Två hörlurar kopplade samtidigt till TV

Permalänk
Medlem

Två hörlurar kopplade samtidigt till TV

Har en Samsung The Frame 2019 som jag skulle behöva hitta en lösning att koppla två lurar till samtidigt.
Detta så att man kan få lite lugn och ro medans ungarna tittar på tv.

TV:n har blåtand men klarar bara en anslutning åt gången, dessutom fungera den inte med alla BT-lurar tydligen. Har bara fått in mina Bose men billigare lurar kan den inte pair:a med.

.Så tar tacksamt emot tips på vilken mojäng som kan lösa detta.

Permalänk
Rekordmedlem

Koppla tvn till en hörlursförstärkare med BT som driver båda hörlurarna ?
Det går nog att lösa billigare med kabel om det funkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Koppla tvn till en hörlursförstärkare med BT som driver båda hörlurarna ?
Det går nog att lösa billigare med kabel om det funkar.

Aha så de finns hörlursförstärkare (BT) som kan ha två lurar aktiva samtidigt.
Ja det borde va en lösning isf

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FreddyL:

Aha så de finns hörlursförstärkare (BT) som kan ha två lurar aktiva samtidigt.
Ja det borde va en lösning isf

Tänke en som tar emot via bt och sedan driver 2 lurar via kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tänke en som tar emot via bt och sedan driver 2 lurar via kabel.

Aha, jag hade hoppats på en trådlös lösning, men det blri kanske svårt

Permalänk
Medlem

Finns en hel del billiga bt transmitter/recivers på amazon. T.ex https://www.amazon.com/gp/aw/d/B01IV1H1ME/ref=sspa_mw_detail_4?ie=UTF8&psc=1 som har stöd för 2 st hörlurar. Finns säkert någon på svenska amazon också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5950x | Asus Prime PRO X570 | Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 – 3200 (64GB) | NVIDIA RTX 3060 Ti | Corsair MP600 Core SSD 2TB NVMe & WD Black SN750 1TB NVMe | DELL S34W22 | Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Corsair RM850 V2 850W | Focusrite Scarlett Solo | Personus Eris 3.5 | Sennheiser HD 58X Jubilee | Corsair Crystal 570X RGB Tempered Glass

AMD Ryzen 3900x | ASUS ROG STRIX B550-I GAMING | Corsair Vengeance LPX DDR4 – 3600 (32GB) | Gigabyte NVIDIA RTX 2080 | Corsair Force MP600 SSD NVMe 1TB & Intel 665 SSD NVMe 2TB NVMe SSD | Acer XR382CQK bmijqphuzx | Motu M4 | Adam T5V | Audio-techica ATH-M50x | NZXT H1

Macbook Pro 16" 2019 1TB 32GB || Keycron K8 || BuleSound Node2i || Kanto Tuk || AKG K701

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FreddyL:

Aha, jag hade hoppats på en trådlös lösning, men det blri kanske svårt

Då måste ju prylarna stödja det från början via BT, det är inte vanligt ens med de senaste prylarna men det finns på en del saker.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Hmm. Tack men den verkar inte Transmitt och Receive samtidigt utan man måste välja. Sedan verkar den inte klara två lurar samtidigt?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FreddyL:

Hmm. Tack men den verkar inte Transmitt och Receive samtidigt utan man måste välja. Sedan verkar den inte klara två lurar samtidigt?

Jag tror inte det finns nån "tillbehörsprodukt" som gör exakt det du vill utan det stödet måste finnas i delarna från början, funktionen kom med Bluetooth 5.0 och heter dual audio, då kan sändaren anslutas mot 2 olika ljudmottagare samtidigt men det kräver i så fall att båda ändarna av BT länken stödjer det, funktionen är inte unik för Samsung men de är var först att stödja den.
Jag tror inte du kan hitta nån blåtandsprylar som kan paras mot 2 hörlurar som inte har den funktionen och det var därför jag föreslog en lösning där man kör trådlöst mot en gemensam mottagare och kabel sista biten.
Den enda luren som jag direkt vet stödjer det är Sony WH-1000XM4 men det lär finnas fler "nya" modeller som använder det men det lär kräva en hel del letande och läsande av manualerna för att hitta delar som kan det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Funderar på en annan trådlös lösning:

FM-sändare på TV, hörlurarna har integrerade FM-mottagare. (Vanlig radio alltså).
Sändare: https://www.amazon.de/s?k=fm+stereo+transmitter&__mk_de_DE=%C...

Mottagare: https://www.amazon.de/PRUNUS-Taschenradio-kostenloser-Unterst...

Man kan ha hur många hörlurar/mottagare som helst med denna lösning.
Hade liknande lösning här hemma för cirka 15 år sedan. (BT var ovanligt då).
Analog lösning, men rätt bra ljud ändå.

Permalänk
Medlem

Tack för svar båda!
Ja detta var en aningen svårare nöt att knäcka äm jag trodde.
Då BT verkar vara omöjligt att få till, finns det något med RF tro?
Sladd till rf sändaren och två RF lurar?

Annars är ju det med FM radio en smart idé!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FreddyL:

Tack för svar båda!
Ja detta var en aningen svårare nöt att knäcka äm jag trodde.
Då BT verkar vara omöjligt att få till, finns det något med RF tro?
Sladd till rf sändaren och två RF lurar?

Annars är ju det med FM radio en smart idé!

RF är radio och alltså även BT Men ja det finns andra sytem som bygger på radio som kan tas emot av flera mottagare samtidigt och det finns också en del system som använder Infrarött och laser men oavsett överföringsmetod så behöver du då koppla in en sändare i tvn och ha nya hörlurar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Började kolla på det här igår med, den enda jag hittat i Sverige verkar vara hos Kjell
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tradlos-ljud-bil...

Men känns som ett rätt saftigt pris för att "bara" skicka ut ljud till två hörlurar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nostek:

Började kolla på det här igår med, den enda jag hittat i Sverige verkar vara hos Kjell
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tradlos-ljud-bil...

Men känns som ett rätt saftigt pris för att "bara" skicka ut ljud till två hörlurar..

Känns ändå som att komma mycket billigare än denna peng är nog svårt. Fördelen med Kjell är ju att du bara kan lämna tillbaka den om det inte fungerar som du tänkt! Köp o prova!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av nostek:

Började kolla på det här igår med, den enda jag hittat i Sverige verkar vara hos Kjell
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tradlos-ljud-bil...

Men känns som ett rätt saftigt pris för att "bara" skicka ut ljud till två hörlurar..

Jag gav bort en liknande sändare under julen. Funkade riktigt bra, märkte inget lagg i ljudet. https://www.clasohlson.com/se/Bluetooth-sändare-mottagar..., Vet inte om den klarar flera lurar samtidigt dock.

edit: Just denna verkar bara funka med ett par hörlurar åt gången.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nostek:

Började kolla på det här igår med, den enda jag hittat i Sverige verkar vara hos Kjell
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tradlos-ljud-bil...

Men känns som ett rätt saftigt pris för att "bara" skicka ut ljud till två hörlurar..

Hur har du fått reda på att den där skulle fungera och i så fall med vilka hörlurar ?

De senaste versionerna av blåtand stödjer multipla mottagare samtidigt men vad får dig att tro att den sändaren i kombination med vilka lurar klarar av det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur är det med A/V-synkronisering med flera BT-hörlurar? Det är ju rätt viktigt att det blir rätt tänker jag.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Marshall major III som går att köra med både blåtand och sladd. En rolig funktion är att man via sladd kan koppla in ett par andra hörlurar till dem hörlurar som är uppkopplade med blåtand och på så vis få ljud i bägge

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

1. Genom internet och Google
2. Från deras sida > "Har stöd för Multi point och kan skicka samma ljudsignal till två olika enheter."

Har inte provat den själv, men texten verkar lovande. Förväntar mig att den ska klara dom flesta blåtands lurar iomed "Tack vare stöd för kodekarna APTX och AAC kan.." och "Bakåtkompatibel med Bluetooth-enheter som saknar APTX- och AAC-stöd." men hur lagget blir vet jag inte. Men jag kommer prova en sån iaf.

Permalänk
Medlem

Tänkte ge dessa ett försök
https://cdon.se/hemelektronik/thomson-whp3203dpl-uhf-2-kanals...
Inte blåtand iof men förhoppningsvis fyller de syftet

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Tänkte ge dessa ett försök
https://cdon.se/hemelektronik/thomson-whp3203dpl-uhf-2-kanals...
Inte blåtand iof men förhoppningsvis fyller de syftet

dom kan vara ok, men radio hörlurar brukar kunna vara ganska brusiga i ljudet i min erfarenhet. Lite som att lyssna på en radiokanal som inte går att pejla in ordentligt. Ska dock inte ge sken av att jag provat många.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

dom kan vara ok, men radio hörlurar brukar kunna vara ganska brusiga i ljudet i min erfarenhet. Lite som att lyssna på en radiokanal som inte går att pejla in ordentligt. Ska dock inte ge sken av att jag provat många.

Liten uppföljning: De var skräp och åkte tillbaka. Funktionen var kanske OK, ljudet acceptabelt men kvaliteten på lurarna och sändaren var medioker.
Jakten fortsätter...