Permalänk
Avstängd

vänta på 9900?

Hejsan,
Kommer det ett 9900 strax?

Eller ska man köpa ett 9800pro?
Jag vill ha ett dx9 kort.

Och, sitter det shims på 9800korten?
Annars funderar jag på detta kort,

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HER9800P

Är det ett bra kort?

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk

Hercules gör bra kort
hade jag haft stål & behov så skulle jag ha slagit till
men har du redan ett ok kort så vänta lite

ska själv byta tidigast nästa år sitter nu på ett Leadtek GF4TI4400 ehh
18månader gammalt hehe köppte det prz när de kom faan vad dyra de var då slantade 4500:- hehe

Permalänk
Medlem

Ja där sitter ett shim... Men kylfänsen är "upphöjd" där gpun sitter.... Så där är ingen "spalt" mellan fläns och gpu!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Lika bra att slå till nu. När 9900 väl finns så kommer du bara att fråga om det är värt att vänta på 10000 För övrigt så gör Hercules alltid bra produkter i min mening.

Permalänk
Avstängd

Ok,
Då blir det ett 9800 i kundvagnen innan veckan är slut.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

är det någon skillnad mellan Sapphires och Hercules 9800PRO kort? är det bara medföljande programvara eller är det ytterligare differenser? vet ni vad det följer med för spel

Visa signatur

How peculiar

Permalänk

Nej hercuels är "Faktiskt bara DYR skit kan man säga bättre att ta ett betydligt billigare Powercolor som presterar exakt lika bra

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

TA POERCOLOR..det skiljer inte ens en miliFPS..hehe..o så kostar det MYKCET MER..;)

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia3650
TA POERCOLOR..det skiljer inte ens en miliFPS..hehe..o så kostar det MYKCET MER..;)

varför ska han ta powercolor om det kostar mycket mer (som det visserligen inte gör men men...)?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalledalle
varför ska han ta powercolor om det kostar mycket mer (som det visserligen inte gör men men...)?

För att det är gjort av CP Technology

Permalänk
Medlem

Själv så skulle jag aldrig köpa en ny generation.
När en ny generation anländer så brukar det ta något år innan det kommer spel som kan dra nytta av kortet, när dom spelen väl kommer så är uppdaterings modellerna redan relativt billiga.

Precis som nu, nu anländer DX9 spelen när uppdaterings korten blir billiga

Permalänk
Medlem

hmmmm.....ta och kika på trådarna om 9800 pro kort för 2200kr på komplett eller ännu bättre kila in på komplett och KÖP!