Permalänk
Skrivet av Zoxx0:

Vad har du för nummer? Mitt slutar på 9544

Såg att jag ligger i närheten av dig, jag har 9479, och beräknas nu på onsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Vilken butik hämtar du i? Jag har nämligen fyra sista 9948 men min är fortfarande gul. Har valt butik Medborgarplatsen.

Bredden (Infra City), 9871

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Bredden (Infra City), 9871

Ring och kolla för säkerhets skull innan du åker dit, har ordernr 9861 och min står fortfarande som:

"Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
326490 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Åkte dit 5:e november när jag fick ett bekräftelsemail om att cpu:n gick att hämta, fick vända i dörren utan processor för att de hade något systemfel.

Permalänk
Medlem

ville bara tipsa om att det ser ut som netonnet har fått in, värt att kolla iallafall ?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...
gäller bara 5900x dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcEHoLeD:

ville bara tipsa om att det ser ut som netonnet har fått in, värt att kolla iallafall ?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...
gäller bara 5900x dock

La en order. Får se vad de säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcEHoLeD:

ville bara tipsa om att det ser ut som netonnet har fått in, värt att kolla iallafall ?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...
gäller bara 5900x dock

Beställde också en, stod att jag skall få den på Fredag, får se hur det går. Isåfall avstår jag 5950X så att kön på webbhallen blir kortare.

AMD har nu själva sagt att Curve Optimizer fungerar bäst på 5900X, och den verkar lätt att kyla av dom som fått den = win-win.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Beställde också en, stod att jag skall få den på Fredag, får se hur det går. Isåfall avstår jag 5950X så att kön på webbhallen blir kortare.

AMD har nu själva sagt att Curve Optimizer fungerar bäst på 5900X, och den verkar lätt att kyla av dom som fått den = win-win.

Vad ser du uppskattad leveranstid? Har fått bekräftelse men inget om när processorn kan tänkas anlända

Edit: runt 5 arbetsdagar står det. Hoppas att det stämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

Vad ser du uppskattad leveranstid? Har fått bekräftelse men inget om när processorn kan tänkas anlända

Det stod när man valde fraktsätt, hade kunnat få med expressfrakt för en summa men jag valde 0 kr, hur väl det stämmer är en annan historia. Jag valde paketskåp, det blir Fredag, Posten hade tagit 5-8 dagar.

Har avbeställt på webbhallen nu, så någon lycklig får hoppa fram ett steg i kön på 5950X. Vid det här laget bryr jag mig inte så mycket hur det går, tillgången på CPU och grafikkort denna höst är ett makabert skämt.

edit. 5900X är slut nu på NetOnNet, dom gick åt snabbt. Hoppas att man hann få en.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

WTF. Jag beställde från webhallen kl15:03, en 5900X. Någon dag efter la jag en extra beställning på netonnet. Och jag har en 5900X som är påväg till mig från netonnet.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det stod när man valde fraktsätt, hade kunnat få med expressfrakt för en summa men jag valde 0 kr, hur väl det stämmer är en annan historia. Jag valde paketskåp, det blir Fredag, Posten hade tagit 5-8 dagar.

Har avbeställt på webbhallen nu, så någon lycklig får hoppa fram ett steg i kön på 5950X. Vid det här laget bryr jag mig inte så mycket hur det går, tillgången på CPU och grafikkort denna höst är ett makabert skämt.

edit. 5900X är slut nu på NetOnNet, dom gick åt snabbt. Hoppas att man hann få en.

Såg tipset 50 min efter post här precis och då var det slut. Kostar på att titta på serie med sambon när barnen sover.. 😂

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Bredden (Infra City), 9871

Tack. Som tur var hoppade min också över till att transporteras till butik

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Tack för tipset på 5900X på Netonnet! Jag fick min order bekräftad efter jag betalat och klickade efter det fram produkten igen, och då hade den tagit slut...
Jag väntar nog någon dag innan jag avbeställer 5900X från webhallen. Vill inte riskera att det dyker upp ett "fel i systemet" eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Partyprime:

Min inet order gick precis från 2a till 11e Dec

Samma för mig 27e November till 2a till 11e December. Köpte en 5900X 15:02, enligt betalningsytemet, men med tanke på hur de varierande köplatserna här i tråden så verkar köplatsen vara relaterad till när ordern gått igenom affärssystem. Så det kan säkert vara stor skillnad på vilken betalmetod man valde och även hur bra de kösystem de har internt för att lägga upp ordrarna i affärssystemet. Med tanke på hur hela sidan brakade ihop och hur systemet är uppbyggt så är det inte säkert att de har så bra koll på i vilken ordning ordrar faktiskt kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Tack för tipset på 5900X på Netonnet! Jag fick min order bekräftad efter jag betalat och klickade efter det fram produkten igen, och då hade den tagit slut...
Jag väntar nog någon dag innan jag avbeställer 5900X från webhallen. Vill inte riskera att det dyker upp ett "fel i systemet" eller dylikt.

Ingen fara, kollade också en liten stund efter jag skrivit här, då var dom slut så det gick fort.
hoppas nu vi alla får bara så det inte var något problem med lagerstatus eller dyl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Tack för tipset på 5900X på Netonnet! Jag fick min order bekräftad efter jag betalat och klickade efter det fram produkten igen, och då hade den tagit slut...
Jag väntar nog någon dag innan jag avbeställer 5900X från webhallen. Vill inte riskera att det dyker upp ett "fel i systemet" eller dylikt.

Som sagt, jag bryr mig inte så mycket längre, kanske det finns grejor att köpa nästa år. Vem vet? Jag klagar inte om jag blir glatt överraskad, men det verkar inte vara så mycket av den varan nuförtiden.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Ring och kolla för säkerhets skull innan du åker dit, har ordernr 9861 och min står fortfarande som:

"Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
326490 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Åkte dit 5:e november när jag fick ett bekräftelsemail om att cpu:n gick att hämta, fick vända i dörren utan processor för att de hade något systemfel.

Tack, men jag hade redan hämtat den när jag svarade. Dock inte hunnit ta tag i bygget ännu.

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannenpåtaket:

Såg att jag ligger i närheten av dig, jag har 9479, och beräknas nu på onsdag.

Fick samma, men vågar inte ropa hej innan jag är över bäcken.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Fick samma, men vågar inte ropa hej innan jag är över bäcken.

Glöm inte vad horoskopet sa! 27e!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Tack, men jag hade redan hämtat den när jag svarade. Dock inte hunnit ta tag i bygget ännu.

Okej, verkar inte som de följer sin egen kölista i orderhanteringen då.

@webhallen hur kommer det sig att ordrar med tidigare nummer inte fått sin status ändrad? Upphämtning i samma butik.
Edit. Om det har att göra med medlemsnivå, vilken level får man prioriterad packning på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Tack för tipset på 5900X på Netonnet! Jag fick min order bekräftad efter jag betalat och klickade efter det fram produkten igen, och då hade den tagit slut...
Jag väntar nog någon dag innan jag avbeställer 5900X från webhallen. Vill inte riskera att det dyker upp ett "fel i systemet" eller dylikt.

Jag beställde också en, och har redan fått bekräftat att den skickats från Netonnet.

Tänkte att man inte hör nåt alls kring den 5800x jag beställde 15.02 på Webhallen, så då får det vara värt en tusenlapp till för att komma igång med bygget nu. Avbokar givetvis beställningen så fort jag fått den nya.

Permalänk
Medlem

Morgon, såg att inet uppdaterat min på en 5950X order till att den plockas nu på morgonen. Jag var nummer 54 i kö, köpt på releasedagen ca 15:05.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Finns en 5900x https://www.databyran.nu/produkter/62040
600kr dyrare inkl frakt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Östfelt:

Okej, verkar inte som de följer sin egen kölista i orderhanteringen då.

@webhallen hur kommer det sig att ordrar med tidigare nummer inte fått sin status ändrad? Upphämtning i samma butik.
Edit. Om det har att göra med medlemsnivå, vilken level får man prioriterad packning på?

Lugn och fin kexmaskin nu. medlemsnivå ger inga perks i kö, prioriterad packning gäller vid "normala omständigheter" och ger inget företräde.

Din order är knallgrön dessutom

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vet du vad det betyder om man har grön bock? Har man blivit tilldelad en från batchen som kom in igår? @Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcEHoLeD:

ville bara tipsa om att det ser ut som netonnet har fått in, värt att kolla iallafall ?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...
gäller bara 5900x dock

Skrivet av Nayiki:

La en order. Får se vad de säger

Skrivet av the squonk:

Beställde också en, stod att jag skall få den på Fredag, får se hur det går. Isåfall avstår jag 5950X så att kön på webbhallen blir kortare.

AMD har nu själva sagt att Curve Optimizer fungerar bäst på 5900X, och den verkar lätt att kyla av dom som fått den = win-win.

Skrivet av Mockasin:

Tack för tipset på 5900X på Netonnet! Jag fick min order bekräftad efter jag betalat och klickade efter det fram produkten igen, och då hade den tagit slut...
Jag väntar nog någon dag innan jag avbeställer 5900X från webhallen. Vill inte riskera att det dyker upp ett "fel i systemet" eller dylikt.

Vad i H

Jag har en net on net order på en 5900X från lanseringsdagen, och den står bara som mottagen.

Hur kan de ha haft fler till salu i webshoppen?

Permalänk
Skrivet av Zoxx0:

Fick samma, men vågar inte ropa hej innan jag är över bäcken.

Låter klokt! Bäcken var vara avgrundsdjup

Permalänk
Medlem

5600x står som beställningsvara & leveranstid 1-2 veckor på komplett nu. Ska man våga lite på detta och lägga en beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcEHoLeD:

ville bara tipsa om att det ser ut som netonnet har fått in, värt att kolla iallafall ?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...
gäller bara 5900x dock

Fick också iväg en beställning på netonnet tack vare ditt tips!
Så tack så mycket för det

Fick även ett bekräftelsemail imorse kl 06 att min order har skickats och beräknas anlända idag wohoo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bombs:

5600x står som beställningsvara & leveranstid 1-2 veckor på komplett nu. Ska man våga lite på detta och lägga en beställning

Ja slå till!
Du kommer att ha en bra dator till jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Vad i H

Jag har en net on net order på en 5900X från lanseringsdagen, och den sålt bara som mottagen.

Hur kan de ha haft fler till salu i webshoppen?

Vad surt! Kontakta dom genast och fråga vad som händer, flera har ju beställt efter dig och fått sina redan det måste ha blivit något haveri i systemet när du beställde på releasedagen så din beställning har hamnat mellan stolarna!