Moddare fixar stöd för Fidelity FX Super Resolution i Grand Theft Auto V

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av SCORPIUS:

DLSS-uppdateringen?? En uppdaterad version eller att spelet ska få det?
Inget jag har tänkt på då jag har ett 1070.

Spelet ska få en DLSS-uppdatering senare i år. Så om någon får för sig att hobby-patcha FSR också i det så finns det roliga möjligheter till jämförelser mellan teknikerna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SCORPIUS:

DLSS-uppdateringen?? En uppdaterad version eller att spelet ska få det?
Inget jag har tänkt på då jag har ett 1070.

Ah! Läste 3070 i signaturen men ser nu att det står ju 1070! xD DLSS går ju helt bort med 1070 förstås, och då blir FSR så mycket intressantare istället.

RDR2 ska få inpatchat DLSS-stöd, när är lite oklart men presenterades samtidigt som när DOOM: Eternal fick sitt DLSS-stöd avslöjat, i juni någon gång.

Öppnar Rockstars launchern för att se om något kommit med någon dags mellanrum men inget så här långt. Spelet är tillräckligt tungdrivet att jag behöver den extra prestanda jag kan få. Lite osäker om jag gjort något riktigt test sedan jag fick tag i mitt 3070 men 3440x1440 och helst 90Hz kommer kräva en hel del.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yoshman:

"dependency walker"

Nog för att dependency walker oftast löser problemet, men Dependencies är numera ett alternativ som klarar ytterligare några fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En sån där RTX ON/RTX OFF jämförelse... hm...

Även fast jag sett filnamnen så skulle jag efter en stunds tittande säga att det mer eller mindre är identiskt. Och ser man ingen skillnad på en stillbild så är det bra nog, eller vad DLSS 1.x försvararna brukade säga.

GTA V har aldrig varit ett spel jag upplevt prestandaproblem i direkt. Min gamla instegs spellaptop med en 6300HQ + ett 950M med 4GB DDR3 grafikminne har inga större problem att köra spelet i native res (1920x1080) på medium.

Likväl imponerande, om implementationen nu fungerar. Får hoppas att den kan börja implementeras överallt oavsett om utvecklaren är på eller inte.

Fast RTX On/Off gör betydligt större skillnad än det här. RTX är nåt jag gillar starkt o hoppas kommer i alla spel framöver.
Det här däremot är bara en vanlig uppskärpning o nåt man inte behöver nåt FSR för. Typ Reshade lär väl ha det inbyggt o ska väl funka i typ alla spel?

Permalänk
Medlem

Inga fler som har provat??

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det första exemplet (1080p) såg jag ingen skillnad.
Men i det "Spanska" exemplet i 4K, då såg jag tydlig skillnad.

Tycker fortfarande DLSS gör ett bättre jobb vid högra upplösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Det första exemplet (1080p) såg jag ingen skillnad.
Men i det "Spanska" exemplet i 4K, då såg jag tydlig skillnad.

Tycker fortfarande DLSS gör ett bättre jobb vid högra upplösningar.

Är väl ingen som påstått att FSR är lika bra som DLSS i dagsläget?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ny version ute 👍

https://github.com/NarutoUA/gta5_fsr/releases

[NEW] FiveM compatibility
[FIX] Windowed mode doesn't work on some display resolutions
[FIX] Sharpness was detected incorrectly in some cases

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Ah! Läste 3070 i signaturen men ser nu att det står ju 1070! xD DLSS går ju helt bort med 1070 förstås, och då blir FSR så mycket intressantare istället.

RDR2 ska få inpatchat DLSS-stöd, när är lite oklart men presenterades samtidigt som när DOOM: Eternal fick sitt DLSS-stöd avslöjat, i juni någon gång.

Öppnar Rockstars launchern för att se om något kommit med någon dags mellanrum men inget så här långt. Spelet är tillräckligt tungdrivet att jag behöver den extra prestanda jag kan få. Lite osäker om jag gjort något riktigt test sedan jag fick tag i mitt 3070 men 3440x1440 och helst 90Hz kommer kräva en hel del.

RDR2s DLSS-uppdatering är daterad, 13 juli, nästa tisdag.
https://www.guru3d.com/news-story/this-july-13thred-dead-rede...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

RDR2s DLSS-uppdatering är daterad, 13 juli, nästa tisdag.
https://www.guru3d.com/news-story/this-july-13thred-dead-rede...

Tackar. Ska bli kul att se tester.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SCORPIUS:

Får hoppas de implementerar stöd för FSR också. Är ett ganska tungdrivet spel, sånna här lösningar behövs. DLSS gynnar bara en ganska liten del av spelarna, bara två generationer som har stöd och dessutom exklusivt till en tillverkare, samt att det till stor del är "gratis" marknadsföring för Nvidia.

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av SCORPIUS:

Skrivet av anon5930:

Får hoppas de implementerar stöd för FSR också. Är ett ganska tungdrivet spel, sånna här lösningar behövs. DLSS gynnar bara en ganska liten del av spelarna, bara två generationer som har stöd och dessutom exklusivt till en tillverkare, samt att det till stor del är "gratis" marknadsföring för Nvidia.

Nu är DLSS-patchen live och spontana första intryck är att Quality-läget ser väldigt bra ut ställt mot native med TAA. Tror att vi hinner kika lite närmare på det imorgon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

Nu är DLSS-patchen live och spontana första intryck är att Quality-läget ser väldigt bra ut ställt mot native med TAA. Tror att vi hinner kika lite närmare på det imorgon.

Jo, blev lite förvirrad men inser att jag postade i RDR2 tråden. Blir att testa ikväll.

Körde igenom spelet på min då nyinköpta Xbox One X (den åldrades inte bra....) I 4K 30FPS men fick aldrig något acceptabelt flyt med mitt 1080Ti. Har större förhoppningar med mitt 3070+DLSS. Underbart spel, ser fram emot att få återuppleva så mycket i spelet. Med högre bildfrekvens och ultrawide (3440x1440@90Hz) samt bättre kontroller.