100+ XFX 6800XT i lager hos Komplett för 9.999 kr

Permalänk
Medlem

Har så dåligt med tålamod nu... fortfarande Behandlas.. Reserverad (I lager) :/

Permalänk
Skrivet av nDre:

Har så dåligt med tålamod nu... fortfarande Behandlas.. Reserverad (I lager) :/

Mitt har skickats nu kl 12. Har du fått något brev i din digitala brevlåda om att en kreditupplysing har gjorts?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fast marginalen är pissdålig.

Det beror väl på hur mycket dom törs lägga till på priset, folk betalar ju tydligen ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Mitt har skickats nu kl 12. Har du fått något brev i din digitala brevlåda om att en kreditupplysing har gjorts?

Nej, det har jag inte fått. Hade jag vetat att det tar så långt tid så lätt hade betalt med kort eller swish direkt...-.-'

Permalänk
Skrivet av nDre:

Nej, det har jag inte fått. Hade jag vetat att det tar så långt tid så lätt hade betalt med kort eller swish direkt...-.-'

Lite märkligt. Men känns ju som att borde få det skickat snart, du beställde ju trots allt över en timme innan mig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av nDre:

Nej, det har jag inte fått. Hade jag vetat att det tar så långt tid så lätt hade betalt med kort eller swish direkt...-.-'

Jag beställde 15:42 igår , också med 14 dagars faktura. Fick ändrad status till "Skickad" 09:44 idag. HAr inte fått någon info om kreditupplysning . Men kanske kommer med snigelpost senare.

Visa signatur

Phantek P600S|MSI Tomahawk x570|AMD Ryzen 5900x|XFX Radeon 6800XT Merc 319|Corsair RM850|Corsair Vengeance 32gb| Noctua D15|Kingston 1tb och 500gb A2000 M.2 NVMe|Kingston 960gb x2 SSD|Samsung G7 27"|AOC CU34G2X

Permalänk
Medlem
Skrivet av warrekazza:

Jag beställde 15:42 igår , också med 14 dagars faktura. Fick ändrad status till "Skickad" 09:44 idag. HAr inte fått någon info om kreditupplysning . Men kanske kommer med snigelpost senare.

Ja, det brukar ju bara stå med i villkoren att det kan göras en kreditupplysning (avgörs förmodligen baserat på beloppet) samt att det kommer ett brev i efterhand om den kreditupplysning som gjorts.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Det beror väl på hur mycket dom törs lägga till på priset, folk betalar ju tydligen ändå.

100 kort för 10k plus alla andra kostnader som tillkommer i frakt och kundtjänst osv är ju fortfarande mindre förtjänst än 1000 kort för 9000 kr. Tror samtliga återförsäljare hade föredragit om det funnits en stabil åtgång.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Ah här fanns också en tråd om dessa.
Min flippade precis från Behandlar till Skickat!

Det har funnits en RX-68XTACBD9 i listorna länge, det är BLACK som har en massa överklockning.
Det här som dök upp i lager nu var RX-68XTALFD9, "CORE", utan överklockning.

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ernstp:

Ah här fanns också en tråd om dessa.
Min flippade precis från Behandlar till Skickat!

Det har funnits en RX-68XTACBD9 i listorna länge, det är BLACK som har en massa överklockning.
Det här som dök upp i lager nu var RX-68XTALFD9, "CORE", utan överklockning.

Ni som beställt får gärna testa vad ni får för hastigheter. Mitt BLACK gör max 2500 i spel, antar dock att skillnaden är försumbar.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Gjorde också en beställning igår, lite senare än er runt 18:30
Var då 25st kvar i lager.
Tog 14 dagars faktura.
Står fortfarande som "behandlas"

Permalänk
Medlem

Nu är min skickade också. Woohoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av xplojt:

Gjorde också en beställning igår, lite senare än er runt 18:30
Var då 25st kvar i lager.
Tog 14 dagars faktura.
Står fortfarande som "behandlas"

Även jag tog 14-dagars faktura.
Ringde till dem idag. 1 minut senare var kreditupplysning gjord. Fick mail strax innan 18:00 att mitt grafikkort är skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooDZVIL:

Även jag tog 14-dagars faktura.
Ringde till dem idag. 1 minut senare var kreditupplysning gjord. Fick mail strax innan 18:00 att mitt grafikkort är skickat.

Har redan fått en UC rapport till Kivra under morgonen,
Får se hur statusen ser ut imorgon. Annars får jag höra av mig.

Trist att bli norpad på en leverans dag bara 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Ni som beställt får gärna testa vad ni får för hastigheter. Mitt BLACK gör max 2500 i spel, antar dock att skillnaden är försumbar.

Inte hunnit testa en längre stund men höll sig hyfsat stabilt på 2620-2680Mhz igår, ca 2h COD.

Satan så bra kort.
Ska se vad det maxar på i helgen och köra lite längre tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

Inte hunnit testa en längre stund men höll sig hyfsat stabilt på 2620-2680Mhz igår, ca 2h COD.

Satan så bra kort.
Ska se vad det maxar på i helgen och köra lite längre tester.

Är det något hög (vet att det kan vara ganska individuella) coil whine?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Är det något hög (vet att det kan vara ganska individuella) coil whine?

Inte hört något alls faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

Inte hört något alls faktiskt

Ahh låter lovande. Hoppas jag har tur denna gång (första gigabyte 6800xt som jag köpte hade onormalt högt coil whine :/ )

Permalänk

När ni får eller har fått ett XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 så undra jag hur mycket fläktarna går i "rpm" i spel ex cyberpunk eller
metro exodus maxat . vore snällt att veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlsson32:

När ni får eller har fått ett XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 så undra jag hur mycket fläktarna går i "rpm" i spel ex cyberpunk eller
metro exodus maxat . vore snällt att veta

Körde COD ca 2h och dom gick inte alls mycket,
Kortet är knäpptyst.
Dock så har jag ganska välventilerat så vet ej hur det blir i trängre/kalluftsnåla byggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Ahh låter lovande. Hoppas jag har tur denna gång (första gigabyte 6800xt som jag köpte hade onormalt högt coil whine :/ )

Känns som att första batchen av alla kort hade sjuka coilwhine, även nvidia..

Håller tummarna att du slipper 😎

Permalänk
Skrivet av mattera:

Körde COD ca 2h och dom gick inte alls mycket,
Kortet är knäpptyst.
Dock så har jag ganska välventilerat så vet ej hur det blir i trängre/kalluftsnåla byggen.

Fick hem MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X "quietbios"gick i 1600-1700 rpm inte tyst som alla säger så rpm säger mycket men så klart inte allt. därför undar jag

Permalänk

Inget coilwhine på mitt XFX 6800xt iaf, nu är bara frågan vad man ska göra med sitt MSI 5700XT evoke.

Visa signatur

PSU EVGA SuperNOVA 850w RAM HyperX Fury 32GB @3200MHz
CPU
Intel i7 6700K @4.2GHz GPU MSI Radeon RX 5700 XT 8GB EVOKE OC
MB
Asus ROG Maximus VIII Ranger
Storage
Samsung 850 Evo 250GB & Kingston 480GB + 4TB EXT HDD + 750GB INT
Screens
Acer 27" IPS XF270HUA @144Hz @1440 | AOC 23" 1080p @144Hz

Permalänk
Medlem

Attans altså! :S

börjar vid 0:15 (höj lite volymen) inte äns 100FPS (GTA 5 runt 80FPS)
Inte lika högt som Gigabyte var men inte i närheten av tysthet som Sapphire 6800 Pulse (nu tänker jag på coil whine)
Ska köra med den kortet hur som för att prestandan är utmärkt och bara hoppas att detta coil whine ljudet dämpas lite vid tiden.

Kortet annars ganska tyst.
Så mycket låter vid 25% 50% och 100% fläkt. OBS!OBS!OBS! Vid 0:19 börjar 100% så sänk lite volymen! (tar inget ansvar för hörsel skador )

Det är ett be Quiet chassi med 140mm noctua fläktar och glas sidopanel på.

Permalänk
Medlem

Varken samma kort eller butik, men känns som samma intresseområde så jag slänger in dem här, om någon vill passa på (just nu "Internet: I lager"):

Gigabyte AORUS Radeon RX 6800 XT MASTER TYPE C 16G:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/g...

Gigabyte Radeon RX 6800 GAMING OC 16G:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/g...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

jag fick hem min och är hemma oöppnad kan ge bort till någon för inköpspris