Permalänk

moderkort utan processor?

Jag undrar bara om det går att starta ett moderkort utan processor för att se om det funkar?
Det är från 2002 fick den från en kompis och ska testa!

Visa signatur

puttemjukt=microsoft
b all the *nörd* u can b

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk

JO

Det ska väl gå o starta den iaf?

Permalänk
Medlem

Man kan nog starta den (slå på nätagget) men det säger ju inte så mycket om moderkortets eventuella trasighet.

Permalänk

Det gick inte

He He, jag testa att sätta på m,oderkortet (dvs. trycka på poweron knappen)och det small till från busskretsen och det flög gnistor och det spruta rök:)

Vad har vi lärt oss i dag?
Man ska aldrig testa ett moderkort utan processor!

Visa signatur

puttemjukt=microsoft
b all the *nörd* u can b

Permalänk
Medlem

Re: Det gick inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av puttemjukt
He He, jag testa att sätta på m,oderkortet (dvs. trycka på poweron knappen)och det small till från busskretsen och det flög gnistor och det spruta rök:)

*LOL*

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweFor_MrWolf
Det ska väl gå o starta den iaf?

Citat:

Asgarvar

Permalänk
Medlem

puttemjukt: tror iofs. inte det small för att du ej hade i någon cpu utan av någon helt annan anledning

btw, roligt vad alla sweclocare är skadeglada när någon sabbar sin dator på något vis =P

Permalänk
Avstängd

Citat:

Det är dig det är fel på.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Ha, ha...

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

hahaha!

dü: det går
sweclockers: nej det går inte
du: jodå!
sweclockers: nej!
du: ojdå det gick sönder!

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk

asså jag fattar inte vadå, starta moderkortet utan processor vad ska man tjäna på det? jag har själv gjort det flera gånger och har sätt flera butiker göra så för att få ström från nätagget eller felsökning?
Kommer ihåg en gånh att min slot processor ploppade ut en gång och då så krashade alla aplikationer men moderkortet levde.

Har jag fel?

Permalänk
Medlem

Nej du har inte fel. Moderkortet går inte sönder bara för att man startar det utan någon cpu i. Han råkade väl hälla saft på skiten lr ngt...

Permalänk
Medlem

"
du: det går
sweclockers: nej det går inte
du: jodå!
sweclockers: nej!
du: ojdå det gick sönder!

"

LOL !

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kajic
Nej du har inte fel. Moderkortet går inte sönder bara för att man startar det utan någon cpu i. Han råkade väl hälla saft på skiten lr ngt...

Nej, så dum är jag inte, moderkortet var väl trasigt innan!

Visa signatur

puttemjukt=microsoft
b all the *nörd* u can b

Permalänk
Medlem

testa med lite startspray

Permalänk
Medlem

Busskretsen, hmm? Inte så att det är fel på modermodemet då?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Och moderkortet låg på diskbänken?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Re: moderkort utan processor?

Citat:

Jag undrar bara om det går att starta ett moderkort utan processor för att se om det funkar?

Inte för att vara tjatig, men fortfarande -> NEJ!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |