Bästa sättet att skapa ny version av projekt i Visual Studio?
Jag gör ett program med C# i Visual Studio. Jag ska göra större ändringar och är osäker på vilket det bästa sättet att skapa en ny version av mitt program är. Ska man duplicera mappen, skapa ett nytt projekt och importera den eller finns det något bättre sätt?
Ja, Git är helt klart vägen att gå, här är lite dokumentation specifikt om hur man använder Git i Visual Studio. Det kan kännas lite krångligt i början, men de flesta "riktiga" projekt använder Git eller liknande verktyg så det är väl värt att lära sig.
Jag gör ett program med C# i Visual Studio. Jag ska göra större ändringar och är osäker på vilket det bästa sättet att skapa en ny version av mitt program är. Ska man duplicera mappen, skapa ett nytt projekt och importera den eller finns det något bättre sätt?
Som tidigare nämnts så är Git att föredra.
Men om du inte vill sätta dig in i Git just nu så är det bara att göra en kopia på projektgruppen och öppna i vs.
Håller med övriga. Installera Git och lär dig baskommandona, det kommer att underlätta väldigt mycket. Du kan också skapa ett konto på Github eller liknande och synka dina projekt emot, privat eller publikt om du vågar.
Men annars är det bara att göra en kopia på mappen med ditt projekt och lägga i en annan mapp.