3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

det 3060ti som jag beställde i januari från komplett fick nytt leveransdatum igen. Nu är det juni som gäller. Gissar att det inte kommer något 3060ti under 2021 eftersom dom förmodligen lika gärna kan tillverka 3070 och få dubbla priset?

Det poppar upp 3060Ti då och då för försäljning, men man måste verkligen hålla ögonen öppna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Ett 3080 kostade 7800 kr vid release som bäst. Om du inte tänker på att amazon råkade prissätta fel en gång och sålde för cirka 6000 kr

Absolut!

Komplett sålde ju här för nån vecka sen 3060ti för 4500. kändes mer okej men man hann ju inte med!

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

det 3060ti som jag beställde i januari från komplett fick nytt leveransdatum igen. Nu är det juni som gäller. Gissar att det inte kommer något 3060ti under 2021 eftersom dom förmodligen lika gärna kan tillverka 3070 och få dubbla priset?

På Dustin ger de inte ens preliminärt leveransdatum, står bara restnoterat sedan beställning i Januari.

Permalänk
Skrivet av klogger:

På Dustin ger de inte ens preliminärt leveransdatum, står bara restnoterat sedan beställning i Januari.

Jag fick mail iaf för 5 dagar sedan "Ändrat leveransdatum på orderxxxxx" Förväntad i lager 2021-05-03 👍🤞

Din order har ett nytt leveransdatum.

Vi kommer att skicka en leveransbekräftelse till dig om när ditt paket lämnar vårt lager. Alla angivna leveransdatum är preliminära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Maker:

Jag fick mail iaf för 5 dagar sedan "Ändrat leveransdatum på orderxxxxx" Förväntad i lager 2021-05-03 👍🤞

Din order har ett nytt leveransdatum.

Vi kommer att skicka en leveransbekräftelse till dig om när ditt paket lämnar vårt lager. Alla angivna leveransdatum är preliminära.

Hoppas du äntligen får ditt i alla fall och det inte blir framflyttat, lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klogger:

Ja, jag bokade ett 6800 på dustin också. Det är ju tyvärr den taktiken man måste använda för att få en chans att få tag på grafikkort..

Permalänk

Tips

Lyckades få ett nytt RTX 3070 efter att under 2 veckor följt tipstråden och uppdaterat webhallen(varav sista 3-4 dagarna väldigt intensivt).

Några tips:

-Det räcker inte att följa tipstråden med mailnotis. Det går för långsamt. Man behöver uppdatera den manuellt
-Webhallen skickar inte ut notiser om du inte är silvermedlem, och ibland inte då heller.
-Webhallen släpper korten vid ungefär samma tider. Jag gjorde ett excel ark där jag lade in alla tips någon månad tillbaka. Lite grovt fanns ett en ökad intensitet mellan kl 09-10 och 14-16. Framförallt 09:00-09:25 är en hotspot
-Var inloggad på webhallen
-de släpper batcher på uppemot 50 kort ibland. Då kan man ha uppemot 10 minuter på sig. Evighet i dessa sammanhang.
-Medlemmarna som uppdaterar tipstråden gör ett jäkla bra jobb!

-För andrahandsmarknaden verkar facebook market ha störst fyndchans. Vissa verkar nästan ha missat efterfrågan.

Permalänk
Medlem

Nu får vi se om Elgiganten faktiskt levererar nå 3070's eller om dom översålde idag igen.

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1168377/datorutrustning/dator...

0st i lager

Edit: 81 st på lager från början tog slut på 2-3 minuter...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Skrivet av baner85:

https://www.komplett.se/product/1168377/datorutrustning/dator...

0st i lager

Edit: 81 st på lager från början tog slut på 2-3 minuter...

Vad låg dom på?

Permalänk
Skrivet av MaybeHodge:

Vad låg dom på?

9500:- tror jag. Jag är ute efter ett RTX3070, men det där är alldeles för dyrt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaybeHodge:

Vad låg dom på?

9999

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MaybeHodge:

Vad låg dom på?

Skrivet av stockman2000:

9500:- tror jag. Jag är ute efter ett RTX3070, men det där är alldeles för dyrt för mig.

De gick på 9990 :-, Zotac-korten var ~500 lägre.

Vilket är för liten skillnad imo. Inget ont om Zotac-kortet men det är inte i samma liga som Gaming Trio X.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Elgiganten är väldigt dyra, en Gigabyte GeForce RTX 3060 GAMING OC för 7000 kr och en AORUS GeForce RTX 3070 MASTER 8G för 11000 kr. Var det någon som köpte här? 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Elgiganten är väldigt dyra, en Gigabyte GeForce RTX 3060 GAMING OC för 7000 kr och en AORUS GeForce RTX 3070 MASTER 8G för 11000 kr. Var det någon som köpte här? 😆

Men dom sålde även ett EVGA 3070 FTW3 ULTRA för 7990kr som jag knep. 3070 Vision OC gick för 9490kr på samma gång. Priserna är lite överallt. Beror förmodligen på tillverkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Men dom sålde även ett EVGA 3070 FTW3 ULTRA för 7990kr som jag knep. 3070 Vision OC gick för 9490kr på samma gång. Priserna är lite överallt. Beror förmodligen på tillverkaren.

Och när var detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Och när var detta?

Dom såldes på samma gång. Jag beställde kl 13:19.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rolfenstein:

Ett riktigt kap under omständigheterna. Är väl EVGAs toppvariant?
Jag verkar nästan alltid lyckas tima in slit med jobbsaker när det släpps fina kort.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Ett riktigt kap under omständigheterna. Är väl EVGAs toppvariant?
Jag verkar nästan alltid lyckas tima in slit med jobbsaker när det släpps fina kort.

Blev lite chockad när jag såg FTW3 för 7990kr. Tror det är jämförbart med STRIX och andra toppkort, så väldigt nöjd att jag lyckades beställa det för det priset då jag vill ha ett EVGA-kort. Sverige får ju knappt nå EVGA-kort så nu ska kortet bara levereras också.

Att hitta sådana här kap är helt upp till turen, dom försvinner ju på några minuter så man måste bokstavligen lyckas söka på dom samma sekund dom läggs upp för försäljning för att man ska lyckas beställa något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Dom såldes på samma gång. Jag beställde kl 13:19.

Jaha, jag var 2 minuter sen så hann bara se 3060 och den där 3070n för 11k. Har du någon monitor på Elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Jaha, jag var 2 minuter sen så hann bara se 3060 och den där 3070n för 11k. Har du någon monitor på Elgiganten?

Nä, jag har alla återförsäljare i bokmärken så jag går in och tittar väldigt ofta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rolfenstein:

Att hitta sådana här kap är helt upp till turen, dom försvinner ju på några minuter så man måste bokstavligen lyckas söka på dom samma sekund dom läggs upp för försäljning för att man ska lyckas beställa något.

Jo precis, min tur ledde bara till att se några tokpris på 3060 och de betydligt dyrare korten Komplett hade.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jo precis, min tur ledde bara till att se några tokpris på 3060 och de betydligt dyrare korten Komplett hade.

6990kr för ett 3060 är inte direkt jättefrestande men dom säljer ändå på något vis. Tror inte någon butik säljer för de priser som Elgiganten säljer för ibland å andra sidan.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som köpt ett MSI 3070 Gaming X Trio nyligen?
Funderar på om det jag fick tag på från Webbis var begagnat. Repor och märken på fläktarnas mittdel, ingen skyddsplast någonstans men vet inte om de kör med det utan bara antar att de brukar ha det.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Funderar på om det jag fick tag på från Webbis var begagnat. Repor och märken på fläktarnas mittdel, ingen skyddsplast någonstans men vet inte om de kör med det utan bara antar att de brukar ha det.

Var det var plomberat? De kort jag har sett hittills har varit plomberade, Asus, Evga.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur Msi gör men Gigabyte plomberar inte kartongerna. Däremot sitter det en tejp på antistatpåsten. Ingen skyddsplatst på Gigabytekorten så det varierar nog beroende på tillverkar...men repor ska det ju inte vara.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon333222:

Var det var plomberat? De kort jag har sett hittills har varit plomberade, Asus, Evga.

Det har en tejpbit som väl är tänkt att agera som plombering men den gick inte av när man öppnade så går att sätta tillbaka.

Skrivet av Daemon:

Svarar mig själv här. Kikat runt på lite unboxing-klipp och de verkar helt enkelt inte ha plastfilm på sina kort.
Är nog svårt att fånga på kamera med tanke på den reflektiva ytan men på snip från ett klipp nedan så kan man se lite av det på övre delen.

Bild från någon tysk site som också visar lite smuts/småreport på dem men här framgår det inte riktigt om det är använt eller något innan.

Antar att det är möjligt att jag bara haft lite extra otur då mina mittpartier är rätt mycket "smutsigare" och repiga.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Är det inte lite konstigt dock, varför skulle det vara märken/report på fläktarnas mittdel just om någon använt det tidigare? Hur skulle det kunnat gå till? Det är lite konstigt att skadorna skulle ha skett just där, och inte på något annat ställe.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon134512:

Är det inte lite konstigt dock, varför skulle det vara märken/report på fläktarnas mittdel just om någon använt det tidigare? Hur skulle det kunnat gå till? Det är lite konstigt att skadorna skulle ha skett just där, och inte på något annat ställe.

Om man packat upp det och lagt kortet på något med fläktarna nedåt t.ex.? Om det sedan blir spår eller inte och var beror extremt mycket på materialet och finishen i fråga.

Det är som sagt rätt svårt att fånga på bild bra men gjorde ett försök med mobilen.

Två av mittpartierna.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som fått sina 3060 TI från Dustin?