World of Warcraft: Burning Crusade Classic

Permalänk
Konsolgrävare

World of Warcraft: Burning Crusade Classic

Ship on New Code

  • TBC was 13 years ago and that's a lot of old code. They're not going to ship it on that old code. They're going to run it on the new code similar to Classic.

  • They use a client with the old code and use that as a reference client that they use to make sure that their new code is converted correctly and things work like they did in the past. Shipping on new code should be a lot more stable.

#SomeChanges

  • Players originally wanted spell batching, but after playing with it for a while, they are going to be removing spell batching.

  • Over the course of time, players have gotten a lot of better, so they're going to going to give pre-nerf versions of bosses. The initial version of that boss had a lot of spell pushback and they nerfed the boss a little to help that and that's something they will probably include in TBC Classic. A month after they nerfed Mu'ru's health and that's something that they probably wouldn't do.

  • Seal of Blood was so much better than Seal of Vengeance in the original TBC, but at max level you'll get both Seals at level 70.

  • They're also going to put in the last version of Arena Teams where you can have a team that is twice the size of the Arena bracket, compared to exactly the number of players in the Arena Bracket.

Phases

  • Phase 1: Karazhan and Gruul's Lair and Mag's Lair

  • Phase 2: Serpentshrine Cavern and Tempest Keep

  • Phase 3: Hyjal and the Black Temple and Arena Season 2

  • Phase 4: Zul'Aman and Arena Season 3

  • Phase 5: Sunwell and Arena Season 4

https://worldofwarcraft.com/en-us/wowclassic

#WoWTheBurningCrusadeClassic #wowtbcclassic #tbcclassic #tbcc

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Spelade classic men efter någon månad hade allt blivit så ultra pro.

Har ingen lust att börja spela något där det från dag ett kommer att bli ett enda race till att nå mål snabbast.
Skippa loren för att få best gearz.
Ultra grinda allt samt att pvp kommer att ha överlägset flest premades vi någonsin skådat.
Fy fan vilken pina det kommer att bli.

All tiden som läggs på wow.. usch mår dåligt av tanken haha.
wow är för arbetslösa och studenter som det redan är på väg utför lol
Evighetsmaskinen wow
Jag är en ekorre som bor i ett hjul

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

TBC är den expansion jag tycker absolut bäst om. Men det var då och kan inte bli samma sak nu.

Men visst blir man sugen på att dra upp en oomkin och ret-bubbledin bara för att återigen mosa halvdåliga pvpspelspelare som tror man är en gratis kill. ^^

Permalänk

Jag har spelat Classic sedan release och kommer fortsätta in i TBC

Kommer sakna classic till viss del (som det känns nu), men att komma bort från all hets med world-buffs och liknande kommer bli skönt.

Permalänk
Medlem

Kommer spela TBC men inte som jag gjorde 2007, har lärt mig från classic hur snabbt det kan gå åt helvete, kommer spela i lagom takt och ta mig igenom T4 och T5 content igen i sakta takt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

När kommer panda classic eller andra dumheter?

Känns ju som RoI kommer tokdö nu

Classic är classic och svårslaget i sig själv, men om alla expansionerna finns kommer ingen av dom vara speciell...

Viss var TBC coolt då, och som retro-idé, men i verkligheten var det en övergående fas som fungerade för att det kom nytt senare. Tror inte alla vill spela igenom hela kedjan av expansioner igen direkt... alla hade sin favorit, och när den passeras kommer folket hoppa av och allt dör en långsam död igen...

Inte heller går det att släppa panda igen men ändrat, för då sabbar man ju för de som gillade det...

Nej de är på ett lutande plan och bollen rullar nedåt redan, detta är droppen som sabbar allt vad classic kunnat bli

Permalänk
Medlem

Kommer spela TBC ett litet tag om man kan välja vilka karaktärer man kan flytta. Är det allt eller inget kommer jag inte gå vidare från classic. Jag spelar det inte men det är skönt att veta att man har en level 60 om man vill spela några veckor nån gång.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att "classic" releaser fortsätter efter Wotl (som många klassar som bästa exp).
För mig personligen så har Classic varit lika roligt nu som när det släpptes första gången, och för egen del finner jag inget värde i att spela retail längre då det inte är samma spel längre.
Så TBC känns välkomnande nu när Naxx är avklarad. Sedan är det bra att man kan välja att kopiera sin gubbe om man även vill ha kvar han i Classic världen.

Visa signatur

🖥Intel Core i5-8600k / Asus ROG Strix Geforce GTX 1080 8gb / Asus Prime Z370-A / 2x Corsair Vengeance LPX 16gb / Samsung 970 EVO 500gb / 1TB HDD / Seasonic Focus+ 750W / Noctua NH-U12S / Fractal Design C

🖥 Ryzen 5 3600 / RTX2060 / Asus ROG Strix B450-F / HyperX Fury rgb 6gb 3200MHz / Kingston A200 1tb / Coolmaster Hyper 212 Black Edition / Corsair TX550M 80+ gold / Phanteks Eclipse P400A

🖥 Razer Blade Base 15"

Permalänk
Medlem

Har kört Vanilla sen 2014 så nu är det läge med TBC, kommer bli sjukt bra 😁

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Jag har kört en del vanilla och BC-dungeons på sistone för transmog och tycker det mesta där känns föråldrat. Definitivt inget jag är sugen på att grinda igen. Jag spelar hellre ny content.

Permalänk
Medlem

För mej var peaken i wow vanilla innan battlegrounds implenterades. Dessa plötsliga battles som uppstod i arathi highlands mm... der var episkt på riktigt. Eller när vi skulle anfalla ogrimmar. Vi kom till porten av staden för att sedan lagga sönder hela servern. Det var episka tider det 😄

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Min officiella wow-resa började med TBC så lite sugen är man på att spela samma hunter man var då..

Permalänk
Avstängd

Ge mig Dual spec o jag är med på resan !

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dotsson:

Tvivlar på att "classic" releaser fortsätter efter Wotl (som många klassar som bästa exp).
För mig personligen så har Classic varit lika roligt nu som när det släpptes första gången, och för egen del finner jag inget värde i att spela retail längre då det inte är samma spel längre.
Så TBC känns välkomnande nu när Naxx är avklarad. Sedan är det bra att man kan välja att kopiera sin gubbe om man även vill ha kvar han i Classic världen.

Fast kan man det? Jag tolkade det som att man antingen är kvar på sin server som kommer gå över till TBC, eller så gör man en flytt till en permanent Classic-server. Flytt alltså, inte kopia.

Sen måste jag ju hylla dem för att de kör på #somechanges den här gången. T.ex. är det ju trevligt att inte hordes paladins kommer ha mycket bättre racial än alliance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Fast kan man det? Jag tolkade det som att man antingen är kvar på sin server som kommer gå över till TBC, eller så gör man en flytt till en permanent Classic-server. Flytt alltså, inte kopia.

Ja. "Service" betyder nog dock att det blir dyrt.

Patch Day Choice
On Patch Day, you'll have to choose whether or not each of your characters to continue to TBC or move to a server that will always be on the Classic era.

Copied Character Service
They've also going to offer a copy character service, which allows you to copy your character to both keep your character in Classic AND have your character go to TBC.

https://www.wowhead.com/news=320999/blizzconline-2021-world-o...

Permalänk
Medlem

/1 LFG, LFM...

Åter en grind genom Hellfire Peninsula.. buhuuu! Bonkers roliga slagsmål var det iaf i TBC dungeons och raids.
Vore kul och repa ihop en resto druid igen. Hopp "F", hopp "F", hopp "F", hopp "F". (F=Lifebloom) Sno aggro från tank tidigt vid pull pga NS+HT.

Sellout av Innervate in /raid chat.

Chilla i Terokkar Forest som fågel enbart för ambience ljudets skull.. https://www.youtube.com/watch?v=UQajNk_Mf_k

Uff vad man satt fast där hos en jäkla tönt vid namn Shade of Aran i KZ. Den fighten var inte lätt för alla. :') Äh.. idle timmar och goda minnen från den där tiden har man gott om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Ja. "Service" betyder nog dock att det blir dyrt.

Patch Day Choice
On Patch Day, you'll have to choose whether or not each of your characters to continue to TBC or move to a server that will always be on the Classic era.

Copied Character Service
They've also going to offer a copy character service, which allows you to copy your character to both keep your character in Classic AND have your character go to TBC.

https://www.wowhead.com/news=320999/blizzconline-2021-world-o...

Jamen se där, det var ju trevligt. För de som vill göra det antar jag. Fast jag tror att de servrar som är låsta till Classic kommer vara tomma som fan efter att TBC släpps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kotz:

Spelade classic men efter någon månad hade allt blivit så ultra pro.

Har ingen lust att börja spela något där det från dag ett kommer att bli ett enda race till att nå mål snabbast.
Skippa loren för att få best gearz.
Ultra grinda allt samt att pvp kommer att ha överlägset flest premades vi någonsin skådat.
Fy fan vilken pina det kommer att bli.

All tiden som läggs på wow.. usch mår dåligt av tanken haha.
wow är för arbetslösa och studenter som det redan är på väg utför lol
Evighetsmaskinen wow
Jag är en ekorre som bor i ett hjul

Eller så spelar man för att man gillar spelet helt enkelt. Jag har tyckt WoW har varit jättetrevligt och jag har alltid uteslutande spelat solo. Det är grindigt och så visst, men ... jag tycker det är ok. Det kändes korrekt att det tog tid att göra saker, eller att bara ta sig någonstans. Jag har nog några tusen timmar totalt (från strax innan TBC till Draenor) men jag kan inte påstå att jag ångrar några av dem, då spelet helt enkelt var trevligt. T o m Draenor hade trevliga saker, men jag kände mig färdig med spelet helt då. Köpte en månad ifjol och spelade kanske fyra timmar och det kändes rätt tragiskt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Jamen se där, det var ju trevligt. För de som vill göra det antar jag. Fast jag tror att de servrar som är låsta till Classic kommer vara tomma som fan efter att TBC släpps.

Det tror jag absolut inte. Du har inte hört talas om New Fresh misstänker jag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Det tror jag absolut inte. Du har inte hört talas om New Fresh misstänker jag.

Har de sagt att de ska göra det då? Alltså nya servrar med ny patch progression?

Permalänk
Medlem

Patchen där gröna gear bli bättre än dina polares 1000h gear inom några timmar.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

World of warcraft dog för mig efter WOTLK och även hela MMORPG eran.
Har ingen lust att sponsra Activision så det blir inget återbesök.

Permalänk

Nog för att Karazhan var kul att raida, men resten av TBC är dötrist. Men den dagen de släpper Lich King som vanillaexpansion kommer jag nog tillbaka till klassiska Azeroth.
Men kommer man någonsin att hitta ett lika kul gille som man hade då? Tveksamt.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitán General:

Nog för att Karazhan var kul att raida, men resten av TBC är dötrist. Men den dagen de släpper Lich King som vanillaexpansion kommer jag nog tillbaka till klassiska Azeroth.
Men kommer man någonsin att hitta ett lika kul gille som man hade då? Tveksamt.

Vashj & Kael är ju ändå någon av de bästa fighterna någonsin! Illidan var inte fel heller. TBC fixade så mycket från Vanilla och crafting har nog aldrig vart så bra som då.

Betyder det att jag kommer spela igenom allt igen? Knappast, vanilla var roligt när det gällde leveling då det kräver lite mer tankecraft än dagens samla alla mobs och aoe:a ner men endgame var rätt... mediokert.

Lich king lär komma då det är slutet på "klassiska WoW", sedan ändrades spelet rätt avsevärt även om jag starkt gillade Pandaland på grund grund av peak class design. Därefter tog D3-utvecklarna över och spelet har aldrig vart sig likt.

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Vashj & Kael är ju ändå någon av de bästa fighterna någonsin! Illidan var inte fel heller. TBC fixade så mycket från Vanilla och crafting har nog aldrig vart så bra som då.

Jag tror dig, men jag kom aldrig så långt att jag dräpte de riktigt elaka bossarna.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Vem kommer inte ihåg Lady Vashj pre-nerf? Historiens största guild-breaker, men satan så nöjd man var att man till slut fick ner henne. Episk fight. Kael'thas var lika episk den. Många saker var väldigt bra i TBC. Karazhan attunement bland annat, är episk.

Många saker var också eländiga. Utan att chain-potta mana var man som spriest oduglig. Men med pots var man bäst på DPS om inte roggen hade sina glaives.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela online rollspel ungefär när WoW släpptes. Då hade jag över 10 år nerplöjt i skiten redan. MUDaholic.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Har de sagt att de ska göra det då? Alltså nya servrar med ny patch progression?

Det ska komma Classic Fresh lite senare efter TBC launchen blev bekräftat ikväll iaf.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Vem kommer inte ihåg Lady Vashj pre-nerf? Historiens största guild-breaker, men satan så nöjd man var att man till slut fick ner henne. Episk fight. Kael'thas var lika episk den. Många saker var väldigt bra i TBC. Karazhan attunement bland annat, är episk.

Många saker var också eländiga. Utan att chain-potta mana var man som spriest oduglig. Men med pots var man bäst på DPS om inte roggen hade sina glaives.

Nja, eländigt vill jag inte hålla med om att det var att spela shadowpriest. Som du skrev var man i topp med DPSen och det var väldigt kul att justera alla stats perfekt med olika combos av gear. Det jag tyvkte var surt var att man var tvungen att ha en viss procent hit, vilket ofta gjorde att man valde bort delar med mycket int.
Men det är klart, att vara den som oftast gjorde mest DPS borde ju vara good enough 😀 TBC tiden var den roligaste tiden i WOW för mig.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard