Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Denna patch hjälper i stort sett bara på processorer med lågt antal cores, och framför allt AMD's. Till exempel 3300x får en ordentlig skjuts på tex 1080p low. Men uppåt 1440p skall man vara gpu bunden och då gör det liten till ingen skillnad.
På min maskin nr 2 gjorde det noll skillnad. 90 fps i stan innan, 90 fps i stan efter patch.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyklonen:

Sparfilen är väl alltid en komplett fil, inte en differensfil från föregående sparfil. Så alla bör vara lika stora om de skapas vid samma tillfälle...

Precis vad jag tänkte

Skrivet av CubaCola:

Så om du sparar i samma fil hela tiden, tills dess att filen blir förstörd, så får du börja om från början.
Om du sparar i fil A, fil B, fil A, så kan du gå tillbaka till den filen som inte är förstörd.
Förhoppningsvis kommer det en patch för detta nästa år.

Verkar som buggen bara inträffar när man har utfört många quests och sidomissions och är långt in i spelet.
Antar att sparfilen inte gjordes tillräckligt stor för att kunna spara alla uppdrag och det är därför det inträffar?

Fast problemet borde ju hända oavsett hur många man sparar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Någon som fått svar från Helpmerefund@cdprojektred.com?

Köpte fysisk kopia från elgiganten och vill ha pengarna tillbaka, vilket jävla skit

Det är bara att du går till Elgiganten och returnerar spelet. Jag gjorde det för en timma sen och får snart pengarna in på kontot.
Hon i supporten som tog emot returen sade att de hade fått in många returer redan.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Ärligt talat tycker jag inte spelet är särskilt kul såhär långt(2h speltid). När t.ex The Witcher spelen lanserades var jag fast direkt, känner att Cyberpunk är lite segt även exempelvis Fallout kände jag mer direkt att det var värt att spela. När jag spelar Cyberpunk så känns konversationerna utdragna och tycker inte gameplay är något speciellt.

Vad är grejen med det här spelet förutom bra grafik?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Typoon9150:

Ärligt talat tycker jag inte spelet är särskilt kul såhär långt(2h speltid). När t.ex The Witcher spelen lanserades var jag fast direkt, känner att Cyberpunk är lite segt även exempelvis Fallout kände jag mer direkt att det var värt att spela. När jag spelar Cyberpunk så känns konversationerna utdragna och tycker inte gameplay är något speciellt.

Vad är grejen med det här spelet förutom bra grafik?

Man kan inte bedöma en story på 2h gameplay dock i ett sånt här spel

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Man kan inte bedöma en story på 2h gameplay dock i ett sånt här spel

Story nej. Gameplay ja det kan man absolut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Det är bara att du går till Elgiganten och returnerar spelet. Jag gjorde det för en timma sen och får snart pengarna in på kontot.
Hon i supporten som tog emot returen sade att de hade fått in många returer redan.

Vad sa du till de när du åkte dit för att lämna tillbaka? Att spelet är full av buggar?

Är tyvärr sjuk så kan inte åka till fysisk butik, ska kontakta EG imorgon och se om jag kan skicka den tillbaka via post

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Vad sa du till de när du åkte dit för att lämna tillbaka? Att spelet är full av buggar?

Är tyvärr sjuk så kan inte åka till fysisk butik, ska kontakta EG imorgon och se om jag kan skicka den tillbaka via post

Jag sade att jag vill returnera spelet. Det räcker.
Vi småpratade lite om det under tiden dock att det är buggigt mm men inga konstigheter.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag sade att jag vill returnera spelet. Det räcker.
Vi småpratade lite om det under tiden dock att det är buggigt mm men inga konstigheter.

Står dock att spelet ska vara i obruten förpackning vid ångerrätt? Enligt EG villkor

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Precis vad jag tänkte

Fast problemet borde ju hända oavsett hur många man sparar då?

Hänger inte med på vad du menar?

Om du sparar spel A så blir det fil 1 på 8MB (gissar bara storleken)
Sedan sparar du det som spel B, så skapas det upp en ny sparfil på 8MB

Blir då fil A corrupt, så har du fil b kvar

edit: googlade och fann följande:

https://www.dualshockers.com/cyberpunk-2077-saves-will-perman...

The save file news comes from the GOG.com Support Center, which details the issue and a possible way around it:

Unfortunately the save is damaged and can’t be recovered.
Please use an older save file to continue playing and try to keep a lower amount of items and crafting materials.
If you have used the item duplication glitch, please load a save file not affected by it.
The save file size limit might be increased in one of the future patches, but the corrupted files will remain that way.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Hänger inte med på vad du menar?

Om du sparar spel A så blir det fil 1 på 8MB (gissar bara storleken)
Sedan sparar du det som spel B, så skapas det upp en ny sparfil på 8MB

Blir då fil A corrupt, så har du fil b kvar

Båda sparfilerna kommer vara korrupta. Det är inte nåt som kan hända om filen blir 8MB, det är 100% säkerhet att det händer.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Hänger inte med på vad du menar?

Om du sparar spel A så blir det fil 1 på 8MB (gissar bara storleken)
Sedan sparar du det som spel B, så skapas det upp en ny sparfil på 8MB

Blir då fil A corrupt, så har du fil b kvar

Det kan ju även vara så att buggen inte helt tömmer sparfilen innan den skrivs över.

Generellt är det bra att använda ett par olika sparfiler så man både kan gå tillbaka om man tabbat sig ordentligt, eller om någon allvarlig bugg inträffar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det kan ju även vara så att buggen inte helt tömmer sparfilen innan den skrivs över.

Generellt är det bra att använda ett par olika sparfiler så man både kan gå tillbaka om man tabbat sig ordentligt, eller om någon allvarlig bugg inträffar.

Ja, jag brukar alltid göra så om det går.

Låter dock illa när de skriver "The save file size limit might be increased in one of the future patches, but the corrupted files will remain that way."

MIGHT be increased? Will be borde det stå.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Står dock att spelet ska vara i obruten förpackning vid ångerrätt? Enligt EG villkor

Tror Cyberpunk 2077 är ett undantag!

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Medlem

Klarat av storyn nu. Slutet jag fick hade mycket att önska iaf. Så jag har laddat upp en tidigare save och ska gå en annan väg. Hoppas att det kan ge ett bättre slut..

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Står dock att spelet ska vara i obruten förpackning vid ångerrätt? Enligt EG villkor

Ok. Jag hade inga problem med returen iaf så EG verkar göra undantag med detta spel då.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av CubaCola:

Hänger inte med på vad du menar?

Om du sparar spel A så blir det fil 1 på 8MB (gissar bara storleken)
Sedan sparar du det som spel B, så skapas det upp en ny sparfil på 8MB

Blir då fil A corrupt, så har du fil b kvar

edit: googlade och fann följande:

https://www.dualshockers.com/cyberpunk-2077-saves-will-perman...

The save file news comes from the GOG.com Support Center, which details the issue and a possible way around it:

Unfortunately the save is damaged and can’t be recovered.
Please use an older save file to continue playing and try to keep a lower amount of items and crafting materials.
If you have used the item duplication glitch, please load a save file not affected by it.
The save file size limit might be increased in one of the future patches, but the corrupted files will remain that way.

Skrivet av Nioreh83:

Båda sparfilerna kommer vara korrupta. Det är inte nåt som kan hända om filen blir 8MB, det är 100% säkerhet att det händer.

Då är frågan om detta är ett problem isolerat till GOG eller om det är samma över alla plattformar.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Om det nu är orimliga mängder craftingmaterial som kan bidra till buggen kan jag rekommendera att göra denna förändring:
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/152
Man plöjjer lättare igenom sitt craftingmaterial med 0.01 sec craft time vs orginalinställningen på 0.8sec.

Det går ju på riktigt att använda upgrade crafting material skillen utan att spendera halva livet på att genomföra det

Permalänk
Medlem

Någon på PC (via GOG) som kör med tangentbord OCH spelkontroller? Jag tänkte det hade varit kul med gamepad när man kör bil men får det inte att fungera

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Moderator
Forumledare

Ser ut som att ”duping” inte är bra för saves heller.
Oavsett så är det nog bra att göra backups på savesen. Jag lootar alla vapen för att göra om till mats för crafting

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typoon9150:

Ärligt talat tycker jag inte spelet är särskilt kul såhär långt(2h speltid). När t.ex The Witcher spelen lanserades var jag fast direkt, känner att Cyberpunk är lite segt även exempelvis Fallout kände jag mer direkt att det var värt att spela. När jag spelar Cyberpunk så känns konversationerna utdragna och tycker inte gameplay är något speciellt.

Vad är grejen med det här spelet förutom bra grafik?

För mig var det samma sak med Witcher 3. Tyckte spelet var kasst. Gav det två försök men kom aldrig förbi första byn.
Sen några månader senare gav jag det ett nytt försök och då blev det tre hel genomspelningar och min top 5 favoritspel någonsin

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Hmm... mitt spel kraschar ännu mer nu med 1.05.
Detta spel kraschar konstant och nu till den grad jag känner jag behöver ta en paus tills allt är mer stabilt.

För mig var det min overclock på gpu'n som gjorde att spelet krashade efter 5-15 min(stabilt i heaven och över 1 timme i furmark). detta spel belastar kortet mer än heaven och furmark. Så jag provade först med stock klock och det funkade utan några krashar.

Så jag tog fram min klock igen ocj sänkte med 15mhz tills spelet inte krashade något mer.
Nu har jag hittat perfekta undervolt och klock. 1890mhz med 900mV.

Vi har likadan grafikkort , prova det?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Har spelat strax över 40 timmar nu. Grymt nöjd när jag kommit in i spelet lite mer. Det finns en hel del att polera, men även utan detta är det ett favoritspel. Riktigt bra karaktärer och röstskådisar.

Permalänk

Hur är spelet? Värt att önska sig till nästa Jul när det är patchat ? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typoon9150:

Ärligt talat tycker jag inte spelet är särskilt kul såhär långt(2h speltid). När t.ex The Witcher spelen lanserades var jag fast direkt, känner att Cyberpunk är lite segt även exempelvis Fallout kände jag mer direkt att det var värt att spela. När jag spelar Cyberpunk så känns konversationerna utdragna och tycker inte gameplay är något speciellt.

Vad är grejen med det här spelet förutom bra grafik?

Jag skulle säga att det är karaktärer och story som är största behållningen. Ur mitt perspektiv skulle jag säga att det är den största likheten med Witcher 3.

I båda fallen upplever jag att spelmekaniken egentligen inte är superbäst, för mig är den snarare "tillräcklig" men viktig iom att det är verktyget för att uppleva det här äventyret.

Nu har jag inte nått slutet av CP2077s story, men just att spela igenom denna har jag kul med! Efter att jag spelat igenom storyn lär dock spelet hamna på hyllan tills det fått välbehövda förbättringar.

Vad gäller min upplevelse med CP2077 så startade jag väl typ i läget "det här verkar spännande", hamnade i lite av ett "meh" ett tag (undrar om det är i ungefär samma stadie som du är?) men när storyn öppnade ens ögon mer för vad som pågår så återväcktes intresset med råge.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Är väll 60-70 timmar in, och har väll c.a halva kartan kvar med sidequests, samt uppskattningsvis 1/3 kvar av main storyn.

Är riktigt nöjd med spelet, om man bortser ifrån buggar/glitches, men har inte stött på något som är "gamebreaking" ännu.

Håller med att det är synd att ledningen av företaget lanserar en produkt som inte är helt färdig, men jag personligen är helnöjd med vad jag fått för pengarna ändå

Jag kan då inte minnas att jag spelat ett bättre FPS/RPG någonsin, inklusive fallout 4.

Vet inte vart folk får sina referenser ifrån när de dömer ett spel som dåligt (om man bortser ifrån buggarna) man sitter och kliar sig i huvudet och undrar vilka spel man missat under alla åren om man nu då bedömmer det här spelet som dåligt innehållsmässigt.

Permalänk
Medlem

I början körde jag med Revolver+Silencer och även på svåraste så är det för lätt. Hoppas dom balanserar spelet i framtida patcher.
Men nu kör jag nästan bara melee med blades/mantis blades och det är betydligt roligare och mer utmanande.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Hmm, verkar ha ett bugg. Plötsligt så kan jag inte göra quickhacks med t.ex. overheat på någon. Någon annan som har samma problem?
Kan bara hacka maskiner och skapa distraktioner.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Hmm, verkar ha ett bugg. Plötsligt så kan jag inte göra quickhacks med t.ex. overheat på någon. Någon annan som har samma problem?
Kan bara hacka maskiner och skapa distraktioner.

Är du säker på att du har alla quickhacks equippade, du kankse har uppgraderat någon inplant?