PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Var precis i kontakt med MMs support gällande min order lagd 23/6 för att kolla status (då ett par i tråden som lagt order senare fått sin utskickad). Supporten sa då att jag inte skulle förvänta mig att den kommer inom de utsatta 2veckorna, han trodde betydligt längre tid.

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Skrivet av Falle89:

Var precis i kontakt med MMs support gällande min order lagd 23/6 för att kolla status (då ett par i tråden som lagt order senare fått sin utskickad). Supporten sa då att jag inte skulle förvänta mig att den kommer inom de utsatta 2veckorna, han trodde betydligt längre tid.

Onekligen bristfällig information från MM efter förra veckans förbokningssläpp. Samtidigt så är det väl bättre än att sitta här i tråden hela dagarna. Hade jag varit du hade jag haft kvar MM-ordern till jag fått tag på ett. Bara att avbeställa om du får tag på ett någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falle89:

Var det Rommy du chatade med?
Beställde den 25e o han sa leverans ca 2 veckor så jag borde ha den inom kort ( inom kort kan ju vara 1-2 veckor till, who knows).

Har dock inte så brottom, bara glad att jag fick tag i en ganska så smidigt.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Var det Rommy du chatade med?
Beställde den 25e o han sa leverans ca 2 veckor så jag borde ha den inom kort ( inom kort kan ju vara 1-2 veckor till, who knows).

Har dock inte så brottom, bara glad att jag fick tag i en ganska så smidigt.

/Homer_S

Nej jag ringde till dem för att höra, han hette Jack som jag talade med.

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabriel Vinyl:

Dem hade en vanlig ps5 med disc på spelbutiken.
Kan ha fått den sista....Nu är det bara att hålla tummarna!

Jag vill endå tacka all i den här tråden för allt ni postar

Grymt.

Wow, Klarna betalade tillbaka pengarna på bara en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falle89:

Nej jag ringde till dem för att höra, han hette Jack som jag talade med.

Ok, jag chatade med dem på messenger.
Förväntade mig inget svar förrens under eftermiddagen tidogast men de svarade på 3-4 minuter bara... 😊
Men som sagt jag har inte brottom, så en till två veckor från idag är fine by me.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Har haft lite span här och får tacka för alla tipps. Lyckades lägga en order på netonnet igår. Har även en order på mm men avvaktar med att avbeställa den tills jag fått från netonnet🙂

Permalänk
Medlem

Någon som fått leveransbekräftelse från Netonnet än? Alltså som beställde igår morse?
Min står det bara "Orderstatus - Mottagen" på.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Någon som fått leveransbekräftelse från Netonnet än? Alltså som beställde igår morse?

Nej, men jag tog i och för sig snigelfrakt då jag inte tänker spela nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Beställde igår och står mottagen på min. Fick kreditupplysning i morse så bör la hända något idag

Permalänk
Medlem

Någon som vet om gpukollen.ingman.me fungerar på microsoft edge? för den laddar och uppdaterar, men de står aldrig att det kommer in nåt i lager?

Permalänk
Medlem

Komplett

Tjena!

Tänkte kolla hur det har gått för folk som köpt via Komplett?
Jag gjorde en beställning 19e september men verkar inte vara i närheten av att få tilldelning ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Nej, men jag tog i och för sig snigelfrakt då jag inte tänker spela nu.

Samma här. Antar att det kommer packas idag eller imorgon. Räknar med leverans under nästa vecka.
Jag beställde när möjligheten dök upp igen. Kan varit pga att folk avbeställt eller i värsta fall att NoN fick fel i systemet och sålde fler PS5or än de hade inne...

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Jag beställde först från Cyberphoto November förra året men blev trött på att inget hände. I fredags 25/6 beställde jag från Mediamarkt och fick idag info om att ordern skickats. Jag beställde SE med extra handkontroll. Tack till dig som tipsade.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk

Ska man genom detta dra lärdom att det inte är någon idé att ställa sig i förbeställningskö utan att det är bättre att vänta tills produkten är i lager igen?

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Grymt.

Wow, Klarna betalade tillbaka pengarna på bara en dag.

Körde via paypal på Media markt och fick direkt ett mejl att pengarna var påväg tillbaka.

Sen kör jag Klarna faktura, så har 14 dagar på mig att betala

Permalänk
Skrivet av bergstroll86:

Ska man genom detta dra lärdom att det inte är någon idé att ställa sig i förbeställningskö utan att det är bättre att vänta tills produkten är i lager igen?

Jag skulle hålla koll på MMM,NetOnNet, Spelbutiken (retro också) samt Webhallen.

Dem alla droppar helt random, rätt som det så finns det PS5:or där,
Kolla denna tråd det är många som skriver så fort dem fått något!

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Hur mycket betalade du?

Jag betalade 6500 kr.

Så en röding mer tyvärr,
Men jag tycker det är värt det.

Har en till beställning på Komplett för en digital som jag ska ge bort till en kompis.

Behöver ha CD läsaren tyvärr...

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Fick orderbekräftelse och leveransbesked igår för min beställning på NetOnNet. Enligt Postnord ska leverans vara planerad idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindstormer:

Fick orderbekräftelse och leveransbesked igår för min beställning på NetOnNet. Enligt Postnord ska leverans vara planerad idag.

Najs!! Men du kanske betalade för snabbfrakt?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Maxgaming har droppat
20+ i lager
https://www.maxgaming.se/sv/playstation-5/playstation-5

Jag har lagt beställning så det går att beställa iaf

Permalänk
Permalänk
Medlem

1 min sen ser jag
Max Gaming har i lager 20st

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Maxgaming har droppat
20+ i lager

Jag har lagt beställning så det går att beställa iaf

Skrivet av qubsica2:

1 min sen ser jag
Max Gaming har i lager 20st

Slut. Fint med tips!

Skrivet av k_jacobsson:

Någon här som fick på Maxgaming? Jag kunde inte ens lägga till i varukorgen. Kom bara upp att de inte fanns i laget och att min korg var tom. Måste varit någon bot som roffade åt sig allt eller hade jag bara otur?

Jag hoppas de begränsade det per kund.

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Najs!! Men du kanske betalade för snabbfrakt?

Ja, det stämmer!

Permalänk

Aktien på MaxGaming är klar för mig. Jag har försökt sedan kl 13:40 och även om beståndet sa "Vi har det" kunde jag inte lägga till i kundvagnen eller slutföra köpet. Deras lagersystem tar förmodligen lite tid att uppdatera.

Permalänk
Medlem

Vad går en begagnad PS4 Pro för? Eventuellt med två handkontroller. Det är väl onödigt att behålla om man ska skaffa en PS5?

https://www.tradera.com/search?q=playstation%204%20pro&fromPr...

Minst 2000 kr verkar det som för med en handkontroll.

Permalänk
Medlem

Haha mitt köp gick igenom efter 30+ gånger jag la den i varukorgen..får la se om det kommer:)
på maxgaming skall jag tilägga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Vad går en begagnad PS4 Pro för? Eventuellt med två handkontroller. Det är väl onödigt att behålla om man ska skaffa en PS5?

https://www.tradera.com/search?q=playstation%204%20pro&fromPr...

Minst 2000 kr verkar det som för med en handkontroll.

Jag sålde min för 4000 kronor med en extra handkontroll och lite spel. Konsolen och den extra handkontrollen i sig var köparen villig att betala runt 2750 kronor för.

Permalänk
Medlem

PS5 skickad från NetOnNet. De har alltid varit snabba med att skicka varor även med snigelfrakt!