Amazon - dela med er av era erfarenheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Är det normalt att Amazon.se begär 3D Secure-verifiering på priset inklusive 49 kr fraktavgift även om man väljer fraktfri leverans? Jag lade en beställning på knappt 800 kr och valde fraktfritt men 3D Secure-verifieringen bad mig godkänna drygt 800 kr. Skillnaden mellan beloppen var 49 kr.

Troligtvis inte Amazon, utan ditt kortföretag som kräver det enligt EU lag sedan 1:a januari i år

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Troligtvis inte Amazon, utan ditt kortföretag som kräver det enligt EU lag sedan 1:a januari i år

Kortföretaget kräver 3D Secure-verifiering, men det måste vara Amazon som hittat på att verifieringen ska ske till en högre fraktkostnad än jag valt. Det stod 0 kr frakt men Amazon begärde ändå 3D Secure-verifiering för 49 kr fraktkostnad.

Permalänk
Medlem

Kortföretaget kräver 3D Secure-verifiering, men det måste vara Amazon som hittat på att verifieringen ska ske till en högre fraktkostnad än jag valt. Det stod 0 kr frakt men Amazon begärde ändå 3D Secure-verifiering för 49 kr fraktkostnad.

Jag fick avbryta och sen göra om det för att det skulle bli rätt. Det verkar som prioriterad leverans väljs istället trots man valt bort det. Märklig bugg.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Jag fick avbryta och sen göra om det för att det skulle bli rätt. Det verkar som prioriterad leverans väljs istället trots man valt bort det. Märklig bugg.

Dyr leverans (49 kr) var förvald för mig, men jag ändrade till gratisalternativet. Med det dyra alternativet förväntades varan komma fram en dag tidigare men jag hade ingen brådska så jag såg inget behov av att betala extra för snabbare frakt. Skrivaren börjar bli hungrig så jag skulle beställa nya färgpatroner, men den är inte så hungrig att jag behöver dem omedelbart. Trots att jag valt gratisalternativet ville Amazon ha 3D Secure-verifiering för vara+49 kr i fraktkostnad. Jag godkände ändå transaktionen eftersom jag tänkte att jag ändå kan avboka eller ändra efteråt om Amazon skulle försöka debitera det högre beloppet. Det lägre beloppet anges i beställningsbekräftelsen och på mitt konto så jag antar att det är det jag kommer att debiteras i slutändan. Det hela verkade dock konstigt.

Permalänk

Handlar bara på tyska Amazon, då svenska Amazon inte direkt är intrimmad ännu. Sedan skickas ju sakerna från Tyskland när man beställer från Sverige ändå. Så vad vitsen med svenska Amazon är vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av Eduardo_S:

Så vad vitsen med svenska Amazon är vet jag inte.

Man får ibland varorna till ett annat pris. Det kan vara både dyrare och billigare, så det är bra att kolla båda sidorna.

Permalänk

Man får ibland varorna till ett annat pris. Det kan vara både dyrare och billigare, så det är bra att kolla båda sidorna.

Men varorna skickas ju från Tyskland om man beställer från SE. Eller It, eller ES, eller.....

Permalänk
Skrivet av Eduardo_S:

Men varorna skickas ju från Tyskland om man beställer från SE. Eller It, eller ES, eller.....

Varorna skickas från ett europeiskt land, ibland Sverige. Varorna skickas på samma sätt oavsett vilket lands Amazon-sida du beställer dem från. Det är dock möjligt att brittiska sidan hålls separerad sedan årsskiftet på grund av Brexit. Främsta skillnaden med att beställa från en viss sida är att priset kan skilja, så man bör beställa där det är billigast. Ibland kan dock utbudet skilja.

Permalänk

Varorna skickas från ett europeiskt land, ibland Sverige. Varorna skickas på samma sätt oavsett vilket lands Amazon-sida du beställer dem från. Det är dock möjligt att brittiska sidan hålls separerad sedan årsskiftet på grund av Brexit. Främsta skillnaden med att beställa från en viss sida är att priset kan skilja, så man bör beställa där det är billigast. Ibland kan dock utbudet skilja.

Därav de långa leveranstiderna. Tur vi har fina elektronikbutiker här i Sverige då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Därav de långa leveranstiderna. Tur vi har fina elektronikbutiker här i Sverige då

Beror helt på vart varan skickas. När jag köpte en SSD från Amazon SE så fick jag den dagen efter. Skickad från lagret i Sverige

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Eduardo_S:

Hur ofta är det bråttom att få sakerna? Är det bråttom kan man ofta få det över natten från Amazon om man väljer ett snabbare fraktsätt. DHL, Fedex och UPS har inga problem med att leverera över natten inom Europa. Jag brukar börja med en prisjämförelsesida och handla där det är billigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Jag brukar få mina amazon paket på 1 dag, väldigt långa leveranstider

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Jag brukar få mina amazon paket på 1 dag, väldigt långa leveranstider

Antar att du bor i Tyskland och använder Prime. I Sverige tar det minst 2-3 dagar med expressleverans.

Permalänk
Skrivet av Eduardo_S:

Antar att du bor i Tyskland och använder Prime. I Sverige tar det minst 2-3 dagar med expressleverans.

Det är möjligt att det tar 2-3 dagar med expressleverans, men med långsamleverans tar det ofta en dag till Stockholm om varan finns i det svenska lagret.

Permalänk
Medlem

Försökte köpa en laptop (ca 12k) efter betalning får jag ett mail om att min betalning nekas, någon mer som upplevt samma problem?

enligt min Bank var det pga någon lagändring i Januari och att Amazon inte skicka med rätt/alla uppgifter som behövdes för att de skulle godkänna transaktionen

(köpte en SSD för ca 800kr för två veckor sedan med samma kort utan problem)

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har fått oväntat bra hjälp av Amazon när säljare inte sett till att betala för tullavgifter. Mailade bara och påtalade att jag fått betala tullhanteringsavgift och tull. Det här handlar om 30+ försändelser = 75kr + tull för varje försändelse. Jag kommer få tillbaka alla extra utgifter av Amazon. Jag kan inget annat än ge högsta betyg här.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

Beställde lite små saker, mestadels inte för mig. Fyller i vid beställning skicka allt i ett (allt är från amazon) och jag får 7 olika små paket att hämta ut. En liten kontakt på 3.5kr i egen förpackning som även krävde verifiering med bank-id. Vilket slöseri.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av blade80:

Jag har fått oväntat bra hjälp av Amazon när säljare inte sett till att betala för tullavgifter. Mailade bara och påtalade att jag fått betala tullhanteringsavgift och tull. Det här handlar om 30+ försändelser = 75kr + tull för varje försändelse. Jag kommer få tillbaka alla extra utgifter av Amazon. Jag kan inget annat än ge högsta betyg här.

Dyrt för säljaren att inte skicka allt i en stor försändelse. Det är tur att Amazon har bestämt att det är säljaren som ansvarar för kostnaden för förtullningen så att köparen inte drabbas om säljaren väljer att dela upp det på flera försändelser.

Permalänk
Medlem

Dyrt för säljaren att inte skicka allt i en stor försändelse. Det är tur att Amazon har bestämt att det är säljaren som ansvarar för kostnaden för förtullningen så att köparen inte drabbas om säljaren väljer att dela upp det på flera försändelser.

Ja det är totalt idiotiskt. Jag har vissa problem med vissa försändelser också där svenska tullen nu frågar mig var det är i en försändelse. Jag fick veta att det kom från kina och vägde 0.2kg och på paketet står det, player. Thats it. Och nu frågar tullen mig vad det är i. Öppna och kolla då...tänkte jag.

Jag bad som öppna det och kolla. För det kan vara 4 olika saker sa jag. Ingen tracking som kan spåras till paketet på amazon heller. Jag kämpar på för att få dom att skicka det vidare till mig.

Jag skrev att jag försöker vara en lösningsorienterad person, om ni är det också så kan vi lösa det här snabbt och enkelt. Ni får öppna paketet och kolla och skicka bild på det till mig. Då kan jag ge er all info ni vill ha. Så dom kan ta ut sin viktiga tullavgift.

Det verkar hittills omöjligt att få dom att lösa det här. Svenska tullen = inte lösningsorienterad.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av blade80:

Ja det är totalt idiotiskt. Jag har vissa problem med vissa försändelser också där svenska tullen nu frågar mig var det är i en försändelse. Jag fick veta att det kom från kina och vägde 0.2kg och på paketet står det, player. Thats it. Och nu frågar tullen mig vad det är i. Öppna och kolla då...tänkte jag.

Jag bad som öppna det och kolla. För det kan vara 4 olika saker sa jag. Ingen tracking som kan spåras till paketet på amazon heller. Jag kämpar på för att få dom att skicka det vidare till mig.

Framgår det inte vem som är avsändare? Kan du inte använda den uppgiften för att avgöra vad det är för något? På Amazon kan du se säljarens namn och adress.

Är det Tullverket eller Postnord som frågar?

Permalänk
Medlem

Framgår det inte vem som är avsändare? Kan du inte använda den uppgiften för att avgöra vad det är för något? På Amazon kan du se säljarens namn och adress.

Är det Tullverket eller Postnord som frågar?

Jag vet vem säljaren är. Dock så är säljaren blockad av Amazon nu. Så ingen kontakt med säljaren är möjlig längre. Men jag har 4 st saker beställda som kan gå under namnet player. Vilken det är vet jag inte förrän jag fått de andra sakerna. Postnord backoffice tull heter avsändaren i mailen som jag pratar med. Dom säker att man inte får gissa eller använda uteslutningsmetod för att påvisa vilken vara det är.

Jag har ingen aning. Jag har bett dom att kolla paketet, dom är de enda som kan göra det så vi vet på riktigt. Jag har bet dom öppna det och visa mig en bild. Jag försöker vara lösningsorienterad men det är nog det minsta dom är känns det som. Jag och dom kan lösa det här om dom gör sin del.

Jag väntar på 30+ försändelser av säljaren. Jag har fått 5 saker. Detta är den enda säljaren jag väntar på saker från också. Mobiler, projektorer, radiatorer, pumpar, tangentbord, kylare, ljudkort, högtalare, usb-spelare, blåtandsspelare, bilstereo och lite annat smått och gott.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blade80:

Jag vet vem säljaren är. Dock så är säljaren blockad av Amazon nu. Så ingen kontakt med säljaren är möjlig längre. Men jag har 4 st saker beställda som kan gå under namnet player. Vilken det är vet jag inte förrän jag fått de andra sakerna. Postnord backoffice tull heter avsändaren i mailen som jag pratar med. Dom säker att man inte får gissa eller använda uteslutningsmetod för att påvisa vilken vara det är.

Jag har ingen aning. Jag har bett dom att kolla paketet, dom är de enda som kan göra det så vi vet på riktigt. Jag har bet dom öppna det och visa mig en bild. Jag försöker vara lösningsorienterad men det är nog det minsta dom är känns det som. Jag och dom kan lösa det här om dom gör sin del.

Jag väntar på 30+ försändelser av säljaren. Jag har fått 5 saker. Detta är den enda säljaren jag väntar på saker från också. Mobiler, projektorer, radiatorer, pumpar, tangentbord, kylare, ljudkort, högtalare, usb-spelare, blåtandsspelare, bilstereo och lite annat smått och gott.

"Postnord backoffice tull" uppfattar jag som en avdelning på Postnord. En försvårande omständighet är att Postnord som jag uppfattat det inte får öppna några försändelser. Endast Tullverket får öppna försändelser. Jag vet inte om Postnord får öppna försändelsen om du godkänner att de öppnar den.

Håll koll på tidsgränsen för Amazons a-z-garanti. Begär tillbaka allt du får betala till Postnord innan tidsgränsen går ut. Om något inte kommer fram (eller om något skickas tillbaka för att du inte vet vilket kvitto du ska skicka till Postnord) får du istället använda a-z-garantin för att få tillbaka det du betalat för varan. När tiden för a-z-garantin går ut kommer du ju att veta vilka försändelser du hunnit få och vilka som är kvar att få.

Besvärligt att säljaren blockerats av Amazon. Är det felaktiga produkter eller tror du att det har att göra med att det måste göras en massa återbetalningar på 75 kr + moms och att Amazon går back på detta för att säljaren inte har några pengar som Amazon kan lägga beslag på för att kompensera för kostnaderna?

Permalänk
Medlem

"Postnord backoffice tull" uppfattar jag som en avdelning på Postnord. En försvårande omständighet är att Postnord som jag uppfattat det inte får öppna några försändelser. Endast Tullverket får öppna försändelser. Jag vet inte om Postnord får öppna försändelsen om du godkänner att de öppnar den.

Håll koll på tidsgränsen för Amazons a-z-garanti. Begär tillbaka allt du får betala till Postnord innan tidsgränsen går ut. Om något inte kommer fram (eller om något skickas tillbaka för att du inte vet vilket kvitto du ska skicka till Postnord) får du istället använda a-z-garantin för att få tillbaka det du betalat för varan. När tiden för a-z-garantin går ut kommer du ju att veta vilka försändelser du hunnit få och vilka som är kvar att få.

Besvärligt att säljaren blockerats av Amazon. Är det felaktiga produkter eller tror du att det har att göra med att det måste göras en massa återbetalningar på 75 kr + moms och att Amazon går back på detta för att säljaren inte har några pengar som Amazon kan lägga beslag på för att kompensera för kostnaderna?

Det som stör mig är att man inte kan skicka paketet till någon instans som får öppna försändelsen. Dom försöker verkligen inte lösa problemet utan dom vill bli av med det bara. Dom skiter fullständigt i mig. Jag är ok med att dom inte får öppna något. Men sen då? Skicka för fan iväg det till någon som får det då?! Sjukt dåliga processer, ingen som helst tanke på mottagaren. Tänk om man fick betala i efterhand istället. Sjukt mycket administration ör att få tillbaka pengar för 30+ prylar. För även om majoriteten av det jag beställt kommer fram så måste jag ligga ute med tullpengar.

Kunden har kostat Amazon så mycket pengar, dels i hantering, dels i direkta avgifter i form av utbetalningar till mig. Men Amazon är felfria i min värld här. Dom har verkligen skött sig. Postnord och kunden har skött sig sjukt dåligt.

Det som störde mig från första början var på vilket sätt postnord krävde saker av mig som var helt omöjligt utifrån vad dom gav mig. Paket från Kina, 0,2kg. Jag fick själv fråga efter bild på försändelsen, för den fick jag inte. Utifrån det så fick vi fram player som varubeskrivning, thats it. Ja och ett trackingnummer som inte är kopplat till något på amazon.

Kan dom inte be avsändaren om info istället för mig? Jag vet väl inte inte mer än postnord? Även om jag bara hade beställt ett paket och visste exakt vad det borde vara så fanns det inget som kunde koppla försändelsen till någon tracking hos Amazon.

Jaja, jag har lärt mig en läxa. Jag tycker bara att det är katastrofalt skött av Postnord. Ingen lösningsorienterad person som rört i det här ärendet och det kommer inte hända heller. Jag får bara svar att om jag inte ger dom det som vill ha så skickar dom tillbaka det. Snacka om att ha bristande processer här.

Det här borde ligga i gubbgnälltråden

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blade80:

Det som stör mig är att man inte kan skicka paketet till någon instans som får öppna försändelsen. Dom försöker verkligen inte lösa problemet utan dom vill bli av med det bara. Dom skiter fullständigt i mig. Jag är ok med att dom inte får öppna något. Men sen då? Skicka för fan iväg det till någon som får det då?! Sjukt dåliga processer, ingen som helst tanke på mottagaren. Tänk om man fick betala i efterhand istället. Sjukt mycket administration ör att få tillbaka pengar för 30+ prylar. För även om majoriteten av det jag beställt kommer fram så måste jag ligga ute med tullpengar.

Det hade inte fungerat bättre om du fått betala i efterskott istället. Problemet är att Postnord inte litar på det som står på försändelsen och det hade de inte gjort om du fått betala i efterskott heller. Sådana här frågor kunde man även få med det gamla systemet med betalning till postombudet.

Skrivet av blade80:

Kan dom inte be avsändaren om info istället för mig? Jag vet väl inte inte mer än postnord? Även om jag bara hade beställt ett paket och visste exakt vad det borde vara så fanns det inget som kunde koppla försändelsen till någon tracking hos Amazon.

Postnord misstänker ju att avsändaren har ljugit på CN22-blanketten. Vad är då sannolikheten att avsändaren skulle tala sanning om Postnord kontaktade avsändaren? Postnord litar helt enkelt inte på avsändaren. Sedan skulle säkert Postnord bara skicka ett brev på svenska till avsändaren och det är inte så många som förstår svenska i Kina.

Skrivet av blade80:

Jaja, jag har lärt mig en läxa. Jag tycker bara att det är katastrofalt skött av Postnord. Ingen lösningsorienterad person som rört i det här ärendet och det kommer inte hända heller. Jag får bara svar att om jag inte ger dom det som vill ha så skickar dom tillbaka det. Snacka om att ha bristande processer här.

Hur lång tid har du på dig att skicka in uppgifterna? Är det andra försändelser som du betalat för men inte ännu fått? Om det trillar in några till försändelser innan tiden går ut, kanske du kan sluta dig till vad det är för något.

Vad händer om du under en av de sista dagarna skickar in kvitto på den dyraste varan som du fortfarande inte fått? Då har du i alla fall inte försökt komma undan med lägre moms än vad du har rätt till så det är nog inte skattefusk i alla fall.

Är det ett stort problem om varan skickas tillbaka? Du kan ju använda Amazons a-z-garanti och säga att varan inte kom fram och på så vis få pengarna tillbaka. Finns det något liknande att köpa från andra säljare?

Permalänk
Medlem

Det hade inte fungerat bättre om du fått betala i efterskott istället. Problemet är att Postnord inte litar på det som står på försändelsen och det hade de inte gjort om du fått betala i efterskott heller. Sådana här frågor kunde man även få med det gamla systemet med betalning till postombudet.Postnord misstänker ju att avsändaren har ljugit på CN22-blanketten. Vad är då sannolikheten att avsändaren skulle tala sanning om Postnord kontaktade avsändaren? Postnord litar helt enkelt inte på avsändaren. Sedan skulle säkert Postnord bara skicka ett brev på svenska till avsändaren och det är inte så många som förstår svenska i Kina.Hur lång tid har du på dig att skicka in uppgifterna? Är det andra försändelser som du betalat för men inte ännu fått? Om det trillar in några till försändelser innan tiden går ut, kanske du kan sluta dig till vad det är för något.

Vad händer om du under en av de sista dagarna skickar in kvitto på den dyraste varan som du fortfarande inte fått? Då har du i alla fall inte försökt komma undan med lägre moms än vad du har rätt till så det är nog inte skattefusk i alla fall.

Är det ett stort problem om varan skickas tillbaka? Du kan ju använda Amazons a-z-garanti och säga att varan inte kom fram och på så vis få pengarna tillbaka. Finns det något liknande att köpa från andra säljare?

Nä att det inte skulle göra någon skillnad att man legat ute med pengar eller inte hade jag inte förväntat mig. Det handlade mer om att slippa ligga ute med pengar över huvud taget för något man inte fått än. Mer principen att man betalar när varan når handen.

Det var mitt förslag också att vänta å se vad som inte kommit fram men det var helt uteslutet. Man ska kunna spåra en försändelse från A till B. Här går det omöjligen göra det. Jo dom kan öppna det eller skicka till tullen som får öppna det. Det är just den här principen som stör mig. Dom försöker inte ens lösa det. Dom skiter fullständigt i det här.

Jag vet inte vad det är jag inte kommer få än så jag kan inte säga om det går att få tag på. Inte hela världen hur som helst. Jag kommer få tillbaka pengarna så det är ingen fara. Det är bara den ständiga administrationen av alla försändelser som stör mig. Även de paket som går igenom ska jag betala genom att skriva in trackingen på och sen betala, skicka bild på kvittot, skriva tracking och visa vilken vara på amazon jag tror att det är för att få pengar för det av amazon...på alla försändelser. Det tar timmar, flera timmar. Det tar tankekraft och att man ens ska behöva bry sig och att man ens ska behöva fundera på vad som kommer gå fram och vad som kommer stoppas vid tullen och sen av postnord och gud vet vad annat som kan gå fel.

Hur svårt ska det vara att beställa varor, betala för sig och sen få hem skiten, no questoins asked? Ja inte är det på det här sättet i alla fall.

Jag har lärt mig en läxa och kommer inte göra om det här misstaget. Nu när jag vet spelreglerna.

Sensmoralen här: Det är ganska skönt att ändå ha en handlare kan kan gå och klaga till.

Visa signatur

Permalänk
Föredetting

Har Amazon.de slutat skicka fraktfritt till Sverige över 39€? Det här är i så fall en lättnadens dag för min plånbok.

EDIT: för att svara på min egen fråga: ja.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av blade80:

Även de paket som går igenom ska jag betala genom att skriva in trackingen på och sen betala, skicka bild på kvittot, skriva tracking och visa vilken vara på amazon jag tror att det är för att få pengar för det av amazon...på alla försändelser. Det tar timmar, flera timmar. Det tar tankekraft och att man ens ska behöva bry sig och att man ens ska behöva fundera på vad som kommer gå fram och vad som kommer stoppas vid tullen och sen av postnord och gud vet vad annat som kan gå fel.

Det låter jobbigt att dokumentera allting. Jag undrar om man bara skulle kunna säga ifrån att man inte betalar momsen för att det blir så mycket byråkrati och så får säljaren återbetala varan. Har säljaren redovisat det som en försändelse eller som 30 försändelser på ditt Amazon-konto?

Permalänk
Medlem

Det låter jobbigt att dokumentera allting. Jag undrar om man bara skulle kunna säga ifrån att man inte betalar momsen för att det blir så mycket byråkrati och så får säljaren återbetala varan. Har säljaren redovisat det som en försändelse eller som 30 försändelser på ditt Amazon-konto?

Det är 30 försändelser. Från samma dag från samma säljare på allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på amazon, varje gång jag försöker logga in på mitt amazon konto sedan år 2018 så får jag ett meddelande som säger "we've blocked your login attempt due to unusual acitivity" sedan finns det inget sett för mig att lösa detta även fast jag har tillgång till både telefonnummer och mail address kopplat till kontot. Det finns ingen kundtjänst att kontakta för den ända kontakten man kan få med dem är efter man är inloggad på sitt amazon konto som jag inte kan logga in på.

Detta händer varje gång jag försökt logga in sedan år 2018, jag har endast köpt 2 produkter via amazon innan detta uppstod och båda betalningarna gick bra och var inga problem med leveranserna.

Hur exakt går jag tillväga med det här kundfientliga företaget som vägrar ha en simpel mail address man kan kontakta för att få hjälp om man inte kan logga in? Jag känner inte för att ringa till usa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Hur exakt går jag tillväga med det här kundfientliga företaget som vägrar ha en simpel mail address man kan kontakta för att få hjälp om man inte kan logga in? Jag känner inte för att ringa till usa.

Det finns en svensk kundtjänst, jag skrev ut numret i ett inlägg nån sida eller två bak i denna tråden, snacka med dom så kan de säkert lösa det, de gjorde det för mig ganska snabbt.