Finns en sådan här skärm att köpa ens?

Permalänk
Medlem

Finns en sådan här skärm att köpa ens?

Hej!

Söker ny datorskärm med följande specifika egenskaper:

• ≥27"

• ≥120 Hz

• 1440p

• IPS (eller möjligen VA)

• Helst matt skärm

• Minimalistisk tunn design. Absolut INTE gaming-look. Behöver smälta in i en fin lägenhet.

Problemet är att jag inte hittar en enda som uppfyller detta. Det kanske är tekniskt omöjligt att bygga en sådan skärm? Vad vet jag. Det jag vet är iaf att jag vore oerhört tacksam om någon av er sitter på något tips!

Tack!

Edit: Fick tips nedan om att köpa separat stativ vilket var en jättebra idé. Någon då med tips på skärm med ovanstående egenskaper + så tunna bezels som möjligt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz har lite röda detaljer och lite klistermärken som man kan ta bort, men annars väldigt stilren design enligt mig iaf. Matt skärm dock rätt dålig på att avisa reflektioner ändå, bra bildkvalité ändå.

Permalänk
Inaktiv

Byt ut foten till ett ställbart armstativ så finns det hur många som helst

Permalänk
Medlem

Tack för LG-tipset ovan!

Skrivet av anon201296:

Byt ut foten till ett ställbart armstativ så finns det hur många som helst

Och ja, självklart! Att jag inte tänkte på det, tack Då är det ju genast rätt många fler som kan passa in. Ska se om jag hittar någon med extra tunna bezels t ex. Någon med sådant tips får gärna hojta till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av virion:

Tack för LG-tipset ovan!

Och ja, självklart! Att jag inte tänkte på det, tack Då är det ju genast rätt många fler som kan passa in. Ska se om jag hittar någon med extra tunna bezels t ex. Någon med sådant tips får gärna hojta till.

Asus VG27AQ, Dell S2721DGF.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av virion:

Problemet är att jag inte hittar en enda som uppfyller detta. Det kanske är tekniskt omöjligt att bygga en sådan skärm? Vad vet jag. Det jag vet är iaf att jag vore oerhört tacksam om någon av er sitter på något tips!

Det du frågar efter är den kanske vanligaste skärmtypen idag.

84 modeller enligt prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=m=s466...

Och som du märkt: Gillar man inte stativet går det att byta på de flesta av dem så länge de har VESA-fäste, 67 modeller enligt prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=m=s466...

Ska dock sägas att Prisjakts information sällan är komplett och kan missa detaljer som VESA-fäste.

Alla spelskärmar, inga kända undantag i den här kategorin, har reflexfilter av en matt karaktär.