Rösta om 2020 års bästa och sämsta

Permalänk
Melding Plague

Rösta om 2020 års bästa och sämsta

Det är dags att utse årets datorbutik, produkt, bästa fenomen och sämsta fenomen. In och gör din röst hörd!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Viking

Planen var att rösta på 3080 som bästa produkten. Men nu när 3060 och 3090 hamnar under samma kategori fick Apples M1 min röst.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Cyberpunk 2077 - en riktig bajsmacka. Sådan bajsmacka som av vissa även kan betraktas som en delimacka.

Permalänk
Medlem

Vilken rolig överraskning att se mitt galleri i omröstningen!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

Årets bästa och jag tänkte vad tusan har lanseras i år? Samsung och Apple är de jag kom på. Tur det var 2020.

Ordet bästa produkt kan ha många betydelse. Jag valde vad jag tänker köpa vilket är xbox series x.
Hade frågan varit bästa uppstickare så hade valet varit M1 processor. Hade valet varit årets bästa ultratunna 13" så hade valet blivit Apple M1. Men jag köper inga privat icke ultratunna som ej är chrombooks eller motsvarande i avsett på pris och funktion. -Jag går all in på fjärrstyrning från dessa maskiner. Även om man har datakraften så orka installera och underhålla mjukvarorna på alla maskiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Vilken rolig överraskning att se mitt galleri i omröstningen!

Fick min röst omgående!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepe Silvia:

Cyberpunk 2077 - en riktig bajsmacka. Sådan bajsmacka som av vissa även kan betraktas som en delimacka.

100 000 flugor kan inte ha fel, ät bajs!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pepe Silvia:

Cyberpunk 2077 - en riktig bajsmacka. Sådan bajsmacka som av vissa även kan betraktas som en delimacka.

Blivit klart mer spelbart med alla patchar. lite svårt förstå att när folk får reda på att spelet är buggigt att de inte klarar av att vänta lite till.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Komponentbristen stör mig märkligt nog mer än covid-19. Covid-19 känns lite som force majeure, medan komponentbristen framstår som fulspel.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Bajsmackorna hade jag velat dela ut till alla utom de två sista. Men jag tycker det smutsigaste är fulspelet kring prissättningar samt scalpers.

Permalänk

Problemet med Cyberpunk 2077 var nog bara att det aldrig borde släppts till 8 år gammal hårdvara.

Permalänk
Medlem

Precis som i verkligheten så finns inte Radeon 6000 att välja som årets produkt 2020

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av sweisdapro:

Precis som i verkligheten så finns inte Radeon 6000 att välja som årets produkt 2020

Vi reagerade också på det men eftersom ingen nominerade dem så fick de inte vara med. Alla alternativen som går att rösta på utgår från att de fick minst två nomineringar, 6000-serien fick inte en enda.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Fattade inte vad delimacka var först? Någon ironiskt touch på bajsmacka? Inget av deli-alternativen fick en in på positiva tankar. Lämnar delimackor någon bitter smak i munnen bara jag har svårt att uppskatta?

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Fattade inte vad delimacka var först? Någon ironiskt touch på bajsmacka? Inget av deli-alternativen fick en in på positiva tankar. Lämnar delimackor någon bitter smak i munnen bara jag har svårt att uppskatta?

Nej fattade inte heller

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av The Kristoffer:

Fattade inte vad delimacka var först? Någon ironiskt touch på bajsmacka? Inget av deli-alternativen fick en in på positiva tankar. Lämnar delimackor någon bitter smak i munnen bara jag har svårt att uppskatta?

Skrivet av jan-banan:

Nej fattade inte heller

Motsatsen till en bajsmacka helt enkelt.
Positiva fenomen från förra året.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Komponentbristen stör mig märkligt nog mer än covid-19. Covid-19 känns lite som force majeure, medan komponentbristen framstår som fulspel.

Ja, för komponentbristen har ju inget med covid att göra... 🙄

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi reagerade också på det men eftersom ingen nominerade dem så fick de inte vara med. Alla alternativen som går att rösta på utgår från att de fick minst två nomineringar, 6000-serien fick inte en enda.

Jag har inte ens sett att man kunnat rösta, kanske dålig exponering av det? Besöker sidan dagligen men kan ju i och för sig vara blind.

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Motsatsen till en bajsmacka helt enkelt.
Positiva fenomen från förra året.

Hade det inte varit bra att nämna positiva fenomen? Åtminstone en sak som var bra under 2020. Måste ju kunnat ha hitta en sak.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av The Kristoffer:

Hade det inte varit bra att nämna positiva fenomen? Åtminstone en sak som var bra under 2020. Måste ju kunnat ha hitta en sak.

Alternativen som tas upp är de som nominerats av communityt här.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Jag har inte ens sett att man kunnat rösta, kanske dålig exponering av det? Besöker sidan dagligen men kan ju i och för sig vara blind.

Skrivet av UndaC:

Alternativen som tas upp är de som nominerats av communityt här.

Här är nyheten/tråden https://www.sweclockers.com/nyhet/31503-sweclockers-medlemmar...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fanns så dåliga alternativ så jag avstod på ett flertal av dem.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Dem8n:

Fanns så dåliga alternativ så jag avstod på ett flertal av dem.

Vad mer specifikt saknade du där?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Har uppdaterat artikeln med förklaring av vad de olika omröstningarna handlar om.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Stort tack för nomineringen av mitt bygge The Crow! ❤

Lycka till allihopa! (Mjae, kanske inte bajsmackorna....)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi reagerade också på det men eftersom ingen nominerade dem så fick de inte vara med. Alla alternativen som går att rösta på utgår från att de fick minst två nomineringar, 6000-serien fick inte en enda.

Hade inte röstat på den ändå helt ärligt, tyckte mest det var en rolig kommentar

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Ja, för komponentbristen har ju inget med covid att göra... 🙄

Endast delvis. Läs https://www.bloomberg.com/graphics/2021-semiconductors-chips-...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Jag röstade på ryzen 5000 men var väldigt jämt med apples m1. Oavsett vad man tycker o Apple så är det ett riktigt bra chip.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Jag kan avslöja att det redan börjat utkristalliseras tydliga ledare i alla kategorier förutom i galleri-omröstningen där det är sjukt tight. Plats 1 och 2 pendlar fram och tillbaka med bara någon enstaka röst om vartannat. Så in och ge lite extra kärlek där

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donnerstal:

Planen var att rösta på 3080 som bästa produkten. Men nu när 3060 och 3090 hamnar under samma kategori fick Apples M1 min röst.

Röstade faktiskt också på M1, trots att jag har noll intresse av Apples produkter i stort, men känner att det är en grej som verkligen kastat omkull processormarknaden på ett sätt. Det visar att Intel och AMD kommer ha lite att slåss emot framöver.