PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Anger ni tiden som står i kvittot eller order meijlet?Om det är som i kvittot så tror att det kommer haha. 12:35 pm står der i mitt kvitto

Permalänk

Någon som har hört något från NetOnNet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Anger ni tiden som står i kvittot eller order meijlet?Om det är som i kvittot så tror att det kommer haha. 12:35 pm står der i mitt kvitto

13:38 är tiden jag fick orderbekräftelsen. I mitt kvitto står det ingen tid, bara datum.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt en digital edition som fått leveransmail?

Permalänk
Medlem

Får man erkänna att det är lite stressande att se bekräftelserna rulla in utan att få någon själv 🤣
Skulle behöva semester efter detta spektakel...

Permalänk

Jag fick mitt ps5 från eg igår på förmiddagen och jag beställde typ senast av alla här känns det som. Ekonomifrakt dessutom. 13:44 enligt kvittot. Tycker deras system är lite konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Jag fick mitt ps5 från eg igår på förmiddagen och jag beställde typ senast av alla här känns det som. Ekonomifrakt dessutom. 13:44 enligt kvittot. Tycker deras system är lite konstigt.

Jag har 13:43 enligt kvittot med express och snart känns det som att jag är den enda kvar med SE som inte hört något alls 🤣

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Har någon alls fått något som beställde runt 13:30?

Yes jag beställde 13:44 och fick hem mitt igår med ekonomifrakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

disc där med?

Permalänk
Medlem

Yeeeeey! Fick förhandsinformation på att det är på gång nu i alla fall!
Då kommer säkerligen statusen uppdateras under kvällen eller morgondagen då jag blivit lovad leverans.

Beställde SE 19/11 Kl 12:23

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Jag har 13:43 enligt kvittot med express och snart känns det som att jag är den enda kvar med SE som inte hört något alls 🤣

SE, 12:19 enligt bekräftelse och har inte heller hört ett ljud än

Permalänk
Skrivet av BENPA:

Yeeeeey! Fick förhandsinformation på att det är på gång nu i alla fall!
Då kommer säkerligen statusen uppdateras under kvällen eller morgondagen då jag blivit lovad leverans.

Beställde SE 19/11 Kl 12:23

Det närmar sig då.Jag måste få nuu!!! Haha

Permalänk

Beställde Disc-edition den 19/11 på EG klockan 12:26 enligt kvittot. Får min levererad imorgon enligt supporten. Fick mailbekräftelse igår att den är pågång och nu såg jag att den ligger i Jönköping sen 1 timme tillbaka. Den ska till Västerås.

Det roliga är att min bror lyckades få igenom sin beställning ca 5 min innan mig och han fick sin levererad till utlämningsstället igår. Nåja, är bara nöjd att jag får den innan jul. Min förbokning hos Komplett avbokades direkt jag fick tag i en konsol hos EG. Där hade jag förbokat i januari i år men fick leveransbesked till maj 2021. Säga vad man vill om EG, men Komplett är enligt mig ett skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Det närmar sig då.Jag måste få nuu!!! Haha

Det hoppas jag också Det ordnar sig säkert.
Verkar som att de håller vad de lovat än så länge, även om jag tycker att det varit minst sagt rörigt när de som beställt sent får före, och till och med dagar innan. Men det spelar mindre roll egentligen, för huvudsaken är att man åtminstone får en

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt en Digital Edition som fått någon information från EG?

Permalänk
Medlem

Nu fick även jag leveransbekräftelse.
Beställde en SE 12:16 med expressleverans, Stockholm

Permalänk

Jag vet att Elgiganten har konsolerna, det är bara ett logistikpussel som läggs ju nu. Samtliga som har fått bekräftade bokningar från den 19/11 kommer att få sina konsoler i veckan. Sitt i båten, det blir en fröjdefull Jul.

Permalänk
Medlem

Där kom Äntligen leveransbekräftelsen. SE, 19/11 - 12:19

Permalänk
Medlem

Hade inga förväntningar att få tag i ett PS5 innan jul då jag var så sent ute men nu är det på sin väg från Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Nu är det på G för mig också!

EG
SE
19/11, 12:19
Ekonomifrakt

Fraktalternativ
Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk

Äntligen kom leveransbekräftelsen.Beställde kl 12:25,SE.Vanlig frakt.Så det är nu upp till Bring.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag också bekräftelse på leverans. Beställde 13:40, SE.

Permalänk
Medlem

Inte lätt att sitta lugnt i båten när det stormar på havet 🤣
Jag väntar fortfarande, blev hyggligt besviken när jag fick mail nyss och det bara var betalningsbekräftelse för PS+ prenumerationen 🤣

Permalänk
Skrivet av Gurkskal:

Du är inte ensam haha. 13:41 här och exakt samma order. Börjar bli lite nervös nu

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Även jag fick bekräftelse nu, beställde 12.12 på EG, SE. Skönt!

Permalänk
Inaktiv

Fick precis leveransbekräftelse!

EG, SE, 19/11, 12:17

Permalänk
Skrivet av ForwardHQ:

Jag vet att Elgiganten har konsolerna, det är bara ett logistikpussel som läggs ju nu. Samtliga som har fått bekräftade bokningar från den 19/11 kommer att få sina konsoler i veckan. Sitt i båten, det blir en fröjdefull Jul.

För att bespara er lite tid kan jag killgissa lite och eventuellt svara på frågan varför det är som det är just nu med PS5.

Varför skickar man inte ut allt i takt med att det kommer in?

Förmodligen eftersom Elgiganten vill ha kontroll på både in- och utflödet med anledning av sina leverantörers osäkerhet när det gäller att hålla datum. Det vore skitdumt att göra som andra ÅF har gjort, alltså att riskera att inte hålla vad man lovar. Dessutom var det Black Week (nio dagar) alldeles nyss vilket gjorde att lagret förmodligen hade ofantligt mycket att göra. Det lär framgå i de nyhetsartiklar som sammanfattar elektronikkedjornas utfall.

I övrigt kan man säga som så att alla nätbutiker, oavsett vilken det är, inte har en skyldighet att avisera sin lagerstatus bara för att man har produkten. Man kan av strategiska, logistiska eller andra skäl välja att avisera det som "noll i saldo". Detta p.g.a massor av anledningar. Vill man vara säker på att köpa en produkt och få den levererad, ska man åka till butiken och plocka den på hyllan. Snabbare leverans går inte att få. Och avslutningsvis ja, jag vet att PS5 inte gick att köpa i butik.

Permalänk
Medlem

Även jag har fått min leveransbekräftelse nu (19/11, 12.19, SE).

Språk
Permalänk
Medlem

Grattis alla ni som får era PS5, är riktgt avundsjuk då jag väntas få min digital från WH under Q1 2021 tidigast. Faan nu måste jag ge Blocket ett nytt försök men denna gång sätter jag mitt tak på 7000kr och kommer inte gå med på någon budgivning på plats..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

För att bespara er lite tid kan jag killgissa lite och eventuellt svara på frågan varför det är som det är just nu med PS5.

Varför skickar man inte ut allt i takt med att det kommer in?

Förmodligen eftersom Elgiganten vill ha kontroll på både in- och utflödet med anledning av sina leverantörer. Det vore skitdumt att göra som andra ÅF har gjort, alltså att riskera att inte hålla vad man lovar. Dessutom var det Black Week (nio dagar) alldeles nyss vilket gjorde att lagret förmodligen hade ofantligt mycket att göra. Det lär framgå i de nyhetsartiklar som sammanfattar elektronikkedjornas utfall.

I övrigt kan man säga som så att alla nätbutiker, oavsett vilken det är, inte har en skyldighet att avisera sin lagerstatus bara för att man har produkten. Man kan av strategiska, logistiska eller andra skäl välja att avisera det som "noll i saldo". Detta p.g.a massor av anledningar. Vill man vara säker på att köpa en produkt och få den levererad, ska man åka till butiken och plocka den på hyllan. Snabbare leverans går inte att få. Och avslutningsvis ja, jag vet att PS5 inte gick att köpa i butik.

Hur man än vrider och vänder på det så är ju EG:s expressfrakt lurendrejeri.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz