Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Owners Club: Samsung Galaxy S21

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Personligen märker jag inte av 120 eller variabel hz i jämförelse med min gamla S10, samma samma ungefär. Batteritiden är i mitt tycke bättre men saknar ett medföljande skärmskydd som S10an hade.

Det är enorm skillnad på 120hz på S21an och S10 skärmarna så jag vet inte riktigt hur man missar det. Kanske blir lättare att se det om du t.ex skrollar i inställningar på båda telefonerna samtidigt

Men gällande medföljande skärmskydd så ska det sitta ett på S21an, Gjorde i alla fall det på min S21+

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Batteritiden är i mitt tycke bättre men saknar ett medföljande skärmskydd som S10an hade.

Min S21 Ultra hade skärmskydd vid leverans.
Antar att skyddet sitter så bra att du inte har märkt det. XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MsSmith:

"saknar ett medföljande skärmskydd som S10an hade."

Var köpte du din S21? Min och andras modeller har ett skärmskydd..
Batteritiden har alltid varit ett skämt på Samsungs enheter f.ö

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av tcntad:

Jag hade också skärmskydd monterat på den S21 Ultra jag testade.

Men att kalla batteritiden för "skämt" tycker jag är tämligen hårt, jag har haft mobiler från andra tillverkare med klart sämre batteritid än de Samsungmodeller jag testat sedan i september. Men det står så klart var och en fritt att tycka så

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av krzysgro:

Det var kabeln, jag har äntligen hittat den rätta bland alla andra och hela Android Auto fungerar som den ska.

Vilken kabel fick du att fungera? Det kan ju vara bra att känna till i fall att någon annan har samma problem som du hade.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det är enorm skillnad på 120hz på S21an och S10 skärmarna så jag vet inte riktigt hur man missar det. Kanske blir lättare att se det om du t.ex skrollar i inställningar på båda telefonerna samtidigt

Men gällande medföljande skärmskydd så ska det sitta ett på S21an, Gjorde i alla fall det på min S21+

Har lurarna här nu och drar upp och ned bland appar, jag kan se att det är en skillnad men inget som jag skulle påstå vara något att betala för.

Skrivet av Mullvaden83:

Min S21 Ultra hade skärmskydd vid leverans.
Antar att skyddet sitter så bra att du inte har märkt det. XD

Du kan faktiskt ha helt rätt, man kan se en liten sketen skarv om man tittar på telefonen från sidan. Annars verkar den sitta helt perfekt. Haha lustigt... kanske inte så konstigt 120hz inte är för mig heller...

Skrivet av tcntad:

Ett av mina företag har ett storkundsavtal hos Tele2 så vi beställer allt därifrån. Ska stämma av med de andra om de är lika blinda som jag!

Skrivet av Samsung:

Men att kalla batteritiden för "skämt" tycker jag är tämligen hårt, jag har haft mobiler från andra tillverkare med klart sämre batteritid än de Samsungmodeller jag testat sedan i september. Men det står så klart var och en fritt att tycka så

Verkar som sagt som att det kan sitta ett tunt skydd runt. Jag har även tyckt att äldre Samsungs, upp till S7, var ett hån mot användarna. Medan jag själv hade en 950XL (the memories...) och kanske 30-40% batteri kvar när dagen var slut så laddade sambon redan en gång efter lunch. Men nu är jag personligen på över 50% när dagen är slut och sambon har gott om batteri kvar också trots idogt fotograferande och instagrammande. Så sedan S10 klagar jag inte på batteritiden alls utan tycker snarare att den modellen var den som körde om Windows Phone i det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Verkar som sagt som att det kan sitta ett tunt skydd runt. Jag har även tyckt att äldre Samsungs, upp till S7, var ett hån mot användarna. Medan jag själv hade en 950XL (the memories...) och kanske 30-40% batteri kvar när dagen var slut så laddade sambon redan en gång efter lunch. Men nu är jag personligen på över 50% när dagen är slut och sambon har gott om batteri kvar också trots idogt fotograferande och instagrammande. Så sedan S10 klagar jag inte på batteritiden alls utan tycker snarare att den modellen var den som körde om Windows Phone i det mesta.

Jag använder mi s21 ultra flitigt både på jobbet och hemma. Streamar, surfar, ringer o messar typ hela tiden Har 30-40% kvar på kvällen när jag lägger mig. Min s10 + hade lika bra batteritid. Det går verkligen inte att klaga på, klarar min ganska intensiva användning väldigt bra.
Det är klart, att streama i timmar och ladda filer kors o tvärs i timmar tar på batteriet. Men som sagt, absolut inga problem med min användning. Klarar mitt behov med råge.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har en S21 Ultra som jag har haft i ca 1 månad nu. Hade problem med batteritiden i början, det visade sig vara flera appar som inte vill gå ner i sleep. Som tur är kan man lägga till dessa appar manuellt så de inte drar en jävla massa batteri när de inte används. Sedan dess har jag haft 50-60% batteri kvar när dagen är slut. Nu räcker det att jag laddar telefonen när jag går upp på morgonen och när det är dags att ge sig av till kneget är telefonen (oftast) fulladdad.

Utöver detta är det en bra telefon. Jag hade önskat att kamera-appen inte smetade ut bilderna så mycket. Vid "dåligt" ljus blir bilderna oftast målningar istället. Zoom-funktionen är ett skämt, allt över 10x ser förjävligt ut.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000/2000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W | CachyOS

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av freddap:

Har en S21 Ultra som jag har haft i ca 1 månad nu. Hade problem med batteritiden i början, det visade sig vara flera appar som inte vill gå ner i sleep. Som tur är kan man lägga till dessa appar manuellt så de inte drar en jävla massa batteri när de inte används. Sedan dess har jag haft 50-60% batteri kvar när dagen är slut. Nu räcker det att jag laddar telefonen när jag går upp på morgonen och när det är dags att ge sig av till kneget är telefonen (oftast) fulladdad.

Utöver detta är det en bra telefon. Jag hade önskat att kamera-appen inte smetade ut bilderna så mycket. Vid "dåligt" ljus blir bilderna oftast målningar istället. Zoom-funktionen är ett skämt, allt över 10x ser förjävligt ut.

Upp till 10x zoomfaktor så förlitar du dig ju på optiken, så det ger de absolut bästa resultaten. Efter det blir det en kombination av digital förstoring och den optiska zoomen, så då tappar man lite upplösning i bilden. I bra ljusförhållanden tycker jag att det fungerar riktigt bra några steg över 10x, men 100x brukar jag själv inte använda särskilt ofta.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Samsung:

Ja, visst är det så.
IMO har Samsung aldrig varit sådär riktigt bra som de utger sig för att ha. 5000mAh "presterar" sämre än min OP7TPro på strax över 4000mAh i FHD+. Min OP7TPro hade jag aldrig på energisparläge (vad jag minns) men min S21U måste jag ha det påslaget. Ibland är batteritiden bättre och ibland sämre bara.

Min Tab S5e håller knappt 1.5 dag med sina +7000mAh och knappt 2hr skärmtid, även där är den i batterisparläge och batterioptimering på.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av tcntad:

Ja, visst är det så.
IMO har Samsung aldrig varit sådär riktigt bra som de utger sig för att ha. 5000mAh "presterar" sämre än min OP7TPro på strax över 4000mAh i FHD+. Min OP7TPro hade jag aldrig på energisparläge (vad jag minns) men min S21U måste jag ha det påslaget. Ibland är batteritiden bättre och ibland sämre bara.

Min Tab S5e håller knappt 1.5 dag med sina +7000mAh och knappt 2hr skärmtid, även där är den i batterisparläge och batterioptimering på.

Ja, det finns ju många faktorer som påverkar, olika användningsmönster från dag till dag, temperaturer, med mera. Även en liten skillnad i diagonal skärmstorlek ger fler procent skillnad på yta än man kanske tänker. Och ovanpå det kommer ju tillverkarnas egna prioriteringar med klockfrekvenser, ljusstyrkor med mera.

Med det sagt vill jag absolut inte försöka säga emot din upplevelse, jag tycker bara inte att Samsung sticker ut som sämre vad gäller batteritid på de senaste 1-2 årens modeller jämfört med annat jag testat. Jag behövde definitivt inte ladda Galaxy S21 Ultra varje dag, men jag var å andra sidan ganska lite på språng med tanke på pandemin, så det påverkar ju också.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Samsung:

Ja, det finns ju många faktorer som påverkar, olika användningsmönster från dag till dag, temperaturer, med mera. Även en liten skillnad i diagonal skärmstorlek ger fler procent skillnad på yta än man kanske tänker. Och ovanpå det kommer ju tillverkarnas egna prioriteringar med klockfrekvenser, ljusstyrkor med mera.

Med det sagt vill jag absolut inte försöka säga emot din upplevelse, jag tycker bara inte att Samsung sticker ut som sämre vad gäller batteritid på de senaste 1-2 årens modeller jämfört med annat jag testat. Jag behövde definitivt inte ladda Galaxy S21 Ultra varje dag, men jag var å andra sidan ganska lite på språng med tanke på pandemin, så det påverkar ju också.

Självklart är det mycket som faktiskt spelar in, vi säger ju inte emot varandra i rätt/fel heller:)
Jag gillar Samsungs lurar väldigt mycket, mest för skärmen och byggkvalitén, men också funktioner/mjukvarann även om man inte använder alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Vilken kabel fick du att fungera? Det kan ju vara bra att känna till i fall att någon annan har samma problem som du hade.

Den här fungerar för mig https://tinyurl.com/6zf6mt8v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Tycker samsung har jävla bra batteri.
Min S8+ höll hela dagarna i 4år!! ok sista halvåret va det slut innan kvällen vid hårt användande. Men normalt användande. Typ kolla på den då o då sociala medier o internet så höll batteriet hela dan. morogn till kväll.

Hade en Sony Experia nånting innan min samsung S8+.
Det jävla batteriet va slut innan ens 1 o ett halvt år hade gått. Så abonemnaget (24mån) är inte slut men batteriet håller en timme typ. Kul.
Aldrig mer Sony.

Min S21 Ultra tycker jag batteriet är galet bra på.

Fattar inte vad folk gör med telefonen som gör att det tar slut innan dagen är slut?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon riktigt bra kamera app? Den inbyggda är lite rörig och inte särskilt intuitiv. Jag skulle vilja ha den äldre varianten av appen som fanns på min S10 fram tills i vintras typ där depth of field var ett knapptryck bort, inte som nu flera svep, fokus, kanske...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mullvaden83:

Tycker samsung har jävla bra batteri.
Min S8+ höll hela dagarna i 4år!! ok sista halvåret va det slut innan kvällen vid hårt användande. Men normalt användande. Typ kolla på den då o då sociala medier o internet så höll batteriet hela dan. morogn till kväll.

Hade en Sony Experia nånting innan min samsung S8+.
Det jävla batteriet va slut innan ens 1 o ett halvt år hade gått. Så abonemnaget (24mån) är inte slut men batteriet håller en timme typ. Kul.
Aldrig mer Sony.

Min S21 Ultra tycker jag batteriet är galet bra på.

Fattar inte vad folk gör med telefonen som gör att det tar slut innan dagen är slut?

Min S8 fick jag ladda 3 gånger om dagen trots två batteribyten samt ett SoC-byte.. Den jäveln drog 60% på 7 timmar, på företagets fest åkte jag dit med 100% och kom hem med 0% Första bilden togs ca 16:00 och den sista strax efter 01:00. Den lyckades producera hela 88 objekt och nån timmes skärmtid.

Att jag skulle behöva ladda telefonen med nytt batteri 3 gånger om dagen hävdade Samsungs "tekniker" var helt normalt...

Jag gör f.ö inget speciellt med min telefon (Lite sociala medier och YT) Spotify nån timme eller två.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MsSmith:

Finns det någon riktigt bra kamera app? Den inbyggda är lite rörig och inte särskilt intuitiv. Jag skulle vilja ha den äldre varianten av appen som fanns på min S10 fram tills i vintras typ där depth of field var ett knapptryck bort, inte som nu flera svep, fokus, kanske...

Du kan arrangera om ordningen om du vill: Svep längst åt höger först.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av krzysgro:

Kanon! Den var ju inte farligt dyr heller, speciellt med tanke på längden. Just med billiga kablar kan det ju ibland vara något av ett lotteri ibland, i alla fall som jag har märkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Min S8 fick jag ladda 3 gånger om dagen trots två batteribyten samt ett SoC-byte.. Den jäveln drog 60% på 7 timmar, på företagets fest åkte jag dit med 100% och kom hem med 0% Första bilden togs ca 16:00 och den sista strax efter 01:00. Den lyckades producera hela 88 objekt och nån timmes skärmtid.

Att jag skulle behöva ladda telefonen med nytt batteri 3 gånger om dagen hävdade Samsungs "tekniker" var helt normalt...

Jag gör f.ö inget speciellt med min telefon (Lite sociala medier och YT) Spotify nån timme eller två.

Sjukt konsigt. O ännu konstigare att dem säger att 3 laddningar på en dag är normalt!
Jag behöver aldrig ladda under dan. o.O
Hade kanske tur med S8+.

Visa signatur

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Mullvaden83:

Sjukt konsigt. O ännu konstigare att dem säger att 3 laddningar på en dag är normalt!
Jag behöver aldrig ladda under dan. o.O
Hade kanske tur med S8+.

Det låter onekligen som att något orsakat onormalt hög batteriförbrukning. Min första tanke är någon app som ligger och drar mycket i bakgrunden, men det borde ju i så fall ha kollats upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"gillar"

Jag brukar sms:a med mina grannar då och då och de har iPhone båda två och ibland brukar de svara med ett "gillar" det jag skrivit. Jag har en Samsung och undrar om jag har en liknande funktion på min lur? Hade ju varit bekvämt istället för att leta upp en tumme

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nobbens:

Jag brukar sms:a med mina grannar då och då och de har iPhone båda två och ibland brukar de svara med ett "gillar" det jag skrivit. Jag har en Samsung och undrar om jag har en liknande funktion på min lur? Hade ju varit bekvämt istället för att leta upp en tumme

Det är ju en typ av funktion som kräver lite mer än vanliga SMS tänker jag, alltså om du menar att det ploppar upp en tumme precis under meddelandet, snarare än en emojitumme i ett separat meddelande. Den typen av funktioner på Android bör då snarast handla om RCS som Google börjat rulla ut på rätt bred front, men som jag inte tror att Apple valt att erbjuda stöd för än. Ett alternativ är ju möjligen att använda en tredjepartslösning där du har motsvarande funktionalitet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det är ju en typ av funktion som kräver lite mer än vanliga SMS tänker jag, alltså om du menar att det ploppar upp en tumme precis under meddelandet, snarare än en emojitumme i ett separat meddelande. Den typen av funktioner på Android bör då snarast handla om RCS som Google börjat rulla ut på rätt bred front, men som jag inte tror att Apple valt att erbjuda stöd för än. Ett alternativ är ju möjligen att använda en tredjepartslösning där du har motsvarande funktionalitet.

Nä inget tumme, utan det står bara: Gillade "Är ni hemma senare på eftermiddagen?" Där det inom citattecken är min tidigare fråga.
Edit: de kan också svara med ett: ogillade - hur de gör det är genom att hålla nere mitt meddelande och så kommer alternativ upp varvid ett av dem är "gilla"

finns alltså ingen motsvarighet på Samsung?

Permalänk
Medlem

Har en Samsung S21 och vill nog påstå att jag förväntade mig mycket mer.
Jag bytte från en Huawei P30 Pro.
Batteritiden på Huawei P30 Pro var underbar och drog som max typ 30% på en hel arbetsdag.
S21an så har jag typ 20% kvar när jag kommer hem.

Batteritiden är riktigt jävla kass.
Ingen medföljande laddare
Inga medföljande lurar
Kameran är riktigt dålig i jämförelse med P30 Pro.

Tur att jag ej betalar mer än 349 kr/månad för telefon och abonnemang.
Är rätt missnöjd.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nobbens:

Nä inget tumme, utan det står bara: Gillade "Är ni hemma senare på eftermiddagen?" Där det inom citattecken är min tidigare fråga.
Edit: de kan också svara med ett: ogillade - hur de gör det är genom att hålla nere mitt meddelande och så kommer alternativ upp varvid ett av dem är "gilla"

finns alltså ingen motsvarighet på Samsung?

Kan du visa en skärmdump på hur du menar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3 SMS meddelande

Skrivet av Samsung:

Kan du visa en skärmdump på hur du menar?

Alla 3 är SMS som jag mottagit varav det i mitten är min egen text som grannen bara klickat "gilla" till. Hon gillade alltså det jag tidigare hade skrivit. Gillade alltså att jag frågade om hon senare på eftermiddagen skulle vara hemma

vänta jag återkommer med foto där tfn-numret är raderat

radering
Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nobbens:

Alla 3 är SMS som jag mottagit varav det i mitten är min egen text som grannen bara klickat "gilla" till. Hon gillade alltså det jag tidigare hade skrivit. Gillade alltså att jag frågade om hon senare på eftermiddagen skulle vara hemma

vänta jag återkommer med foto där tfn-numret är raderat

https://i.imgur.com/WITGUv4.jpg

Okej, ja, vad som händer är ju troligen att grannen dubbelklickar eller gör tumme upp på meddelandet i iMessage, men eftersom du är SMS-mottagare så kommer den responsen som ett SMS i stället. Om inte båda använder en tredjepartsapp i dag tror jag inte att det finns ett sätt att direkt chatta mellan Android och iMessage. Samsungs meddelandeapp och Googles egen har båda stöd för RCS-standarden, som fungerar på lite samma sätt. Men innan Apple lägger till stöd för RCS pratar de inte samma språk.

Visa signatur

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ImTheMeaN:

Har en Samsung S21 och vill nog påstå att jag förväntade mig mycket mer.
Jag bytte från en Huawei P30 Pro.
Batteritiden på Huawei P30 Pro var underbar och drog som max typ 30% på en hel arbetsdag.
S21an så har jag typ 20% kvar när jag kommer hem.

Batteritiden är riktigt jävla kass.
Ingen medföljande laddare
Inga medföljande lurar
Kameran är riktigt dålig i jämförelse med P30 Pro.

Tur att jag ej betalar mer än 349 kr/månad för telefon och abonnemang.
Är rätt missnöjd.

Det låter anmärkningsvärt att du får så stor skillnad på batteritid. Använder du 120hz uppdateringsfrekvens på skärmen på S21? Hur är inställningen för ljusstyrka? Om man tittar på jämförelsesiter som Nanoreview så ser man att maximal ljusstyrka och uppdateringsfrekvens båda är högre på S21, och det är ju funktioner som kan påverka batteritiden. Även prestandan är högre på S21.

Jag har inte själv testat P30 Pro-kameran, så jag har svårt att uttala mig om det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Okej, ja, vad som händer är ju troligen att grannen dubbelklickar eller gör tumme upp på meddelandet i iMessage, men eftersom du är SMS-mottagare så kommer den responsen som ett SMS i stället. Om inte båda använder en tredjepartsapp i dag tror jag inte att det finns ett sätt att direkt chatta mellan Android och iMessage. Samsungs meddelandeapp och Googles egen har båda stöd för RCS-standarden, som fungerar på lite samma sätt. Men innan Apple lägger till stöd för RCS pratar de inte samma språk.

Jag skrev ju vad min granne gjorde. Den med en iPhone7 håller nere mitt meddelande (text) i någon sekund och då kommer det upp olika alternativ vad som kan göras med min text och ett av dem är "gilla" och då får jag ett SMS där det står att grannen gillar det jag skrev. Vad jag undrade över var om Samsung också hade den funktionen? Jag har hållit nere grannens text men då kommer det bara upp alternativ som "kopiera" o "vidarebefordra" osv men inget "gilla". Så jag undrade om Samsung kanske hade den knappen/funktionen någon annanstans som inte jag har upptäckt. Så är alltså inte fallet....eller....nej, tyvärr inte då? Ja eller att funktionen finns på en vassare Samsung än den jag har..... jag gillar funktionen - skulle ju vara bekvämt - men köpa en iPhone för det....näe

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nobbens:

Jag skrev ju vad min granne gjorde. Den med en iPhone7 håller nere mitt meddelande (text) i någon sekund och då kommer det upp olika alternativ vad som kan göras med min text och ett av dem är "gilla" och då får jag ett SMS där det står att grannen gillar det jag skrev. Vad jag undrade över var om Samsung också hade den funktionen? Jag har hållit nere grannens text men då kommer det bara upp alternativ som "kopiera" o "vidarebefordra" osv men inget "gilla". Så jag undrade om Samsung kanske hade den knappen/funktionen någon annanstans som inte jag har upptäckt. Så är alltså inte fallet....eller....nej, tyvärr inte då? Ja eller att funktionen finns på en vassare Samsung än den jag har..... jag gillar funktionen - skulle ju vara bekvämt - men köpa en iPhone för det....näe

Jag tror som sagt att det är en iMessage-funktion i grunden, men eftersom att du inte kan ta emot iMessage-meddelanden så skickas reaktionen som SMS. Det kan möjligen gå att lösa något liknande med sparade svar som du lätt kan plocka fram, men jag tror inte att det kommer bli snabbare än en tumme i senast använda emojis.

Visa signatur