Quiz: Vad kan du om tangentbord?

Permalänk
Sötast

Ingen aning varför jag fick 6/10. Har i princip inget intresse av tangentbord xD

Permalänk
Medlem

För en gång skull ett högt resultat utan att behövt gissat allt för mycket xD

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Ok ändå för att ha väldigt dålig koll på tangentbord

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

9/10.

Oväntat bra då jag oftast kör random skräptangentbord och anser att mekaniska (främst röda) är en jäkla hysteri likt ”LED-skärmar” och 3D på skärmsidan.

Permalänk
Medlem

4/10 rätt! Kan nästan ingenting om tangentbord, men väldigt roligt att se mitt eget tangentbord dyka upp. Använder mitt Logitech UltraX fortfarande och det ser fortfarande ut som nytt (jag äter inte vid datorn, tvättar händer ofta och torkar av tangentbordet då och då).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Helt okej, förutom alla gissningar var fel. 😅

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk

Gick bättre än jag trodde haha

Permalänk

Borde nog vara 3/10, hade bara tur med gissningar. Sitter med ett "gammalt" Logitech G15, blå belysning, som funkar ganska bra fortfarande, belysningen är död samt LCD panelen, M-knapparna och färgen på WASD. Resten funkar. Kanske är dags för ny knappsats...

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Kasst resultat men jag vet att jag hittar fel på alla tangentbord jag köper oavsett efterforskningar och prislapp. Har 4 stycken till ett värde av c:a 6 tusen på hyllan, inget använt mer än någon månad, alla behäftade med irriterande småfel. Logitech, Asus, Corsair etc...

Ni borde snarare fråga efter vanliga småfel på annars dyra och högkvalitativa tangentbord.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Skönt att vara över snittet Hade ingen tur på de frågorna jag gissade på.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kom via nya quiz-portalen!
Jag har goda minnen av mitt UltraX. Har inte haft lågprofil sedan dess men har förstås suktats av det snordyra
G915 TKL...

Jag undrar t.o.m. lite varför jag inte köpt lågprofil sedan dess, men det va nog att när det begav sig att jag va intresserad av att testa mekaniskt tangentbord och fick sedan ett i present. Då hade jag dåligt med pengar så även om jag saknade lågprofil så kunde jag inte bara köpa något nytt. Sen glömde jag bara bort hur mycket jag tyckte om det.

Permalänk
Medlem