Samsung HW-Q800T 3.1.2ch Dolby Atmos Soundbar (2020). 4990:- Bf pris. Erfarenheter om denna någon?

Permalänk
Medlem

Samsung HW-Q800T 3.1.2ch Dolby Atmos Soundbar (2020). 4990:- Bf pris. Erfarenheter om denna någon?

Så, elgiganten har denna soundbar under BF för 4990:-

https://www.samsung.com/se/audio-devices/soundbar/3-1-2-ch-so...
https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/soundbar/189850/s...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5362281

Är det någon som vet hur denna ligger i "klass" med andra soundbars.

Det verkar vara en nyare modell då reviews är få.

Är ute efter en soundbar och kollade lite på bland annat Samsung Q66T 5.1ch men känns som denna borde ge en bättre ljud för samma peng.

Ska personligen bara använda den till serier, film osv. Ingen musik alls.

Permalänk
Medlem

Funderar också på denna, dock inte hittat så mycket info när man söker.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kapar tråden lite, kollar in jbl bar 9.1 som BF Deal... i Finland ligger den på 599€, det lite jag har hunnit forska så verkar det vara ett kap. Vet någon här om JBL är bra eller dåliga på soundbars med rear speakers?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna efter lite spontant lysnande i butiker. Hade tänkt köpa den sony ht-g700 för 2990 nu på black friday men kräktes lite i munnen när jag jörde musik genom den. JBL 5.1 surround var kanske lite bättre men lite väl bastungt.

Jag är ljudnörd och siktade på ett ljud som är neutralt och inte tröttar ut öronen. Jämfört med de andra jag lyssnade på så är denna mycket bättre i det avsendet. Ljudet är väl inte direkt jätte-surroundigt men har inte hunnit testa atmos-material ännu. Jag säger köp om du letar soundbar för dessa pengar.

Fråga om du vill veta mer

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Samsung Soundbar

Skrivet av leadc4ge:

Jag köpte denna efter lite spontant lysnande i butiker. Hade tänkt köpa den sony ht-g700 för 2990 nu på black friday men kräktes lite i munnen när jag jörde musik genom den. JBL 5.1 surround var kanske lite bättre men lite väl bastungt.

Jag är ljudnörd och siktade på ett ljud som är neutralt och inte tröttar ut öronen. Jämfört med de andra jag lyssnade på så är denna mycket bättre i det avsendet. Ljudet är väl inte direkt jätte-surroundigt men har inte hunnit testa atmos-material ännu. Jag säger köp om du letar soundbar för dessa pengar.

Fråga om du vill veta mer

Hur är upplevelsen och intrycken nu när du haft soundbaren ett tag? Är nöjd över prisnivån du la dig på eller önskar du några fler funktioner för ditt behov?

Allt gott!

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nodens:

Hur är upplevelsen och intrycken nu när du haft soundbaren ett tag? Är nöjd över prisnivån du la dig på eller önskar du några fler funktioner för ditt behov?

Allt gott!

Jag har flera gånger suttit och tyckt att "det här blev bra". Inga problem sitta en hel film och lyssna. Inget som direkt sticker ut på ett negativt sätt men det är som sagt inte mycket surround (men jag har riktig atmos i biorummet så kanske lite bortskämd). Jag har inte saknat något med denna soundbar och säger fortfarande "köp" i denna prisklass och om du vill ha en soundbar. Lycka till i soundbardjungeln

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk

Köpte den här soundbaren idag. Tycker den levererar riktigt bra ljud! MEN ibland är det som att basen försvinner ut vissa scener. Från att ha varit riktig mäktig bas till att bara försvinna och scenen blir antiklimax. Använder Chromecast med Google TV ocj spelar Spotify via den och ljudet då är väldigt bra men som sagt missar den basen helt ur vissa scener vilket är väldigt tråkigt. Funderar på att lämna tillbaka den av den anledningen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av CalleThor:

Köpte den här soundbaren idag. Tycker den levererar riktigt bra ljud! MEN ibland är det som att basen försvinner ut vissa scener. Från att ha varit riktig mäktig bas till att bara försvinna och scenen blir antiklimax. Använder Chromecast med Google TV ocj spelar Spotify via den och ljudet då är väldigt bra men som sagt missar den basen helt ur vissa scener vilket är väldigt tråkigt. Funderar på att lämna tillbaka den av den anledningen....

Och det är efter mjukvaruuppdatering etc etc? Är det i alla lägen eller bara med Spotify?

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Skrivet av Nodens:

Och det är efter mjukvaruuppdatering etc etc? Är det i alla lägen eller bara med Spotify?

Troligen så saknar jag la en del uppdateringar. Ska kolla på det imorgon! Tur att du påminde mig 😊 Spotify sticker ut när det kommer till ljudprestanda. Jag kan köra på volym 20 på Spotify och då är det högt men när jag tittar på film får jag köra minst 50 för att få likvärdigt ljud men basen faller bort ibland

Jag ska ge soundbaren ett par dagar till så får vi se vad som händer. Jag håller er uppdaterade. 😊 Blir det inte förbättring blir det nog att inhandla JBL 5.1 med trådlöst avtagbara bakre högtalare. 😊

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av denna, men jag är lite tveksam på att lägga 5k på något jag inte hört själv. Personligen är jag mest intresserad av upplevelsen vid låg volym. Ser på film/tv när barnen sover och vill kunna höra tydliga dialoger, ljudeffekter osv även vid lägre volym. Finns det några kompabilitetsproblem att koppla den till en Sony Xh90?

Permalänk
Skrivet av leadc4ge:

Jag köpte denna efter lite spontant lysnande i butiker. Hade tänkt köpa den sony ht-g700 för 2990 nu på black friday men kräktes lite i munnen när jag jörde musik genom den. JBL 5.1 surround var kanske lite bättre men lite väl bastungt.

Jag är ljudnörd och siktade på ett ljud som är neutralt och inte tröttar ut öronen. Jämfört med de andra jag lyssnade på så är denna mycket bättre i det avsendet. Ljudet är väl inte direkt jätte-surroundigt men har inte hunnit testa atmos-material ännu. Jag säger köp om du letar soundbar för dessa pengar.

Fråga om du vill veta mer

Köpte denna idag efter att jag endast läst din kommentar, hoppas jag inte blir besviken blev ett impulsköp kan man säga, den kommer på tisdag.

Permalänk
Medlem

Köpte denna igår jag också. Kopplat med HDMI mellan tv (Arc) och limpan (eArc) och PC till tv med HDMI och PS4 pro direkt i limpan med HDMI.

Riktigt bra ljud, speciellt när man kollar Atmos filmer med Netflix appen i tv´n. Jag tycker surround ljudet känns, men man är tvungen att gasa lite med volymen då.

Dock försvinner ljudet 1 sekund då och då på PS4an. Vet inte vad det beror på? Så nu har jag kopplat PS4an till tv´n istället.

Valde denna för det var ett väldigt bra pris, har alla ljuddekodrar och möjligheten att koppla in bakre högtalare. Till ordinarie pris hade jag nog tittat på nått annat.

Kolla vilken Firmware jag hade och det var 1012.3. Såg att senaste är 1017.5. Då det inte går att lägga in SmartThings på min mobil, så måste jag uppdatera med USB. Upptäckte då att denna limpa har mirco USB!? Varför???? Vilken kabel/adapter ska man använda?

Vet nån var man kan köpa bakre högtalarna? NetonNet hade dom inte..

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk

Jag lämnade dessvärre tillbaka högtalaren. Tyckte inte basen levererade tillräckligt bra. Hoppas ni andra blir nöjda och att basen hos er är tillfredsställande! 😊

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka min idag. Fick inte till det som krånglade. Känner inte för att köpa nån ny just nu. Koppla in mitt Logitech Z906 igen. Visst är det lite sämre ljud, men det funkar iallafall som det ska!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Ni som har den, går det att koppla pc, tv och PS5 samtidigt så att man kan använda pc som källa även när tvn är av?