Permalänk
Webhallen

Ytterligare 100x bekräftade inkommande på 5600X (totalt 210 som inte landat ännu)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ytterligare 100x bekräftade inkommande på 5600X (totalt 210 som inte landat ännu)

Galet!

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Just precis så att det inte räcker till om man beställer idag alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det verkar lossna lite nu.

En fråga: När det står följande under "Mina beställningar":
transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-12-11

Innebär datumet leverans till centrallagret eller är det ett beräknat leveransdatum till kund?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av goat:

Det verkar lossna lite nu.

En fråga: När det står följande under "Mina beställningar":
transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-12-11

Innebär datumet leverans till centrallagret eller är det ett beräknat leveransdatum till kund?

Det är till centrallager, endast uppskattning på ett värde vi har satt i system som motsvarar hur lång tid det brukar ta att få varor av den leverantören.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är till centrallager, endast uppskattning på ett värde vi har satt i system som motsvarar hur lång tid det brukar ta att få varor av den leverantören.

Tack för svar.

Permalänk

@webhallen Inget bekräftat på 5800x än?

Permalänk
Medlem

Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-12-11 Ojoj boys.. undrar ifall man vågar lita på detta?

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-12-11 Ojoj boys.. undrar ifall man vågar lita på detta?

Till centrallager, och sen leverans hem någon gång runt jul med min vanliga tur 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristofferis:

Tjenare. Får man fråga vilken dag du beställde? Jag fick min flyttad från 2:e fast till den 9:e.
Jag beställde den 11:e November.

Tänkte om det går att se ett mönster eller om man bara får ett datum lite random 😂

Edit: Det jag menar är att vi låg båda på samma datum den 2:e och sedan flyttades vi till olika, det betyder ju att de måste fått indikation på att det är mindre antal som levereras kommande leverans än som var tänkt den 2:e.

Jag beställde den 20/11 så jag räknade inte med att jag skulle komma med i batchen för 2/12. Jag var i valet och kvalet att vänta till black friday och kolla om övriga delar blev billigare, men beställde istället tidigare och isf justera beställningen om det skulle dyka upp annat som blev mycket billigare

Permalänk
Sötast

Fick min 5600X idag!!
Får bli att öppna lådan...... på måndag nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

bara hålla sej 1 dag från a spela cyberpunk då =P

Permalänk

Hej @webhallen jag har ett 5900x order slutar på 0164 från 15:03. Har jag någon chans att få min processor innan jul?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isorien:

Beställde en 5900x från inet 27/11 och datumet i ordern ändrade sig från 18dec till 30dec idag.

beställde 7/11 och har flyttats från 12/12 till 18/12

Permalänk
Skrivet av Spektra:

Det låter lovande, själv har jag 0275 (15:03) och räknade fram tills nu kallt med jul/mellandagar för leverans. Eftersom det bara är CPU som fattas så kanske man snart kan börja bygga ihop delarna. Kartongerna börjar bli dammiga nu.

Var får ni denna nummer ifrån, 0275? Menas det att du är nummer 275 i kön?

Visa signatur

[FD North XL]--- [B650E-F Rog Strix] ---[Ryzen 9800x3d]--- [Ek nucleus 360]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 2TB]---[TridentZ 2x16gb 6200mhz CL28]---[MSI 322URX Oled]---[HyperX Cloud Alpha]---[Logitech G pro duperlight]---[Asus ROG Flare ll]----> Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

tror inte det går att bara gå efter dom , men jag kan ha fel . står ialf på din beställning . det är dom sista siffrorna i order nr

Permalänk
Skrivet av zap117:

tror inte det går att bara gå efter dom , men jag kan ha fel . står ialf på din beställning . det är dom sista siffrorna i order nr

Jag beställde en 5900X i söndags, ordernummer slutar på 9440, kan det verkligen vara så många ordrar på 5900X 😑

Visa signatur

[FD North XL]--- [B650E-F Rog Strix] ---[Ryzen 9800x3d]--- [Ek nucleus 360]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 2TB]---[TridentZ 2x16gb 6200mhz CL28]---[MSI 322URX Oled]---[HyperX Cloud Alpha]---[Logitech G pro duperlight]---[Asus ROG Flare ll]----> Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Kan spåra den och ser att posten har lyckats leverera till ett annat utlämningställe än det som är brukligt för mig.

Jaja, att klaga på PostNord känns lite meningslöst då de inte lyckas alltid, de har inte ens som mål att alla brev ska levereras (läste jag någonstans)

Sådär efter att ha gjort lite av postens jobb och hämtat på "fel" ställe så finns nu processorn på vardagsrumsbordet.

... Nu väntar jag på mitt chassi. Suck.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Jag beställde en 5900X i söndags, ordernummer slutar på 9440, kan det verkligen vara så många ordrar på 5900X 😑

skeptisk . gissar på att kanske det är ordrar i följd . altså allt som beställs . så 00001 =cpu , 000002 = eltandborste.

men som sagt jag vet inget om det . detta är bara min gissning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Nej, det är mina 4 sista siffror i mitt ordernummer. Utifrån det kan jag se att användaren Ninjaginger som har ordernummer xxxx0226 har blivit tilldelad en CPU. Eftersom mitt ordernummer är 49 ordrar efter hans så borde jag ligga rätt hyfsat till i kön. Rimligen så är det ju inte 49st 5900X utan kanske 20st 5900X, 20st 5600X och resten vanliga ordrar. Men det är bara en "rimlig killgissning".

Skrivet av zap117:

Eftersom order hos Webhallen hamnar i löpnummerordning oavsett vad du beställer så borde jag rimligen ligga rätt nära i kön nu.

Skrivet av Oneirogen:

Nej ditt ordernummer har inget att göra med vad du beställt utan är ett löpnummer som tilldelas efter när du beställt din order, oavsett vad du beställt. Jag la min order 15:03 på releasedagen den 5 november. Din order har du ju lagt mer än 3 veckor efter mig så du får nog gå upp minst till 5-siffrigt ordernummer för att se hur du ligger till gentemot oss andra. Webhallen har garanterat haft mer än ~9000 ordrar på 3 veckor i och med Black Friday och all julhandel.

Visa signatur

#1:
AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI RTX 4070 Super

#2:
AMD Ryzen 5 9600X || 32GB @ 6000Mhz || Radeon 6800 XT "FE"

Permalänk
Skrivet av Spektra:

Nej, det är mina 4 sista siffror i mitt ordernummer. Utifrån det kan jag se att användaren Ninjaginger som har ordernummer xxxx0226 har blivit tilldelad en CPU. Eftersom mitt ordernummer är 49 ordrar efter hans så borde jag ligga rätt hyfsat till i kön. Rimligen så är det ju inte 49st 5900X utan kanske 20st 5900X, 20st 5600X och resten vanliga ordrar. Men det är bara en "rimlig killgissning".

Eftersom order hos Webhallen hamnar i löpnummerordning oavsett vad du beställer så borde jag rimligen ligga rätt nära i kön nu.

Nej ditt ordernummer har inget att göra med vad du beställt utan är ett löpnummer som tilldelas efter när du beställt din order, oavsett vad du beställt. Jag la min order 15:03 på releasedagen den 5 november. Din order har du ju lagt mer än 3 veckor efter mig så du får nog gå upp minst till 5-siffrigt ordernummer för att se hur du ligger till gentemot oss andra. Webhallen har garanterat haft mer än ~9000 ordrar på 3 veckor i och med Black Friday och all julhandel.

Då är jag med. Tänkte ifall det var så att varje artikel hade ett unikt nummer följt sedan av nummer i nummerordning på bestallning av just denna artikel, så man kunde veta var man ligger typ 🙂

Visa signatur

Permalänk

Ni andra som hade fått prel lev 11/12 från Webhallen, hur ser era ordrar ut nu?
Min är tillbaka på "saknas i lager, obekräftat lev. datum" =(
15:03 ordernr ****9905. kanske försening i hela den sändningen eller är det bara lilla jag? =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Fick min 5600X idag!!
Får bli att öppna lådan...... på måndag nästa vecka

samma här :D!! Installeras imorgon mohahahah.

Permalänk
Skrivet av swire:

Boom shakalaka, Gick från hel gul 2 Dec till 4 Dec till halvgrön 6 Dec.

https://i.imgur.com/B6NDrha.png

@Komplett lager works in mysterious ways.

Woohoo, exakt samma här, får jag fråga när du gjorde din beställning? 5/11 15:04 här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Jag beställde 25/11 hos NoN och har en fått en 5900x, så du borde ligga bra till i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Jag beställde 25/11 hos NoN och har en fått en 5900x, så du borde ligga bra till i kön.

Till att börja med, grattis!
Och skönt med lite positiv info. Då fortsätter jag att hoppas på NoN i huvudsak.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

jag beställde 26/11, hoppas ju att jag kanske får min i deras nästa batch då..

Permalänk
Inaktiv

Jag har hittat en hemsida som säljer 5600X för 358,90€, frakt 14.95€ så totalt 373,85€ (~3800kr, runt 500kr mer än i Sverige alltså).Skicka ett PM för länk! Finns bara 1 kvar i lager atm

Edit: Borta nu!

Permalänk
Medlem

anmält några anonnser på blocket . med ps5, vermeer, rtx 3080 . vet inte om dom är för eller emot scalping , men om några andra här skulle vilja göra likadant mot sånna anonnser kan ju inte skada så vi blir kvitt massa scalping

Permalänk
Medlem
Skrivet av zap117:

anmält några anonnser på blocket . med ps5, vermeer, rtx 3080 . vet inte om dom är för eller emot scalping , men om några andra här skulle vilja göra likadant mot sånna anonnser kan ju inte skada så vi blir kvitt massa scalping

Att köpa en vara som är eftertraktad när tillgången är dålig för att sedan sälja den till ett högre pris är inte olagligt eller emot Blockets ToS på något sätt. Så anmäla kan man göra, men det kommer troligtvis inte ha någon som helst påverkan.