3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Bargain hunter 🏹
Skrivet av dagas:

Man köper inte dyrare modell för prestandaökning i första hand då den är så liten skillnad utan för saker som bättre och tystare kylning, utseende, RGB etc framförallt bra och tyst kylning för min del.

Generellt går de modellerna med bara 2 fläktar rätt varma vad jag sett men vill man bara ha prestanda per krona är billigaste modellen bäst.

Även garantivilllkor. Vissa tillverkare är pinsamma med tvåårsgaranti!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Även garantivilllkor. Vissa tillverkare är pinsamma med tvåårsgaranti!

På tal om det har jag försökt få fram vad garantin är på MSI RTX 3070 Gaming X Trio. Inte för det är trasigt men bra att veta hur länge den gäller. Sökt på det och hittade bara något om att MSI hade 1-3 års garanti men inget om vad som gällde på vad. Antar Gaming X produkter borde ha 3 då eftersom det är deras high end variant.

Registrerade för garanti i Dragon Center men stod inget om hur länge det gäller bara att det har garanti fortfarande.

Permalänk
Bargain hunter 🏹
Skrivet av dagas:

På tal om det har jag försökt få fram vad garantin är på MSI RTX 3070 Gaming X Trio. Inte för det är trasigt men bra att veta hur länge den gäller. Sökt på det och hittade bara något om att MSI hade 1-3 års garanti men inget om vad som gällde på vad. Antar Gaming X produkter borde ha 3 då eftersom det är deras high end variant.

Registrerade för garanti i Dragon Center men stod inget om hur länge det gäller bara att det har garanti fortfarande.

MSI brukar ha tre år. Komplett är alltid tydligast vad gäller garantitid:
https://www.komplett.se/product/1168377/datorutrustning/dator....

Denna är bra med: https://www.computerbase.de/2016-09/grafikkarten-garantie-ver.... Använd Google Translate. Det är för Tyskland men en bra riktlinje. Det finns vissa märken jag gärna undviker.

Permalänk
Medlem

Man hade nog lite tur, ställde mig i kö förra söndagen och idag sitter kortet i min nybyggda dator. Kollade igen Webhallen där det var minst förbokningar och det tog mindre än en vecka.

ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC