Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger0910:

Många här störs på att folk säljer sina enheter med vinst men så funkar marknaden. Tillgång och efterfrågan. Bedömt är både säljare och köpare nöjd. Så varför bry sig. Visst någon får vänta 6 månader men herregud det finns värre saker. Va ute i tid så får ni er enhet, betala överpris eller avvakta på leverans.

Du har helt rätt där. Många trycker ju in den som en julklapp vilket ökar efterfrågan. Fördelen är nog att om 6 månader har vi mer intressanta spel.

Permalänk
Medlem

Söker ett för julklapp åt pojken. Finner ni ställen som tar beställningar alt får in i lager så tar jag tacksamt emot tips. Behöver ej idag men gärna till jul.

Permalänk
Skrivet av Aero:

Orsaken till att jag störs av det är att det blir färre konsoler till oss som försöker få tag på en på vanligt vis eftersom skalpers med hjälp av botar eller multipla konton köper upp lagren och sedan säljer svindyrt.

Jo men varför har du mer rätt till en enhet än de som säljer vidare? Dom har ju ansträngt sig för att få fler bokningar. Något du inte gjort

Permalänk

Vågar man hoppas att begagnade Demon's souls vräks bort till halva priset lagom till att man får en konsol den 7 december? Gissar att många som inte spelar så mycket spel av denna typ men köpte det bara för att lär ge upp tidigt. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedGuard:

Söker ett för julklapp åt pojken. Finner ni ställen som tar beställningar alt får in i lager så tar jag tacksamt emot tips. Behöver ej idag men gärna till jul.

Om du inte har beställt något idag är det rätt så svårt för dig. I din sits hade jag hållt utkik på Amazon Sverige/Tyskland/England. Detta eftersom Amazon inte har tagit emot förbokningar utan lägger upp dem samtidigt som de inkommer. Skapa ett konto i förväg, logga in samt lägg in betalningsuppgifter för faktura/kort. Se till att vara förberedd.

https://www.amazon.se/PlayStation-5-PS5/dp/B08LLZ2CWD/

https://www.amazon.de/Sony-Interactive-Entertainment-PlayStat...

https://www.amazon.co.uk/PlayStation-9395003-5-Console/dp/B08...

Skaffa Chrome-tillägget Distill.io och markera lagerstatus med 30 sekunder intervall för att få reda på när de finns i lager.

Annars är Blocket/Tradera ett säkert men desperat kort.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Sjukt många ps5 på tradera just nu...

Tråkigt att en stor mängd köpts i vad det verkar, enda anledningen att säljas vidare...
Jag är av princip för och är införstådd med att tillgång/efterfrågan styr priset men det här börjar ju bli löjligt.

Snart ser vi väl köplatser för Coronavaccin dyka upp på blocket och tradera...

Ska bli intresant och se om en vecka vad standard priset för en går för, Xbox SX gick för 10K förra veckan och nu kan man få en för inköpspriset+tusenlappen
https://www.tradera.com/item/301606/429650073/helt-ny-och-oop...
så jag tror inte 12K för en PS5 håller i sig, men den kommer nog hålla sig på lite över priset för XSX

Bokade Xbox SX och PS5 samma dag på webbis i juni, fick xboxen men en fett "vi sees 2021" för PS5an

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

För att fortsätta spela på PS5 nu måste väl det enklaste vara att kopiera alla save games från PS4 på ett USB stick?

Har spelen på skivor, så dom kan jag installera därifrån.

Det sparas väl i molnet alltihop med PS plus?

Permalänk
Medlem

Game saves sparas i PS PLUS och smackar in när man loggar in med samma konto.
Annars skall det tydligen funka fint att föra över samtliga PS4 spel till en USB disk, och koppla in den i PS5. På det sättet så slipper man ladda ned samtliga spel på nytt.

Permalänk
Medlem

Wow: 69st Tradera annonser på PS5 bara idag; avslutade icke inkluderade.

Permalänk
Medlem

Hmm mitt ifrån amazon är inte skickat ännu! Sista sträcket innan skickat, fick igenom min beställning 0005 betalade med kort och standard frakt. Står fortfarande att det ska komma till Måndag 2000.

Och hon på supporten sa att det skulle skickas idag och att allt såg bra ut, börjar bli lite orolig 😢

Som tur har jag en backup ifrån Elgiganten som ska komma in i lager 12/4 men den hade jag tänkt sälja till min syrras man för priset den kostade!

Det gäller enhet med skivläsare.

/Robert

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Wow: 69st Tradera annonser på PS5 i bara idag; avslutade icke inkluderade.

Haha gud så löjligt detta är. Kommer bara bli värre och värre.

Permalänk
Medlem

Till er som har fått er PS5. Hur lång är elkabeln?

Permalänk
Medlem

Vilken märklig känsla att starta upp jetplanet ikväll för att veta att det är sista gången. Imorgon är den nedplockad och ersatt med en PS5. Det var jag inte alls beredd på här i början av veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Till er som har fått er PS5. Hur lång är elkabeln?

1.5 m kanske ? Tänkte inte på det faktiskt där emot låter konsolen mycket när den läser skiva mer än ps4an

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Vilken märklig känsla att starta upp jetplanet ikväll för att veta att det är sista gången. Imorgon är den nedplockad och ersatt med en PS5. Det var jag inte alls beredd på här i början av veckan.

Härligt vilket spel blir det för dig?

Kommer köpa demon souls/spiderman/vallhalla/och ghost of tsushima.

Suget efter att spela ghost of tsushima är galet stort, så det blir första spelet för min ps5 😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Det sparas väl i molnet alltihop med PS plus?

Ja, klart det gör. Smart

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

1.5 m kanske ? Tänkte inte på det faktiskt där emot låter konsolen mycket när den läser skiva mer än ps4an

Har satt grendosan i mediabänken i mitten under TVn. Ps5an är så stor att den får stå på bänken bredvid TVn. Hopps den räcker bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Härligt vilket spel blir det för dig?

Kommer köpa demon souls/spiderman/vallhalla/och ghost of tsushima.

Suget efter att spela ghost of tsushima är galet stort, så det blir första spelet för min ps5 😂

Jag är tråkig nog att bara fortsätta spela Valhalla som jag nyss börjat med på PS4. 😁

Ghost of Tsushima är jag väldigt sugen på att testa också, men även cyberpunk. Är svårt att hitta tid nog med barn bara. Får ta och välja noga...

Permalänk
Medlem

Strålande,

Nu kommer alla söka sig till detta, inte bara inbitna scalpers, alla vill spekulera nu.

https://www.di.se/live/rusning-efter-nya-playstation-saljs-pa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger0910:

Jo men varför har du mer rätt till en enhet än de som säljer vidare? Dom har ju ansträngt sig för att få fler bokningar. Något du inte gjort

För att de inte tänker använda den. Det enda de gör är att agera mellanhand för att suga ut folk på pengar. De tillför inget värde. Rent douchbaggeri, helt enkelt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Jag är tråkig nog att bara fortsätta spela Valhalla som jag nyss börjat med på PS4. 😁

Ghost of Tsushima är jag väldigt sugen på att testa också, men även cyberpunk. Är svårt att hitta tid nog med barn bara. Får ta och välja noga...

Sålde min Ps4 PRO typ 3 månader innan ghost kom ut! Har varit väldigt nära på att köpa en ny ps4 flera gånger bara för att spela spelet 😂😂 Men jävligt nöjd att jag höll mig, nu när spelet är 60fps med ❤️

Ja det kan jag tänka mig att man har dåligt med speltid med småttingar 😆

Lite små typiskt nu går jag ifrån permittering till att jobba fulltid 😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Dags för skatteverket att dra öronen åt sig.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Men det är ju bara när den läser. När man lirar är konsolen helt tyst hela tiden, spelade last of US 2 typ i 3 timmar va lika tyst hela tiden .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Strålande,

Nu kommer alla söka sig till detta, inte bara inbitna scalpers, alla vill spekulera nu.

https://www.di.se/live/rusning-efter-nya-playstation-saljs-pa...

Måste ha ett konto för att läsa?🤔

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Måste ha ett konto för att läsa?🤔

Tillåtet att dela screen?

Sammanfattat så visar Blocket krafttag med att be vissa verifiera att de har konsolen med kvitto.

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

För att de inte tänker använda den. Det enda de gör är att agera mellanhand för att suga ut folk på pengar. De tillför inget värde. Rent douchbaggeri, helt enkelt.

Skulle tro att många köpt 2, varav man säljer ena för att nästan få sin egen enhet gratis.
Så tror jag det ligger till i alla fall.

Gissar bara nu men för många kanske 6.000kr är mycket pengar, typ ensamstående med barn etc och då ser en möjlighet att nästan få en gratis enhet till kidsen men vad vet jag..

Ena syrran är ensamstående med två barn. Finns inte mycket pengar över där. Man gör vad man kan..

Som sagt, gissningar och det är säkert olika anledningar till varför folk behöver pengar.
Pandemin har ju gjort folk arbetslösa m.m.

Jag t.ex har en som ligger på webhallen. Ska hämta den nästa vecka. Kunde lika gärna hämtat den i Januari så i princip skulle jag kunna sälja den och köpa en ny senare då inget av releasespelen är i min smak.

Permalänk
Medlem

Hur ser erat emballage ut, ni som fått?
Jag har inte fått transportskyddet med 3D bilden som jag sett på en del unboxings.

Permalänk

Intressant ändå att vissa är villiga att betala dubbla priset för att slippa vänta några månader (max). Har man fuck-you-money så visst, det spelar ingen roll, men alla andra? Det är inte som att spelen på release är särskilt märkvärdiga ändå.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 5600(4.8GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem

Beställde från Elgiganten kl 09:00 i morse men har inte hört nånting sen dess, står fortfarande reserverad på orderhistoriken. Har ju läst att folk fått höra från kundtjänst att dom är skickade osv men tror inte dom är det...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ryssfemma:

Hur ser erat emballage ut, ni som fått?
Jag har inte fått transportskyddet med 3D bilden som jag sett på en del unboxings.

Det ska ju vara en innerlåda och en ytterlåda. Ytterlådan öppnar till innerlådan och däri ligger din ps5, har du inte det så är det väldigt märkligt.