PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av DenniZEUS:

Förhandsbokade PS5 DE hos Webbhallen den 18/9. Hur har det gått för er andra som bokade ungefär samtidigt?

Jag bokade den 8/9 upphämtning i butik, modell = SE
* 300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Permalänk
Skrivet av DenniZEUS:

Förhandsbokade PS5 DE hos Webhallen den 18/9. Hur har det gått för er andra som bokade ungefär samtidigt?

PS5 DE bokad his Webhallen16/9 med leverans direkt från centrallager.

Fick mail om att ordern snart var klar i tisdags, 9/2.
Levererad till mitt ombud 11/2.
Antar att jag hade tur.

Permalänk
Skrivet av StektStrömming:

PS5 DE bokad his Webhallen16/9 med leverans direkt från centrallager.

Fick mail om att ordern snart var klar i tisdags, 9/2.
Levererad till mitt ombud 11/2.
Antar att jag hade tur.

DE verkar vara mindre populär så kön verkar vara kortare. Bara 2 dagar före mig, så jag kanske ligger med i näste leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenniZEUS:

DE verkar vara mindre populär så kön verkar vara kortare. Bara 2 dagar före mig, så jag kanske ligger med i näste leverans

17/9 bokade jag DE hos webhallen. Har ännu inte fått. Men hoppas ju på att det kanske kommer redan till veckan 😜

Permalänk

NetOnNet har ändrat sidan för SE till "Denna vara säljs ej längre". Senast det hände var någon gång i början på förra veckan, och då var det ett släpp två dagar senare (om man nu vågar tolka in en koppling där alltså.)

Permalänk
Medlem

Följer det med en HDMI 2.1-kabel? Hur lång?

Permalänk
Skrivet av alive:

Kan någon av er (eller någon annan) vänligen meddela när Bring aviserar er om PS5:an.. Har nämligen 2 olika nummer registrerade hos EG och är rädd att missa något

Valde den fria frakten via Bring, har alltid kommit fram rätt snabbt och i tid. Fick precis mail om att Giganten har skickat den

Permalänk
Skrivet av HH1:

1m

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackyKun:

Lite för kort då :-|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

1,5 m

Permalänk
Medlem

Börjar misstänka att EG kommer fucka upp det här för mig

Skrivet av SlackyKun:

Valde den fria frakten via Bring, har alltid kommit fram rätt snabbt och i tid. Fick precis mail om att Giganten har skickat den

Permalänk
Medlem
Skrivet av alive:

Kan någon av er (eller någon annan) vänligen meddela när Bring aviserar er om PS5:an.. Har nämligen 2 olika nummer registrerade hos EG och är rädd att missa något

Fick avisering nu från Bring om PS5.

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Inaktiv

Samma här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CEB:

Fick avisering nu från Bring om PS5.

På mail eller sms?

Permalänk
Medlem

Väntar du också på avisering från EG, men inte fått?

Skrivet av Boozer87:

På mail eller sms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozer87:

På mail eller sms?

Fick leveransbekräftelse av EG på mejl och notis i "Mina Paket"-appen om att leveransen förbereds.

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaniljsemla:

NetOnNet har ändrat sidan för SE till "Denna vara säljs ej längre". Senast det hände var någon gång i början på förra veckan, och då var det ett släpp två dagar senare (om man nu vågar tolka in en koppling där alltså.)

Jaså? Kan inte hitta igen det. Länk?

Permalänk
Skrivet av Applier:

Jaså? Kan inte hitta igen det. Länk?

Nu är sidan som vanligt igen!

Det var i måndags eller tisdags förra veckan som det blev lite panik i tråden för att allas Distill-inlägg hade triggats på en sån ändring och det verkade som att det hade varit ett blixtsnabbt släpp som alla hade missat. Men sen ändrades sidan tillbaka och det verkade bara ha varit en glitch (tror t.om. att nån hörde av sig till kundtjänst för att bekräfta?), som då eventuellt kan hänga ihop med att de fått in några fler enheter i lager för släpp senare i veckan.

om det blir samma grej nu så innebär det ett till släpp innan helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaniljsemla:

Nu är sidan som vanligt igen!

Det var i måndags eller tisdags förra veckan som det blev lite panik i tråden för att allas Distill-inlägg hade triggats på en sån ändring och det verkade som att det hade varit ett blixtsnabbt släpp som alla hade missat. Men sen ändrades sidan tillbaka och det verkade bara ha varit en glitch (tror t.om. att nån hörde av sig till kundtjänst för att bekräfta?), som då eventuellt kan hänga ihop med att de fått in några fler enheter i lager för släpp senare i veckan.

om det blir samma grej nu så innebär det ett till släpp innan helgen.

Ah, jag förstår :). Spännande!

Permalänk
Medlem

Nu är PS5an från NoNs släpp i förra veckan här! Så. Jäkla. Gott. Och perfekt med kommande sportlov för min grabb.

Jag kan passa på att tipsa om appen Web Alert för att lägga in bevakningar på produktsidorna. Finns till Android som gratisversion med sök var femte minut eller med tätare sök för några tior. Ett alternativ till distill alltså.

https://play.google.com/store/apps/details?id=me.webalert

Permalänk
Medlem
Skrivet av beelziburp:

Ok! Känns lugnande. Lite synd att jag missade denna batch med 2 dagar bara..

Samma här. Beställde SE den 10/10, men det lär komma snart. Längtan är enorm.

Jag beställde mitt PS5 på MM, men utan ett bundet konto till MM. Någon som vet hur jag kan checka statusen på PS5an. Beställde "hämta i butik". Jag har ett konto nu med samma mejl som jag beställde med.

Permalänk
Skrivet av JohnE321:

Samma här. Beställde SE den 10/10, men det lär komma snart. Längtan är enorm.

Jag beställde mitt PS5 på MM, men utan ett bundet konto till MM. Någon som vet hur jag kan checka statusen på PS5an. Beställde "hämta i butik". Jag har ett konto nu med samma mejl som jag beställde med.

När du är inloggad på så kan du lägga till ett kvitto under "mina kvitton".
Klicka på "Lägg till ett kvitto från något av våra varuhus" så borde du kunna följa din order.

Min fru har alltid köpt PS vid lansering. Hon har aldrig behövt vänta så här länge säger hon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av beelziburp:

När du är inloggad på så kan du lägga till ett kvitto under "mina kvitton".
Klicka på "Lägg till ett kvitto från något av våra varuhus" så borde du kunna följa din order.

Min fru har alltid köpt PS vid lansering. Hon har aldrig behövt vänta så här länge säger hon..

Tack så mycket för hjälpen. Den uppskattas mycket.

Permalänk
Medlem

Är det några sidor förutom NoN som inte har förhandsbokning utan släpper lite lager då och då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Det också klarar bara 35 gbps jämfört med en riktigt HDMI 2.1 kabel som ska klara 42 gbps!

Permalänk

Den eviga frågan, är det någon med beställning från Amazon den 20/11 som hört något/fått sin konsol?

Verkar som att Amazon inte fått några restocks sedan helgen däromkring ovan nämnda datum.

Permalänk
Skrivet av risv:

Är det några sidor förutom NoN som inte har förhandsbokning utan släpper lite lager då och då?

Netonnet, Power, Maxgaming och möjligen CDON, det är sidorna jag hade koll på iallafall. Powers senaste släpp var kl 15:00 och tog slut inom 5 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessfat_81:

Den eviga frågan, är det någon med beställning från Amazon den 20/11 som hört något/fått sin konsol?

Verkar som att Amazon inte fått några restocks sedan helgen däromkring ovan nämnda datum.

Bästellde från komplett 06 och 08 förra året... Där e inget där heller... Snacka med en på chat.. dem så kanske 3 maj xD två och halv månad till sanningen haha

Permalänk
Skrivet av bluepanda:

Netonnet, Power, Maxgaming och möjligen CDON, det är sidorna jag hade koll på iallafall. Powers senaste släpp var kl 15:00 och tog slut inom 5 minuter.

Värt att tillägga om Power, dom reserverar konsolen i en kvart från det att du lagt den i kundkorgen, har du inte genomfört köpet under den tiden släpps dom tillgängliga igen. Det var så jag fick en, satt och spammade knappen för att lägga till i kundkorgen och lyckades lägga till en konsol en kvart efter släppet.

Permalänk
Medlem

Hur ofta brukar dem släppa konsoller?