 2021, innan 1 november så var det typ 8 oktober eller nått, är det lagligt för företag att göra såhär? flytta fram datumet 2 veckor åt gången så att man konstant tror att man ska få kortet? och pratar aldrig komplett med asus? kan juh knappast vara så att asus trycker fram ett random antal kort varje vecka och sedan lottar ut dem till dem stora leverantörerna........ hur svårt kan det vara att ringa upp asus och fråga "när?" och dem knappar in i sin dator "fabriken har 100st klara den 10 oktober och av dem kommer ni få 5 st, sen är det max 2 veckor med båt för att nå sverige"

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Håller med dig, har ett 3080 på vänt hos komplett och dom verkar inte ha någon koll alls, det datumet verkar bara vara en "place holder" i brist på nån vettig information. Att chatta med deras support är helt lönlöst, dom säger bara samma sak som man själv kan se under sin orderstatus, webhallen visar att det går att vara rak och tydlig mot sina kunder, men viljan verkar inte finnas hos komplett.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Viking

2 st Asus 3080 EK står som inkommande utan bokningar. Uppdaterades igår kväll.
https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-EK-10...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Jävlar mitt eagel går inte över 57 grader i gaming och låter mindre än mitt gamla 1080ti Strix oc,
Du lär ju ha fått ett måndags exemplar elr ngt

Har du hela din dator i en kall bassäng eller något? Om ditt eagle inte går över 57 grader i gaming är det du som har alla tiders gyllene exemplar. Mitt Gaming oc ligger/låg som i recensioner, ditt eagle verkar vara helt unikt. Bara att gratulera.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

2 st Asus 3080 EK står som inkommande utan bokningar. Uppdaterades igår kväll.
https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-EK-10...

Avbokat alla mina beställningar på TUF/Strix och bokade detta istället, får se vad som händer nu.
Priset är bättre än vad jag väntade mig så ska bli intressant hur många av dessa kort som når hit.

Permalänk
Skrivet av venomze:

Jävlar mitt eagel går inte över 57 grader i gaming och låter mindre än mitt gamla 1080ti Strix oc,
Du lär ju ha fått ett måndags exemplar elr ngt

Skrivet av Aja82:

Har du hela din dator i en kall bassäng eller något? Om ditt eagle inte går över 57 grader i gaming är det du som har alla tiders gyllene exemplar. Mitt Gaming oc ligger/låg som i recensioner, ditt eagle verkar vara helt unikt. Bara att gratulera.

Det kan ju också handla om vilket spel man spelar, på vilken upplösning och med vilken uppdateringsfrekvens.

Permalänk
Medlem

Tog mod till mig och frågade Inet om min aktuella köplats och med det dog allt hopp om att få GPU i år. Beställt 3080 TUF OC 29/9 plats #497

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Så nu har komplett ändrat leveransdatum på asus 3090 TUF non-OC, leverans 1 november, nu säger den 2 januari 2021, innan 1 november så var det typ 8 oktober eller nått, är det lagligt för företag att göra såhär? flytta fram datumet 2 veckor åt gången så att man konstant tror att man ska få kortet? och pratar aldrig komplett med asus? kan juh knappast vara så att asus trycker fram ett random antal kort varje vecka och sedan lottar ut dem till dem stora leverantörerna........ hur svårt kan det vara att ringa upp asus och fråga "när?" och dem knappar in i sin dator "fabriken har 100st klara den 10 oktober och av dem kommer ni få 5 st, sen är det max 2 veckor med båt för att nå sverige"

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Men problemet är väl att fabrikerna inte vet heller eftersom de väntar på grejer från Nvidia. Och Nvidia i sin tur från Samsung. Så har jag tolkat det iallafall. Därför man inte kan få klara besked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Tryck på ditt ordernummer så ser du när kortet förväntas att levereras. För mig står det 18e november där och har även fått bekräftat av kundtjänsten att jag kommer få kortet då

Mitt EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA från Inet hade en beräknad leveransdag på måndag. Fick just info att den har precis blivit plockad. Hoppas du får ett kort den 18 .

Permalänk
Skrivet av dahnni:

Mitt EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA från Inet hade en beräknad leveransdag på måndag. Fick just info att den har precis blivit plockad. Hoppas du får ett kort den 18 .

När bokade du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

just de jag gjorde.. står i lager 30/11 på min order men på deras websida står det den 17e ... så nya köpare blir lurade av de datumet

Aha sorry då missförstod jag. Blev själv lite förvirrad nämligen när det plötsligt stog "I lager 2020-11-30", men så klickade jag in på ordernumret och såg ett tidigare datum.

Skrivet av dahnni:

Mitt EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA från Inet hade en beräknad leveransdag på måndag. Fick just info att den har precis blivit plockad. Hoppas du får ett kort den 18 .

Okej grattis! När beställde du det?

Jag räknar med 18e eftersom kundtjänsten även sa att jag kan ställa in på mig det. Frågade specifikt om jag vågar ställa in mig på det för jag pallar inte bli besviken haha

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Haha, yup, kortet väger 3.7

Du kanske behöver en sådan här?

https://www.webhallen.com/se/product/305806-DEEPCOOL-Graphic-...

Skrivet av Aja82:

Har du hela din dator i en kall bassäng eller något? Om ditt eagle inte går över 57 grader i gaming är det du som har alla tiders gyllene exemplar. Mitt Gaming oc ligger/låg som i recensioner, ditt eagle verkar vara helt unikt. Bara att gratulera.

Kör man tex CS:GO med Vsync på så blir det inte bli speciellt varmt Jag är nyfiken på hur varmt hans kort hade blivit om han kört Quake II RTX med global illumination påslaget och utan Vsync

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Inget nytt om FE korten i EU/Sverige? Inet har flera i lager nu men är verkligen på jakt efter ett FE denna gång.
EVGA 3090 FTW3 Ultra inte direkt snyggaste kortet...

Verkar som man i UK kan köpa från Nvidias hemsida om det finns i lager.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kör man tex CS:GO med Vsync på så blir det inte bli speciellt varmt Jag är nyfiken på hur varmt hans kort hade blivit om han kört Quake II RTX med global illumination påslaget och utan Vsync

Nä absolut så är de ju. Mitt kort blev inte varm heller. Om datorn inte var på

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Passe:

Nä det gäller 3080 non OC. Märkligt.
Har inte hängt med i diskussionen på en vecka så trodde att det hade börjat trilla in bra med kort, samt en kombination av att det troligtvis inte är lika måna beställningar hos netonnet som hos vissa andra åf.

Får se om det kommer ett kort imorgon, i så fall får jag väl skratta mig lycklig!

Chattade med supporten på netonet precis och enligt dom så har dom inte fått in ett enda av dom korten sen release.
ska bli intressant att se om du får något kort

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk

Fick äntligen hem ett 3090 TUF OC från inet tack vare tips i tråden. Har massvis med video och 3D projekt att slutföra så var mer akut med tiden just nu. Tack för alla tips! En intensiv period att sitta och övervaka och lägga ordrar till höger och vänster.

Hade en bokning på Webhallen som jag släppte nu.

Trevlig helg

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Ringde till komplett och frågade om det här med köplats.
Det "kunde dom inte komma åt i systemet" vilket bara är skitsnack, det handlar väl bara om vilja.
Om dom nu kom åt det så skulle dom inte gå ut med det för det handlade om "kundens säkerhet"

Summan av detta är väl att nästa gång jag ska beställa nått som kommer vara en bristvara så får det bli en annan leverantör än komplett, för där får man ingen info alls om ens beställning.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Nu plockas mitt EVGA 3080 xc3 ultra från Inet.
Kommer väl efter helgen eller något. 😅