Permalänk
Medlem

Nu är den äntligen klar och jag är riktigt nöjd med resultatet . Det enda jag ångrar är att jag inte körde på 13mm mdf istället för 19mm för den väger en del nu. Har satt upp den med dubbla tv fästen och ett stort vinkeljärn. Här kommer ett par bilder. Kommer lägga ut fler i ett galleri senare. Jag har ju inte skrivit så detaljerat hur jag gått till väga med allt men är det nåt någon undrar över så är det bara fråga.

Permalänk
Medlem

Wow!

Permalänk
Medlem

WOW! Vill-ha-faktorn hos mig är skyhög! Nästan som att man vill göra något liknande under semestern i sommar.

5/5!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Inaktiv

Läckert! Men var är kopphållaren!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

WOW! Vill-ha-faktorn hos mig är skyhög! Nästan som att man vill göra något liknande under semestern i sommar.

5/5!

Tack 😀 Klart du ska. Skitkul och inte speciellt dyrt projekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Läckert! Men var är kopphållaren!?

Haha! Den har jag ju helt glömt bort.. Skandal!

Permalänk
Medlem

Nu har jag lagt upp ett galleri med lite fler bilder.

https://www.sweclockers.com/galleri/14787-arkadmaskin-brings-...

Permalänk
Skrivet av CeeM:

Nu har jag lagt upp ett galleri med lite fler bilder.

https://www.sweclockers.com/galleri/14787-arkadmaskin-brings-...

Håller på att FÖRSÖKER få ihop min arkadmaskin

Finns det nåt bra forum med nån nybörjarguide? Har mycket frågor men vet inte hur jag ska hitta svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Håller på att FÖRSÖKER få ihop min arkadmaskin

Finns det nåt bra forum med nån nybörjarguide? Har mycket frågor men vet inte hur jag ska hitta svar

Jag minns tyvärr inte riktigt vart jag hittade information. Jag är verkligen ingen expert på ämnet men jag kan försöka svara om du har några frågor 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Håller på att FÖRSÖKER få ihop min arkadmaskin

Finns det nåt bra forum med nån nybörjarguide? Har mycket frågor men vet inte hur jag ska hitta svar

Kika in denna gruppen på facebook:
https://www.facebook.com/groups/1657127677884582

Även denna sidan för planer för olika kabinett.
http://www.koenigs.dk/mame/eng/draw.htm

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av CeeM:

Jag minns tyvärr inte riktigt vart jag hittade information. Jag är verkligen ingen expert på ämnet men jag kan försöka svara om du har några frågor 🙂

Gäller styrningen (konfig av mjukvara), jag använder "set" som "CoinOPS Next 2 gems BP edition"
Har provat flera av dom, men "BP" gillar jag mest, arkadspelen fungerar ju hur bra som helst med mitt arkadtangentbord
(vet inte vad jag ska kalla det). Problemet e med spel från andra konsoller tex Mario Kart Arcade GP2 (Wii)
Wave race 64 o Mario kart 64 (N64) här fungerar inte styrningen med mitt Ipac2 i Xinput läge, dock så fungerar det fullt ut att
spela med min Xbox one handkontroll....

/tack

Skrivet av The_St1g:

Kika in denna gruppen på facebook:
https://www.facebook.com/groups/1657127677884582

Även denna sidan för planer för olika kabinett.
http://www.koenigs.dk/mame/eng/draw.htm

E redan medlem där Men gillar inte riktigt FB, föredrar forum
Kabinett har jag tyvärr redan klart

Dock fick jag rådet där att inhandla Ipac2, va mer inne på att handla nåt billigare som typ 360Encoder kanske hade fungerat fullt ut med en sån encoder?

/tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Gäller styrningen (konfig av mjukvara), jag använder "set" som "CoinOPS Next 2 gems BP edition"
Har provat flera av dom, men "BP" gillar jag mest, arkadspelen fungerar ju hur bra som helst med mitt arkadtangentbord
(vet inte vad jag ska kalla det). Problemet e med spel från andra konsoller tex Mario Kart Arcade GP2 (Wii)
Wave race 64 o Mario kart 64 (N64) här fungerar inte styrningen med mitt Ipac2 i Xinput läge, dock så fungerar det fullt ut att
spela med min Xbox one handkontroll....

/tack

E redan medlem där Men gillar inte riktigt FB, föredrar forum
Kabinett har jag tyvärr redan klart

Dock fick jag rådet där att inhandla Ipac2, va mer inne på att handla nåt billigare som typ 360Encoder kanske hade fungerat fullt ut med en sån encoder?

/tack

Hade samma problem minns jag. Har för mig att jag fick lägga in nåt program att göra så tangentbordet blir en virtuell Xbox dosa och sen mappa samma knappar på ipac .
Svårt att förklara... Kan ha hetat typ x360ce

Tyvärr har jag inte maskinen igång då jag inte fått upp den sen vi köpte nytt hus. Annars hade jag kunnat kolla det

Permalänk
Skrivet av CeeM:

Hade samma problem minns jag. Har för mig att jag fick lägga in nåt program att göra så tangentbordet blir en virtuell Xbox dosa och sen mappa samma knappar på ipac .
Svårt att förklara... Kan ha hetat typ x360ce

Tyvärr har jag inte maskinen igång då jag inte fått upp den sen vi köpte nytt hus. Annars hade jag kunnat kolla det

Ahh, kollade på ett sånt prg som låg i samma mapp som ett av Nintendo spelen, joytokey hette det, x360ce känner jag igen

Blir bara förvirrad, detta hittade jag:

x360ce maps all controllers to Xinput (gör inte Ipac2 det i Xinput läge?)
Joytokey converts those XInput to keyboard input (då kunde man väl skippat x360ce från början?)
Får kolla på detta efter helgen (jobb)

/tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Ahh, kollade på ett sånt prg som låg i samma mapp som ett av Nintendo spelen, joytokey hette det, x360ce känner jag igen

Blir bara förvirrad, detta hittade jag:

x360ce maps all controllers to Xinput (gör inte Ipac2 det i Xinput läge?)
Joytokey converts those XInput to keyboard input (då kunde man väl skippat x360ce från början?)
Får kolla på detta efter helgen (jobb)

/tack

hej! jag gjorde en arkadmaskin med en rpi2/retropie via fina guider på youtube för ett antal år sen, köpte bara ett billigt trådlöst tangentbord som jag satte in i en slot på ena sidan och som kan tas fram vid behov, praktiskt och diskret.

när jag gjorde mitt bygge använde jag en färdig iso och fantastiska instruktioner från Techtipsta på youtube, tyvärr har han inte gjort videor på ett par år men den gamla funkade då när jag byggde

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Skrivet av Kel:

hej! jag gjorde en arkadmaskin med en rpi2/retropie via fina guider på youtube för ett antal år sen, köpte bara ett billigt trådlöst tangentbord som jag satte in i en slot på ena sidan och som kan tas fram vid behov, praktiskt och diskret.

när jag gjorde mitt bygge använde jag en färdig iso och fantastiska instruktioner från Techtipsta på youtube, tyvärr har han inte gjort videor på ett par år men den gamla funkade då när jag byggde

Tack, använder en dator, antar att man gör på ett helt annat sätt med en Pi
Valde dator för jag ville ha mer kraft(ps3, xbox360, switch emu etc) o så lite strul som möjligt

Väntar in 1st x-arcade controller(skulle vara "bättre") o en Mayflash F500 elite arcade stick som jag tänkte testa med

Har faktiskt inte haft tid/motivation att göra nåt på ett tag

Permalänk

Med mayflash 500 elite har jag för mig att alla spelen som jag provade, retro som nyare spel, fungerade
Blev att jag köpte 2st billiga Brook zero fighting board pi, tror jag dom hette
Flesta spelen fungerar med Brook, speciellt när jag kan skifta mellan DP/LS/RS
tex Gods, vilket jag inte fick att fungera bra med Ipac2

Använder dock 1st ipac2 också för exit, musknapp v+h, volym mm

Köpte en x-arcade trimode kit också, men det blev aldrig provat, då jag e nöjd med Brook