Rösta om 2020 års bästa och sämsta

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte välja människor som årets bajsmacka?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Solaris:

Varför kan man inte välja människor som årets bajsmacka?

För att ingen nominerade det.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

inet.se i all ära, men röstade på komplett då de flesta köp gjordes där och de hanterade mitt garantiärende utan problem. Fick även 5900X och 3080 levererad relativt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Blivit klart mer spelbart med alla patchar. lite svårt förstå att när folk får reda på att spelet är buggigt att de inte klarar av att vänta lite till.

Fungerade felfritt från början för mig. Jag har haft 2 konstiga buggar på över 130 timmar. En var när jag slog sönder en ruta i luften och flög typ 300 meter bakåt, en annan när en bil åkte 2dm ovanför marken. sen har man haft några T-poses, men detta är inte gamebreaking. I övrigt har prestandan varit klockren och spelet ett av de buggfriaste spel jag spelat på senare år.

Det känns otroligt underligt för mig som bara har bra erfarenheter att tro på att det vore så dåligt som folk påstår. Det känns snarare som att felkod #40 rår bakom många av dess problem.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepe Silvia:

Cyberpunk 2077 - en riktig bajsmacka. Sådan bajsmacka som av vissa även kan betraktas som en delimacka.

Det kan inte hjälpas att det är ett fantastiskt spel som helt klart vart det bästa från förra året. Vad annars ska man plocka ut? COD: Skämtzone??

Skrivet av Kaleid:

Blivit klart mer spelbart med alla patchar. lite svårt förstå att när folk får reda på att spelet är buggigt att de inte klarar av att vänta lite till.

Cyberpunk har varit spelbart utan bekymmer sedan 1.1, är övertygad om att de som gnäller är samma spelare som startade spelet och var besvikna på det vid launch - förståeligt men mycket har hänt sedan dess.

Skrivet av Awakeruad:

Problemet med Cyberpunk 2077 var nog bara att det aldrig borde släppts till 8 år gammal hårdvara.

Så sant så, det hade sparat CDPR en hel del kritik.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vad mer specifikt saknade du där?

Årets bajsmacka hade jag velat ge till distansarbete, så oerhört trist att sitta hemma och jobba. Saknaden av kollegor skratta ihop med under en spontan kaffeminut är hemsk.

År Godmacka skulle jag gett till sjukvården som får utstå 3:e vågen nu, tycker så synd om dem som får slita hjärtat ut sig för att folk inte kan sköta sig.

Chassibyggena, hade velat ha fler alternativ faktiskt även om varenda en av dem är grymma byggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Årets bajsmacka hade jag velat ge till distansarbete, så oerhört trist att sitta hemma och jobba. Saknaden av kollegor skratta ihop med under en spontan kaffeminut är hemsk.

Jag vill bestämt hävda att du tycker fel. Jobba hemifrån är det bästa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag vill bestämt hävda att du tycker fel. Jobba hemifrån är det bästa som finns.

Håller helt med. Den i stort sett enda negativa stressen när det kommer till jobbet, har alltid varit resan till och från kontoret.

Men jag förstår också de som inte gillar det. Vi har många på jobbet som alltid vill vara på kontoret. Äpplen och päron.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Tummen upp för distansarbete här också. Stressen har runnit av mig helt.

Håller med om du pendlingen är det jag aldrig gillat. Så sjukt skönt att bara koppla upp med Teams till första mötet. Sen jag fixade ett riktigt bra trådlöst headset också (Jabra evolve 75) så är det sjukt smidigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av firstofmay:

Det kan inte hjälpas att det är ett fantastiskt spel som helt klart vart det bästa från förra året. Vad annars ska man plocka ut? COD: Skämtzone??

Cyberpunk har varit spelbart utan bekymmer sedan 1.1, är övertygad om att de som gnäller är samma spelare som startade spelet och var besvikna på det vid launch - förståeligt men mycket har hänt sedan dess.

Så sant så, det hade sparat CDPR en hel del kritik.

Det fanns quests jag inte kunde slutföra i tidigare patch än 1.2.
Det kommer garanterat fler patchar för folk råkar ut för en hel del.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Håller helt med. Den i stort sett enda negativa stressen när det kommer till jobbet, har alltid varit resan till och från kontoret.

Men jag förstår också de som inte gillar det. Vi har många på jobbet som alltid vill vara på kontoret. Äpplen och päron.

Just pendlingen blev mycket bättre för mig efter jag bytt kontor. Nu tar det mest lång tid, en dryg timme, men jag behöver mest bara sitta ner och ta det lugnt. Förr var det trängsel flera byten. Tog ju en timme och ett par koppar kaffe på jobbet innan jag blev människa ens.

Värst nu är kollegor som bor nära kontoret och tycker om att gnälla på precis allt. Du förstår, innan pandemin var arbetsgivaren väldigt mycket emot att jobba hemifrån. Nu har ledningen rakt ut erkänt att de haft fel och behöver tänka om, för hemarbete har fungerat väldigt bra. Tror du gnällspikarna är nöjda med det? Icke då! Istället för att se det som en positivt förändring tycker de som har 5 min promenad till jobbet att det blir problem när de som har långt till jobbet sitter hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Just pendlingen blev mycket bättre för mig efter jag bytt kontor. Nu tar det mest lång tid, en dryg timme, men jag behöver mest bara sitta ner och ta det lugnt. Förr var det trängsel flera byten. Tog ju en timme och ett par koppar kaffe på jobbet innan jag blev människa ens.

Värst nu är kollegor som bor nära kontoret och tycker om att gnälla på precis allt. Du förstår, innan pandemin var arbetsgivaren väldigt mycket emot att jobba hemifrån. Nu har ledningen rakt ut erkänt att de haft fel och behöver tänka om, för hemarbete har fungerat väldigt bra. Tror du gnällspikarna är nöjda med det? Icke då! Istället för att se det som en positivt förändring tycker de som har 5 min promenad till jobbet att det blir problem när de som har långt till jobbet sitter hemma.

Haha usch för såna människor som gnäller över att andra fått det bekvämare genom att jobba hemifrån. Fan är det för fel på såna människor? Okej om det digitala på arbetsplatsen strular mycket men om det funkar smidigt varför fan bryr de sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Blivit klart mer spelbart med alla patchar. lite svårt förstå att när folk får reda på att spelet är buggigt att de inte klarar av att vänta lite till.

Har jag missat något? Spelet måste vara i Early Access eller i Beta. Självklart ska man behöva "vänta" på ett spel som redan släppt. Det är fullt rimligt att vänta ~2år på att ett spel ska bli "spelbart". Ännu mer rimligt är det att behöva vänta på att spelet ska bli detta RPG-FPS med olika historieträd att gå efter, banbrytande AI osv.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kunde rösta på fler alternativ än ett per kategori

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Årets butik = Amazon !

Sämst villkor för anställda, men jävlar vad jag sparat pengar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av employed:

Har jag missat något? Spelet måste vara i Early Access eller i Beta. Självklart ska man behöva "vänta" på ett spel som redan släppt. Det är fullt rimligt att vänta ~2år på att ett spel ska bli "spelbart". Ännu mer rimligt är det att behöva vänta på att spelet ska bli detta RPG-FPS med olika historieträd att gå efter, banbrytande AI osv.

Varför skulle det ta 2 år? Några större revolutioner i AI är förstås inte att vänta sig från något företag, speciellt inte när spelet ska fungera på äldre konsoler med klena CPUer.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hedersmedlem

*Politiskt bait raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Årets butik = Amazon !

Sämst villkor för anställda, men jävlar vad jag sparat pengar!

Årets bajsmacka är ju Amazon. Bedrövlig browsing och filtrering, fruktansvärda leveranstider, galet dåliga översättningar till den svenska versionen, dåliga lagersaldon, dålig UI överlag. Blivit missnöjd i flera led varje gång jag beställt från Amazon.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xcluzive:

Årets bajsmacka är ju Amazon. Bedrövlig browsing och filtrering, fruktansvärda leveranstider, galet dåliga översättningar till den svenska versionen, dåliga lagersaldon, dålig UI överlag. Blivit missnöjd i flera led varje gång jag beställt från Amazon.

Ja alltså, samtidigt är det lite imponerade att ett företag som omsätter 400 miljarder dollar om året lyckas med konstycket att ha sämre hemsida än typ, ja. Alla.

Skrivet av Viktorph:

Årets butik = Amazon !

Sämst villkor för anställda, men jävlar vad jag sparat pengar!

Sen kan man ju önska att folk tänker längre än så. Men du kanske var sarkastisk, vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Politiskt bait raderat*

om det var mitt inlägg du syftade på så var det inte en politisk bait av något slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Röstade faktiskt också på M1, trots att jag har noll intresse av Apples produkter i stort, men känner att det är en grej som verkligen kastat omkull processormarknaden på ett sätt. Det visar att Intel och AMD kommer ha lite att slåss emot framöver.

Håller med, kommer aldrig äga en Apple-produkt, men jäklar vad M1:an imponerar både i Macbook Air och i deras nya surfplatta.
Samsungs Tab S7+ 5G som jag sitter på är helt klart besegrad prestandamässigt och på många andra punkter.

Permalänk
Medlem

Sämst var COVID-19 utan tvekan.

Har aldrig haft så mycket imma på glasögonen någonsin i hela mitt liv.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Sämst var COVID-19 utan tvekan.

Har aldrig haft så mycket imma på glasögonen någonsin i hela mitt liv.

Använd tejp eller plåstertricket

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Föredrar glasögon normalt sett, men om jag ska nånstans där masken ska vara på så blir det linser.

Mindre krångel och bekvämare med linser än att hålla på och tejpa saker i ansiktet. Kanske inte ett alternativ för alla dock.

Jag befinner mig heller oftast inte någonstans där mask behövs. Jag håller mig hemma eller utomhus så enda tillfällena blir när jag ska till affären ca 2 gånger i veckan.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Årets bajsmacka är ju Amazon. Bedrövlig browsing och filtrering, fruktansvärda leveranstider, galet dåliga översättningar till den svenska versionen, dåliga lagersaldon, dålig UI överlag. Blivit missnöjd i flera led varje gång jag beställt från Amazon.

Ändå har du beställt flera gånger?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Inaktiv

Amazon, NR200P (förvånad att den ens är nominerad, personligen är det favoritsläppet förra året) samt Tilia. De två sista har jag inte bestämt mig för, finns mer än ett värdigt alternativ bland dessa.

Permalänk
Medlem

Frågan "årets bajsmacka" känns ju lite skum när ett av alternativen är nästan direkt orssk till de övriga alternativen :/

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Frågan "årets bajsmacka" känns ju lite skum när ett av alternativen är nästan direkt orssk till de övriga alternativen :/

Det testar folks förståelse för orsak/verkan-samband. 👍

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det testar folks förståelse för orsak/verkan-samband. 👍

Helt klart cyberpunk som skapade corona