Permalänk
Medlem

Köpte en Creality CR-10S Pro här på forumet för några veckor sedan, var sugen på att testa lite mera 3D-utskrifter efter att tidigare haft en väldig tidig mindre variant av skrivare hemma som var fullt av barnsjukdomar (eller kanske rakt av var dåligt).
Fick med lite PLA och det har funkat med utskrifterna utan problem med dessa. Fick upp smaken så beställde hem lite roliga filament, det lev lite blandat men några glossy, metallic och en "glow in the dark". Läste sen att glow kräver härdat nozzle, det ska jag fixa.

Men detta sagt - utskrifterna med glossy/metallic/glow får jag inte att funka, de släpper från plattan förr eller senare under utskriften och dessutom har jag sett en del warping. Jag har experimenterad med inställningarna för temperaturen på bed och nozzle, men såg också att skrivaren har en tendens att sluta värma bedden och ändra nozzle temp till annat än vad jag väljer som manuella värden i början av utskriften? Har försökt ändra i programvaran innan jag spar som gcode, men det verkar som att bed heat stängs av efter några lager oavsett? Är det det som gör att materialet släpper? Eller ska man kolla på sådan limstift eller annat alternativ för att få detta att funka? Skrivaren är väldigt häftigt jämförd med den "leksaken" jag hade för några år sedan, men det känns lite tråkigt att inga utskrifter lyckas med de nya filament

Jag har mestadels kört Creality Slicer 123, men har även laddat hem 4.8.0 som verkar ha mycket fler inställningar. Värd att ge sig in på dessa och då kanske man kan programmera in hur länge bed heat ska vara på t.ex? Någon som har tips?
Filamenten jag köpte är förresten Prima Select PLA och EasyPrint PLA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Köpte en Creality CR-10S Pro här på forumet för några veckor sedan, var sugen på att testa lite mera 3D-utskrifter efter att tidigare haft en väldig tidig mindre variant av skrivare hemma som var fullt av barnsjukdomar (eller kanske rakt av var dåligt).
Fick med lite PLA och det har funkat med utskrifterna utan problem med dessa. Fick upp smaken så beställde hem lite roliga filament, det lev lite blandat men några glossy, metallic och en "glow in the dark". Läste sen att glow kräver härdat nozzle, det ska jag fixa.

Men detta sagt - utskrifterna med glossy/metallic/glow får jag inte att funka, de släpper från plattan förr eller senare under utskriften och dessutom har jag sett en del warping. Jag har experimenterad med inställningarna för temperaturen på bed och nozzle, men såg också att skrivaren har en tendens att sluta värma bedden och ändra nozzle temp till annat än vad jag väljer som manuella värden i början av utskriften? Har försökt ändra i programvaran innan jag spar som gcode, men det verkar som att bed heat stängs av efter några lager oavsett? Är det det som gör att materialet släpper? Eller ska man kolla på sådan limstift eller annat alternativ för att få detta att funka? Skrivaren är väldigt häftigt jämförd med den "leksaken" jag hade för några år sedan, men det känns lite tråkigt att inga utskrifter lyckas med de nya filament

Jag har mestadels kört Creality Slicer 123, men har även laddat hem 4.8.0 som verkar ha mycket fler inställningar. Värd att ge sig in på dessa och då kanske man kan programmera in hur länge bed heat ska vara på t.ex? Någon som har tips?
Filamenten jag köpte är förresten Prima Select PLA och EasyPrint PLA.

Haft exakt samma upplevelse med Prima Select PLA.. Skrivan fungerade hur bra som helst med medföljande filament!

Har förövrigt testat Prima både på ender 3 v2 och cr 10s pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Creality CR-10 Max.
Har provat den PLA som kommer med samt Addnorth E-PLA från kjell & co

Jag har provat att skriva ut en del grejer, allt från inställnings/provutskrift till egen-caddade grejer.
Man ser tydliga ränder för varje lager

Här ligger lite bilder
https://imgur.com/a/nIodGBH

Extrusion verkar vara ojämn. Testa E-calibration och dubbelkolla att PTFE-tuben verkligen är helt intryckt i Hot enden. Kolla youtube från CHEP eller Teaching Tech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Köpte en Creality CR-10S Pro här på forumet för några veckor sedan, var sugen på att testa lite mera 3D-utskrifter efter att tidigare haft en väldig tidig mindre variant av skrivare hemma som var fullt av barnsjukdomar (eller kanske rakt av var dåligt).
Fick med lite PLA och det har funkat med utskrifterna utan problem med dessa. Fick upp smaken så beställde hem lite roliga filament, det lev lite blandat men några glossy, metallic och en "glow in the dark". Läste sen att glow kräver härdat nozzle, det ska jag fixa.

Men detta sagt - utskrifterna med glossy/metallic/glow får jag inte att funka, de släpper från plattan förr eller senare under utskriften och dessutom har jag sett en del warping. Jag har experimenterad med inställningarna för temperaturen på bed och nozzle, men såg också att skrivaren har en tendens att sluta värma bedden och ändra nozzle temp till annat än vad jag väljer som manuella värden i början av utskriften? Har försökt ändra i programvaran innan jag spar som gcode, men det verkar som att bed heat stängs av efter några lager oavsett? Är det det som gör att materialet släpper? Eller ska man kolla på sådan limstift eller annat alternativ för att få detta att funka? Skrivaren är väldigt häftigt jämförd med den "leksaken" jag hade för några år sedan, men det känns lite tråkigt att inga utskrifter lyckas med de nya filament

Jag har mestadels kört Creality Slicer 123, men har även laddat hem 4.8.0 som verkar ha mycket fler inställningar. Värd att ge sig in på dessa och då kanske man kan programmera in hur länge bed heat ska vara på t.ex? Någon som har tips?
Filamenten jag köpte är förresten Prima Select PLA och EasyPrint PLA.

Kör med vanliga Cura eller Prusaslicer, de borde vara bättre än Crealitys Cura-kopia.

PLA kräver inte heated bed, men det brukar underlätta. Konstigt med temperaturen, ser du på LCDn att temperaturen på bedden blir typ 23/0 efter några lager? (dvs att nuvarande temperatur är 23 och måltemperaturen är 0).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Haft exakt samma upplevelse med Prima Select PLA.. Skrivan fungerade hur bra som helst med medföljande filament!

Har förövrigt testat Prima både på ender 3 v2 och cr 10s pro

Ajdå.. löste du det på något vis? Köpte för några tusen och tror inte jag har ångerrätt/öppet köp kvar på de oöppnade förpackningar... men har svårt att se att det skulle vara "dåligt filament" för då skulle de inte vara så populära? Filamenten som kom med var förresten också Prima, tror jag.

Skrivet av muffen:

Kör med vanliga Cura eller Prusaslicer, de borde vara bättre än Crealitys Cura-kopia.

PLA kräver inte heated bed, men det brukar underlätta. Konstigt med temperaturen, ser du på LCDn att temperaturen på bedden blir typ 23/0 efter några lager? (dvs att nuvarande temperatur är 23 och måltemperaturen är 0).

Ok, har använd heated bed på allt då det verkarde vara default (det var å andra sidan en begagnad skrivare, så inte factory inställningar). Tror som du säger att det blev så att den visar aktuell (rums)temp med måltemp 0 efter ett tag, även om jag i början av utskriften ställer in måltemp t.ex 60 grader. Den värmer upp till det och håller det ett tag men uppenbarligen anser den efter ett tag att det inte behövs längre/den kan göra lite som den vill. Har sett samma på nozzel temp, som jag testade höja för vissa filament enligt Primas lilla broschyr som kom med. Men efter ett tag verkar den glida tillbaka till annan inställning.

Kanske två olika fenomen, warping och att det släpper? Jag har mest kört med raft btw, så det är ändå en rätt rejäl yta att få feste på. Men det hjälper inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Ajdå.. löste du det på något vis? Köpte för några tusen och tror inte jag har ångerrätt/öppet köp kvar på de oöppnade förpackningar... men har svårt att se att det skulle vara "dåligt filament" för då skulle de inte vara så populära? Filamenten som kom med var förresten också Prima, tror jag.

Ok, har använd heated bed på allt då det verkarde vara default (det var å andra sidan en begagnad skrivare, så inte factory inställningar). Tror som du säger att det blev så att den visar aktuell (rums)temp med måltemp 0 efter ett tag, även om jag i början av utskriften ställer in måltemp t.ex 60 grader. Den värmer upp till det och håller det ett tag men uppenbarligen anser den efter ett tag att det inte behövs längre/den kan göra lite som den vill. Har sett samma på nozzel temp, som jag testade höja för vissa filament enligt Primas lilla broschyr som kom med. Men efter ett tag verkar den glida tillbaka till annan inställning.

Kanske två olika fenomen, warping och att det släpper? Jag har mest kört med raft btw, så det är ändå en rätt rejäl yta att få feste på. Men det hjälper inte.

Warpingen beror nog delvis på att temperaturen är för låg. Om temperaturen på nozzlen är för låg så kan du till slut inte smälta plasten fort nog.

Kolla i g-coden för en påverkad utskrift, leta efter rader som ändrar bed-temp (tror det är M140) och hot end temp (tror det är M104).

Om du inte hittar det så känns det nästan som något problem i mjukvaran/elektroniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffen:

Warpingen beror nog delvis på att temperaturen är för låg. Om temperaturen på nozzlen är för låg så kan du till slut inte smälta plasten fort nog.

Kolla i g-coden för en påverkad utskrift, leta efter rader som ändrar bed-temp (tror det är M140) och hot end temp (tror det är M104).

Om du inte hittar det så känns det nästan som något problem i mjukvaran/elektroniken.

Ok tack, jag började nu med att ladda hem Cura och har skapat två projekt nu. Får se hur det går. Hittar inte vart jag kan se Gcode i programmet?

Permalänk

gcode är en textfil som skickas till skrivaren vid utskrifter. Det är en lång lista med instruktioner.
Du kan läsa den med valfri texteditor. Notepad++ är bra.

När du har valt slice (ner till höger i Cura) så kan du välja att spara filen eller skicka den till skrivaren.
Spar filen någon stans där du hittar den så kan du sedan läsa filen.
https://marlinfw.org/meta/gcode/

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 5070ti | PSU 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muffen:

Extrusion verkar vara ojämn. Testa E-calibration och dubbelkolla att PTFE-tuben verkligen är helt intryckt i Hot enden. Kolla youtube från CHEP eller Teaching Tech.

Jag har kört calibratorn "en miljard gånger" (typ).
En gång så fick jag en massa plast in precis i skrivarhuvudet innan munstycket, tog en stund att få bort allt

Jag har suttit med youtube i högsta hugg och gjort till punkt och pricka som de sagt man ska göra, och ändå blir det bara skit i slutändan

Jag kan bara inte få till det med denna maskin, så nu känns det 15tkr lite slösigt eller vad jag betalade för allt.

Men lyckades skriva ut ett fodral till 2 metall-sugrör, som jag har i bilen för att slippa papperssugrör som t.ex. mackedånkän börjat med, men sköljer jag ur den så hamnar vatten i ihåligheten mellan väggarna, då nånstans på insidan glipar det tillräckligt för att vatten ska läcka in. Den är duglig, men fortfarande fel på utskriften.

Provade att göra en plastpåsehållare för att slippa plastpåsar skärn in i handen när man handlat lite för mycket, blev rätt så ok, dock randig som det kanske syns på några bilder.

Permalänk
Skrivet av stgr:

Provade att göra en plastpåsehållare för att slippa plastpåsar skärn in i handen när man handlat lite för mycket, blev rätt så ok, dock randig som det kanske syns på några bilder.

Stick dom två mittersta fingrarna genom den ena öglan på påsen och alla fyra fingrar genom båda öglorna. Då fördelar du lasten jämnt på alla fingrar. Två mittersta tar kraften från ena öglan och dom två yttre kraften från den andra öglan.

Konstiga grejer man funderar ut när man går till affären

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 5070ti | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Första testprinten i blaskskrivaren. Snyggt som fan blir det men efterarbetet är ju måttligt kul. Sen är det inte mycket yta man får för pengarna heller...

SLA till vänster, FDM till höger.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Första testprinten i blaskskrivaren. Snyggt som fan blir det men efterarbetet är ju måttligt kul. Sen är det inte mycket yta man får för pengarna heller...

https://i.imgur.com/pCwUbLs.jpg

Snyggt! Är det originalet i genomskinligt eller är det en utskrift med? Vilken skrivare?

Jag har fastnat för tillfället, får inte ens det vanliga PLA filamentet att fastna på plattan längre. Verkar som höjden är helt wacko, trots att jag gjorde ny kalibrering/justering. Undrar om plattan behöver rengöras med något särskild, samt om det kan vara så att nozzlen har tagit skada av senaste försöket med glow PLA....

Ni som har jobbat med sådana utskrifter ett tag - behöver man byta ut plattan ofta? Rengöra ofta? Många som använder sådan klister för att få bättre fäste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Snyggt! Är det originalet i genomskinligt eller är det en utskrift med? Vilken skrivare?

Fötrydligat lite. Den vänstra är alltså printad i resinskrivare medan den högra är printad i filamentskrivare.

Skrivet av Dryad:

Jag har fastnat för tillfället, får inte ens det vanliga PLA filamentet att fastna på plattan längre. Verkar som höjden är helt wacko, trots att jag gjorde ny kalibrering/justering. Undrar om plattan behöver rengöras med något särskild, samt om det kan vara så att nozzlen har tagit skada av senaste försöket med glow PLA....

Ni som har jobbat med sådana utskrifter ett tag - behöver man byta ut plattan ofta? Rengöra ofta? Många som använder sådan klister för att få bättre fäste?

Vet inte vad du har för slags platta men jag brukar bara tvätta med Isopropanol. En gång före dagens första print brukar räcka.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av Dryad:

Snyggt! Är det originalet i genomskinligt eller är det en utskrift med? Vilken skrivare?

Jag har fastnat för tillfället, får inte ens det vanliga PLA filamentet att fastna på plattan längre. Verkar som höjden är helt wacko, trots att jag gjorde ny kalibrering/justering. Undrar om plattan behöver rengöras med något särskild, samt om det kan vara så att nozzlen har tagit skada av senaste försöket med glow PLA....

Ni som har jobbat med sådana utskrifter ett tag - behöver man byta ut plattan ofta? Rengöra ofta? Många som använder sådan klister för att få bättre fäste?

Du kan även testa med en glasskiva med vanligt limstift på, gå förbi en glasmästare och köp en tillskuren bit av deras spill. Det gjorde jag för 50kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Snyggt! Är det originalet i genomskinligt eller är det en utskrift med? Vilken skrivare?

Jag har fastnat för tillfället, får inte ens det vanliga PLA filamentet att fastna på plattan längre. Verkar som höjden är helt wacko, trots att jag gjorde ny kalibrering/justering. Undrar om plattan behöver rengöras med något särskild, samt om det kan vara så att nozzlen har tagit skada av senaste försöket med glow PLA....

Ni som har jobbat med sådana utskrifter ett tag - behöver man byta ut plattan ofta? Rengöra ofta? Många som använder sådan klister för att få bättre fäste?

Kan du spela in en video på första lagret och visa här? Undrar om du inte har för högt avstånd. Printa även ut en platt yta med ett lagers höjd och visa.

Permalänk
Medlem

Jag ska göra lite mer felsökning först. Jag bytte också till Cura mjukvaran, vet inte om det finns inställningar där som har med höjden och sådant att göra? Har ett vagt minne att det fanns någon sorts "offset" som jag sett i någon mjukvara förut.... (den satte jag till 0 då och det har fungerat fint till en början).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Ajdå.. löste du det på något vis? Köpte för några tusen och tror inte jag har ångerrätt/öppet köp kvar på de oöppnade förpackningar... men har svårt att se att det skulle vara "dåligt filament" för då skulle de inte vara så populära? Filamenten som kom med var förresten också Prima, tror jag.

Ok, har använd heated bed på allt då det verkarde vara default (det var å andra sidan en begagnad skrivare, så inte factory inställningar). Tror som du säger att det blev så att den visar aktuell (rums)temp med måltemp 0 efter ett tag, även om jag i början av utskriften ställer in måltemp t.ex 60 grader. Den värmer upp till det och håller det ett tag men uppenbarligen anser den efter ett tag att det inte behövs längre/den kan göra lite som den vill. Har sett samma på nozzel temp, som jag testade höja för vissa filament enligt Primas lilla broschyr som kom med. Men efter ett tag verkar den glida tillbaka till annan inställning.

Kanske två olika fenomen, warping och att det släpper? Jag har mest kört med raft btw, så det är ändå en rätt rejäl yta att få feste på. Men det hjälper inte.

Jag drar tillbaka mina anklagelser om PrimaValue´s PLA !!

Fick nämligen hem ett paket igår med nya slangar och fitting´s (Capricorn) till båda maskinerna, redan efter första printen med nya slangar så fastnade filamentet nästan för bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Jag drar tillbaka mina anklagelser om PrimaValue´s PLA !!

Fick nämligen hem ett paket igår med nya slangar och fitting´s (Capricorn) till båda maskinerna, redan efter första printen med nya slangar så fastnade filamentet nästan för bra

Slangar och fittings? Länk?
Hur påverkar dessa hur filamentet fastnar på plattan? 🤔

Detta är en hel vetskap ju 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Slangar och fittings? Länk?
Hur påverkar dessa hur filamentet fastnar på plattan? 🤔

Detta är en hel vetskap ju 😬

Googla: Capricorn bowden tube/fittings

Denna slang sitter faktiskt original på cr10s pro (som jag har) och vet faktiskt inte riktigt vad som orsakade felet..🤔

men innan bytet av slang provade jag följande utan framgång:
# Rengjort precis allt
# Ställt in E steps
# ställt upp tempen på bädden
# sänkt hastigheten på "first layer"
# ställt in bädden över säkert 100ggr 🙄
# fläktar avslagna till och med layer 10
# byt nozzel fram och tillbaka
# ställt in hela skrivaren med vattenpass och vinkelhake
m.m

märkte iallfall att båda slangarna var rejällt brända i slutet på ena sidan som går ner i "Hotend/brännaren" och förmodligen var felet där?!

Permalänk
Medlem

Bra tips där. Creality, och andra bowden-setups, har ofta problem med bowden tuben som efter ett tag inte sitter i ordentligt i hot end. Vid upprepad rectraction så kan slangen dras ut lite ur hot end. Antingen kan man byta slang, eller kapa av änden av den gamla slangen och sätta in den igen ordentligt.

Permalänk
Skrivet av muffen:

Bra tips där. Creality, och andra bowden-setups, har ofta problem med bowden tuben som efter ett tag inte sitter i ordentligt i hot end. Vid upprepad rectraction så kan slangen dras ut lite ur hot end. Antingen kan man byta slang, eller kapa av änden av den gamla slangen och sätta in den igen ordentligt.

Det är ofta ett glapp i "push in connectors" t.ex 0,5mm.
Om munstycket har M6 gänga så har den stigningen 1mm per varv. Det innebär att man behöver lossa munstycket minst 0.5 varv och sedan pressa in tuben. Sedan drar man åt munstycket igen. Det är bra att ha lite press på slangen så 0.8 varv är nog opimalt om glappet är 0.5 mm.

Alt. skriver man ut en sådan här i stället:
https://www.thingiverse.com/thing:4040340

Har själv gått över till direct drive så jag utvecklar inte "Hotend Coupling mod" längre.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 5070ti | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Nästa vecka får jag min Prusa i3 MK3S+, jag har kollat igenom mycket av materialet jag fick tips om tidigare i tråden och är nu sugen på att komma igång. Primärt är det TPU jag kommer printa och det har jag beställt från Sainsmart då jag fått det rekommenderat från andra i samma hobby (drönare).

Är det något annat jag behöver införskaffa eller tänka på? Ett tips jag fick var att skaffa ett digitalt skjutmått för att det är bra när man ställer i bädden. Men jag har inte koll på om det verkligen behövs.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Skrivet av Jumpcut:

Nästa vecka får jag min Prusa i3 MK3S+, jag har kollat igenom mycket av materialet jag fick tips om tidigare i tråden och är nu sugen på att komma igång. Primärt är det TPU jag kommer printa och det har jag beställt från Sainsmart då jag fått det rekommenderat från andra i samma hobby (drönare).

Är det något annat jag behöver införskaffa eller tänka på? Ett tips jag fick var att skaffa ett digitalt skjutmått för att det är bra när man ställer i bädden. Men jag har inte koll på om det verkligen behövs.

Skjutmått, mikrometer, linjal och goniometer är ju alltid bra att ha till hands när du ritar något som ska passa något annat.
Men du ska inte behöva mäta något för att ställa in en Prusa, jag behövde inte det för att ställa in min Mini.

Däremot behöver du isopropylalkohol, mikrofiberduk, avbitartång och kanske en spetsig pincett.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wololofen:

Däremot behöver du isopropylalkohol, mikrofiberduk, avbitartång och kanske en spetsig pincett.

Check på det!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Har printat länge med SLA (Resin) men gick och köpte mig en Ender 3 V2 för ett par veckor sedan. Nu så går den varm hela dagarna och bara producerar åt mig direkt ur lådan och mycket bra utskrifter. Super nöjd! Nu ska jag sälja av min Resin printer och tvätt/härdningstationen som bara kommer stå

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Första testprinten i blaskskrivaren. Snyggt som fan blir det men efterarbetet är ju måttligt kul. Sen är det inte mycket yta man får för pengarna heller...

SLA till vänster, FDM till höger.

https://i.imgur.com/pCwUbLs.jpg

Har en Anycubic curing and washing station om du är intresserad?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

En Prusa mk3 känns som ett bra val om du inte kan så mycket och har 10k att bränna

Vill du pilla lite o gillar att skruva så är väl en ender 3 + konverteringskitt till direkt drive en lösning. Blir mycket billigare.

Själv har jag en Sidewinder som jag är mycket nöjd med, men ganska stor o klumpig för endast TPU. Min röst faller på Prusa, lättast att komma igång med. Finns även en Prusa Mini som kanske duger.

Har haft min Prusa i nån vecka nu. Har printat sjuka mängder TPU. Extremt nöjd. så tack för tipset!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Har haft min Prusa i nån vecka nu. Har printat sjuka mängder TPU. Extremt nöjd. så tack för tipset!

Spännande. Har du tips på tillverkare och inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Spännande. Har du tips på tillverkare och inställningar?

Det jag fått absolut bäst resultat med, hästlängder bättre än allt annat är Sainsmart och då har jag kört rakt av på Prusas standardinställningar för den TPU:n.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Det jag fått absolut bäst resultat med, hästlängder bättre än allt annat är Sainsmart och då har jag kört rakt av på Prusas standardinställningar för den TPU:n.

Härligt, det ska jag testa. Tackar!