Testpilot: Deltaco Gaming DM430 – prisvärd spelmus med RGB

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Deltaco Gaming DM430 – prisvärd spelmus med RGB

Deltaco gör intåg på gamingmarknaden med siktet på prisvärd och välpresterande utrustning. Joakim "vargeEEEEn" Pekkari tar deras trådlösa toppmus på en provtur!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intellimouse som inspiration ser jag

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är ju en Intellimouse 3.0 i trådlös version!
Kan ju bli succé!

Permalänk
Hjälpsam

Säkert köpt lite gammal tooling från nån fabrik

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ungefär samma pris som en Logitech G603. Jag har svårt att se varför Deltacos skulle gå före, men det kanske bara är jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Ungefär samma pris som en Logitech G603. Jag har svårt att se varför Deltacos skulle gå före, men det kanske bara är jag?

Deltaco är inte lika flashigt som Logitech men bevisligen gör musen inga större fel och därför kan man köpa den om man gillar formen.

Jag reagerade ögonblickligen på dess likhet med den gamla Microsoftmusen Intellimouse 3.0 och iochmed det kan detta bli en mycket uppskattad produkt.

Intellimouse (de nya varianterna, heter de så?) är något för stor för mig. Hade den varit liiite mindre hade det varit ett givet val.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

För dyr i dagsläget. I november förra året var priset 299 kr så vad motiverar dagens pris?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wiczor:

Ungefär samma pris som en Logitech G603. Jag har svårt att se varför Deltacos skulle gå före, men det kanske bara är jag?

Kommer ner till vilken form man gillar skulle jag säga, uppskattar man Intellimouse-stuket kommer man verkligen att gilla Deltacon!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Deltaco är ett märke jag har goda erfarenheter av. Jag har köpt ett antal av deras lågprisprodukter och för det mesta varit förvånansvärt nöjd.

Permalänk
Inaktiv

Om batteritiden hade varit 46 dagar i stället för 46 timmar hade jag varit intresserad. Orkar inte med en till pryl som ständigt ska laddas.

Permalänk
Medlem

Äger denna mus, otroligt nöjd! Känner inte att batteritiden är ett stort problem utan brukar räcka med att jag en gång i veckan kopplar in den en kort stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larakiri:

Intellimouse som inspiration ser jag

Första jag tänkte
IE3.0 klon.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jay-Jay:

Äger denna mus, otroligt nöjd! Känner inte att batteritiden är ett stort problem utan brukar räcka med att jag en gång i veckan kopplar in den en kort stund.

Ungefär som med min mycket dyrare Logitech G Pro wireless.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Wiczor:

Ungefär samma pris som en Logitech G603. Jag har svårt att se varför Deltacos skulle gå före, men det kanske bara är jag?

Logitech G603 har bättre batteritid så det är inte bara du som ser varför Deltacos skulle gå före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soundfrog:

Logitech G603 har bättre batteritid så det är inte bara du som ser varför Deltacos skulle gå före.

Storlek och passform, t ex.

Jag har själv två billigare Logitechmöss, men nog får man väl säga att 500 pix är förhållandevis överkomligt för en mus som inte gör några fel.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Jag äger en DELTACO Gaming Mus WM90 själv och är busigt nöjd. Skrev recension på Inets hemsida.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Ungefär samma pris som en Logitech G603. Jag har svårt att se varför Deltacos skulle gå före, men det kanske bara är jag?

Skrivet av soundfrog:

Logitech G603 har bättre batteritid så det är inte bara du som ser varför Deltacos skulle gå före.

Logitech G603 har en sämre presterande sensor, 2xAA batterier som strömförsörjning vilket gör att vikten blir relativt hög på 135g och du har inte valmöjligheten att spela trådat med sladd.

Varför kostar logitechs G pro över 1000 kr? den har ju sämre batteritid än G603....

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Logitech G603 har en sämre presterande sensor, 2xAA batterier som strömförsörjning vilket gör att vikten blir relativt hög på 135g och du har inte valmöjligheten att spela trådat med sladd.

Varför kostar logitechs G pro över 1000 kr? den har ju sämre batteritid än G603....

För min del var det nog inte så mycket batteritiden jag syftade på. Tänkte mer på möjligheten att köra bluetooth, att det är Logitechs lightning-grejja med väldigt låg fördröjning och att Logitech rent generellt har ett ganska gott rykte. Det medan Deltaco, i varje fall för mig är synonymt med billigaste man kan tänka sig både vad gäller pris och kvalité.

Vikten håller jag däremot med om, det är en faktor som jag inte räknade in men som absolut kan påverka valet.

Permalänk
Medlem

Testa gärna Biltemas gamingmus o tangentbord!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Logitech G603 har en sämre presterande sensor, 2xAA batterier som strömförsörjning vilket gör att vikten blir relativt hög på 135g och du har inte valmöjligheten att spela trådat med sladd.

Varför kostar logitechs G pro över 1000 kr? den har ju sämre batteritid än G603....

Du betalar för bra support, märket och R&D.

Deltaco är väl mest kinaprylar med ny ettikett. Men med det sagt så är det bra att det kommer mer prisvärda alternativ. Konkurrens är alltid bra för oss konsumenter. Har själv kollat efter trådlösa spelmöss men tycker det är lite väl dyrt, kanske köper Deltacon faktiskt!

Skrivet av anon218488:

Om batteritiden hade varit 46 dagar i stället för 46 timmar hade jag varit intresserad. Orkar inte med en till pryl som ständigt ska laddas.

Jag håller till viss del med om att det är drygt att ladda. Men om man enbart har den till spel så är 46h rätt bra, åtminstone 3 månader för min del. Sen sitter man dessutom vid datorn där det inte är långt från närmaste uttag. 🙂

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag köpte Asus Gladius 2, trådlös. Knakar och känns billig i handen.. Kass mjukvara med. Kunde ha satsat på något billigare.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ghuntax:

Testa gärna Biltemas gamingmus o tangentbord!!!

Ja det hade varit skoj att få se

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flashen:

Ja det hade varit skoj att få se

@Dimestam, du vet var min brevlåda bor

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Åhh intellimouse 3.0.
Varit lite sugen på trådlös mus ett tag men får väl ta och "klämma" på en Logitech g603 om den nu har bättre batteritid ☺️

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Varför kostar logitechs G pro över 1000 kr? den har ju sämre batteritid än G603....

Betydligt lättare och bättre sensor skulle jag gissa på. Personligen så tycker jag även den är mycket skönare att använda också. Nackdel, den börjar dubbelklicka efter ett tag, min höll 6 månader innan den började med intermittenta dubbelklick.

Märks mest när man jobbar och man öppnar grupper med "Outlinern" i Maya som exempel, du klickar på pluset för att öppna, men den stänger ner sig direkt efter igen. Mycket irriterande. Rätt kasst för en så pass dyr mus egentligen. Får väl ploppa ur tummarna och reklamera den.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borjew:

För dyr i dagsläget. I november förra året var priset 299 kr så vad motiverar dagens pris?

De höjde det med ca 200:- för att musen blev kändis på Swec.😂

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Är VM90 och DM430 samma produkt?