Geforce RTX 3080 Ti får högre bandbredd – tappar 8 GB grafikminne

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190955:

Kommer ni ihåg förr i tiden när man kunde bygga sig en speldator?! ☠

Japp. Grafikkortet var inte större än dagens smartphones och CPU fläkten fick plats i handen. Pris för en dator ca 8 000. Och jäklar vad Sega Rally flöt på...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Inte om prestandan är högre med 12g?

Prestanda må vara marginellt högre men är den inte så pass mycket bättre som prispåslaget lär bli så är det inget för miners.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cloudstone:

DLSS är en superb teknologi. Om en teknik erbjuder bra bildkvalité och använder mindre VRAM (vilket DLSS faktiskt gör), vad är problemet?

Du talar sanning.
Folk är okunniga och bittra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddansthlm:

Du talar sanning.
Folk är okunniga och bittra.

Suck 🙄
känns som det börjar bli sandlåde nivå på detta!

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av seraj5:

Gjorde ett snabbt blindtest med cyberpunks olika DLSS lägen. En användare skickade flera screenshots som jag fick sitta och kolla på och helt enkelt säga vilken skärmdump jag tyckte såg bäst ut, utan att veta om DLSS hade använts. När jag valde vilken bild jag tyckte såg bäst ut såg jag vilket DLSS läge det tillhörde, eller om de var native. Slutsatsen blev att jag inte konsistent kunde välja native resolution, utan ibland tyckte jag DLSS performance såg bäst ut, andra bilder tyckte jag native såg värst ut etc. Det tyder på att skillnaden mellan native och DLSS inte är så stor. Jag är ganska säker på att om man satte folk i blindtest, och lät de spela ett spel som cyberpunk, i maxad kvalite med olika DLSS inställningar bara, , på liknande sätt som jag gjorde, så hade de flesta också levererat inkonsistenta svar. Sen är de ännu lägre chans att du faktiskt märker något när du bara spelar som du säger. Då är man ju mer fokuserad på story och gameplay, vilket kommer kännas bättre med lite högre fps, tack vare DLSS

Så med andra ord såg DLSS alltid bäst ut och du kunde behålla en konsistent bedömning
"ibland tyckte jag DLSS performance såg bäst ut, andra bilder tyckte jag native såg värst ut etc."