USA:s regering efterlyser åtgärder mot kretsbrist

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

Kan du förklara varför många av trumps reklamgrejer var tillverkade i Kina, han förlitade sig på Kina hela tiden på grund av priset eller ?

Han kunde ju inte gärna producera dem i Mexico - det andra lågprisalternativet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anton studs:

Kan du förklara varför många av trumps reklamgrejer var tillverkade i Kina, han förlitade sig på Kina hela tiden på grund av priset eller ?

Kan det vara att Kina har monopol på det messa, och att det inte fanns några andra tillverkare.

Och hur kan du vara så säker på att hans reklamgrejer är tillverkad i Kina källa?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Kan det vara att Kina har monopol på det messa, och att det inte fanns några andra tillverkare.

Och hur kan du vara så säker på att hans reklamgrejer är tillverkad i Kina källa?

Det var många andra länder än kina, se och njut https://www.youtube.com/watch?v=GQ09bVzWfV0&ab_channel=CNN

https://www.youtube.com/watch?v=uTRs_dm1-XM&ab_channel=NBCNew...

https://www.youtube.com/watch?v=gVh_wGJWn3c&ab_channel=JimmyK...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Ja? Du citerade mej och jag svarade 😁

Tänkte bara att du mer eller mindre skrev exakt vad jag skrev.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Kan det vara att Kina har monopol på det messa, och att det inte fanns några andra tillverkare.

Och hur kan du vara så säker på att hans reklamgrejer är tillverkad i Kina källa?

Eller så hycklar Trump? Kina har inte monopol på flaggtillverkning utan där finns det klara Amerikanska alternativ... men ändå köpte hans kampanj in vimplar och flaggor per container från Kina.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Eller så hycklar Trump? Kina har inte monopol på flaggtillverkning utan där finns det klara Amerikanska alternativ... men ändå köpte hans kampanj in vimplar och flaggor per container från Kina.

Det beror väl på hur många man beställer samt hur snabbt man behöver det.

Även om det finns tillverkare i USA, så kanske dom inte hinner av att tillverka så många.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

han fick mothugg för att det var emot frihandel och racistiskt emot asiater.

Jaha, då hade jag lyckats missa de. Tycker det är konstigt att det skulle vara rasistiskt. Jag menar anledningen var ju att skapa jobb för Amerikanare inte ta jobb från asiater även om båda sidor blir påverkade. Anledningen är ganska viktig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

Kan du förklara varför många av trumps reklamgrejer var tillverkade i Kina, han förlitade sig på Kina hela tiden på grund av priset eller ?

Det är iofs inte strategiskt viktiga produkter för landets ekonomi, säkerhet och arbetsmarknad.

Permalänk

Om USA är oroliga över kiselflisor bör de kanske flytta hem produktionen från Kina och Taiwan istället för att bara gnälla som Trump gjorde?

Ingen aning om Bidens uttalande eller kiselflisorganisationens uttalande har med grafikkortbrist att göra, det påståendet får artikelförfattaren bära ansvaret för. Sensationalistmedia! Grr!

Har Swec rapporterat om nedgraderingen av CPUer så miners inte kan 'kretsbrista' eller nä?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Skrivet av anon324648:

Tycker TSMC kan öppna fabrik i Sverige! Vi bjuder på tallskog och falukorv. Inga jordbävningar, inga politiska risker. Bara en och annan fackförening att tjafsa med!

Bäst att förlägga fabrikerna i Norrland då så att de slipper el-brist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson66:

Bäst att förlägga fabrikerna i Norrland då så att de slipper el-brist.

Det är faktiskt bara där större energislukande företag kan etablera sig för i södra delen av landet går det inte. Mm, fler superavtal som de lurar staten på.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Det är faktiskt bara där större energislukande företag kan etablera sig för i södra delen av landet går det inte. Mm, fler superavtal som de lurar staten på.

Är väl slut på överskottet med el som går att leverera söderut 2025-2027, har läst lite olika siffror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Är väl slut på överskottet med el som går att leverera söderut 2025-2027, har läst lite olika siffror.

Det är produktionsbrist i södra Sverige man talar om samt överföringskapaciteten. Elnätet räcker inte till och behöver byggas ut vilket tar tiotals år.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.