10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Permalänk
Medlem

När jag köpte presentkort till Webhallen så fick jag detta:

"Observera att det för tillfället är en fördröjning till nästkommande vardag för aktivering av presentkort."

Gick att aktivera och betala med ändå!

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det var lite otydligt av mig, men jag syftade på Webhallen.

Det fungerade bra för mig igår också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Hur lång tid tog det för dig (och ni andra) för Netonnet-presentkorten att aktiveras? Står det upp till 24 timmar på dem också?

Vart hittar ni netonnet?
har köpt dessa till webhallen ett antal gånger men netonnet ser jag inte.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Vart hittar ni netonnet?
har köpt dessa till webhallen ett antal gånger men netonnet ser jag inte.

Dom tog bort Netonnet för några dagar sedan, vet inte om dom sålde för många kort eller om det bara fanns en viss mängd.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bose:

Har du fått igång ditt presentkort?

Just nu står det att det är fördröjning till nästkommande vardag innan webhallen presentkort aktiveras. Minns inte om det stod så igår. Lite antiklimax om det dröjer till måndag innan man kan handla.

Nu hade dom sänkt priset igen på den robotdammsugare jag var intresserad av hos webhallen. Testade precis att köpa ett presentkort på 5kkr och det levererades direkt. Funkade utan problem att lösa in.

Mvh

Visa signatur

Fellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bose:

Nu hade dom sänkt priset igen på den robotdammsugare jag var intresserad av hos webhallen. Testade precis att köpa ett presentkort på 5kkr och det levererades direkt. Funkade utan problem att lösa in.

Mvh

så du köpte ett nu för en timme sen alltså? funderar på att utnyttja ett sista minuten bf erbjudande på webhallen så måste försöka få tag på ett benify idag

är det någon som inte fått sitt direkt?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Så man köper presentkortet via Swish, får man presentkortet via mail? Eller måste man ladda ner någon app?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokuogan:

Så man köper presentkortet via Swish, får man presentkortet via mail? Eller måste man ladda ner någon app?

Dina presentkort samlas i appen där du även redeemar dom.

Permalänk
Medlem

Köpte presentkort för PS Plus som inte går att lösa in, "Ett fel uppstod. Vårt supportteam återkommer inom kort!", men presentkorten för PS Wallet gick bra att lösa in och fungerar. Mailat supporten, hoppas bara det är en fördröjd aktivering.

Permalänk
Medlem

Verkar som om man blivit av med 9000kr. Fick sms, laddade i appen, tryckte på lös in fick en kod. När jag senare skulle använda koden står det att den är förbrukad och i appen står det att jag laddade och löste in hela beloppet den 17 september.

Någon som har något råd vad man kan göra nu?

EDIT: Det var fel kod jag hade, den nya hade inte laddats in. Dock är koden inte aktiverad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffor:

Verkar som om man blivit av med 9000kr. Fick sms, laddade i appen, tryckte på lös in fick en kod. När jag senare skulle använda koden står det att den är förbrukad och i appen står det att jag laddade och löste in hela beloppet den 17 september.

Någon som har något råd vad man kan göra nu?

Maila supporten

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Nån hade en direktlänk till netonnet-korten. Funkar det fortfarande? Sugen på en skärm och 10% ger ändå 400 spänn

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Nån hade en direktlänk till netonnet-korten. Funkar det fortfarande? Sugen på en skärm och 10% ger ändå 400 spänn

Net-on-net funkar tyvärr inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffor:

Verkar som om man blivit av med 9000kr. Fick sms, laddade i appen, tryckte på lös in fick en kod. När jag senare skulle använda koden står det att den är förbrukad och i appen står det att jag laddade och löste in hela beloppet den 17 september.

Någon som har något råd vad man kan göra nu?

EDIT: Det var fel kod jag hade, den nya hade inte laddats in. Dock är koden inte aktiverad.

support@getgifted.zendesk.com

Jag fick pengarna tillbaka inom 6h när jag ångrade några köp, så är koderna slut så är det nog inga problem.

Permalänk
Avstängd

Köpte 4st PSN 500SEK cards. Köper de flesta spel digitalt ändå och när det är reor är de bra låga och matchar fysiska kopior. Håller också ner miljöskräpet på detta sätt. Fett värt med 30% off! Vill egentligen köpa mer men osäker på om jag borde.... Osäkra tider!

EDIT: För er som tänker likadant -> det finns en "Total Limit" på 1500kr, så ni kan endast redeema 1500 per gång. Dock ska varje kort vara giltigt i 1 år så borde itne vara något större problem egentligen. Dock segt av Sony att ha en limit...

Permalänk
Medlem

Utnyttjat på både Åhlens och Webhallen, allt funkar fint.
Var tvungen att ångra det första köpet på Åhlens (i stort sett hela sortimentet gick ju på 25% rabatt idag) och Åhlens återaktiverade presentkorten på 5 minuter så att jag kunde använda dem på nytt igen.

Permalänk

Köpte kort, aktiverade med SMS-länk, försökte handla men fick meddelandet att koden ännu inte är aktiverad - appen säger att kortet är förbrukat...
(Webhallen)

Permalänk
Medlem

är ju upp till 20h för aktivering men går nästan alltid fortare så prova igen om en stund.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Hur långt tid tar det att få SMS efter ett köp?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Hur långt tid tar det att få SMS efter ett köp?

Jag köpte presentkort för webhallen i fredags, fick ett felmeddelande om att de inte kunde skapa ett kort just då och att de skulle fixa det nästkommande vardag. Jag kontaktade supporten i morse fick ett svar med en länk via mail, som när jag klickade på den meddelande mig om att presentkortet redan var registrerat. Väntar på svar igen för att se om de kan lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

Jag köpte presentkort för webhallen i fredags, fick ett felmeddelande om att de inte kunde skapa ett kort just då och att de skulle fixa det nästkommande vardag. Jag kontaktade supporten i morse fick ett svar med en länk via mail, som när jag klickade på den meddelande mig om att presentkortet redan var registrerat. Väntar på svar igen för att se om de kan lösa det.

Hmm, ok, köpte ett presentkort idag men har varken fått sms eller bekräftelse av något slag. Kan heller inte registrera mig i appen då jag inte får någon aktiveringskod via sms. Får väl slänga iväg ett mail till de och kolla vad som händer.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Verkar som att hemsidan inte fungerar, även med deras nu lägre rabatter

edit: nu fungerar det fortf med 10% trots annonserat att de sänkt till 5%

Permalänk

Haha, blev väl alldeles för många som köpte korten antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Hmm, ok, köpte ett presentkort idag men har varken fått sms eller bekräftelse av något slag. Kan heller inte registrera mig i appen då jag inte får någon aktiveringskod via sms. Får väl slänga iväg ett mail till de och kolla vad som händer.

Samma här. Får inget SMS och kan inte registrera mig.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Samma här. Får inget SMS och kan inte registrera mig.

Supporten verkar vara lite goddag yxskaft också, de verkar riva av supportärenden genom att ta första bästa "cut 'n paste" utan att läsa vad man skriver.

Är inne på tredje rundan med mail nu och de har fortfarande inte lyckats förstå vad problemet är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

Supporten verkar vara lite goddag yxskaft också, de verkar riva av supportärenden genom att ta första bästa "cut 'n paste" utan att läsa vad man skriver.

Är inne på tredje rundan med mail nu och de har fortfarande inte lyckats förstå vad problemet är.

Tydligen har Vimla problem med SMS enligt ett inlägg i en annan tråd:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1614756-black-friday-2...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Slog till på ett presentkort till Webhallen. SMSet kom försenat, kanske 15-20 minuter, men när det väl kom gick det att använda direkt Kör Vimla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLund13:

Slog till på ett presentkort till Webhallen. SMSet kom försenat, kanske 15-20 minuter, men när det väl kom gick det att använda direkt Kör Vimla.

Jag fick mitt till slut också (på Jula).

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Fick mina koder via kundtjänst men kan fortfarande inte registrera mig i appen pga Vimla och deras j*vla SMS problem!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Nån som har URL kvar för Åhlens? T.ex Zalando verkar inte längre vara 15% när man går via huvudlänken, men använder man gamla länken är det fortfarande 15%. Tänkte om samma gäller Åhlens.