PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Börjar några av er känna att ni är lite "av" vad gäller PS5 nu?

Jag var helt tokig förra året att jag inte kunde få tag på en PS5 och hatade på mig själv för att jag glömt bort att förbeställa på 1900-talet. Men nu sitter jag mest och undrar vad jag ska med den till. Det finns ju knappt några spel till den. Sen verkar det ju vara en del småfel som självklart inte hjälps av att Sony stressar ut alla maskiner de kan. Nu är det ju snarare så att man kanske vill vänta tills nästa år och få en ny revision eller bara en som inte producerats under den "måndag hela veckan"-situation som vi verkar ha nu.

Var inte särskilt taggad på PS5 till att börja med, så jag brydde mig inte om att förhandsboka. Jag blev mer taggad efter release då jag insåg vilken stor efterfrågan det var. Att ha något som är eftertraktat är (iallafall för mig) något åtråvärt. Sedan är ju uppgraderingen från PS4 alltid välkommet. 😁

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Var inte särskilt taggad på PS5 till att börja med, så jag brydde mig inte om att förhandsboka. Jag blev mer taggad efter release då jag insåg vilken stor efterfrågan det var. Att ha något som är eftertraktat är (iallafall för mig) något åtråvärt. Sedan är ju uppgraderingen från PS4 alltid välkommet. 😁

Samma här, fick barn i början av året och innan dess va det mycket med graviditeten, så min hype för PS5 hann aldrig riktigt byggas upp inför lanseringen. Men nu när saker blivit lite mer vardag och min föräldraledighet börjar närma sig så har jag blivit sjukt sugen. Att det sen är väldigt lugnt på jobbet för närvarande som gör att jag kan sitta på såna här forum och bevaka sajter samtidigt som jag jobbar gör att jag kan upprätthålla suget.
Sitter med en ps4 slim för närvarande med en redig backlog, sugen på att spela igenom den på en trevligare konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Börjar några av er känna att ni är lite "av" vad gäller PS5 nu?

Jag var helt tokig förra året att jag inte kunde få tag på en PS5 och hatade på mig själv för att jag glömt bort att förbeställa på 1900-talet. Men nu sitter jag mest och undrar vad jag ska med den till. Det finns ju knappt några spel till den. Sen verkar det ju vara en del småfel som självklart inte hjälps av att Sony stressar ut alla maskiner de kan. Nu är det ju snarare så att man kanske vill vänta tills nästa år och få en ny revision eller bara en som inte producerats under den "måndag hela veckan"-situation som vi verkar ha nu.

Helt klart så har hypen lagt sig. Vilket på ett sätt är bra för man ser situation mer rimligt. Och med sånahär prylar är det väl egentligen alltid smartast att vänta något år för att barnsjukdomar ska ha löst sig och för att det ska finnas mer spel att tillgå/vara närmre till release. Having said that så är jag väldigt sugen på att spela om eller avsluta några PS4-spel som fått uppdateringar till PS5. Jag väntar även på att min 3080 ska dyka upp, så jag är inte rätt person att prata om att vara rimlig konsument…

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerbyn210:

Webhallen ändrade nyss status från Ej i lager till Ej i lager (50+ st på väg) låter som att de kanske har ny sändning på gång?

Någon som vet hur snabbt dom kan gå från ”på väg” till inkomna och utskickade, så man kan planera när man ska sluta hoppas?

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Skrivet av phm:

Någon som vet hur snabbt dom kan gå från ”på väg” till inkomna och utskickade, så man kan planera när man ska sluta hoppas?

Haha ja håller med dig fick upp hoppet lite men det försvinner nog lika snabbt 😂

Permalänk
Skrivet av koreinu:

Är i samma sits. Börjar fundera om man skall uppdatera datorn istället.

Jag är ett steg före dig,, byggde ny dator förra helgen bara för att inse att situationen är exakt densamma när man letar gpu 😅 (underbart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Börjar några av er känna att ni är lite "av" vad gäller PS5 nu?

Jag var helt tokig förra året att jag inte kunde få tag på en PS5 och hatade på mig själv för att jag glömt bort att förbeställa på 1900-talet. Men nu sitter jag mest och undrar vad jag ska med den till. Det finns ju knappt några spel till den. Sen verkar det ju vara en del småfel som självklart inte hjälps av att Sony stressar ut alla maskiner de kan. Nu är det ju snarare så att man kanske vill vänta tills nästa år och få en ny revision eller bara en som inte producerats under den "måndag hela veckan"-situation som vi verkar ha nu.

Både ja och nej.. Samtidigt så kan man ge sig fan på att de kommer ha någon mid-life refresh på den också, typ PS5 Pro, så om man väntar för länge så känner man sig dum att köpa vanliga precis innan den kommer. Så då måste man invänta den. Sedan är det dumt att köpa PS5 Pro precis innan PS6 släpps. Osv, osv

Håller dock med om att det finns väldigt lite spel till den (och de är horribelt dyra), men jag är sugen på att spela färdigt diverse PS4-spel som fått patchar som ger bättre framerate, så för mig skulle det inte göra någonting att det är brist på nya spel Jag hoppade över PS4 Pro med just planen att köpa PS5 vid release istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Är i samma sits. Börjar fundera om man skall uppdatera datorn istället.

Lycka till att få tag på ett vettigt grafikkort eller någon ny het CPU dock Samma skit där ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

Någon som vet hur snabbt dom kan gå från ”på väg” till inkomna och utskickade, så man kan planera när man ska sluta hoppas?

Webhallen själva har ju sagt att "hittills har vi fått infon först veckan innan leverans", och det verkar stämma rätt bra med hur länge ">50 på väg" var uppe förra gången tror jag?

Permalänk
Skrivet av nik_lin:

Webhallen själva har ju sagt att "hittills har vi fått infon först veckan innan leverans", och det verkar stämma rätt bra med hur länge ">50 på väg" var uppe förra gången tror jag?

Nån som vet om dom är för att skickas ut till dom som står i kö? Eller kommer dom att släppas på e-handeln för vem som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjorreone:

Nån som vet om dom är för att skickas ut till dom som står i kö? Eller kommer dom att släppas på e-handeln för vem som helst?

Nu spekulerar jag här men är övertygad om att kön kommer betas av först. @webhallen kan svara på det mer exakt dock.

Permalänk

Någon som har någon aning om hur Ginzas kö ser ut gällande PS5, vet att dem kanske inte får in så många per leverans men skulle vara intressant att veta om någon här fått av GINZA på sistone

Permalänk
Medlem

NON beställning kom igår. Kan säga att PS5 är monster maskin. Stark och snabb. 😅 kontrollen är dröm..

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tjorreone:

Nån som vet om dom är för att skickas ut till dom som står i kö? Eller kommer dom att släppas på e-handeln för vem som helst?

Skrivet av freron:

Nu spekulerar jag här men är övertygad om att kön kommer betas av först. @webhallen kan svara på det mer exakt dock.

Kön betas av i turordning, den dagen webbhandeln öppnas upp så ska alla liggande orders vara täckta. Det har hänt tidigare att kunder i kö som bokat i butik (på andra produkter) får panik när de ser att deras produkt går att köpa fritt på webben, men det innebär helt enkelt att alla butiker redan har flyttar på väg till sig (går inte att teleportera lager på en dag )

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kön betas av i turordning, den dagen webbhandeln öppnas upp så ska alla liggande orders vara täckta. Det har hänt tidigare att kunder i kö som bokat i butik (på andra produkter) får panik när de ser att deras produkt går att köpa fritt på webben, men det innebär helt enkelt att alla butiker redan har flyttar på väg till sig (går inte att teleportera lager på en dag )

/Patrik

Hur långt i tid tror ni att ni kan täcka med den här lasten som är på ingång, alltså till mitten av april/maj/etc.? 😬

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Någon som har någon uppdatering från MediaMarkt? Det är tyst som graven men det borde väl också fått in en batch med konsoler nu precis som många andra stora återförsäljare. Sist jag kolla i tråden var de på 27/9. Såg på FB att någon fått med en bokning gjord i slutet på oktober vilket är helt sjukt i så fall.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av phm:

Hur långt i tid tror ni att ni kan täcka med den här lasten som är på ingång, alltså till mitten av april/maj/etc.? 😬

Får tyvärr inte uttala mig kring PS5, i'm but a simple komponentinköpare puttrande i mitt körfält

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

Hur långt i tid tror ni att ni kan täcka med den här lasten som är på ingång, alltså till mitten av april/maj/etc.? 😬

Tror ingen vill uttala sig om det efter senaste juni/juli 2020-gissningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Får tyvärr inte uttala mig kring PS5, i'm but a simple komponentinköpare puttrande i mitt körfält

/Patrik

Hehe men på tal om komponenter. Hur ser det ut på GPU handeln. Lika tomt där nu som tidigare?

Permalänk
Medlem

Power fick in nyss, hann lägga en beställning, var borta på under minuten, det gällde SE

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Skrivet av morotis:

Power fick in nyss, hann lägga en beställning, var borta på under minuten, det gällde SE

Hann också. Jag skakar. Snälla låt det här gå felfritt. Har kämpat sen november.

Permalänk

Nytt drop på power.se, lyckades få igenom en beställning så hoppas att den kommer nu

Permalänk
Webhallen
Skrivet av koreinu:

Hehe men på tal om komponenter. Hur ser det ut på GPU handeln. Lika tomt där nu som tidigare?

Får blir en sista OT här innan mod blir arg

Men RTX 3080 och RTX 3090 puttrar det in fåtal kort av löpande, men inget som krossar backlogen på flera tusen.
På övriga kort har vi inte tagit någon större backlog så där är det inte lika ansträngt (beroende på modell förstås)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hann lägga en beställning på Power vad det ser ut som. Är även med i tävlingen hos Elgiganten, vinner jag där så skriver jag här i tråden igen så får någon min kod.

Permalänk
Medlem

Hann också lägga en beställning på Power, tog hemleverans med Budbee och fått en bekräftelse på att ordern behandlats och beräknad leverans står Söndag 7:e feb.
Bara att hålla tummarna då! :D:D

Permalänk
Medlem

Jag han också få iväg en beställning hos power. Det är sjukt vad snabb man måste vara.

Permalänk
Medlem

Lyckades också norpa en på power.se, återse att se om man får den!

Permalänk
Medlem

Själv satt man med näsan i kurslitteratur och missade helt

Edit: Men grattis alla som hann!

Permalänk

Power

Hann lägga order på Power.se 15.01! 3 min senare va dom slut😅 någon annan som hade turen?

Permalänk
Medlem

Oj, gick och hämtade kaffe och missade uppenbarligen power-rushen