Hitta bra och billig operatör

Permalänk
Medlem

Hitta bra och billig operatör

Vilken operatör skulle ni föreslå att byta till för min sambo.

Hon har Comhem men är inte helt nöjd. Hade tidigare Halebop och var väl sådär nöjd.

Vi bor i Skåne.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Fello.se kör på det.

Betalar 145:- för fria samtal/sms och 14 gb surf med 25 gb surfpott, dom huserar i Telias nät så täckningen är helt ok.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hon har Comhem men är inte helt nöjd. Hade tidigare Halebop och var väl sådär nöjd.

Vi bor i Skåne.

Vad är problemet ? för lite surf/dyrt/täckning ? mobil abb är en djungel.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk

nästan alltid kört telia kontantkort och varit nöjd.

testat halebop och telenor men de va lite meh så gick tillbaka till telia.

köp ett par kontantkort från olika leverantörer och prestandatesta hur det fungerar och när ni hittat en leverantör som fungerar som ni vill välj den och skaffa isf ett abbonnemang om inte kontantkort räcker till.

är ingen stor telefonanvändare så klarar mig på runt 300:-/år på ett kontantkort så har själv ingen anledning att äns ha ett abonnemang iom att det blir dyrare än att jag ska köra kontantkort.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Vad är problemet ? för lite surf/dyrt/täckning ? mobil abb är en djungel.

Tror att strulade med Comhem i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Halebop kontant Go är bra om man inte ringer så mycket,2kr/samtal med villkor att ladda minst en gång om året.Data köps till som gäller 180 dagar.

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Vi bor i Skåne.

Själv köpte jag Hallon under BF-week, 100gb för 35 kr i månaden i 3 månader, därefter tänkte jag byta till det billigaste abonnemanget de har. Har kollat hos dem från och till under hösten och de har i princip nått erbjudande hela tiden.
Hade Halebop innan och tyckte de var hur bra som helst, bra kundsupport och riktigt bra hastigheter. Tror de använder Telias nät så det är kanske inte helt överraskande, tyckte dock de var lite för dyra så därför bytte jag.

ComHem är enligt min erfarenhet dåliga på allt de erbjuder, men de kanske beror på vart man bor

Också bosatt i Skåne.

Permalänk
Avstängd

Kan rekommendera Fello, aldrig några problem, Telias nät och prisvärt.

Permalänk
Medlem

Jag har själv spanat in Fello i över ett år. Under BF-week hade de trippel surf (7 GB abonnemanget gav alltså 21 GB data) som man har kvar så länge man har kvar tjänsten. Nu är den dealen dock borta, men jag skulle gissa att de iaf ger någon sorts deal med mer surf under mellandags-rea eller dylikt. Dyker det upp så kommer jag att slå till iaf. Bye bye Tele2!

Det enda jag undrar ang. Fello är hur pass mycket man saknar VoLTE samt VoWiFi? Jag har kontaktat deras kundtjänst och frågat när de inför stöd för det, en gång för ca 1 år sedan och en gång för någon månad sedan. Båda gångerna fick jag svaret att detta är något som dem jobbar på och hoppas ha klar "inom några månader".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla tips!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Svårt att rekommendera något utan att veta vad behoven är. Behöver personen 5gb eller 75 gb i månaden? Behövs VoLTE?

Comviq, fello, hallon har alla bra priser. Men man svårt att rekommendera något baserat på ingen information tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Svårt att rekommendera något utan att veta vad behoven är. Behöver personen 5gb eller 75 gb i månaden? Behövs VoLTE?

Comviq, fello, hallon har alla bra priser. Men man svårt att rekommendera något baserat på ingen information tyvärr.

Ja, kraven är väl inte jättestora. Kunna se på serier ibland, surfa.

Så ju mer surf ju bättre till rimligt pris.

Ringer inte så mycket, mest sms.

Så VoLTE är 4G med samtal? Tror inte det behövs så länge man kan surfa med 4G

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har också kört på Hallon under rätt många år nu. Täckningen är bra, mycket bättre än Telia (som jag har på jobbtelefonen) där jag rör mig i alla fall, vilket är Göteborg och västkusten ner till Malmö ungefär. Prisvärt och det är trevligt att samla datatrafik i pott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsp777:

Ja, kraven är väl inte jättestora. Kunna se på serier ibland, surfa.

Så ju mer surf ju bättre till rimligt pris.

Ringer inte så mycket, mest sms.

Så VoLTE är 4G med samtal? Tror inte det behövs så länge man kan surfa med 4G

Ja men hur mycket surf används per månad? Det är nästan bara det som spelar roll när man väljer operatör i dagens läge. I princip alla abonnemang som finns ingår SMS så det är nog ingen fara.

Om ni är osäkra på förbrukningen så går det att hitta under inställningar i telefonen. Bör även kunna ses på mina sidor hos comhem.

Sen behöver man fråga vad var det som hon inte var nöjd med hos comhem och halebop? Båda de operatörerna har liksom Sveriges absolut bästa nät. Eller var det något annat?

För om man varken är nöjd med halebop(telias) eller comhem(tele2s) nät ja då finns det bara hallon kvar att välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

För om man varken är nöjd med halebop(telias) eller comhem(tele2s) nät ja då finns det bara hallon kvar att välja på.

Du är medveten om att Hallon har inget eget nät?
De kör nämnligen på Tre's nät, dessutom så glömde du bort Vimla (vilket kör på Telenor's nät).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Belzader:

Du är medveten om att Hallon har inget eget nät?
De kör nämnligen på Tre's nät, dessutom så glömde du bort Vimla (vilket kör på Telenor's nät).

Ja. Jag är medveten om det, inget jag sa tydde på att jag inte var medveten om det heller? Är inte riktigt med på frågan. De frågade om billigaste operatören och då är det Hallon kvar, vilket ja, det är 3s nät.

Telenor delar 2G och 4G-nät med Tele2 genom deras gemensamma bolag Net4Mobility. Så är man inte nöjd med täckningen på Tele2 kommer man inte vara det med Telenor heller.

Permalänk
Medlem

Vimla, alla dagar i veckan

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: 13PM/Pixel8Pro(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Medlem

Hade Hallon men de ströp internet helt vid slut på surf, så jag bytte till Vimla vilket har fungerat utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Vi bor i Skåne.

Skrivet av Larsp777:

Tror att strulade med Comhem i alla fall.

Halebop = Telias Nät
Com Hem = Tele 2 Nät

Det ni har kvar är Tre nät så Hallon är vad som gäller ifall ni vill använda en lågpris operatör.

Edit Glömde Telenor Vimla kan ni välja ifall ni vill testa Telenor nät.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Inaktiv

Jag kan starkt rekommendera Fello om du inte bryr dig om avsaknaden av VoLTE samt VoWiFi, speciellt om de släpper en ny deal. Jag är student och passade på att teckna 2 st felloabonnemang under BF-kampanjen:

105GB, 215kr/mån (107,50kr/mån första 6 mån)
samt
30GB, 125kr/mån (62,50kr/mån första 6 mån)

Jag behöver endast mycket surf på sommaren samt vid resor, så jag har pausat 105GB abonnemanget. Gratis att pausa i upp till ett år, så känns riktigt värt Kommer det upp en bättre deal innan nästa sommar så är det bara att jag tecknar det istället. (Ingen bindningstid och ingen uppsägningstid).

Det bästa av allt tycker jag är att dem går i Telias nät. Skönt att slippa dålig täckning vid tågresor etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Jag kan starkt rekommendera Fello om du inte bryr dig om avsaknaden av VoLTE samt VoWiFi, speciellt om de släpper en ny deal. Jag är student och passade på att teckna 2 st felloabonnemang under BF-kampanjen:

105GB, 215kr/mån (107,50kr/mån första 6 mån)
samt
30GB, 125kr/mån (62,50kr/mån första 6 mån)

Jag behöver endast mycket surf på sommaren samt vid resor, så jag har pausat 105GB abonnemanget. Gratis att pausa i upp till ett år, så känns riktigt värt Kommer det upp en bättre deal innan nästa sommar så är det bara att jag tecknar det istället. (Ingen bindningstid och ingen uppsägningstid).

Det bästa av allt tycker jag är att dem går i Telias nät. Skönt att slippa dålig täckning vid tågresor etc.

Har själv Telenor men tycker att täckningen är sådär på tågresor.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsp777:

Har själv Telenor men tycker att täckningen är sådär på tågresor.

Telenor använder inte Telias nät så vitt jag vet. Testa Telias nät om det är viktigt för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Telenor använder inte Telias nät så vitt jag vet. Testa Telias nät om det är viktigt för dig

Nä, de har egna nät tror jag.

Visa signatur