Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Som lovat så har jag lite update:

Det ser ut som att vi har eventuellt 100x 5600X och 60X 5800X som ska kunna skeppas från lev på fredag.
OBS! detta är preliminär information, inget som är en del av vårt system förens de har skeppats till oss, AMD har tidigare dragit in lovade leveranser. Vill endast ge lite hopp i det trista tomma intet av ingen info

Är alla uppbokade redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunter9:

Båda beställda 11/05, CPU 15:17 och hårddisken minns jag inte tiden på, blev 2 olika ordrar då CPU beställningen egentligen var en backup men den kom först ändå

Ah nice, kul!
Beställde 21 okt, 1 TB versionen. Inte fått något

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Är alla uppbokade redan?

Alla cpuer på webhallen är uppbokade i hundratals.

Permalänk

Woho, Min 5600X håller på att plockas nu!!!
Beställde 8/11!

edit: Inet!

Permalänk
Medlem

någon status på 5900x från webbis ? någon på 1504 som sett någon grön V än ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det ser ut som att vi har eventuellt 100x 5600X och 60X 5800X som ska kunna skeppas från lev på fredag.
OBS! detta är preliminär information, inget som är en del av vårt system förens de har skeppats till oss, AMD har tidigare dragit in lovade leveranser. Vill endast ge lite hopp i det trista tomma intet av ingen info

Bra med info!

Jag antar att jag ligger inbokad i Kompletts motsvarande leverans, vars datum för övrigt idag blev tillbakaflyttad från 3 januari till 8 december för mig.
Får se om jag också hamnat inbokad i någon av Inets eller Netonnets leveranser, lär bli svettigt med avbokningar i så fall...

Permalänk
Medlem

Fick precis mess från Inet om att dom plockar min 5600X som var beräknad till 30 december (från att blivit framflyttad från 18 december). Jag la beställningen 12 november. Håller tummarna jävligt hårt att den faktiskt skickas också

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floot:

Fick precis mess från Inet om att dom plockar min 5600X som var beräknad till 30 december (från att blivit framflyttad från 18 december). Jag la beställningen 12 november. Håller tummarna jävligt hårt att den faktiskt skickas också

Samma här. Beställde på kvällen lanseringsdagen och min 5600x har också gått till "Plockas" tidigare prel datum var den 18/12 för min order.
Glad... dock så kommer inte dator chassit förrän den 11e December

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Beställde en 5900X hos inet.se på release ca 15.15 och hamnade som rest. Idag förmiddag fick jag sms att min order plockas. Pånboken kommer få sig en käftsmäll åter igen efter denna ovanligt dyra BF för min egna del.

Oj, min beställning som gjordes 15:02 med förväntad leverans 11th december känns inte så rolig längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zap117:

någon status på 5900x från webbis ? någon på 1504 som sett någon grön V än ?

hämtade ut min idag, beställde visserligen 1503

Permalänk
Medlem

Som en del andra här så fick jag ett oväntat SMS från Inet om att min 5600X håller på att plockas. Beställde 11/11.

Till saken hör att jag köar på en 5800X också. Är det värt att vänta och köra på 5800X eller ska man vara nöjd med 5600X? Kommer jag som vanlig användare som använder datorn mest till gaming och lite bildredigering (inga avancerade grejer) ens märka någon skillnad?

edit: Det är ju de där extra kärnorna som lockar, men 6 eller 8 har det någon betydelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2nuts:

Vet du vilken plats du hade?

Permalänk

Har beställning på 5800x från Inet, står fortfarande "lager på fredag" (plats 15 i kön).

Samtidigt har jag en 980 Pro (beställd 18/11), dock står det "i lager på onsdag" på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2nuts:

det är ju så sjukt nära men ändå så långt bort med en minut ! XD . Grattis !

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Får hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Som en del andra här så fick jag ett oväntat SMS från Inet om att min 5600X håller på att plockas. Beställde 11/11.

Till saken hör att jag köar på en 5800X också. Är det värt att vänta och köra på 5800X eller ska man vara nöjd med 5600X? Kommer jag som vanlig användare som använder datorn mest till gaming och lite bildredigering (inga avancerade grejer) ens märka någon skillnad?

edit: Det är ju de där extra kärnorna som lockar, men 6 eller 8 har det någon betydelse?

Var det inte så att en del recensenter tycket att 5800x var lite malplacerad mellan 5600x och 5900x. Att det inte riktigt var värt att satsa på den.

Skulle man spela så funkade 5600x mycket bra.
Pysslade man med tyngre program så 5900x.

Sedan har vi detta som hobby och då fattar hjärtat en del beslut ibland
Jag nöjer mig med en 5600x - men då vet jag också att jag aldrig kommer att vara den som behöver 8 kärnor isf 6.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon204482:

Jag beställde snabbt en 5800X men fortfarande ingen info. Det står att jag är "0-19" i kön på webplatsen (15:01 bokning) men när är nästa batch ens på G? Snackar vi månader eller veckor?

Bara så man har ett hum om det. <3

@Webhallen

ett par rader upp står det

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

@webhallen

Ser att 15.03 på 5950x-beställningar har börjat levereras från Webhallen.
Är alla 15.02 utlevererade? Hoppat över/Glömt mig?? :-/
Eller är det fler med 15:02 som väntar?

****9582
15:02

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Nej du kommer inte märka någon som helst skillnad är jag ganska säker på. Det är om du kör videorendering och sånt eller industriell photoshoppande med gigantiska bilder där de är väloptimerade att sprida ut på en massa kärnor, eller programutveckling med massa kompileringar osv..

Spel behöver ett par cores för att lägga ut fysik, UI, spellogik på men säkerligen inte 8 cores nödvändiga...

Hela 5-serien är en håll-käften upgrade jmf med 3-serien ändå pga högre instruktioner-per-klockcykel. Du kommer bli nöjd..

Lägg de extra 1500 spännen på nån annan upgrade?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RBenassi:

@webhallen

Ser att 15.03 på 5950x-beställningar har börjat levereras från Webhallen.
Är alla 15.02 utlevererade? Hoppat över/Glömt mig?? :-/
Eller är det fler med 15:02 som väntar?

****9582
15:02

Eh vart ser du det? är en del kvar på 15.02 som ska få.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Eh vart ser du det? är en del kvar på 15.02 som ska få.

Ser att en del skrivit att de fått sin 15.03 beställning.
I min desperation så antog jag att det var 5950x
My Bad om det är andra prollar de pratar om!
Jag ber ödmjukt om ursäkt.

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Var det inte så att en del recensenter tycket att 5800x var lite malplacerad mellan 5600x och 5900x. Att det inte riktigt var värt att satsa på den.

Skulle man spela så funkade 5600x mycket bra.
Pysslade man med tyngre program så 5900x.

Sedan har vi detta som hobby och då fattar hjärtat en del beslut ibland
Jag nöjer mig med en 5600x - men då vet jag också att jag aldrig kommer att vara den som behöver 8 kärnor isf 6.

Skrivet av fetklock:

Nej du kommer inte märka någon som helst skillnad är jag ganska säker på. Det är om du kör videorendering och sånt eller industriell photoshoppande med gigantiska bilder där de är väloptimerade att sprida ut på en massa kärnor, eller programutveckling med massa kompileringar osv..

Spel behöver ett par cores för att lägga ut fysik, UI, spellogik på men säkerligen inte 8 cores nödvändiga...

Hela 5-serien är en håll-käften upgrade jmf med 3-serien ändå pga högre instruktioner-per-klockcykel. Du kommer bli nöjd..

Tack för input och övertalan.
Jag vet ju att ni har rätt, men jag får alltid "buyers remorse" när jag köper någon ny dyr teknikpryl. Tror det är ett stadie jag behöver gå igenom bara.

Då får någon annan lycklig min köplats till 5800X och jag får några extra kronor till nytt chassi.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vinylens:

ett par rader upp står det

Tacka vet jag folk som har bra koll i trådar!

Permalänk
Medlem

Komplett levererar. Beställde 5950x två veckor efter släpp och fick bekräftat idag att jag får på fredag.

Även först att ha Dark Hero i lager och lyckades skicka mitt 3090 strix först av alla.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

OMG! håller tummar och tår, även om det inte blir på fredag så skulle det vara helt fucking amazing om man får dom innan den 10e dec när Cyberpunk släpps!

Permalänk

Väntar fortfarande på 5900x som jag beställde på webhallen känns som alla andra butiker har levererat mycket snabbare. Väntade 2 timmar typ att chatta med kundservice och de visste ingenting när den kommer levereras. Kunde inte ens säger när nästa leverans frånvarande leverantör sker.

På webbsidan står det att de inväntar 48st som är rätt dåligt när det är typ 300+ som väntar. Vad är det som händer @webhallen Svårt att hittar bra information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Hej fetklock, du verkar ha bra koll på läget men vem som helst får gärna komma med input.

Jag kommer främst använda min dator för musikproduktion och hade från början siktat in mig på en 5600X men började sedan fundera över om jag borde gå på en 5900X istället, men sen snubblade jag över en post på Reddit som gjorde mig lite osäker.

Skrivet av Reddit:

"For live performance/recording/midi instruments, 3700x might be better (no crosstalk between chiplets thus less latency) but 3900x for everything else.

Also the latency issue on 3900x depends on thread scheduling; it might be enough to irritate you or might be close to being non-existent if threads are not spawned on different chiplets."

Är 5900X uppbyggd på ett likadant sätt som 3900X och att "crosstalk between chiplets" fortfarande kan vara ett problem med de nyare processorerna, och är det möjligt att 5600X kan vara ett bättre val för att hålla nere "latency" vid direkt-inspelning?

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag tillåts annonsera ut detta här, men det känns det är för den goda sakens skull. Har bara varit medlem i en vecka så jag får inte skapa annonser. I värsta fall så blir det väl både mitt första och sista inlägg på sweclockers...

Tack vare den här tråden så fick jag av misstag tag på två 5950x på Netonnet. Deras köpupplevelse som företagare så märklig att jag lade en order privat för säkerhets skull. Ordrarna gick dock iväg samtidigt, så jag hann aldrig avbeställa den andra när den första skickades.

Jag har därför en extra 5950x som jag skall returnera, men jag tänkte kolla om någon här vill köpa den till självkostnadspris först? Betalade 8939:- inkl frakt.

Jag skickar INTE. Antingen får ni hämta den hos mig i Frillesås, eller så möts vi upp i Göteborg på torsdag. Skicka PM istället för att spamma tråden om ni är intresserade. Först till kvarn gäller, ingen budgivning. Betalning med swish. Vid strul så blir det retur till netonnet.

Permalänk
Sötast

5600X plockas från inet nu! Woho!
Beställd 2020-11-12

Permalänk
Medlem

Lite kluven på om jag borde köpa en 5900x eller en 5600x
Jag spelar enbart på min desktop men jag har gärna ett par twitch streams igång samtidigt på andra skärmen och tänker mig att de extra kärnorna kan hjälpa där men det kanske är overkill?