Analytiker: "Svalt mottagande stoppar Iphone 12 Mini-produktion"

Permalänk
Melding Plague

Analytiker: "Svalt mottagande stoppar Iphone 12 Mini-produktion"

Kompakt format ser inte ut att tilltala den breda massan, när det nu spås att Apple avslutar Iphone 12 Mini-tillverkningen inom ett halvår.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Katastrof om detta är sant

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Kunden ska vara lojal till företagen, företagen behöver inte vara lojal mot kunden..

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Nej.
Iphone 12 Mini verkade ju smidig.

Jaja har inte tänkt köpa någon ny nu iaf.

Permalänk

Alla ni små(nåja)telefonsdiggare som ännu inte köpt 12 mini, gör er plikt och stöd Apple så att de förståe det finns en marknad så de kan fortsätta med små telefoner! Har själv 12 mini och kan inte ha mågon annan uppfattning än att det är en kanontelefon. Bara tex Känslan av att kunna ha en telefon i byxfickan utan att uppfattas som otidig är värt en hel del!

Permalänk
Medlem

Jag har en 12 mini och är väldigt kluven om vad jag tycker. När man är på språng är det en perfekt storlek men när man väl använder den är den för liten.
Vill kunna ha en enhet och göra det mesta på och då tror jag att den faller även om den är perfekt för att använda med en hand. Lagom stor i fickan. Lagom vikt.

Permalänk
Medlem

Jag får behålla min iPhone 7 icke plus ett par år till då

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det är den perfekta formfaktor/storleken? Hade den kostat 3000:- hade jag säkert köpt en till och med.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Haft min mini en vecka och ÄLSKAR storleken!

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Jag har en 12 Mini och storleken är nästan perfekt, hade gärna fått vara några mm mindre men med behåller skärm storlek.
Sen finns det andra saker som inte är lika bra, så som batteritiden.
Faktiskt förvånad att den säljer så dåligt.

Permalänk
Skrivet av myp:

Jag har en 12 mini och är väldigt kluven om vad jag tycker. När man är på språng är det en perfekt storlek men när man väl använder den är den för liten.
Vill kunna ha en enhet och göra det mesta på och då tror jag att den faller även om den är perfekt för att använda med en hand. Lagom stor i fickan. Lagom vikt.

Berätta! Hur är batteritiden? Har läst att det är där skon klämmer mest för den telefonen.
Har inte en en själv, men har 3st bekanta som har SE. Där tycker jag det känns som att en får väldigt lite mer för mini i förhållande till hur mycket mer Mini kostar.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem

Hade den inte varit så dyr så hade jag köpt en direkt.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Synd om så skulle vara fallet. Det är väl bara att hålla tummarna för att tillverkare av Android mobiler hakar på mindre telefoner innan Mini eventuellt skulle försvinna nu då.

Är rejält sugen på en iPhone Mini och såg det som en potentiell ersättare till min nuvarande, men priset på 8 775,00 kr för minsta speccen är lite för högt pris än vad jag är intresserad av att betala för en mobil (oavsett storlek). Dessutom så är jag fortfarande väldigt nöjd med min Sony Xperia XZ1 Compact och har egentligen ingen anledning att uppgradera i nuläget (tyvärr).

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att det är en iPhone, det spelar ju ingen roll hur najsigt liten o smidig den är om man är fast i Apples fula o låsta system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Problemet är ju att det är en iPhone, det spelar ju ingen roll hur najsigt liten o smidig den är om man är fast i Apples fula o låsta system.

Mja, är mest priset som spelar roll för de flesta tror jag. IOS har blivit mycket bättre på senaste åren. Har faktiskt inte haft nytta av "upplåsta" android.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Iphone går alltid bort direkt, men vad gäller storleken, alla gillar inte Mini. Jag är inte 20 längre och utan örnblick. Jag är tacksam för en lite större skärm och har inga problem att orka släpa på den,

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Storleken har betydelse om folket får välja. 😉

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psiko:

Synd om så skulle vara fallet. Det är väl bara att hålla tummarna för att tillverkare av Android mobiler hakar på mindre telefoner innan Mini eventuellt skulle försvinna nu då.

Är rejält sugen på en iPhone Mini och såg det som en potentiell ersättare till min nuvarande, men priset på 8 775,00 kr för minsta speccen är lite för högt pris än vad jag är intresserad av att betala för en mobil (oavsett storlek). Dessutom så är jag fortfarande väldigt nöjd med min Sony Xperia XZ1 Compact och har egentligen ingen anledning att uppgradera i nuläget (tyvärr).

Jag skulle rekommendera att se priset i relation till livslängden. Om du håller den i fyra år så blir det cirka 2000 kronor per år/en dryg hundring i månaden.

Men som du är inne på så finns det ju ingen anledning att uppgradera bara för att

Permalänk
Medlem

Tror nog den är för högt prissatt. Man förstår kanske inte skillnaden och köper SE istället för mini. SE är ju också deras billigaste modell som jag förstått det. Sedan har ju många hakat på trenden med större telefoner, så man kan nog inte förvänta sig att den blir toppsäljande modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Storleken har betydelse om folket får välja. 😉

Nej, endast hur man använder den som är det viktiga!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvickstick:

Jag får behålla min iPhone 7 icke plus ett par år till då

Samma. Hade kunnat tänka mig en iPhone 12 Mini storleksmässigt men lär nog inte bli en iPhone nästa köp utan något budgetskit då jag inte behöver en särskilt bra telefon.

Permalänk
Medlem

Tror många har svårt att fatta skillnaden mellan 12 mini och SE 2020. Mini känns mer som en SE+ tror jag.

Tragiskt, jag hade verkligen hoppats att den skulle sälja bra (så många högljudda röster som klagat på compact-klassen). Hade varit roligare med mer variation på marknaden. Nu kommer ingen annan heller våga satsa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Alla ni små(nåja)telefonsdiggare som ännu inte köpt 12 mini, gör er plikt och stöd Apple så att de förståe det finns en marknad så de kan fortsätta med små telefoner! Har själv 12 mini och kan inte ha mågon annan uppfattning än att det är en kanontelefon. Bara tex Känslan av att kunna ha en telefon i byxfickan utan att uppfattas som otidig är värt en hel del!

Hade de inte släppt SE ett halvår innan utan indikation på att de skulle släppa en till liten telefon inom överskådlig framtid hade jag väntat och köpt den.
Nu kastade jag mig, som många andra, som en svältande varg över det som fanns tillgängligt.

Permalänk
Medlem

Fick en mini från jobbet och älskar den, kommer ifrån en XR som var gigantiskt i jämförelse.

Fin skärm, bra prestanda och kan använda telefonen utan problem med en hand. Batteri tiden var jag beredd på att vara sämre men skulle säga att den är jämlik med min XR så är glatt överraskad.

Skulle vara tråkigt om det är sant för skulle vara svårt att gå tillbaka isåfall.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Mja, är mest priset som spelar roll för de flesta tror jag. IOS har blivit mycket bättre på senaste åren. Har faktiskt inte haft nytta av "upplåsta" android.

Ja för vissa funkar nog iPhone utmärkt, men personligen skulle jag aldrig kunna ha en igen (hade en jailbreakad fyra en gång i tiden). Älskar hur mycket jag kan customizea min Android exakt hur jag vill ha den., men hatar hur få nyare Androids med vettig prestanda som det finns i en bra liten storlek. Hade önskat att den här iPhone minin skulle bli populär så Android-tillverkarna skulle följa i samma spår.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror inte den nödvändigtvis säljer så dåligt. Det segmentet den riktar sig mot är inte de som alltid ska ha det senaste och värsta, det är en rätt rationell kategori köpare. Dom uppdaterar när dom behöver uppdatera vilket kan ta sin lilla tid vilket gör att försäljningsvolymen kommer senare i produktcykeln.

Permalänk
Medlem

Jag var helt inställd på att byta min XS mot en 12mini men ångrade mig efter att ha jämfört dem side by side. Minins skärm är ett snäpp för liten för min smak även om själva formatet på telefonen är klockren.

Permalänk
Medlem

Minin lockar inte mig. Den vanliga tolvan har en bra storlek, men jag kommer att köpa max:en för den extra batterikapaciteten. Även om skärmen är på tok för stor och lull-lull kameran kommer att se väldigt begränsad användning.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tror nog den är för högt prissatt. Man förstår kanske inte skillnaden och köper SE istället för mini. SE är ju också deras billigaste modell som jag förstått det. Sedan har ju många hakat på trenden med större telefoner, så man kan nog inte förvänta sig att den blir toppsäljande modell.

Någon som vill ha en mindre telefon kanske inte bryr sig så mycket om telefonen också. Då är en iPhone mycket pengar.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

2 veckor sedan jag drog en Mini till kvinnan som helt enkelt inte klarar av större lurar, så lite tur där även om jag inte använder ifjån annars...

Visa signatur