Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

PS5-spelen släppta, laddar ner Wreckfest nu.

Som någon som lagt ner väldigt många timmar på Wreckfest på PC så är jag efter typ halvtimmes spelande rätt nöjd med denna version. Enda som kändes lite sådär är att det är max 16 förare i racen till skillnad från 24 på PC. 8 spelare hit och dit men racet blir mindre kaotiskt. Kanske något de får till efter lanseringen förhoppningsvis.

Har nämnt det innan och nämner det igen, spelet är fantastiskt när man kör skador på max/realistic. Speciellt på de banor med mötande eller korsande trafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Okej, blir att (fortsätta) försöka på ett sånt sätt då

Under sista fasen, sköt du på Nemesis mellan plattformshoppandet?

Dold text

Lycka till!

I början gjorde jag inte det för jag trodde man behövde ta sig helt fram till honom för att skada honom, men jag insåg sen att man kan skjuta honom hela tiden och vad jag kunde se så gjorde det skada.

Dold text
Permalänk
Konsolgrävare

Stort tack till er för att ni använder spoiler tags! ❤️

Och allt snack om Returnal gör mig så otroligt sugen på att köpa det men har en sådan brutal backlog haha 😅

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Stort tack till er för att ni använder spoiler tags! ❤️

Och allt snack om Returnal gör mig så otroligt sugen på att köpa det men har en sådan brutal backlog haha 😅

Störande att Sweclockers vägrar att lägga i en knapp för det. Är ju en del extra arbete från den som faktiskt skriver taggarna själv, sånt gillar alltid jag.

Startade nog själv spelet vid fel tidpunkt. Maj är en tung spelmånad för mig. Dött fem gånger. andra gången nådde jag en boss, efter det har det sämsta fallet varit att jag dött typ 4 rum från start. Men lyckades gimpa mig själv också.

Riktigt intressant spel, men känner du inte att du har tid att fokusera på spelet nu så kan det vara klokt att vänta lite.

Permalänk
Medlem

Yes! Tog 2:a bossen på första försöket. Hade riktigt bra loadout. Har en puls på 398 nu.
Med tanke på hur jag kämpade med första (tog den på 4:e) så hade jag inte räknat med det här.

Permalänk
Medlem

Hur ställer man in för soundbar?
Jag har PS5>LGCX>eARC>LG Soundbar.
Sedan ändrade jag från LPCM till Dolby

Men frågan är ju att det var det först var inställt på "TV", så jag ändrade det till "AV" är det ok?(Och vad innebär "fält"?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Störande att Sweclockers vägrar att lägga i en knapp för det. Är ju en del extra arbete från den som faktiskt skriver taggarna själv, sånt gillar alltid jag.

Startade nog själv spelet vid fel tidpunkt. Maj är en tung spelmånad för mig. Dött fem gånger. andra gången nådde jag en boss, efter det har det sämsta fallet varit att jag dött typ 4 rum från start. Men lyckades gimpa mig själv också.

Riktigt intressant spel, men känner du inte att du har tid att fokusera på spelet nu så kan det vara klokt att vänta lite.

Håller med! Hoppas den knappen kommer snart. Så sparar man lite tid

Är helt inne i Miles Morales och har annat jag vill sätta tänderna i efter det. Men man blir sugen att testa ett riktigt Next Gen spel så får se om det blir Returnal efter Spiderman.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Vet att det är rätt trist att kolla klipp som det finns miljontals av, med men min 2:a bossfight.
Glöm inte slå på 1080p60 om inte Youtube gör det år dig...

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Håller med! Hoppas den knappen kommer snart. Så sparar man lite tid

Är helt inne i Miles Morales och har annat jag vill sätta tänderna i efter det. Men man blir sugen att testa ett riktigt Next Gen spel så får se om det blir Returnal efter Spiderman.

Miles Morales är gött! Gillade verkligen hans nya och annorlunda attacker Ska bli intressant att se hur karaktären inkluderas i Spider-Man 2.

Skrivet av ktd:

Vet att det är rätt trist att kolla klipp som det finns miljontals av, med men min 2:a bossfight.
Glöm inte slå på 1080p60 om inte Youtube gör det år dig...

Bra jobbat! Tyckte andra fasen var rätt knepig då...

bossen bombarderade. Berodde iofs på att jag mer eller mindre var i mitten av arenan

Dold text

Lyckades äntligen med tredje bossen Vilken mindfuck en bit in på biom 4 när det här hände...

Dold text
Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kul att fusk-menyn är på finska.
Housemarque är ju finska.

Permalänk
Medlem

Är BF V värt att ladda ner denna månad på PS+? Senast jag lirade BF va BF 1 på ps4 (ej PRO). Blir det ett lyft i spelupplevelsen?
Fram till idag har jag bara tuggat warzone men börjar krokna lite. Inväntar såklart BF6, GT etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Som någon som lagt ner väldigt många timmar på Wreckfest på PC så är jag efter typ halvtimmes spelande rätt nöjd med denna version. Enda som kändes lite sådär är att det är max 16 förare i racen till skillnad från 24 på PC. 8 spelare hit och dit men racet blir mindre kaotiskt. Kanske något de får till efter lanseringen förhoppningsvis.

Har nämnt det innan och nämner det igen, spelet är fantastiskt när man kör skador på max/realistic. Speciellt på de banor med mötande eller korsande trafik.

Ska väl komma en ps5 upgrade till spelet om jag fattade rätt. Så då kanske det blir mer som på pc?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Är BF V värt att ladda ner denna månad på PS+? Senast jag lirade BF va BF 1 på ps4 (ej PRO). Blir det ett lyft i spelupplevelsen?
Fram till idag har jag bara tuggat warzone men börjar krokna lite. Inväntar såklart BF6, GT etc...

Har du spelat Warzone kommer du reagera som polarna. Segt gameplay i BF V och 30 fps. Ospelbart enligt dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Ska väl komma en ps5 upgrade till spelet om jag fattade rätt. Så då kanske det blir mer som på pc?

PS5 versionen är gratis via PS +.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peite:

Kul att fusk-menyn är på finska.
Housemarque är ju finska.

Hehe.

Skrivet av walkiii:

Ska vara den som redan är släppt, även om de är otydliga då den släpps i juni också.

Wreckfest till PS4 ska vara 30 FPS men den som släpptes till PS5 verkar vara 60 FPS, definitivt inte 30 FPS. Men kan ju vara en tidig build eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Har du spelat Warzone kommer du reagera som polarna. Segt gameplay i BF V och 30 fps. Ospelbart enligt dom

Jaha haha okej. Men körs det inte i 4K 60fps på PS5 eller har jag fattat fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

PS5 versionen är gratis via PS +.

Skrivet av anon5930:

Hehe.

Ska vara den som redan är släppt, även om de är otydliga då den släpps i juni också.

Wreckfest till PS4 ska vara 30 FPS men den som släpptes till PS5 verkar vara 60 FPS, definitivt inte 30 FPS. Men kan ju vara en tidig build eller något.

Aha, det kanske är den versionen då. För jag läste något för nån dag sen, där dom skrev nåt om en ps5 upgrade. Men jag kan såklart inte hitta den artikeln igen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkiii:

Aha, det kanske är den versionen då. För jag läste något för nån dag sen, där dom skrev nåt om en ps5 upgrade. Men jag kan såklart inte hitta den artikeln igen.

Tydligen PSN+ exklusiv i ca en månad. Så det är enhanced edition som släpptes: https://www.gamespot.com/articles/wreckfest-on-ps5-is-ps-plus...

Permalänk
Medlem

Var förbi elgiganten i Jönköping och såg att RE Village fanns i hyllorna. Plockade på mig en PS4 variant men blev stoppad i kassan tyvärr, tjejen vågade inte sälja spelet då det släpps imorgon försökte i alla fall!

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Inaktiv

Påbörjade en bra runda Returnal innan jobbet, då den föregående slutade. Fortsatte på fikat, lunchen, eftermiddagsfikat då jag tillslut dog. Började misstänka att spelet började tycka synd om mig och gav en otroligt generös runda. Men dog på bossen, när den nästan var död. Startat en ny som verkar vara sådär, så får se.

Sen funderar jag, har spelet ganska skaplig latency? Tycker det är märkbart när man ska hoppa undan något eller när man "laddar om" vapnet. Fortfarande inte fått till timingen då jag i övrigt upplever spelet håller sig sig responsivt och bra.

Gillar spelet men nästa fredag kommer jag senast ha kommit av mig, blir att återuppleva Mass Effect trilogin igen då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tydligen PSN+ exklusiv i ca en månad. Så det är enhanced edition som släpptes: https://www.gamespot.com/articles/wreckfest-on-ps5-is-ps-plus...

Aaa. Det va så det va.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Citerar ett urgammalt inlägg nu, men har de höjt priset? Får bara upp 496:- nu. Var rabatten högre än 20% tidigare? Eller är det Sony som höjt priset på PS+ 12 månader?

496kr är det nya priset efter höjningen förra året. 397 kr var kvar sen gamla priset sen innan de höjde ps+. Men gifted låg efter i prishöjningen ett tag. Ser ut att vara justerat nu, men fortfarande billigt jämfört med andra sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

BF V är 60 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Jaha haha okej. Men körs det inte i 4K 60fps på PS5 eller har jag fattat fel?

Det körs i 60 fps på PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulix:

Det körs i 60 fps på PS4

Okej, läste det skalas upp till 1800p å 60fps

Permalänk
Medlem

Kommer att tänka på Happy Tree Friends när jag ser det där. Kan nog vara kul!

Apropå nyheter: Metro Exodus Complete Edition kommer till PS5 18 juni. Gratis för befintliga ägare av Metro Exodus

Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Kommer att tänka på Happy Tree Friends när jag ser det där. Kan nog vara kul!

Apropå nyheter: Metro Exodus Complete Edition kommer till PS5 18 juni. Gratis för befintliga ägare av Metro Exodus

Haha, vilken underbar nätserie det var!

Ja, såg det, men personligen kommer jag skaffa till Xbox Series X och hoppas på fysisk release till den!

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=rwyk7AFLcFM

Imorgon!! Nostalgi och couch co op hoppas jag på.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer