Tv-tool till Ati radeon kort

Permalänk
Medlem

Tv-tool till Ati radeon kort

Jag var och handla tv-out grejjer, köpte bland annat en scart adapter och en s-video kabel..allt funkar förutom att bilden är svartvit och tv-tool funkar bara med nvidas grafikkort ja har ju ett ati sen undrar jag om ja kanske kan få färg om ja köper en

http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=20195

sån adapter och kabel ?

Scartadapter
Med ljudingång och videoingång (RCA)

Permalänk
Medlem

Har ett 8500 kort, använder S-video ut direkt in till TV:ns S-video, funkar fin fint. färg o allt

Permalänk
Medlem

Ja du får färg om du kör med en sån scart.

Permalänk
Hedersmedlem

Annars är det bara att flasha om kortet med ett bios som ger pal utsignal.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

problemet är inte för vilken region som kortet är inställt... ett problem med 9700 serien var att det endast kunde skicka signaler i s-vhs och inte komposit. Oavsett om du använder en S-vhs till komposit-adapter så kommer du inte att få färg om din tv INTE klarar av s-vhs signaler

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk

Nja, det kan ju bero på att du inte har PAL inställt också.
TV Tool finns ej för ATI tyvärr.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Har också skaffat mig s-video sladd och grejer men får ingen färg jag heller

Metus: Är du helt hundra att det inte går att ändra till komposit på dom senare Radeon korten? (Jag har 9800 Pro)

Visa signatur

(CPU): Pentium 4 3.0 GHz Northwood (MOBO): Gigabyte GA-8IK1100 (RAM): 2x512MB PC2700 CL2.5 (GFX):: ATI Radeon 9800 Pro 128MB @ 380/340

Permalänk
Medlem

lr så är de bara min tv som e för dålig...jag testade på våran tv i vardagsrummet där var de klar bild färg osv allt funkade perfekt...så ja antar att de e min tv som e smutts...

Permalänk

Hade liknade problem tills jag hittade en instälning på TV:n där man kunde ställa in om AV kanalen skulle ta emot video eller s-video signal.
Läs i manualen till TV:n om det är någon sådan inställning du missat.

Visa signatur

Pentium 4 2,8 GHz | 2 * 120 GB HDD | 512 Mb ram | Creative Soundblaster Adigy Platina | Excelibur Radeon 9700 Pro | Philips 18" TFT 1280*1024@75 | Windows XP Pro | Logitech Cordless Optical

Permalänk
Medlem

Ett tips är o kolla om videon klarar svideo.. har du en dvd eller nyare video så kan de klara svideo och då koplar du datorn till den. Annars får nu nog köpa en ny tv tyvärr. Såg för länge sen hur man kunde ställa om det där med mjukvara men vet dock inte vilket kort det var till, det framgick inte. Det var tyvärr länge sen och jag hittar inte tillbaka :(.

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harkane
Har också skaffat mig s-video sladd och grejer men får ingen färg jag heller

Metus: Är du helt hundra att det inte går att ändra till komposit på dom senare Radeon korten? (Jag har 9800 Pro)

inte hundra, men som chippen säger i en tidigare tråd så fick han det att funka om han kryssade för "composit" under skärm-egenskaperna

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}