PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Har avbokat min amazon bokning SE 20/11 19:55 i och med jag får leverans idag ifrån netonnet. Hoppas någon annan får min plats ifrån amazon ifall det kommer några i år.

Om någon undrar så fick jag igenom en bokning den 19/11 08:17 SE hos netonnet.

Permalänk
Medlem

Hur gick det med fredagens kodbeställningar? Lyckades EG skicka ut alla innan fredagens slut så att de hinner komma fram nu innan jul? Lär bli en del!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Hur gick det med fredagens kodbeställningar? Lyckades EG skicka ut alla innan fredagens slut så att de hinner komma fram nu innan jul? Lär bli en del!

Min har inte skickats en enligt deras Instagram sida ska de jobba extra under helgen för att få ut allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Det är jävligt märkligt om det är sant, och orättvist faktiskt. Jag bokade den 5 sep och jag har inte fått ett skit. Hur kan vissa hoppa före en i kön, har de inget kösystem?

Hade du en grön bock eller var den gul innan du fick besked?

Jag hoppas att de håller på och packar min, annars är det riktigt orättvist! Kommer i så fall skicka iväg ett argt mail till dem.

Jag hade ärligt talat gett upp så jag kollade inte alls status därför blev jag förvånad av mailet att den finns redo nu i butiken(södra Sthlm) att hämta ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Min har inte skickats en enligt deras Instagram sida ska de jobba extra under helgen för att få ut allt.

Vilken tid bokade du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av X_fel:

10/9-20?? Eller 2019?
Om det är 20 s borde jag kanske inte behöva vänta ett halvår iaf😅

Sorry, jag skulle skrivit att det var 10/9-2020 dvs inte så länge sedan jag skrev upp mig för att hämta i butik. Får hoppas att du också får goda nyheter innan jul!!

Permalänk
Medlem

Hur ligger cdons leverans i nuläget? Beställde tidigt den 9e dec och hoppas på leverans innan februari..

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Hur ligger cdons leverans i nuläget? Beställde tidigt den 9e dec och hoppas på leverans innan februari..

Tydligen var det folk som bokade i oktober som fick denna veckan. Har inte hört nån som fått från 9 dec. 17:57 har jag på min bokning

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Hur ligger cdons leverans i nuläget? Beställde tidigt den 9e dec och hoppas på leverans innan februari..

Skrivet av e3henri:

Tydligen var det folk som bokade i oktober som fick denna veckan. Har inte hört nån som fått från 9 dec. 17:57 har jag på min bokning

9 december är väl februari leveransen? De skickade ju ut ett mail nyligen om att den leveransen är försenad, och att man kommer få pengarna tillbaka om man inte har fått varan inom 60 dagar. Pratar man med deras kundtjänst dock så påstår man att det är ett systemfel och att man fortfarande har en beräknad leveranstid någon gång under februari.

Permalänk
Medlem

Elgigantens Playstation 5 disk version har under hela natten ändrats från 99 999 kronor till 5 999 kronor, grön knapp när det är 99 999 kronor och grå knapp när det är 5 999 kronor. Vågar man hoppas på ett fel så att den blir grön när det är 5 999 kronor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Elgigantens Playstation 5 disk version har under hela natten ändrats från 99 999 kronor till 5 999 kronor, grön knapp när det är 99 999 kronor och grå knapp när det är 5 999 kronor. Vågar man hoppas på ett fel så att den blir grön när det är 5 999 kronor?

"Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning."

Står det bara. I vilket fall som helst skulle du ju behöva vänta tills det finns i lagret och tror inte de skulle hoppa över folk som står i kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

9 december är väl februari leveransen? De skickade ju ut ett mail nyligen om att den leveransen är försenad, och att man kommer få pengarna tillbaka om man inte har fått varan inom 60 dagar. Pratar man med deras kundtjänst dock så påstår man att det är ett systemfel och att man fortfarande har en beräknad leveranstid någon gång under februari.

Cdon har ju sagt att det där är ett standardsvar och inget kommer bli avbokat.
De har också sagt att de har som mål att alla 9/12 beställningar ska skickas innan q1 är slut, men att de tror att många kommer få betydligt tidigare än så.
Därför har det funnits en strimma hopp att första delen av 9/12 bokningarna t.o.m. skulle kunna gå ut i år, men nu visade det sig att de trots allt hade folk i kö från oktober bokningarna (som även de var satta som feb 2021).

Permalänk
Skrivet av sifri:

Min har inte skickats en enligt deras Instagram sida ska de jobba extra under helgen för att få ut allt.

länk till det inlägget?

Permalänk
Medlem

Så cdon har för november kvar också? Eller kom deras decemberbokning efter oktobers?

Permalänk
Medlem

Min har nu skickats från Elgiganten ☺️

Permalänk
Skrivet av OBwon:

Så cdon har för november kvar också? Eller kom deras decemberbokning efter oktobers?

Det verkar som att folk som bokade sent oktober inte har fått ännu. Jag bokade 10 oktober och min är framme på måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Det verkar som att folk som bokade sent oktober inte har fått ännu. Jag bokade 10 oktober och min är framme på måndag

Hade de någon bokning i november? Någon här som bokat sent i oktober från cdon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Hade de någon bokning i november? Någon här som bokat sent i oktober från cdon?

Läser du ens i tråden? Om du går tillbaka till sida 97 kan du se att jag och andra diskuterat CDON-bokningar gjorda i oktober, det var alltså igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Min har nu skickats från Elgiganten ☺️

Kul, inget här ännu. Står bara som "Under behandling".

Permalänk
Medlem

Min andra PS5 skickades från NetOnNet igår. Fick meddelande att den fanns hos ombud nu. Nu blev min polare glad som fick en PS5a till sig och sin grabb till jul!

Min första fick jag från EG för några veckor sedan.

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Skrivet av sifri:

Min har nu skickats från Elgiganten ☺️

Vilken tid la du ordern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscsko:

Läser du ens i tråden? Om du går tillbaka till sida 97 kan du se att jag och andra diskuterat CDON-bokningar gjorda i oktober, det var alltså igår.

Jag var främst intresserad om de hade någon novemberboknong tbh.
Vad jag minns har det inte diskuterats flitigt i tråden. Om sent oktober avverkas nu och det är slutet på leverans för december innebär ju det att folk med tidig bokning från 9e december har goda förutsättningar att få vid nästa påfyllning av lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Govno_swe:

Vilken tid la du ordern?

10:06 express

Permalänk
Medlem

Får se hur snabba bring med express är nu då. Fick en kod av en polare så beställde på elgiganten igår. Fick idag att paket är på väg till Bring. Har avbokat från både Inet och cdon låg bra till på båda ställen. En glad jul överraskning hoppas det rullar på för er andra nu som väntar. Från cdon hade jag en leverans på väg i veckan men nu får någon annan den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Jag var främst intresserad om de hade någon novemberboknong tbh.
Vad jag minns har det inte diskuterats flitigt i tråden. Om sent oktober avverkas nu och det är slutet på leverans för december innebär ju det att folk med tidig bokning från 9e december har goda förutsättningar att få vid nästa påfyllning av lagret.

Jag har bokat på cdon 5/11, fick tidigare information om att den kommer att levereras i februari/mars, hoppas givetvis på betydligt tidigare än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Får se hur snabba bring med express är nu då. Fick en kod av en polare så beställde på elgiganten igår. Fick idag att paket är på väg till Bring. Har avbokat från både Inet och cdon låg bra till på båda ställen. En glad jul överraskning hoppas det rullar på för er andra nu som väntar. Från cdon hade jag en leverans på väg i veckan men nu får någon annan den.

Fint
Inet 2020-06-30 (gissningsvis ligger man nära)
Cdon 2020-12-09
Webhallen 2020-06-30 (vet inte varför jag ens har kvar min bokning där)
Elgiganten missade släppet kl 12 på releasedagen och inget napp på lotteriet heller. Finns inga fler att boka i år.
Vilket datum hade du på din inet bokning? Vet inte helt vart exakt de ligger. De va ju april på releasedagen och de borde rimligen fått iväg några fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ng1ng3:

Jag har bokat på cdon 5/11, fick tidigare information om att den kommer att levereras i februari/mars, hoppas givetvis på betydligt tidigare än så

Ok, tack då vet jag läget bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Fint
Inet 2020-06-30 (gissningsvis ligger man nära)
Cdon 2020-12-09
Webhallen 2020-06-30 (vet inte varför jag ens har kvar min bokning där)
Elgiganten missade släppet kl 12 på releasedagen och inget napp på lotteriet heller. Finns inga fler att boka i år.
Vilket datum hade du på din inet bokning? Vet inte helt vart exakt de ligger. De va ju april på releasedagen och de borde rimligen fått iväg några fler.

Inet hade jag 20 Juni men där är det ju knäpptyst. Tror dom är runt Juni på se versionen som jag beställt men inte helt säker. Så konstigt att dom inte fått något i veckan när nästan alla andra har fått. Webhallen ahr ju rört sig massor det senaste i sina bokningar. På cdon hade jag 20 oktober och skulle få denna veckan.

Permalänk
Medlem

Vilka tror ni får in Pulse 3D hörlurarna först, Mediamarkt eller Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Inet hade jag 20 Juni men där är det ju knäpptyst. Tror dom är runt Juni på se versionen som jag beställt men inte helt säker. Så konstigt att dom inte fått något i veckan när nästan alla andra har fått. Webhallen ahr ju rört sig massor det senaste i sina bokningar. På cdon hade jag 20 oktober och skulle få denna veckan.

Jag har alltid tänkt att lanseringen gått i tre faser.
1 2019 när ryktet blev tillräckligt starkt för att förbokningarna skulle öppna.
2 2020-06-11 När själva hårdvarorna presenterades. DE och SE
3 2020-09-16 Pris och lanseringsdatum släpptes
Efter varje fas så borde det varit en liten peak med extra många bokningar och sedan lite mer utspritt i kön.
Inet håller alltså på att ta sig förbi puckeln runt fas2, men min gissning är att de allra flesta bokningarna ligger efter fas3.
Så när jag bokade 2020-06-30 antog jag att man låg riktigt bra till (mer än 2 månader innan pris/datum kom), men så va det alltså inte.
Så frågan är nu om min teori stämmer (att den stora mängden WH/Inet bokningarna kommer nu 2020-06 och framåt) och i så fall att det börjar gå trögt på Inet igen....eller att det släpper på...