Permalänk

3D utskrifter

Tjenare, tänkte erbjuda att sälja 3d utskrifter om någon är sugen!

Skriver ut på en Artillery Sidewinder x1, så print ytan är 30x30x40 och i relativt hög kvalite.

Har just nu möjlighet att skriva ut PLA i färgerna vit, mörkgrå och orange, kommer eventuellt att köpa in fler färgen snart.

Ser helst att ni bidrar med en färdig modell-fil, men beroende på uppdrag kan även jag fixa modellen.

Hör av er om ni har frågor!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kul initiativ!
Ungefär hur ser prisbilden ut?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Jag sätter alltid två 120mm fläktar på mina grafikkort. Vad kan en ram att fästa dom i kosta?
Jag tänker att själva ramen kan fästas med två buntband och fläktarna skruvas fast.

Tänker mig som denna. Som faktiskt har fäste för skruvar med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tjena! Vad hade det kostat att skriva ut detta?

Dessa är filerna jag är intresserad av:
RIGHT_Q2_F8_top_SANLAKI.stl
RIGHT_Q2_F8_grip.stl

Har inte så bra koll på 3d-utskrifter men tydligen ska det vara "15% grid infill, 2 walls".

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Jag sätter alltid två 120mm fläktar på mina grafikkort. Vad kan en ram att fästa dom i kosta?
Jag tänker att själva ramen kan fästas med två buntband och fläktarna skruvas fast.

Tänker mig som denna. Som faktiskt har fäste för skruvar med.
https://i.imgur.com/jMs0dCC.jpg

Om du redan har en modellfil så skulle det nog hamna runt 150-200kr med frakt beroende på utsskrifttsstid och materialkostnader, men det jag kan tänka mig är att det blir för varmt för plasten? PLA börjar mjukna upp redan vid 60c

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Om du redan har en modellfil så skulle det nog hamna runt 150-200kr beroende på utsskrifttsstid och materialkostnader, men det jag kan tänka mig är att det blir för varmt för plasten? PLA börjar mjukna upp redan vid 60c

Okey. Det har jag inte. Jag vet inget om vilken plast som behövs för detta. Men din verkar inte klara av det tyvärr.
Bättre ta det säkra före det osäkra. Men tack.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Dracc:

Kul initiativ!
Ungefär hur ser prisbilden ut?

Försöker hålla det så billigt som möjligt

Jag har faktiskt ingen konkret prisbild men det allra mesta hamnar någonstans mellan 70 och 200kr.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Okey. Det har jag inte. Jag vet inget om vilken plast som behövs för detta. Men din verkar inte klara av det tyvärr.
Bättre ta det säkra före det osäkra. Men tack.

Näe jag skulle nog inte vilja använda PLA jag heller, man ska nog upp till petg eller till och med abs för det där.

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Tjena! Vad hade det kostat att skriva ut detta?

Dessa är filerna jag är intresserad av:
RIGHT_Q2_F8_top_SANLAKI.stl
RIGHT_Q2_F8_grip.stl

Har inte så bra koll på 3d-utskrifter men tydligen ska det vara "15% grid infill, 2 walls".

Tyvärr så får jag inte skriva ut den modellen i syfte att sälja, licensen som det är upplagd med förbjuder "commercial use"

Verkar dock säljas här för $25
https://sanlaki.shop/products/ping-pong-paddle-for-oculus-que...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Tyvärr så får jag inte skriva ut den modellen i syfte att sälja, licensen som det är upplagd med förbjuder "commercial use"

Verkar dock säljas här för $25
https://sanlaki.shop/products/ping-pong-paddle-for-oculus-que...

Oj det var uppmärksamt och propert av dig Om du har lust att hjälpa till för material- och fraktkostnad så kan du hojta till (förutsatt att det är tillåtet).

Skulle gärna beställt därifrån men de erbjuder inte frakt till Sverige

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Oj det var uppmärksamt och propert av dig Om du har lust att hjälpa till för material- och fraktkostnad så kan du hojta till (förutsatt att det är tillåtet).

Skulle gärna beställt därifrån men de erbjuder inte frakt till Sverige

Jag skickade iväg ett meddelande till killen som gjort modellen, hör av mig om jag får svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Jag skickade iväg ett meddelande till killen som gjort modellen, hör av mig om jag får svar!

Oj haha då är vi två! Jag skriver till honom att även du kontaktat honom så att han inte blir förvirrad.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Jag sätter alltid två 120mm fläktar på mina grafikkort. Vad kan en ram att fästa dom i kosta?
Jag tänker att själva ramen kan fästas med två buntband och fläktarna skruvas fast.

Tänker mig som denna. Som faktiskt har fäste för skruvar med.
https://i.imgur.com/jMs0dCC.jpg

Jag har sökt runt lite grand och det verkar inte som att heatsinken ska bli särkilt varm, PLA skulle alltså eventuellt kunna fungera.

Jag ska skriva ut en liten plasttgrej och pilla in på mitt grafikkort och se hur den mår

Edit: kollade med ir termometer på mina kort, verkar ligga på ca 40c

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Oj haha då är vi två! Jag skriver till honom att även du kontaktat honom så att han inte blir förvirrad.

Aa okej haha, gör så!

Permalänk

Tips om du ska utsätta något för värme

Permalänk
Skrivet av 900-Mange:

Tips om du ska utsätta något för värme
https://i.imgur.com/pgmBhga.jpg

Jo exakt, PLA är helt enkelt inte särskilt värmetåligt, tack för bilden

Permalänk

Börjar mjukna vid 55° men om du "anneal’ar” det tål det nog istället 155°

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad att få några "key switch"-öppnare 3d printad. t.ex. https://www.thingiverse.com/thing:2775085

Betalar givetvis för tid, material och frakt

Tror även det är ett gäng entusiaster samt nykomlingar här på forumet som skulle vara sugna att få köpt några.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Jag är intresserad att få några "key switch"-öppnare 3d printad. t.ex. https://www.thingiverse.com/thing:2775085

Betalar givetvis för tid, material och frakt

Tror även det är ett gäng entusiaster samt nykomlingar här på forumet som skulle vara sugna att få köpt några.

Vad sägs om 70kr med frakt? Du kan få med 3-4 stycken.

Permalänk
Skrivet av 900-Mange:

Börjar mjukna vid 55° men om du "anneal’ar” det tål det nog istället 155°

Det har jag aldrig provat, kanske är något att testa!

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska köpa nya färger så köp in en rulle svart ABS också så kan du skriva ut såna fläkthållare till grafikkort som många är intresserade av. fungerar att skriva ut på de flesta skrivare med liknande resultat som PLA efter lite justering av temps

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Skrivet av kawkstege:

Om du ändå ska köpa nya färger så köp in en rulle svart ABS också så kan du skriva ut såna fläkthållare till grafikkort som många är intresserade av. fungerar att skriva ut på de flesta skrivare med liknande resultat som PLA efter lite justering av temps

Har förstått det som att ABS är svårare att få bra utskrifter med, annars bör petg hålla? 80c borde räcka rätt så långt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Har förstått det som att ABS är svårare att få bra utskrifter med, annars bör petg hålla? 80c borde räcka rätt så långt

Den är lite svårare att printa. Jag får köra lite varmare bed och lite högre nozzletemp, den får inte svalna för snabbt då blir den lätt skev. Jag har själv inte testat PETG så vet inte om den är lättare eller svårare.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Skrivet av kawkstege:

Den är lite svårare att printa. Jag får köra lite varmare bed och lite högre nozzletemp, den får inte svalna för snabbt då blir den lätt skev. Jag har själv inte testat PETG så vet inte om den är lättare eller svårare.

Kör du utan enclosure då? PETG ska vara något enklare, och även en bra bit billigare hehee

Permalänk
Medlem

Tänk på att ha tillräcklig ventilation om ni ger er på att skriva ut i ABS.

Permalänk
Skrivet av duvanlol:

Tänk på att ha tillräcklig ventilation om ni ger er på att skriva ut i ABS.

mm det är ju den aspekten också, tveksamt att det går som jag har det just nu ¨

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Kör du utan enclosure då? PETG ska vara något enklare, och även en bra bit billigare hehee

Yes, kör utan enclosure, funkar bra så länge det inte är för höga grejer man skriver ut och rejält med värme på plattan. Hjälper också att använda support på vissa konstruktioner. Det viktigaste är nog att det inte kyls ner för snabbt för då slår det sig. Men det låter klart smidigare med PETG om det klarar lite högre temp. Vi kör bara ABS när vi behöver grejer som ska utsättas för värme på 70grader och uppåt. Har sett att PLA börjar deformeras redan vid 45 grader (även om den "tål" 60) om det är under längre tid, väldigt opålitlig när det kommer till värme och högre fukt.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Skrivet av kawkstege:

Yes, kör utan enclosure, funkar bra så länge det inte är för höga grejer man skriver ut och rejält med värme på plattan. Hjälper också att använda support på vissa konstruktioner. Det viktigaste är nog att det inte kyls ner för snabbt för då slår det sig. Men det låter klart smidigare med PETG om det klarar lite högre temp. Vi kör bara ABS när vi behöver grejer som ska utsättas för värme på 70grader och uppåt. Har sett att PLA börjar deformeras redan vid 45 grader (även om den "tål" 60) om det är under längre tid, väldigt opålitlig när det kommer till värme och högre fukt.

Aa okej, tack! Är lite anti ABS pga av ångorna den avger, har inte den bästa ventileringen där jag skriver ut. ABS får nog bli ett framtida nöje

Permalänk
Medlem

Vad sägs om detta. Det är en insert till EK's vattenblock för att se till att vattenflödet dirigeras dirigeras direkt över AMD Ryzen chiplets. Modellen är ej exakt utan ett utkast. Den lär inte bli mycket varmare än omgivande vattnet. Ungefärlig prisbild?
https://www.tinkercad.com/things/4HRP114xm7V-version-1

https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109800201.pdf

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Skrivet av kibatronic:

Vad sägs om detta. Det är en insert till EK's vattenblock för att se till att vattenflödet dirigeras dirigeras direkt över AMD Ryzen chiplets. Modellen är ej exakt utan ett utkast. Den lär inte bli mycket varmare än omgivande vattnet. Ungefärlig prisbild?
https://www.tinkercad.com/things/4HRP114xm7V-version-1

https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109800201.pdf

Sitter på telefon just nu men det borde bli 50-70 + frakt, ska den alltså ligga i vatten?